مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بررسی مدیران و تیپ های مختلف کارمندی!

[ad_1]

وب‌سایت پول نیوز - رکسانا دانیالی: به عنوان مدیر یک کسب و کار در هر صنفی، همیشه با کارکنان متفاوتی سر و کار خواهید داشت که هر کدام برخورد خاص خود را می طلبند. بسیاری از مدیران گمان می کنند، به تقاضای جایگاه شغلیشان دیگر نیازی به این گونه برخورد ها وجود نخواهد داشت. اما واقعیت به هیچ عنوان این گونه نیست و "مدیر" یک کسب و کار، عنوانی اســت که بیش از هر پست دیگری مسئولیت دارد و به بیان ساده تر باید حواستان به همه چیز جمع باشد. یکی از با اهمیت ترین بخش هایی که باید کنترل آن را در دست داشته باشید، تیم کاری و کارکنان کسب و کارتان هستند.

 

هر کدام از این افراد در دسته ای خاص جای می گیرند و با شناخت این دسته ها می توانید بهتر و موثر تر مدیریت کنید. از این رو و با توجه به اهمیت این مطلب، به معرفی 6 گروه شخصیتی مهم کارمندان خواهیم پرداخت.

 

مدیران و تیپ های مختلف کارمندی!
1. قربانی

کارکنانی که این تیپ شخصیتی را دارند، افرادی هستند که به ندرت می توانید آن ها را مورد بازخواست کاری قرار دهید چرا که زیر بار نمی روند! در واقع این افراد مدام ظاهر قربانی به خود گرفته و حق را تنها به خود می دهند.

 

 چه برخوردی باید داشت؟ شما در جایگاه مدیر کسب و کارتان در مواجهه با چنین کارکنانی باید از همان ابتدا قوانین مشخص و استوار وضع کرده و نسبت به اجرای این قوانین ثابت قدم باشید. سستی و گذشت در این موارد نتیجه ای جز دامن زدن به "عدم پاسخ گویی" فرد نخواهد داشت. چهارچوب های مورد نظر خود را واضح سازی کنید. برای مثال چه کیفیتی در اجرای وظایف مقرر شده انتظار دارید؟ زمان بندی انجام وظایف چگونه باید باشد؟

2. حریص

این گروه مانند ماری هستند که خوابیده و به دور خود پیچیده اســت. با کوچکترین تلنگری بیدار شده و به طعمه حمله می کند. در واقع هر محرک کوچکی برای شعله ور شدن آتش طمع و حرص این افراد کافی خواهد بود. این ها هیچ گاه به سهم خود راضی نیستند.

چه برخوردی باید داشت؟ مجددا به عنوان مدیر باید با این گروه از کارکنان نیز آشنایی کامل داشته باشید. فردی با تیپ شخصیتی حریص، به تیم کاری اهمیتی نمی دهد و برایش فرقی نمی کند که رفتار های وی چه تاثیری بر تیم خواهند داشت. برای برخورد مناسب با چنین فردی به یک برنامه 90 روزه دقیق نیاز خواهید داشت.

 

برنامه ای کامل و در عین حال مفید که بتواند اهداف و مسیر رشد شرکت را به خوبی ترسیم کند. باید بتوانید به چنین فردی برای حفظ جایگاهش در تیم کمک کنید و او را به نادرست بودن رفتارش متقاعد کنید زیرا در بسیاری از مواقع ممکن اســت این فرد نقشی کلیدی در کمک به اداره کسب و کار داشته باشد.

3. منفی باف

کارکنانی که نوعی اتمسفر منفی در اطراف خود پرورش می دهند، بهترین ها برای خراب کردن فرصت های خوب هستند. این ها نسبت به هر تغییر و سیاست جدیدی در کسب و کار مقاومت می کنند و کار را برای دیگر افراد تیم و به خصوص مدیر، دشوار می کنند.

چه برخوردی باید داشت؟ اگر به عنوان مدیر کسب و کار نحوه کنار آمدن با این کارمندان را بدانید، می توانید کمک زیادی به پیش برد اهداف کسب و کار و پیشرفت آن کنید.

4. بهانه جو

اگر کارمندی بهانه جو داشته باشید، عباراتی نظیر: "عذر می خواهم مجددا مریض شده ام"، "دیگر دیر نمی رسم"، "مهمانی بوده ام"، " کار مهمی پیش آمده و سریع باز میگردم" و هزاران عبارت مشابه را هر روز خواهید شنید. این افراد تقریبا هر زمانی که کاری مهم وجود دارد و نیاز به انجام دادنش اســت، غیبشان می زند!

 چه برخوردی باید داشت؟ متاسفانه کنار آمدن با این دسته کمی دشوار تر از بقیه اســت. اما مکالمه ای صادقانه، صمیمی و منطقی در اغلب موارد جواب می دهد!

5. انیشتین

این دسته بسیار باهوش هستند و خودشان نیز از این موضوع آگاه اند. انیشتین ها اغلب افکاری استوار دارند اما با این حال، در کار گروهی مشکلی ایجاد نمی کنند.

 چه برخوردی باید داشت؟ باید شرایطی ایجاد کنید که این افراد بتوانند بیشترین تاثیر مثبت نبوغ خود را بر کل تیم و کسب و کار بگذارند. این ها قابلیت خوبی برای رهبر شدن نیز دارند، به آنان جایگاهی که لایقش هستند را بدهید تا با انگیزه کافی به سمت هدف مشترک کسب و کارتان حرکت کنند.

6. خود شیفته

به ندرت ممکن اســت چنین فردی تغییر کند، با این حال محال هم نیست. این افراد دقیقا متضاد با کار گروهی هستند و همه چیز را برای خود می خواهند.

چه برخوردی باید داشت؟  اگر کارمندی خود شیفته در تیم خود دارید و این فرد نقشی کلیدی در کسب و کارتان دارد، به گونه ای که قابل حذف نیست، بهترین کار ایجاد محیطی جداگانه و دور از تیم برای کار وی اســت تا کمترین میزان برخورد با سایر افراد تیم را داشته باشد. البته بسیاری از این دسته افراد زمانی که انگیزه کافی برای رسیدن به هدف کسب و کار را به دست بیاورند، رفتار بهتری با کار تیمی خواهند داشت.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


24 آگوست 2016 ... بررسی مدیران و تیپ های مختلف کارمندی! اگر کارمندی بهانه جو داشته باشید، عباراتی نظیر: "عذر می خواهم مجددا مریض شده ام"، "دیگر دیر نمی رسم"، ...اگر کارمندی بهانه جو داشته باشید، عباراتی نظیر: ... بررسی مدیران و تیپ های مختلف کارمندی! راه فردا · چگونه بفهمید که فروشنده مناسبی را استخدام کرده اید؟25 آگوست 2016 ... موفقیت:بررسی مدیران و تیپ های مختلف کارمندی! ... چه باید به مدیر با گروه کارکنان آشنایی داشته فردی تیپ حریص، تیم اهمیتی دهد برایش نمی که ...شما خبرهای روز دوشنبه 8 شهریور 1395 / 26 ذیقعده 1437 / 29 آگوست 2016 را مشاهده میکنید. تماس با ما | تبلیغات | موضوعات خبری. صفحه نخست · مرندو حومه · آذربایجان.24 آگوست 2016 ... اگر کارمندی بهانه جو داشته باشید، عباراتی نظیر: "عذر می خواهم مجددا مریض شده ام"، "دیگر دیر نمی رسم"، "مهمانی بوده ام"، " کار مهمی پیش آمده و سریع باز ...وبسایت پول نیوز - رکسانا دانیالی: به عنوان مدیر یک کسب و کار در هر صنفی، همیشه با کارکنان متفاوتی سر و کار خواهید داشت که هر کدام برخورد خاص خود را می طلبند.بررسی مدیران و تیپ های مختلف کارمندی! عنوان: گوناگون زمان:24-8-2016 بازدید: 0 facebook tweeter gplus linkedin cloob facenama ...اگر کارمندی بهانه جو داشته باشید، عباراتی نظیر:بررسی مدیران و تیپ های مختلف کارمندی! وبسایت پول نیوز - رکسانا دانیالی: به عنوان مدیر یک کسب و کار در هر صنفی، همیشه با کارکنان متفاوتی سر و کار خواهید ...اگر کارمندی بهانه جو داشته باشید، عباراتی نظیر: عذر می خواهم مجددا مریض شده ام، ... مشاهده متن کامل خبر در پایگاه خبری بلاغ نیوز: بررسی مدیران و تیپ های مختلف ...


کلماتی برای این موضوع

مدیر توانمند کیست و خصوصیات این مدیران چیست …به راستی مدیر توانمند کیست و خصوصیات این مدیران چیست ؟ این یکی از موضوع هائیست که دانلود پروژه تحقیقاتی و سمینار در علوم تربیتی …در این پست نمونه های از پروژه تحقیقاتی و سمینار علوم تربیتی که از اینترنت گرد آوری شده نظریه بروکراسیکلمه بروکراسی ابتداء در قرن هیجدهم توسط اقتصادان فرانسوی به نام وینست دوگورنی مسیر موفقیت بررسی ویژگیهای بازاریابی موفقگلچینی از توصیه ها و ارائه راهکارهای اجرایی توسط مدیران موفق ایران و جهان جهت دستیابی آخرین قیمت محصولات مدیران خودرو جدول صبحانه …بهتره دوست عزیز اول به این صفحه های اعتراضی ای که نسبت به این خودرو ها و البته در سایت خبرنو اخبار روزخبر نــو مجله اینترنتیسایت ایران جیب یک سایت اطلاع رسانی از قیمت طلا ، ارز ، خودرو و است و اخبار روز و قیمت پایگاه خبریتحلیلی فرهنگ ایثار و شهادت دیوان …امید است که دیوان عدالت اداری به رسالت حقیقی خویش عمل نموده و وقتی با موارد متعدد و استخدام سازمان بازرسی کل کشور در سال ای …استخدامسازمانبازرسیکلای استخدام معتبرترین مرجع کاریابی و اخبار و آگهی های استخدامی شرکت‌های دولتی، خصوصی تحقیق و پژوهش در متوسطه علوم اجتماعیماه ها هفته ها روز و تاریخ جلسه فصل ها موضوع و عنوان درس هدف ویژه درس فعالیت های دیگرمصاحبه با یک بچه مایه دار ماهی میلیون پول تو …مثل بیشتر پولدارها، در مقابل سوال هایی مثل این همه پول را از کجا آوردی؟ گارد دارد و



لینک منبع :بررسی مدیران و تیپ های مختلف کارمندی!

بررسی مدیران و تیپ های مختلف کارمندی! - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../بررسی-مدیران-و-تیپ-های-مختلف-کارمندی‏ - ذخیره شده 24 آگوست 2016 ... بررسی مدیران و تیپ های مختلف کارمندی! اگر کارمندی بهانه جو داشته باشید، عباراتی نظیر: "عذر می خواهم مجددا مریض شده ام"، "دیگر دیر نمی رسم"، ... بررسی مدیران و تیپ های مختلف کارمندی! | ماه ایران irmoon.com/بررسی-مدیران/‏ - ذخیره شده 25 آگوست 2016 ... بررسی مدیران و تیپ های مختلف کارمندی! .اگر کارمندی بهانه جو داشته باشید، عباراتی نظیر: "عذر می خواهم مجددا مریض شده ام"، "دیگر دیر نمی رسم"، ... بررسی مدیران و تیپ های مختلف کارمندی! - دانلود ویدیو www.dvideo.ir/.../_____________________________بررسی_مدیران_و_تیپ_های_مختلف_کارمندی!_________________________‏ - ذخیره شده Employment استخدام حکایت واقعی زندگی کارمندی در جامعه · تبدیل چادر ساده ... بررسی مدیران و تیپ های مختلف کارمندی! ... دانلود تیپ ۲۰۰ تایی پلاکی عرفان رجب خواه. بررسی مدیران و تیپ های مختلف کارمندی! - قالب وردپرس - قالب خوب news.gtheme.ir/news/7595/بررسی-مدیران-و-تیپ-های-مختلف-کارمندی‏ 24 آگوست 2016 ... اگر کارمندی بهانه جو داشته باشید، عباراتی نظیر: "عذر می خواهم مجددا مریض شده ام"، " دیگر دیر نمی رسم"، "مهمانی بوده ام"، " کار مهمی پیش آمده و سریع باز ... بررسی مدیران و تیپ های مختلف کارمندی! - دانلود فیلم www.vavo.ir/ch/_بررسی_مدیران_و_تیپ_های_مختلف_کارمندی!_‏ - ذخیره شده بررسی مدیران و تیپ های مختلف کارمندی! دانلود انیمیشن ویلاهای تیپ (4-B) دهکده ویلایی الیت ... دانلود Employment استخدام حکایت واقعی زندگی کارمندی در جامعه. ارسال این مطلب به دوستان - بررسی مدیران و تیپ های مختلف کارمندی! bloghnews.com/sdceeo8wnjh8zpi.b9bj.html‏ - ذخیره شده صفحه نخست · شهرستان‌ها · سیاسی · فرهنگ · اقتصادی · مذهبی · اجتماعی · ورزشی. ارسال این مطلب به دوستان. (( بررسی مدیران و تیپ های مختلف کارمندی! )) ... آشنایی با شغل کارمند بانک - ای استخدام www.e-estekhdam.com/کارمند-بانک/‏ - ذخیره شده - مشابه 31 دسامبر 2014 ... انتشار در چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ مدیر ۸۴۴ روز قبل ۴ نظر. آشنایی با شغل کارمند بانک. کارمند بانک که به آن متصدی امور بانکی یا تحویلدار نیز گفته می شود، .... به طور کلی همیشه افراد موفقی از تیپ های شخصیتی مختلف در تمام مشاغل ... آشنایی با کارشناس منابع انسانی - ای استخدام www.e-estekhdam.com/کارشناس-منابع-انسانی/‏ - ذخیره شده - مشابه 31 دسامبر 2014 ... بخشی از فعالیت های مدیر منابع انسانی به کارکنان جدید و بخشی مربوط به ... راهنمایی و آشنا ساختن کارمند جدید با سازمان یا شرکت، شغل و وظایف شغلی اش; حفظ ... شغلی کشور، گروه های مختلف شغلی از نظر درآمدی مورد بررسی قرار گرفته اند. ... اما طی تحقیقاتی که صورت گرفته تیپ های شخصیتی ای که برای این شغل ... آشنایی با تیپ های مختلف شخصیتی - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../آشنایی-با-تیپ-های-مختلف-شخصیتی‏ - ذخیره شده - مشابه 5 ژانویه 2015 ... افراد مختلف تیپ های شخصیتی متفاوتی دارند که در زیر هر کدام از این تیپ ها توضیح .... فهرست مشاغل زیر بر اساس بررسی های ما مناسب برای ENTJ می باشد . .... مدیر اداره; جسم درمانگاه; کارمند آژانس ملک و املاک; خدمتگذار مذهبی; کارگر ... بررسی مدیران و تیپ های مختلف کارمندی - پاندا رسا www.pandarasa.ir/Tags?...بررسی+مدیران...تیپ+های+مختلف+کارمندی‏ - ذخیره شده ورهای مختلف جهان...در یک بررسی پرکاربردترین شکلک های اینترنتی یا ایموجی های مجازی در کشورهای مختلف را اعلام کرد.......ورهای مختلف , پرطرفدارترین شکلک های ...