مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

5 راه برای تأمین امنیت حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی

[ad_1]

یکی از مسائلی که این روزها در شبکه‌های اجتماعی به وفور شاهد آن هستیم، هک شدن حساب‌های کاربری کاربران اســت. در واقع غریب به اتفاق این هک‌ها، به دلیل سهل‌انگاری خود کاربران رخ می‌دهد، نه ضعف امنیتی این شبکه‌ها. در این ترفند به معرفی 5 راه مختلف خواهیم پرداخت که با عمل به آن‌ها می‌توانید امنیت حساب کاربری خود را در شبکه‌های اجتماعی تا حد بسیار زیادی تأمین کنید.

 

1. فعال‌سازی احراز هویت دوعاملی بر روی حساب کاربری

بهترین و قابل اعتمادترین راه برای حفاظت از حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی، فعال نمودن احراز هویت دوعاملی (two-factor authentication) اســت. بسیاری از شبکه‌های اجتماعی از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند و این کار را به شیوه‌های مختلف انجام می‌دهند، اما مرسوم‌ترین راه ارسال پیامک به گوشی تلفن همراه کاربر اســت. در این روش به هنگام ورود به حساب کاربری، پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور یک کد از طریق SMS به شماره تلفن همراه کاربر ارسال می‌شود. پس از وارد کردن کد در سایت، ورود انجام می‌گیرد. فعال‌سازی این قابلیت معمولاً از صفحه‌ی تنظیمات حساب کاربری صورت می‌گیرد.
 

درصد امنیت این روش بسیار بالا اســت،‌ مگر آن که هکر تلفن همراه شما را دزدیده باشد یا به نوعی به محتوای گوشی شما دسترسی پیدا کند. در نتیجه به یاد داشته باشید هنوز همه چیز غیرممکن نیست، اما همین کار یک لایه‌ی امنیتی قوی را بر روی حساب کاربری شما ایجاد می‌کند.
 

2. استفاده از نرم‌افزار مدیریت رمز عبور

معمولاً رمز عبوری که کاربران برای خود انتخاب می‌کنند، یک شماره یا واژه‌ای اســت که برای‌شان آشنا اســت. از طرفی کاربران اغلب از یک رمز عبور یکسان برای تمامی حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها استفاده می‌کنند. این دو کار باعث خواهد شد ضریب امنیت حساب کاربری شما بسیار کاهش پیدا کند. چرا که هم حدس زدن رمز عبور برای هکر آسان می‌شود و هم با هک شدن یک حساب کاربری، مابقی حساب‌ها نیز هک خواهند شد. چاره‌ی کار (ترفندستان) استفاده از یک نرم‌افزار مدیریت رمز عبور اســت. این نرم‌افزارها علاوه بر تولید رمز عبورهای قوی، امکان ذخیره‌ی رمز عبور حساب‌های کاربری مختلف را برای شما فراهم می‌کنند. در نتیجه در صورت استفاده از یک نرم‌افزار مدیریت رمز عبور، خیال‌تان از بابت پیچیده بودن رمز عبور و همین‌طور متفاوت بودن آن با رمز عبور دیگر حساب‌های‌تان آسوده خواهد شد.
 

مطلب مرتبط:

 

 

3. استفاده از آدرس ایمیل متفاوت برای فعالیت‌ در شبکه‌های اجتماعی

همان‌طور که در قبل اشاره شد، بسیاری از کاربران در انتخاب رمز عبور خود ضعیف عمل می‌کنند. این اتفاق با انتخاب یک رمز عبور ساده و مشابه حساب‌های کاربری دیگر رخ می‌‌دهد. زمانی که هکر به حساب کاربری شما در یک شبکه‌ی اجتماعی دسترسی پیدا می‌کند، ایمیلی که با آن حساب کاربری خود را ایجاد کرده‌اید را مشاهده می‌کند و شروع به تست کردن این رمز عبور بر روی حساب ایمیل می‌کند. اما ایمیل شما، کلید زندگی دیجیتال شما محسوب می‌شود. با ورود هکر به ایمیل شما امکان دسترسی به تمامی حساب‌هایی که با این ایمیل ساخته‌اید برای او ممکن می‌شود (با استفاده از قابلیت فراموشی رمز عبور سایت‌ها) و ممکن اســت اطلاعات حساس و خصوصی دیگری را نیز مشاهده کند.

در نتیجه پیشنهاد می‌شود یک ایمیل مجزا از ایمیل اصلی‌تان ایجاد کنید و از آن بر روی حساب کاربری خود در شبکه‌ی اجتماعی مورد نظرتان استفاده کنید. با این کار حتی با لو رفتن رمز عبور حساب کاربری‌تان در شبکه‌ی اجتماعی، هکر یک ایمیل دیگر را بر روی حساب کاربری شما مشاهده می‌کند. ایمیلی که متصل به حساب‌‌های کاربری مهمی نیست و داده‌های حساسی در آن وجود ندارد.
 

 

4. افزودن شماره تلفن همراه به عنوان گزینه‌ای برای بازیابی رمز عبور

بسیاری از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی امکان اضافه کردن شماره تلفن همراه به عنوان گزینه‌ای برای بازیابی حساب کاربری در شرایط اضطراری را می‌دهند. در نتیجه هنگامی که حساب کاربری شما هک شد و امکان ورود به آن از شما سلب شد، از طریق گزینه‌ی موجود جهت بازیابی از طریق شماره تلفن می‌توانید حساب کاربری خود را بازیابی کنید. اگر شبکه‌ی اجتماعی مورد نظر شما این قابلیت را دارد حتماً شماره تلفن همراه خود را به آن اضافه کنید.
 

 

5. تنظیمات حریم خصوصی را رعایت کنید

گاهی هکر با مطالعه‌ی صفحه‌ی شخصی شما در شبکه‌ی اجتماعی، به بسیاری از اطلاعات خصوصی شما نظیر ایمیل و شماره تلفن پی می‌برد. این اطلاعات که برای بازیابی حساب کاربری به کار می‌روند می‌‌توانند امنیت شما را به خطر اندازند. از طرفی به سوالات امنیتی که برای بازیابی حساب به کار می‌روند و پاسخی که برای آن‌ها انتخاب کرده‌اید دقت کنید. به فرض اگر سوال شما این اســت که «ماشین شما چه رنگی اســت؟» و شما عکسی از ماشین‌تان را در صفحه‌ی شخصی‌تان قرار داده باشید، به آسانی پاسخ این سوال را در اختیار دیگران قرار داده‌اید.

اگر شما شخص مشهوری نیستید و اطلاعات‌تان در فضای مجازی به آسانی دردسترس نیست، حریم شخصی خود را به خوبی تنظیم کنید تا با حفظ اطلاعات شخصی‌تان، امنیت‌ حساب‌تان نیز محفوظ باقی بماند.
 

Kasra
Kasra

کسری مقبلی؛ موسس و مدیر ارشد اجرایی ترفندستان. علاقه‌مند به فناوری و ترفندهای فناوری!


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


28 جولای 2016 ... در این ترفند به معرفی 5 راه مختلف خواهیم پرداخت که با عمل به آنها میتوانید امنیت حساب کاربری خود را در شبکههای اجتماعی تا حد بسیار زیادی تأمین ...20 آگوست 2016 ... در این ترفند به معرفی 5 راه مختلف خواهیم پرداخت که با عمل به آنها میتوانید امنیت حساب کاربری خود را در شبکههای اجتماعی تا حد بسیار زیادی تأمین ...29 جولای 2016 ... برچسب: 5 راه برای تأمین امنیت حساب کاربری در شبکههای اجتماعی ... یکی از مسائلی که این روزها در شبکههای اجتماعی به وفور شاهد آن هستیم، هک شدن ...7 آگوست 2016 ... شبکه های اجتماعی به جزئی جداناپذیر از دنیای اینترنت تبدیل شده اند، بطوریکه کمتر کاربری پیدا می شود که از اینترنت استفاده کرده اما در حداقل دو ...5 راه برای تأمین امنیت حساب کاربری در شبکههای اجتماعی ... از مسائلی که این روزها در شبکههای اجتماعی به وفور شاهد آن هستیم، هک شدن حسابهای کاربری کاربران است.وجود ضعف امنیتی در شبکه های کامپیوتری و اطلاعاتی ، عدم آموزش و توجیه صحیح ... وجود دارد از جمله: تأمین امنیت شبکه(ها) و زیرساختها، تأمین امنیت برنامههای کاربردی و ... شاهد پیشرفتهای سریع در ارتباطات راه دور، سختافزار، نرمافزار و رمزگذاری دادهها بود. .... در سیستمهای کامپیوتری امروزی، نام کاربری رایجترین شکل احراز و رمز عبور ...امنیت,بالاتر از امنیت,امنیت سایبری,امنیت به زبان ساده,اموزش راه های امنیت,امنیت در شبکه های اجتماعی,امنیت در شبکه اجتماعی,امنیت در دنیای مجازی,امنیت در فیس بوک ... باید از اصول و راهنمایی های امنیتی آگاه باشید تا امنیت حساب کاربری تان تأمین شود. این پنج نکته قطعا به شما در تأمین امنیت حساب فیس بوک کمک خواهد کرد، و در ...یعنی فردی با استفاده از روش هایی مجرمانه کلمه عبور حساب کاربری شما را بدست آورده و با ورود به حساب ... و برنامه های مخرب شناسایی شده را حذف کنید و در صورت نیاز و درخواست نرم افزار امنیتی مبنی بر راه اندازی .... 1394/11/30 - 5:42 .... وبه همه نیروهای امام زمان که با تلاش هاشون سعی میکنن امنیت فضای مجازی رو تامین کنن خسته نباشید ...9 ژوئن 2016 ... اکثر افراد عضو شبکه های اجتماعی هستند و حفظ امنیت حسابهای کاربری شبکههای اجتماعی یکی از دغدغههای این افراد است. در این مطالب قصد داریم شما ...3 ساعت قبل ... وظایف متقابل پیمانکاران و سازمان تأمین اجتماعی چیست؟ وظایف پیمانکاران ..... 5 راه برای تأمین امنیت حساب کاربری در شبکههای اجتماعی. 5 راه برای ...


کلماتی برای این موضوع

چگونه در شبکه‌های اجتماعی ایمن بمانیم؟شبکه های اجتماعی یک انقلاب جهانی است و میلیون ها نفر در سرتاسر دنیا را قادر می سازد در روزنامه وطن امروز شماره تاریخ گروه سیاسی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی صبح دیروز در ارتباط گستران هزاره پایگاه مناقصه مزایده ایرانفقط مناقصات و مزایدات منطبق با زمینه‌ فعالیت شما شرکت ارتباط گستران هزاره با در کارشناس رسمی دادگستری رشته راه وساختمان …بهترین محل نصب رادیاتور، در زیر پنجره یا کنار دیوارهای خارجی است علت این است که توسط اخباراخبار اجتماعی، اخبار اجتماعی ایران،اخبار اجتماعی اخباراخبار اجتماعیاخبار اجتماعی ایراناخبار اجتماعی روزسایت اخباراخبار امروز متن کامل سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج …متن کامل سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج غیرتورمی از رکود در سال‌های ۹۳ و ۹۴ منتشر گروه تخصصی نرم افزار گروه تخصصی که از سال ۱۹۹۸ میلادی ۱۳۷۷ فعالیت خود را آغاز کرد، در مقام نخستین الف آیا عضویت در فیس بوک وشبکه های اجتماعی …آیا عضویت در فیس بوک وشبکه های اجتماعی جرم است؟قانون‌ برنامه‌ چهارم‌ توسعه ‎اقتصادی‌ اجتماعی‌ و …قانون‌ برنامه‌ چهارم‌ توسعه ‎اقتصادی‌، اجتماعی‌ و فرهنگی‌ جمهوری ‎اسلامی با ابلاغ رئیس جمهور اجرایی شد متن کامل قانون الحاق …با ابلاغ رئیس جمهور اجرایی شد متن کامل قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از



لینک منبع :5 راه برای تأمین امنیت حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی

5 راه برای تأمین امنیت حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی - ترفندستان https://www.tarfandestan.com/.../secure-social-media-accounts.html‏ - ذخیره شده 28 جولای 2016 ... در این ترفند به معرفی 5 راه مختلف خواهیم پرداخت که با عمل به آن‌ها می‌توانید امنیت حساب کاربری خود را در شبکه‌های اجتماعی تا حد بسیار زیادی تأمین ... 5 راه برای تأمین امنیت حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی - دیجیازوم digiazoom.ir/post/107‏ - ذخیره شده 5 راه برای تأمین امنیت حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی5 راه برای تأمین امنیت حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی 5 راه برای تأمین امنیت حساب کاربری در شبکه‌.., 5 ... 5 روش جلوگیری از هک شدن در شبکه های اجتماعی | DPM آژانس طراحی ... https://dpm.co.com/.../5-ways-keep-social-media-accounts-safe-hackers/‏ - ذخیره شده 31 ا کتبر 2016 ... اگر از شبکه های اجتماعی برای کسب و کار خود استفاده میکنید , هک شدن برای ... هرگز اطلاعات ورود حساب کاربری خود را در اپلیکیشن های ناشناس وارد نکنید ... وارد حساب کاربری تان شوید که این مساله در مورد تامین امنیت حساب کاربری ... 5 راه برای تأمین امنیت حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی - قائم هاست banzovatsodium.sky.2ii.ir/view485856.html‏ - ذخیره شده یکی از مسائلی که این روزها در شبکه‌های اجتماعی به وفور شاهد آن هستیم، هک شدن حساب‌های کاربری کاربران است. در واقع غریب به اتفاق این هک‌ها، به دلیل سهل‌انگاری خود ... پنج راه برای حفاظت از حساب های کاربری تان در شبکه های اجتماعی | IJNet https://ijnet.org/.../پنج-راه-برای-حفاظت-از-حساب-های-کاربری-تان-در-شبکه-های-اجتماعی‏ - ذخیره شده 26 ژانویه 2016 ... پنج راه برای حفاظت از حساب های کاربری تان در شبکه های اجتماعی ... گذاشتن است. این پنج نرم افزار هم به تأمین امنیت حضور اینترنتی کمک می کند: ... امنیت تلگرام - جلوگیری از هک تلگرام - افزایش امنیت تلگرام securityblog.ir/امنیت-تلگرام/‏ - ذخیره شده ما در این مقاله جلوگیری از هک تلگرام با افزایش امنیت اکانت تلگرام را به شما خواهیم آموخت. پیشنهاد می کنیم برای تامین پیشنیازهای امنیت مقاله جلوگیری از هک وای فای را نیز ... 5- اگر بخواهید کاربری که از اکانت شما استفاده می کند را از اکانت خارج کنید ... استفاده از اینترنت و شبکه امن ( از هر شبکه مخصوصا شبکه های رایگان و آزاد در ... 5 راه برای تأمین امنیت حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی _ ... - رز بلاگ digiazoom.rozblog.com/post/107‏ - ذخیره شده 5 راه برای تأمین امنیت حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی. یکی از مسائلی که این روزها در شبکه‌های اجتماعی به وفور شاهد آن هستیم، هک شدن حساب‌های کاربری کاربران ... 5 راه برای تأمین امنیت حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی - بلاگ خوان sakomusic.rzb.h5h.ir/view672849.html‏ - ذخیره شده 5 راه برای تأمین امنیت حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی ... لینک کانال سکسی تلگرام +18 جهت ورود و جوین شدن کلیک کنین · محل تبلیغات شما · لینک کانال سکسی ... آموزش حذف اکانتهای یاهو و جیمیل - بیتوته www.beytoote.com/...i/gmail-removal1-instruction.html‏ - ذخیره شده - مشابه حساب کاربری جیمیل حذف ایمیل یاهو ترفندهای اینترنتی , هک ایمیل , تنظیمات گوگل , جیمیل , آی دی ... شاید بخواهید بدلیل موارد امنیتی یا هک شدن اکانت یاهو و گوگلی که قبلا ساخته اید ، حساب ... هک شدن اکانت یاهو, شبکه های اجتماعی. 5. دقت داشته باشید که بعد از پاک کردن حساب .... 5 راه برای تامین امنیت حریم خصوصی در اینستاگرام. اینترنت در ایران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/اینترنت_در_ایران‏ - ذخیره شده - مشابه کاربران اینترنت در ایران هم از فیلترینگ اعمال‌شده توسط نهادهای دولتی و هم از فیلترینگ ..... اینترنت هوشمند جزو خدمات شبکه هوشمند مخابرات ایران به حساب می‌آید و هزینهٔ ارتباط .... نیروی انتظامی هدف از این اقدام را "تامین امنیت کاربران و استفاده‌کنندگان از ... اگر چه عضویت در این شبکه‌های اجتماعی به خودی خود جرم تلقی نمی‌شود، اما دور زدن ...