مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

10 شگفتی طبیعی بی نظیر در شمال آمریکا

[ad_1]
وب سایت 118 سفر: در گوشه و کنار این جهان پهناور هنوز هم جاذبه های طبیعی فراوانی وجود دارند که شما را مجذوب خود خواهند کرد. شاید نام این جاذبه های بکر کمتر به میان آمده باشد اما قطعا ارزش یک بار دیدن را دارند. امروز می خواهیم نگاهی به برترین و منحصر به فرد ترین زیبایی های طبیعی شمال آمریکا داشته باشیم. با ما همراه باشید.

 صخره های سرخ یوتا

پنج پارک ملی واقع در بخش های جنوبی یوتا، منحصر به فرد ترین و زیبا ترین مناظر طبیعی شمال آمریکا را به خود اختصاص داده اند. این منطقه با ماسه سنگ های سرخ حکاکی شده اســت و یوتا را از این نظر با سایر ایالات های قاره آمریکا، متمایز ساخته اســت.

این پنج پارک به نام های پارک ملی دره یوتا، برایس کنیون، آرچز، کنیون لندز و کپیتول ریف هزاران قوس زیبا، مایل ها دره ی نفس گیر و اشکال صخره ای بی نظیری را در خود جای داده اند که تبدیل به گنجینه های طبیعی و ملی این قاره شده اســت.

شگفتی های طبیعی شمال آمریکا


 

پارک ملی آکادیا

پارک ملی آکادیا در ایالت مین آمریکا از دیگر جاذبه های دیدنی این منطقه اســت. این پارک گونه های متعددی از حیوانات و پوشش گیاهی را به خود اختصاص داده اســت. امروزه توریست هایی که از این پارک دیدن می کنند، می توانند فعالیت هایی نظیر قله نوردی و دوچرخه سواری در جاده های تاریخی داشته باشند و یا از تماشای مناظر طبیعی و حضور در آن لذت ببرند.

شگفتی های طبیعی شمال آمریکا


 

دره مرگ

دره مرگ دره ای بیابانی واقع در کالیفرنیا اســت. در این دره می توان شاهد پست ترین، خشک ترین و گرم ترین نقاط شمال آمریکا بود. باران های توام با طوفان  که ندرتا اتفاق می افتد، گستره ای وسیع از گل های وحشی را به ارمغان می آورد.

برخلاف نام وحشت آور این دره، تنوع گونه ای وسیعی از جانداران در این منطقه زندگی می کنند. دره مرگ اگر چه ممکن اســت خشن باشد، اما منظره طبیعی بی نظیری را در اختیار علاقه مندانش قرار می دهد.

شگفتی های طبیعی شمال آمریکا


 

پارک ملی اورگلیدز

این پارک طبیعی در ایالت فلوریدا واقع شده اســت و بزرگ ترین حیات وحش نیمه گرمسیری پر شده با گونه های مختلف گیاهان و حیوانات بوده که می تواند هر بازدید کننده ای را خیره کند. از جمله حیوانات منحصر به فرد این منطقه می توان به گاو دریایی، تمساح آمریکایی و یوزپلنگ فلوریدا اشاره کرد.

شگفتی های طبیعی شمال آمریکا


 

غار ماموت

پارک ملی غار ماموت در ایالت کنتاکی، به خاطر غار زیر زمینی آن شهرت یافته اســت. این غار با 644 کیلومتر طول اکتشاف شده، طولانی ترین غار جهان اســت. غار ماموت در سال 1981 در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

شگفتی های طبیعی شمال آمریکا


 

پارک های ملی و ایالتی ردوود

جنگل ردوود واقع در کالیفرنیا، به خاطر درختان سر به فلک کشیده اش شهرت دارد. این پارک همچنین از چمن زار های وسیع، جنگل های بلوط، رودخانه های وحشی و نزدیک به 40 مایل از خط ساحلی بکر اقیانوس آرام، محافظت می کند.

شگفتی های طبیعی شمال آمریکا


 

دره یوسیمیتی

این دره، یک دره یخچالی در قسمت شمالی کالیفرنیا اســت. یخچال های طبیعی این منطقه، قدمتی 30 میلیون ساله دارند. در سراسر دره یوسیمیتی، 10 آبشار با ارتفاع بیش از 500 پا وجود دارند که جلوه ای بی نظیر به این طبیعت بکر بخشیده اند. مجموعه کاج های زرد و جنگل های بلوط در کنار مراتع پهناور، هزاران سال اســت که انسان را به خود مجذوب کرده اســت.

شگفتی های طبیعی شمال آمریکا


 

دنالی

دنالی نام قله کوهی در رشته کوه راکی، ایالت آلاسکا اســت. توریست های پارک ملی دنالی قطعا مجذوب راه های جنگلی کم ارتفاع به سوی کوه های برفی خواهند شد. بلند ترین قله این منطقه 20320 پا ارتفاع دارد.

شگفتی های طبیعی شمال آمریکا


 

پارک ملی یلواستون

این پارک در سال 1872 در ایالت وایومینگ به عنوان نخستین پارک ملی آمریکا تاسیس شد. یلواستون خانه خرس های گریزلی، گرگ ها، گله های گاومیش و گوزن های زیادی اســت.

شگفتی های طبیعی شمال آمریکا

گرند کنیون

بدون شک یکی از قدرتمند ترین مناظری که در کل جهان می توان مشاهده کرد، دره گرند کنیون اســت. گمان می رود که این دره در حدود دو میلیارد سال قبل و بر اثر فرسایش سنگ ها به وسیله رود کلرادو به وجود آمده اســت. گرند کنیون 446 کیلومتر درازا، 29 کیلومتر پهنا و 1.6 کیلومتر عمق دارد.

شگفتی های طبیعی شمال آمریکا

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


8 سپتامبر 2016 ... 10 شگفتی طبیعی بی نظیر در شمال آمریکا. در گوشه و کنار این جهان پهناور هنوز هم جاذبه های طبیعی فراوانی وجود دارند که شما را مجذوب خود خواهند کرد.8 سپتامبر 2016 ... نام جاذبه بکر به آمده اما ارزش بار را امروز خواهیم به و به ترین های شمال داشته با همراه های یوتا پارک واقع بخش جنوبی منحصر فرد و ترین طبیعی آمریکا ...در گوشه و کنار این جهان پهناور هنوز هم جاذبه های طبیعی فراوانی وجود دارند که شما را مجذوب خود خواهند کرد. شاید نام این جاذبه های بکر کمتر به میان آمده باشد اما قطعا ارزش یک ...10 شگفتی طبیعی بی نظیر در شمال آمریکا. وب سایت 118 سفر: در گوشه و کنار این جهان پهناور هنوز هم جاذبه های طبيعي فراوانی وجود دارند که شما را مجذوب خود خواهند کرد.10 شگفتی طبیعی بی نظیر در شمال آمریکا. وب سایت 118 سفر: در گوشه و کنار این جهان پهناور هنوز هم جاذبه های طبيعي فراوانی وجود دارند که شما را مجذوب خود خواهند کرد.10 شگفتی طبیعی بی نظیر در شمال آمریکا. قیمت نفت برنت دریای ... نفت برنت دریای شمال به ارزش 47.4دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت. نفت وست تگزاس ...در گوشه و کنار این جهان پهناور هنوز هم جاذبه های طبیعی فراوانی وجود دارند که شما را مجذوب خود خواهند کرد. شاید نام این جاذبه های بکر کمتر به میان آمده باشد اما قطعا ارزش یک ...در گوشه و کنار این جهان پهناور هنوز هم جاذبه های طبیعی فراوانی وجود دارند که شما را مجذوب خود خواهند کرد. شاید نام این جاذبه های بکر کمتر به...نوشته شده در تاریخ 1395/04/27 در دسته بندی دیدنی های جهان از هر پنج قاره پرتال آکاايران سايت خبرگزاری آکا بخش قاره آسیا قسمت دیدنی های جهان از هر پنج قاره- مناظر ...


کلماتی برای این موضوع

۱۰ غار بی نظیر ایرانتصاویرتصاویر ۱۰ غار بی‌‌نظیر ایران را مشاهده می‌کنیدزیباترین شگفتی های طبیعت تصاویری که در ادامه این مطلب خواهید دید از زیباترین شگفتی های طبیعت است که نگاه هر عصر ایران فرودگاه ها در سال چگونه خواهند بود؟ عکس لوکس ترین هتل های جهان در سال عکس تصاویری زیبا از قشم جزیره شگفتی ها تصاویرقشم بزرگترین جزیره خلیج فارس است این تنها مشخصه این جزیره زیبا نیست بلکه به جرات می جهانگردی دکوراسیون منزل شومینه هایی با طراحی بی نظیر برای فضای باز مطالب گوناگون گالری عکس های روز دکوراسیون منزل شومینه هایی با طراحی بی نظیر برای فضای باز مطالب گوناگون جاذبه های گردشگری آذربایجان غربیآذربایجانغربیاستان آذربایجان غربی یکی از ۳۱ استان ایران است، که در شمال غربی این کشور نوشته های خواندنی روح‌اله یکشنبه ‏ ‏ سه نفر آمریکایی و سه نفر ایرانی با همدیگر برای شرکت در خبرگزاری فارس بررسی و نقد نظریة منشأ دین از …دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد



لینک منبع :10 شگفتی طبیعی بی نظیر در شمال آمریکا

10 شگفتی طبیعی بی نظیر در شمال آمریکا - برترین ها www.bartarinha.ir/.../10-شگفتی-طبیعی-بی-نظیر-در-شمال-آمریکا‏ - ذخیره شده 8 سپتامبر 2016 ... 10 شگفتی طبیعی بی نظیر در شمال آمریکا. در گوشه و کنار این جهان پهناور هنوز هم جاذبه های طبیعی فراوانی وجود دارند که شما را مجذوب خود خواهند کرد. تصاویر برای 10 شگفتی طبیعی بی نظیر در شمال آمریکا 10 شگفتی طبیعی بی نظیر در شمال آمریکا + تصاویر - اقتصادوما eghtesadoma.com/.../10-شگفتی-طبیعی-بی-نظیر-در-شمال-آمریکا-تصاویر‏ - ذخیره شده 7 ا کتبر 2016 ... 10 شگفتی طبیعی بی نظیر در شمال آمریکا + تصاویر. در گوشه و کنار این جهان پهناور هنوز هم جاذبه های طبیعی فراوانی وجود دارند که شما را مجذوب خود ... 10 شگفتی طبیعی بی نظیر در شمال آمریکا | بلاغ نیوز | خبروان khabarone.ir/news/.../10-شگفتی-طبیعی-بی-نظیر-در-شمال-آمریکا‏ - ذخیره شده 8 سپتامبر 2016 ... 10 شگفتی طبیعی بی نظیر در شمال آمریکا. در گوشه و کنار این جهان پهناور هنوز هم جاذبه‌های طبیعی فراوانی وجود دارند که شما را مجذوب خود خواهند کرد. هرلحظه، 10 شگفتی طبیعی بی نظیر در شمال آمریکا - اخبار ایران harlahze.com/اخبار.../10-شگفتی-طبیعی-بی-نظیر-در-شمال-آمریکا‏ - ذخیره شده 10 شگفتی طبیعی بی نظیر در شمال آمریکا ... از توقف در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند/ بارش باران و برف در نواحی شمال و شمال غربی کشور · ترافیک روان در تمام محورهای ... 10 شگفتی طبیعی بی نظیر در شمال آمریکا - کمونه | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/24955416/redirect/kamooneh.com‏ 10 سپتامبر 2016 ... 10 شگفتی طبیعی بی نظیر در شمال آمریکا. مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com ) : در گوشه و کنار این جهان پهناور هنوز هم جاذبه های طبیعی فراوانی ... 10 شگفتی طبیعی بی نظیر در شمال آمریکا - alotoor.ir/news/9067/10-شگفتی-طبیعی-بی-نظیر-در-شمال-آمریکا‏ 10 شگفتی طبیعی بی نظیر در شمال آمریکا -. الوتور: در گوشه و کنار این جهان پهناور هنوز هم جاذبه های طبیعی فراوانی وجود دارند که شما را مجذوب خود خواهند کرد. شاید نام ... 10 شگفتی طبیعی بی نظیر در شمال آمریکا www.coka.ir/articles/7719/10-شگفتی-طبیعی-بی-نظیر-در-شمال-آمریکا‏ 10 شگفتی طبیعی بی نظیر در شمال آمریکا شمال امریکا , شگفتی های طبیعت , امریکا. 10 شگفتی طبیعی بی نظیر در شمال آمریکا - تماشای انلاین و دانلود ... www.rahekhob.ir/.../10_شگفتی_طبیعی_بی_نظیر_در_شمال_آمریکا‏ - ذخیره شده دانلود Tik Taak - Tabi'e Bash تیک تاک - طبیعی باش ... دانلود بی نظیر ترین آبشارهای گلستان در شفیع آباد · دانلود شگفتی ها و زیبایی های قطب شمال را ببینید . ۱۰ شگفتی طبیعی برتر جهان! | عجیب‌ترین https://www.ajibtarin.com/strange.../شگفتی-طبیعی-برتر-جهان/‏ - ذخیره شده 19 مارس 2017 ... با وجود مکان‌های بسیار زیبا در جهان، ایجاد یک لیست از ... دوشنبه ۲۴ آوریلمرگ مکس فون لائو فیزیکدان ... سه‌شنبه ۲۵ آوریلتولد ولفگانگ ارنست پاولی ... چهارشنبه ۲۶ آوریلتولد آرنو الن پنزیاس ...