مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

باید به فکر جایگزین نمک در فرآورده های غذایی باشیم

[ad_1]

به گزارش شفاف: دکتر بهروز جنت اظهار کرد: متاسفانه برخی از مواد مضر موجود در غذا، همان مواد خوشمزه کننده غذا همچون شکر، نمک و چربی هستند که مکررا درباره نقش مخرب آنها در بروز بیماری های واگیردار صحبت شده اسـت.

وی ادامه داد: متاسفانه یکی از چالش هایی که وزارت بهداشت برای مقابله با بیماری های غیرواگیردار مواجه اسـت، اصولا همین مزه غذاها اسـت.

جنت تاکید کرد: کافی اسـت که تولید کننده ای صرفا اندکی از نمک فرآورده غذایی خود را کاهش دهد آن هنگام اسـت که اعتراض مشتریان به سوی او سرازیر خواهد شد.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد به صورت جدی باید جایگزین هایی را برای این مواد یافت.

مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: بی شک یکی از آسان ترین و مهمترین راه های جلوگیری از بسیاری  بیماری های بزرگسالی، هدایت  ذائقه کودکان به سمت منطق صحیح مصرف مواد غذایی اسـت.

جنت عنوان کرد: نقش ذائقه سازی در فرهنگ سلامت بسیار تعیین کننده اسـت و می بایست از کودکی فرزندانمان را با آموزش تغذیه مطلوب قرار دهیم.

وی ادامه داد: چنانچه طبع فرزندمان به سمت غذاهای شور گرایش پیدا کند و این عادت در او نهادینه شود در بزرگسالی باید هم انتظار پرفشاری خون و بسیاری مشکلات دیگر را از او داشت.

جنت اظهار کرد: از آنجا که در کنار موادی همانند شکر و  چربی که مصرف خارج از اندازه آن بسیار برای سلامتی مضر اسـت نمک هم نقش کم رنگی نداشته باشد، کما اینکه بیشتر دریافتی نمک نزد ما ایرانیان از نان و پنیر اسـت که با اندیشیدن راهکارهای مناسب کاهش، برایند مصرف آن را بسیار تقلیل خواهد داد.

وی عنوان کرد: در ابتدا شاید پیشنهاد جایگزینی موادی همچون ترشیجات به جای آن پیشنهاد بدی نباشد اما استفاده از تشدید کننده های نمک به عنوان حربه دیگری اسـت که امروزه در صنعت برای جلوگیری از آسیب های این ماده غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

جنت در ادامه گفت: در این روش به گونه ای عمل می کنند که به رغم مصرف اندک شدت طعم نمک در غذا اتفاق بیافتد و مثلا نمک یک درصد در ذائقه مصرف کننده القای ۲ تا ۲.۵ درصدی کند.

وی اضافه کرد: راهکار دیگری که در دنیا برای کاهش نمک کاربرد یافته اسـت استفاده از تکنولوژی های صنعتی جدید مثل نمک های توخالی اسـت. این نمک ها با کرستال های توخالی و سبکی که دارد اگر چه حس شوری دلخواه را به  مصرف کننده می دهد اما عملا از گرماژ و جرم اندکی برخوردار اسـت.

جنت بیان کرد: ایجاد شیب غلظتی به عنوان راهکار دیگری اسـت که می تواند در کاهش مصرف نمک به شدت تاثیر گذار باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه موارد مطروحه در نهایت به خواست مثلث اهالی صنعت، سیاست گذاران سلامت و مهمتر از همه مصرف کنندگان باز می گردد که اگر کیفیت یکی از این عناصر سه گانه بلنگد، آش همین آش خواهد بود و کاسه همان کاسه.

منبع: خبرگذاری مهر


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


8 سپتامبر 2016 ... مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، بر همکاری اهالی صنعت، سیاست گذاران سلامت و مصرف کنندگان، بر یافتن ...10 سپتامبر 2016 ... مدير کل نظارت بر فرآورده هاي غذايي، آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو، بر همکاري اهالي صنعت، سياست گذاران سلامت و مصرف کنندگان، بر يافتن ...ثبت نام · صفحه اصلی; سیاسی. مقامات ارشد · مشاهیر سیاسی · نمایندگان مجلس دهم · نمایندگان خبرگان پنجم · مقامات امنیتی و دفاعی · ارگانها و سازمانها · احزاب و تشکلها ...شمار از خوراک کشاورزنیوز استفاده می کنیدبه گزارش کشاورزنیوز ،دکتر بهروز جنت اظهار کرد: متاسفانه برخی از مواد مضر موجود در غذا، همان مواد خوشمزه کننده غذا همچون ...... و آماری، آخرین اخبار فارسی را از سراسر اینترنت جمع آوری کرده و به صورت اتوماتیک طبقه بندی میکند. ... باید به فکر جایگزین نمک در فرآورده های غذایی باشیم ...مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، بر همکاری اهالی صنعت، سیاست گذاران سلامت و مصرف کنندگان، بر یافتن جایگزین نمک در ...8 سپتامبر 2016 ... باید به فکر جایگزین نمک در فرآورده های غذایی باشیم. مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، بر همکاری اهالی ...8 سپتامبر 2016 ... مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، بر همکاری اهالی صنعت، سیاست گذاران سلامت و مصرف کنندگان، بر یافتن ...9 سپتامبر 2016 ... شفاف - مجله سلامت - مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، بر همکاری اهالی صنعت، سیاست گذاران سلامت و مصرف ...8 سپتامبر 2016 ... مدیر نظارت فرآورده غذایی، و سازمان و بر اهالی سیاست سلامت مصرف بر جایگزین در های تاکید به گروه باشگاه جوان دکتر جنت کرد: برخی مواد موجود غذا، ...


کلماتی برای این موضوع

پوست و مو پزشکان ایران بیماری‏های پوستی در افراد دچار ایدز به چه شکل تظاهر پیدا می‏کنند؟ تظاهرات پوستی در پرسش و پاسخ های گیاهخواری با دکتر زرین آذر با توجه به اینکه ما هنوز محصولات ارگانیک در بازار نداریم و یا خیلی کم هستش و با توجه توصیه های پزشکی مرکز اطلاعات فنی ایرانلاغری به یک روش ساده معمولا به افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند گفته می‌شود که بیشتر وبسایت تخصصی صنایع غذایی و فرآوریخوردن ماهی نه تنها در شب عید بلکه در تمام طول سال فواید بی شمار ی دارد بسیاری از سنت طب سنتی سایت پزشکان بدون مرزدومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران تا درمان لاغری راه های افزایش وزن آرشیو خوب هرکی یجوری مشکل داره دیگه برعکس شما منم ساعت به ساعت غذا میخورم و برعکس هر هفته سایت خبری تحلیلی بویر نیوزواکنش امامره به رقصیدن خلخالی توضیحات درباره حساب‌های بانکی قوه‌قضائیه خط و نشان مولتی ویتامین مینرال و مولتی ویتامین تراپوتیک …۱٫ فراورده های مولتی ویتامین مینرال جهت تامین ویتامین و املاح در رژیم غذایی مناسب مرکز اطلاعات فنی ایرانرابطه کم‌خوابی و پرخوری خواب و اضافه وزن همیشه به هم ربط داده می شود به گزارش پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …رژیم غذایی سالم همواره به عنوان یکی از مهمترین عوامل در پیشگیری از انواع بیماری ها از



لینک منبع :باید به فکر جایگزین نمک در فرآورده های غذایی باشیم

باید به فکر جایگزین نمک در فرآورده های غذایی باشیم - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../باید-به-فکر-جایگزین-نمک-در-فرآورده-های-غذایی-باشیم‏ - ذخیره شده 8 سپتامبر 2016 ... مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، بر همکاری اهالی صنعت، سیاست گذاران سلامت و مصرف کنندگان، بر یافتن ... باید به فکر جایگزین نمک در فرآورده های غذایی باشیم - روزنامه مرزپرگهر marzporgohar.ir/explore/.../1533-2016-09-10-04-45-15.html‏ - ذخیره شده 10 سپتامبر 2016 ... مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، بر همکاری اهالی صنعت، سیاست گذاران سلامت و مصرف کنندگان، بر یافتن ... باید به فکر جایگزین نمک در فرآورده های غذایی باشیم ... - خبر فارسی khabarfarsi.com/u/24899448‏ 8 سپتامبر 2016 ... باید به فکر جایگزین نمک در فرآورده های غذایی باشیم. مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، بر همکاری اهالی ... باید به فکر جایگزین نمک در فرآورده های غذایی باشیم - باشگاه ... khabarfarsi.com/n/24900605‏ 8 سپتامبر 2016 ... باید به فکر جایگزین نمک در فرآورده های غذایی باشیم. مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، بر همکاری اهالی ... باید به فکر جایگزین نمک در فرآورده های غذایی باشیم | به گزارش - قطره www.ghatreh.com/.../باید-فکر-جایگزین-نمک-فرآورده-های-غذایی-باشیم‏ - ذخیره شده 8 سپتامبر 2016 ... به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایفدونا، دکتر بهروز جنت اظهار کرد: متاسفانه برخی از مواد مضر موجود در غذا، همان. باید به فکر جایگزین نمک در فرآورده های غذایی باشیم khabarehfarsi.ir/fa/264422‏ 8 سپتامبر 2016 ... به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایفدونا، دکتر بهروز جنت اظهار کرد: متاسفانه برخی از مواد مضر موجود در غذا، همان مواد خوشمزه کننده غذا همچون شکر، نمک ... باید به فکر جایگزین نمک در فرآورده های غذایی باشیم - کافه خبر cofekhabar.ir/.../باید-به-فکر-جایگزین-نمک-در-فرآورده-های-غذایی-باشیم‏ به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایفدونا، دکتر بهروز جنت اظهار کرد: متاسفانه برخی از مواد مضر موجود در غذا، همان مواد خوشمزه کننده غذا همچون شکر، نمک و چربی هستند که ... ترشیجات ، جایگزین طعم نمک - امداد دکتر - پزشک نوبت pezeshknobat.ir/News/Show/.../ترشیجات_،_جایگزین_طعم_نمک‏ - ذخیره شده مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی ، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، بر همکاری اهالی صنعت ، سیاستگذاران سلامت و مصرف کنندگان ، بر یافتن جایگزین نمک در ... رژیم غذایی مناسب | مرکز اطلاعات فنی ایران tici.info/default.aspx?dir=Learn_sdn‏ - ذخیره شده - مشابه ایرانی‌ها در مصرف نمک، شکر، چربی و غذاهای پر انرژی افراط می‌کنند ... به گفته مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، نوشیدنی، آرایشی و .... مدام می‌شنویم که در رژیم غذایی خود روغن زیتون را جایگزین سایر روغن‌ها کنید. .... شیوه تغذیه در تابستان به خصوص در هوای بسیار گرم باید به استفاده از غذاهای با حجم کم و سبک تبدیل شود. باید به قصد فکر جایگزین نمک درون ساخته های غذایی باشیم oldbpums.ir/ار-اس-اس-خوان/باید-به-فکر-جایگزین-نمک-در-فرآورده-های-غ/‏ 11 سپتامبر 2016 ... به سمت تفسیر خبرگزاری نرمی بوسیله سوگند به شیرینی گزک از ایفدونا، دکتر خوشبخت دارالسلام اظهار کرد: بدبختانه برخی از ماده ها مخدرها(هروئین ...