مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

غذاهای بدون کلسترول کدامند؟

[ad_1]
وب‌سایت رژیم سلامتی: چگونه کلسترول خود را کنترل کنیم؟ چگونه مصرف چربی خود را محدود کنیم؟ چرا تنها نباید به اضافه کردن مواد غذایی بدون کلسترول در رژیم غذایی روزانه خود اکتفا کنیم؟ برخی کارهای بزرگی برای کاهش کلسترول شما وجود دارد هر چند که کلسترول برای زندگی حیاتی اسـت ولی کلسترول بیش از حد می تواند به سلامت شما آسیب برساند.

تقریباً همه غذاها حاوی مقداری از چربی، یک منبع مهم انرژی هستند و آن نیز به تولید هورمون و ساخت سلول ها کمک می کند چربی اشباع شده، کلسترول کلی شما را با ساخت سطوح کلسترول بد یا LDL بالاتر افزایش می دهد همچنین LDL بالا پلاک هایی در شریان خواهد ساخت و این در جریان خون به قلب دخالت خواهد کرد چربی های ترانس تشکیل شده که چربی های هیدروژنه هستند بدتر می باشند چرا که وقتی کلسترول خوب پایین اسـت سبب افزایش کلسترول بد می شوند.

غذاهای بدون کلسترول کدامند؟

غذاهای بدون کلسترول

نگه داشتن یک تعادل سالم از کلسترول خوب و بد به ویژه برای سلامت خوب قلب مهم اسـت یک رژیم غذایی سالم می تواند به کاهش میل شما به مواد غذایی با مقادیر بالایی از کلسترول، کاهش کلسترول بد و حفظ کلسترول خوب کمک کند به علاوه به کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی و حمله قلبی کمک می کند اگر در حال حاضر شما مقدار زیادی از غذاهای بدون کلسترول می خورید خوب اسـت اما اگر این کار را نمی کنید شروع کنید آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید در این مقاله غذاهای بدون کلسترول آورده می شود تا شما بتوانید از آنها استفاده نمایید.

1. برنج و دانه ها

برای یک رژیم غذایی بدون کلسترول اسـت شما می توانید برنج و دانه ها را اضافه کنید اکثر نشاسته ها، شامل حبوبات، برنج و نان، کمی بدون کلسترول هستند مواد اضافه شده مانند کره روی نان یا گوشت می تواند به علت چربی حیوانی، دارای کلسترول باشد.


غذاهای بدون کلسترول کدامند؟
2. سیب زمینی

سیب زمینی مثل نان و حبوبات یکی از غذاهای بدون کلسترول هستند ولی باید مراقب باشید که چگونه سیب زمینی آماده می شود اغلب سیب زمینی ها در روغن های گیاهی سرخ می شود که دارای یک محتوای کم کلسترول اسـت اما چربی بالایی دارد هنگامی که شما در تلاش برای پیدا کردن مواد غذایی بدون کلسترول هستید فراموش نکنید که بهترین راه مصرف سیب زمینی پخته اسـت.

3. قارچ

روش های مختلفی برای آماده کردن قارچ وجود دارد آنها را می توان در پیتزا استفاده کرد اما مراقب پنیر آن که کلسترول زیادی دارد باشید شما همچنین می توانید در همبرگر از آن استفاده کنید با این حال، اگر شما مراقب آماده سازی آن باشید قارچ یک انتخاب عالی برای یک غذایی بدون کلسترول اسـت.

4. ماهی

بسیاری از ماهی های  آب شیرین اسیدهای چرب امگا 3 بالا دارند که می تواند به کاهش کلسترول کمک کند شما می توانید ماهی سالمون را برای شام و ماهی Tacos را برای یک شب دیگر با مقدار زیادی از برنج، آووکادو و دانه ها مصرف کنید.


غذاهای بدون کلسترول کدامند؟
5. سیر و پیاز

سیر خون شما را بدون کلسترول نگه خواهد داشت اگر شما یک میان وعده خوشمزه می خواهید شما می توانید کل میخک سیر را در روغن زیتون بجوش آورده و سپس آنها روی بشقاب، کراکر، نان و یا دیگر مواد غذایی که کلسترول پایین دارد بریزید.

پیاز، مانند سیر، حاوی آنتی اکسیدان ها اسـت آنها را می توان سرخ کرده، کبابی یا پخته شده و یا در راه های دیگر تهیه کرد اما پیاز خام بالاترین سطح از مواد مغذی قلب سالم را دارد.

6. توفو

توفو اولین انتخاب همه مواد غذایی بدون کلسترول اسـت با این حال زمانی که آن به درستی پخته شود می توان آن را یک جایگزین عالی برای گوشت در نظر گرفت.


غذاهای بدون کلسترول کدامند؟
7. آجیل

آجیل حاوی چربی های تک اشباع نشده و سالم اسـت و همچنین منیزیم، ویتامین و مواد گیاهی دارد که با سلامت قلب در ارتباط اسـت گردو اسیدهای چرب امگا 3 دارد افرادی که به طور منظم از آجیل مصرف می کنند بیماری های قلبی و سایر بیماری ها را کمتر از دیگران پیدا می کنند همچنین چربی های اشباع نشده در آجیل برای مفاصل شما، از چربی های اشباع نشده در گلرنگ و روغن ذرت بهتر اسـت.

به خاطر داشته باشید که آجیل کالری بالا دارد لذا در حد اعتدال مصرف نمایید شما می توانید یک شیشه از آجیل خرد شده را در یخچال و فریزر نگه دارید و به سبزیجات، سالاد، غلات یا ماست اضافه کنید شما می توانید همچنین فندق، بادام را سرخ کرده مصرف کنید و یا گردو را می توان در تهیه پیلاف استفاده کرد.

8. چای

چای چه سرد و یا گرم سرشار از آنتی اکسیدان اسـت چای به شل نگه داشتن عروق خونی و جلوگیری از لخته شدن خون کمک می کند آنتی اکسیدان مهم در چای، فلاونوئیدها می باشد که از اکسیداسیون کلسترول LDL جلوگیری می کند این آنتی اکسیدان قوی می تواند فشار خون را کاهش داده و سطح کلسترول را کاهش دهد.

یک فنجان چای داغ حاوی آنتی اکسیدان بیشتر از هر میوه یا سبزیجات دیگر اسـت هر دو چای سیاه و سبز سطح بالایی از آنتی اکسیدان ها دارند حداقل یک فنجان چای در هر روز مصرف نمایید.

9. اسفناج

یک انتخاب عالی از غذاهای بدون کلسترول اسـت اسفناج دارای مقدار زیادی لوتئین اسـت رنگدانه زرد موجود در زرده تخم مرغ و سبزیجات برگ سبز تیره اسـت لوتئین که شهرت زیادی برای محافظت در برابر دژنراسیون ماکولا ( یکی از علل اصلی کوری ) دارد پیشنهاد می شود که تنها مصرف نصف فنجان مواد غذایی غنی از لوتئین در هر روز شما را در برابر حملات قلبی محافظت می کند و از رسوب کلسترول در دیواره رگها جلوگیری می کند.


غذاهای بدون کلسترول کدامند؟
10. آووکادو

آوکادو یک منبع خوبی از چربی اشباع نشده برای قلب سالم اسـت و به افزایش کلسترول خوب و کاهش سطح LDL کمک می کند به علاوه، آووکادو اغلب دارای بتا sitosterol اسـت که یک چربی گیاهی مفید اسـت بتا sitosterol می تواند جذب کلسترول از مواد غذایی را کاهش دهد ترکیبی از چربی اشباع نشده و آووکادو در کاهش کلسترول موثر می باشد.

توجه داشته باشید که آوکادو تا حدودی کالری بالا دارد.

نکات مهم:

1. دور ماندن از کلسترول بالا به این معنا نیست که شما باید از خوردن آن جلوگیری کنید با این حال، منظور این اسـت که شما باید مراقب برچسب تغذیه ای مواد غذایی و پخت و پز باشید.

2. ورزش منظم علاوه یک رژیم غذایی بدون کلسترول می تواند کلسترول LDL شما را کاهش و کلسترول خوب یا HDL را افزایش دهد شما همچنین می خواهید بسیاری از فواید قلبی عروقی ورزش را تجربه کنید بهترین دستورالعمل 30 دقیقه یا بیشتر ورزش هوازی در 5 روز یا بیشتر در هفته اسـت.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


9 سپتامبر 2016 ... وبسایت رژیم سلامتی: چگونه کلسترول خود را کنترل کنیم؟ چگونه مصرف چربی خود را محدود کنیم؟ چرا تنها نباید به اضافه کردن مواد غذایی بدون ...9 سپتامبر 2016 ... وب سایت رژیم سلامتی: چگونه کلسترول خود را کنترل کنیم؟ چگونه مصرف چربی خود را محدود کنیم؟ چرا تنها نباید به اضافه کردن مواد غذایی بدون ...9 سپتامبر 2016 ... رژیم چگونه خود کنترل چگونه چربی را کنیم؟ تنها به کردن غذایی کلسترول رژیم روزانه اکتفا برخی بزرگی کاهش شما دارد چند کلسترول زندگی است ...اعمال تغییرات زیر در رژیم غذایی، می تواند به کاهش مقدار چربی خون کمک کند: به جای سرخ ... به عنوان مثال برای مصرف شیر، پنیر و ماست نوع کم چرب یا بدون چربی آن را ...چرا تنها نباید به اضافه کردن مواد غذایی بدون کلسترول در رژیم غذایی روزانه خود اکتفا کنیم؟ برخی کارهای بزرگی برای کاهش کلسترول شما وجود دارد هر چند که ...ده مورد از غذاهای بدون کلسترول کلسترول ماده ای است از جنس چربی ومومی شکل که در تمام سلول های بدن وجود دارد و برای ادامه زندگی ماده ای حیاتی و ضروری است چگونه ...اگر از جمله افرادی هستید كه كلسترول بالایی دارید حتما بهدنبال لیست غذاهای پر ... از غذاهایی استفاده كنید كه چربی اشباع كمتری دارند مانند گوشت سفید ماكیان بدون ...25 آگوست 2009 ... پنج غذای پایین آورنده کلسترول لاغری,کاهش وزن,چاقی,تغذیه,رژیم ... نکته مهم دیگر در مصرف خشکبار این است که از خشکبار بدون نمک استفاده کنید.برخی کارهای بزرگی برای کاهش کلسترول شما وجود دارد هر چند که کلسترول برای زندگی حیاتی است ولی کلسترول بیش از حد می تواند به سلامت شما آسیب برساند.17 ژوئن 2009 ... بیشتر پزشكان رژیم غذایی كلسترول پایین را توصیه می كنند. علت این ... از ماهی و بوقلمون (بدون پوست) بیشتر از گوشت قرمز استفاده كنید.


کلماتی برای این موضوع

بی‌ضررترین و ارزانترین درمان چربی و قند خون بالا؟آشپزی غذاهای گوشتی غذاهای دریایی مرغ و انواع پرنده آش، سوپ و آبگوشت کبابی و تنوریفشارخون چربی خونکلسترولدرد سینه درد قلب …فشارخون چربی خونکلسترولدرد سینه درد قلب دیابت نوع و روزه خوابرفتگی دست و پاحجامت چیست و فواید حجامت فشارخون چربی خونکلسترول…حجامتچیستوفوایدفشارخون چربی خونکلسترولدرد سینه درد قلب دیابت نوع و روزه خوابرفتگی دست و پادیابت چیست ؟ دکتر علیرضا حقانی – متخصص …بیماری دیابت چیست بیمارى دیابت یکى از شایع ترین بیمارى هاى غدد درون ریز است اکثر روش دریافت پروتئین بدون چربی اضافهماهی و غذاهای دریایی را دریابید ماهی آزاد برای اینکه قلبتان درست کار کند فوق‌العاده طب سنتی و گیاهان داروییداروی گیاهی مقالات سلامتطب سنتیگیاهان دارویی درمان با طب سنتی گیاه دارویی حجامتبادکشیگیاه درمانیطب سنتی میزان قند و کربوهیدرات موجود در انواع مواد غذایی میزان قند و کربوهیدرات موجود در انواع مواد غذایی کربوهیدرات ها عمدتاً منشأ گیاهی دارندبا لاغر کننده ای بسیار قوی آشنا شویدچگونه لاغر شویم برای لاغر شدن رژیم لاغری فیبر یبوست لاغری سریع لاغر کننده غذاهای لاغر با این گیاهان چربی خون خود را پایین بیاورید درمان مراقبتدرمانیک متخصص طب سنتی گفت برخی دمنوش‌های گیاهی نقش موثری در کاهش و کنترل چربی خون بالا بیماری های خونی اهدای خون چه فوایدی دارد؟ افراد زیادی هستند که با نیت خیرخواهانه ، خون خود را بدون هیچ



لینک منبع :غذاهای بدون کلسترول کدامند؟

غذاهای بدون کلسترول کدامند؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/382716/غذاهای-بدون-کلسترول-کدامند‏ - ذخیره شده 9 سپتامبر 2016 ... وب‌سایت رژیم سلامتی: چگونه کلسترول خود را کنترل کنیم؟ چگونه مصرف چربی خود را محدود کنیم؟ چرا تنها نباید به اضافه کردن مواد غذایی بدون ... غذاهای بدون کلسترول کدامند؟ - رژیم سلامتی https://www.foodregime.com/...غذایی/...غذایی/1021-غذاهای-بدون-کلسترول-کدامند؟.html‏ - ذخیره شده 13 دسامبر 2016 ... چگونه کلسترول خود را کنترل کنیم؟ چگونه مصرف چربی خود را محدود کنیم؟ چرا تنها نباید به اضافه کردن مواد غذایی بدون کلسترول در رژیم غذایی ... غذاهای بدون کلسترول کدامند؟ « پرتال الکترونیکی مهرورزان emehrvarzan.ir/?p=1308‏ - ذخیره شده غذاهای بدون کلسترولچگونه کلسترول خود را کنترل کنیم؟ چگونه مصرف چربی خود را محدود کنیم؟ چرا تنها نباید به اضافه کردن مواد غذایی بدون کلسترول در رژیم غذایی ... غذاهای پرکلسترول را بهتر بشناسیم - بیتوته www.beytoote.com/health/nutrition/fuel-bully.html‏ - ذخیره شده - مشابه اگر از جمله افرادی هستید که کلسترول بالایی دارید حتما به‌دنبال لیست غذاهای پر ... از غذاهایی استفاده کنید که چربی اشباع کمتری دارند مانند گوشت سفید ماکیان بدون ... پنج غذای پایین آورنده کلسترول - رژیم درمانی نوین www.novindiet.com/article/پنج-غذای-پایین-آورنده-کلسترول‏ - ذخیره شده - مشابه 25 آگوست 2009 ... پنج غذای پایین آورنده کلسترول لاغری,کاهش وزن,چاقی,تغذیه,رژیم ... نکته مهم دیگر در مصرف خشکبار این است که از خشکبار بدون نمک استفاده کنید. راهنمای غذایی برای کاهش کلسترول خون – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=29494‏ - ذخیره شده - مشابه بالابودن کلسترول عامل کلیدی بیماریهای قلبی است که میزان مرگ و میر افراد براثر آن سه برابر بیشتر از سرطان سینه و دوبرابر بیشتر از سرطان ریه است. اما نکته ... ۸ ماده غذایی مفید برای کاهش کلسترول - مجله سلامت www.majalesalamat.com/.../eight-foods-that-help-lower-cholesterol/‏ - ذخیره شده رتبه: ۳٫۱ - ۵۹ رأی 3 ژانویه 2015 ... اگر برای کاهش میزان کلسترول از دارو استفاده می‌کنید، تغییر رژیم غذایی کمک می‌کند که به داروی کمتری نیاز پیدا کنید، اما هرگز بدون مشورت با ... کلسترول چیست؟ کلسترول خوب و بد کدامند؟ | در مقابل، باید بدانیم که ... padsha.com/کلسترول-چیست؟-کلسترول-خوب-و-بد-کدامند؟‏ - ذخیره شده 2 مارس 2017 ... غذاهای بدون کلسترول کدامند؟ , کلسترول چیست , tdh کلسترول چیست ... کلسترول یکی از مهمترین مواد مورد نیاز بدن است؛ وجود میزان کافی از آن برای ... کلسترول - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/کلسترول‏ - ذخیره شده - مشابه پس از صرف غذا کلسترول از طریق روده جذب و سپس همراه با تری گلیسیریدها درون پوششی .... کبد ان را در یک شکل بدون استری به صورت رشته قابل هضم دفع می‌کند. این 7 ماده‌ی غذایی کلسترول خونتان را پایین می‌آورد - تبیان article.tebyan.net/.../این-7-ماده-ی-غذایی-کلسترول-خونتان-را-پایین-می-آورد‏ - ذخیره شده 28 آوریل 2012 ... کلسترول بالا یکی از دغدغه‌های انسان‌های امروز است. بسیاری از خوردنی‌ها و مواد غذایی مثل غذاهای سرخ شده، چربی‌های اشباع شده مانند روغن‌های حیوانی، روغن ...