مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

عادت‌هایی با عواقب بدتر از سیگار!

[ad_1]
وب‌سایت بدونیم: برخی عادت ها حتی از سیگار کشیدن هم برای سلامت شما مضرتر اســت. عادت هایی مثل بی تحرک بودن در تمام روز یا پرخوری کردن. از جمله این عادت ها مواردی اســت که در متن زیر آورده ام. خوشبختانه این ها با یکسری تغییرات و اصلاحات در برنامه روزانه قابل اصلاح هستند پس خیالتان راحت باشد.

نشستن در تمام روز

این عادت های روزانه عواقبی بدتر از سیگار دارند

نشستن در یک دوره طولانی چه پشت میز و چه در ماشین، حتی اگر مرتب ورزش هم بکنید باعث ایجاد مشکلات مختلفی در سلامتی شما می شود. بر اساس یافته های خدمات بهداشت و درمان سرطان آلبرتا ۱۶۰ هزار مورد سرطان سینه، روده، پروستات و ریه به علت بی تحرکی بیش از حد بوده اســت. این تعداد برابر اســت با دو سوم سرطان های در اثر سیگار.

اصلاح: در محل کار هر چندوقت یک بار استراحت را برای خود عادت کنید. حتی می توانید یک موقعیت ایستاده در محل کار ایجاد کنید تا کمتر بنشینید. سعی کنید در خانه کمتر جلوی تلویزیون بنشینید. در عوض بیرون بروید و کمی پیاده روی کنید، خانه را تمیز کنید و یا باشگاه بروید.

آشپزی با روغن های مضر

حتی اگر با فر هم غذا درست کنید از آلودگی های آشپزی در امان نیستید. مطالعاتی که بر روی رستوران ها و آشپزخانه ها شده نشان داده اســت که آشپزی در حرارت بالا با روغن قنادی و روغن سویا یا همان روغن گیاهی باعث انتشار موادی چون آلدئیدها، هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای و تمام موادی که در سیگار یافت می شود و باعث بیماری های التهابی راه های هوایی می شود.

اصلاح: روغن های سالمی که برای انواع پخت مناسب هستند انتخاب کنید. به عنوان مثال: روغن زیتون برای پخت و پز با حرارت بالا مناسب نیست اما روغن آووکادو برای آَشپزی با حرارت بالا مناسب اســت. فراموش نکنید که حتما هود را هنگام آشپزی روشن کنید.

خوردن بیش از حد گوشت و پنیر

پروتئین های حیوانی سرشار از هورمون IGF-1 هستند. هورمونی که باعث رشد سلول های سرطانی می شود. بر اساس مطالعه ای که در دانشگاه جنوب کالیفرنیا انجام شده و در مجله متابولسیم سلول یبه انتشار رسیده اســت دریافتند کسانی که در سالهای میانی زندگی پروتئین های حیوانی بیش از حد مصرف می کنند احتمالشان مرگشان در اثر سرطان چهار برابر کسانی اســت پروتئین کمتری مصرف می کنند. این خطر سلامتی قابل قیاس با خطر سیگار کشیدن اســت.

این عادت های روزانه عواقبی بدتر از سیگار دارند

اصلاح: پروتئین های گیاهی را جایگزین پروتئین های حیوانی کنید. برنامه های غذایی سرشار از پروتئین گیاهی که مقدار پروتئین آن ها با پروتئین گوشت برابر اســت نمی توانند باعث ایجاد سرطان شوند. هر دو کیلو وزن در جوانان، ۸ گرم پروتئین نیاز دارد. وقتی از سن ۶۵ بگذریم خوردن پروتئین های حیوانی ضرری برای بدن ندارد زیرا تولید هورمون IGF-1 به مرور در بدن کاهش می یابد.

برنزه کردن در خانه

مطالعه ای در انجمن پزشکی آمریکا تخمین زده اســت که تنینگ در داخل خانه هر ساله باعث ۴۲۰۰۰۰ مورد سرطان پوست در آمریکا شده اســت. و این آمار حتی قابل قیاس با ۲۲۶۰۰۰ مورد سرطان ریه به علت سیگار هم نیست.

اصلاح: بهترین قدم برای جلوگیری از این مشکل این اســت که پوست روشن خود را دوست داشته باشید. اما اگر واقعا می خواهید پوستتان درخشش طبیعی داشته باشد همانطور که در مجله تکامل و رفتار انسان ثبت شده اســت هویج و گوجه فرنگی بخورید. این غذاها سرشار از کاروتنوئیدها می باشند و رنگ پوست را زیبا می کنند. بنابراین دیگر نیازی ندارید که از اسپری و لوسیون های تنینگ استفاده کنید.

به اندازه کافی استراحت نکردن

کم خوابی باعث بدخلقی می شود. استراحت نکردن به اندازه کافی منجر به بیماری هایی چون فشار خون بالا، حمله های قلبی، سکته مغزی، چاقی و بسیاری مشکلات سلامتی دیگر می شود. در یکی از تحقیقات دریافته اند که ۶ یا ۷ ساعت استراحت نکردن در روز منجر به بیماری هایی می شود که با بیماری های در اثر سیگار برابری می کند. حتی خواب های بی کیفیت و تکه تکه نیز می تواند باعث رشد تومور شود.

اصلاح: هیچوقت فکر نکنید که خستگی های بدنتان نرمال اســت. اگر مرتبا احساس می کنید که به اندازه کافی استراحت نکرده اید با یک متخصص سلامت مشورت کنید تا تشخیص دهد که آیا مشکل آپنه خواب باعث به هم ریختن نظم خوابتان شده اســت یا خیر.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


5 جولای 2016 ... عادتهایی با عواقب بدتر از سیگار! برخی عادت ها حتی از سیگار کشیدن هم برای سلامت شما مضرتر است. عادت هایی مثل بی تحرک بودن در تمام روز یا ...9 جولای 2016 ... برخی عادت ها حتی از سیگار کشیدن هم برای سلامت شما مضرتر است. عادت هایی مثل بی تحرک بودن در تمام روز یا پرخوری کردن. از جمله این عادت ها مواردی ...5 جولای 2016 ... برخی عادت ها حتی از سیگار کشیدن هم برای سلامت شما مضرتر است. عادت هایی مثل بی تحرک بودن در تمام روز یا پرخوری کردن. ......عادت هایی مثل بی تحرک بودن در تمام روز یا پرخوری کردن. از جمله این ... ادامه مطلب. مشاهده متن کامل خبر در پایگاه خبری برترین ها: عادتهایی با عواقب بدتر از سیگار!این مرد تایوانی می گوید : روزی سیگار می کشیدم که ته سیگارم را به زمین انداختم و دیدم مار سیگار را به دهان گرفته است . مار... عادتهایی با عواقب بدتر از سیگار!5 جولای 2016 ... برخی عادت ها حتی از سیگار کشیدن هم برای سلامت شما مضرتر است. عادت هایی مثل بی تحرک بودن در تمام روز یا پرخوری کردن.عادتهایی با عواقب بدتر از سیگار! ۱۳۹۵/۰۴/۲۱ 1 بازدید. عادتهایی با عواقب بدتر از سیگار! کد مطلب : 300096 برخی ها از کشیدن برای شما است. هایی بی بودن تمام یا ...مأموران گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) به کمک سگهای موادیاب ۲ کیلو تریاک از داخل یک کیسه چای کشف کردند و مرحمت سلیماننژاد سرپرست اداره کل گمرک تمرچین از کشف ...9 جولای 2016 ... سلامت نیمه شب شنبه نوزدهم تیر ماه 1395 خبر عادتهایی با عواقب بدتر از سیگار!


کلماتی برای این موضوع

سنجش و اندازه گیری آزمون ها و پرسشنامه های روانیمبانی، روش ها و تکنیک های سنجش واندازه گیری، پژوهش، مدلبندی و تحلیل داده‏های مشاوره ،مشاوره ازدواج ،مشاوره خانواده ،مشاوره رایگان …از زمان خود به طرز موثرتری بهره ببرید‎ دنیای مدرن مملو از آموختنی‌ها، ماجراجویی



لینک منبع :عادت‌هایی با عواقب بدتر از سیگار!

عادت‌هایی با عواقب بدتر از سیگار! - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../عادت‌هایی-با-عواقب-بدتر-از-سیگار‏ - ذخیره شده 5 جولای 2016 ... عادت‌هایی با عواقب بدتر از سیگار! برخی عادت ها حتی از سیگار کشیدن هم برای سلامت شما مضرتر است. عادت هایی مثل بی تحرک بودن در تمام روز یا ... تصاویر برای عادت‌هایی با عواقب بدتر از سیگار! عادت‌هایی با عواقب بدتر از سیگار www.iranwebclinic.com/.../1064/عادت‌هایی-با-عواقب-بدتر-از-سیگار‏ عادت‌هایی با عواقب بدتر از سیگار-برخی عادت ها حتی از سیگار کشیدن هم برای سلامت شما مضرتر است. عادت هایی مثل بی تحرک بودن در تمام روز یا پرخوری کردن. عادت‌هایی با عواقب بدتر از سیگار! | باشگاه خبرنگاران - خبر پو khabarpu.com/k.php?u.../Yp9ixIQ...2KjYp9i02q/...‏ عادت‌هایی با عواقب بدتر از سیگار! - باشگاه خبرنگاران | خبرپو. خبرگزاری آریا - عادت‌هایی با عواقب بدتر از سیگار! aryanews.com/AryanewsFeed.aspx?...عادت‌هایی-با-عواقب-بدتر-از-سیگار!‏ - ذخیره شده خبرگزاری آریا - اخبار داغ و پربیننده سایت ها، رسانه ها و روزنامه های فارسی و انگلیسی. مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات - اخبار > سیگار و عوارض آن https://tpcrc.sbmu.ac.ir:8443/?siteid=188&pageid=6706...‏ - ذخیره شده وقتی آمونیاک همراه با دود سیگار جذب خون می شود بر خاصیت قلیایی بودن خون می .... از آنجایی که سیگار یکی از مشکلترین عادتهایی است که میتوان کنار گذاشت، در این ..... بدتر از آن اینکه کشیدن سه یا چهار سیگار در روز به صورت مداوم احتمال ابتلا به ... عادت‌هایی با عواقب بدتر از سیگار! - جدیدترین اخبار ایران و جهان newsreaders.ir/search/?q...با+عواقب+بدتر+از+سیگار%21‏ - ذخیره شده مأموران گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) به کمک سگ‌های موادیاب ۲ کیلو تریاک از داخل یک کیسه چای کشف کردند و مرحمت سلیمان‌نژاد سرپرست اداره کل گمرک تمرچین از کشف ... مضرات سیگار کشیدن و راههای ترک آن - سایت تخصصی حسابداران خبره ... saberiali.blogsky.com/.../مضرات-سیگار-کشیدن-و-راههای-ترک-آن‏ - ذخیره شده با استنشاق دود سیگار، منواکسیدکربن به جای اکسیژن با هموگلوبین موجود در گلبول های قرمز متصل میشود! .... «عوارض سیگار کشیدن، مضرات و عواقب سیگار» ..... باید بدانید که دستگاه ترک سیگار، بدتر از سیگار عادی است .... از آنجایی که سیگار یکی از مشکلترین عادتهایی است که میتوان کنار گذاشت، در این قسمت چندین روش ... سیگار - Dr Best www.drbest.ir/search?q=سیگار‏ - ذخیره شده بعد از ترک سیگار در بدن شما چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ ... دیر یا زود در افراد سیگاری و افرادی که با آنها زندگی می‌کنند اتفاق می‌افتد. ... عادت‌هایی با عواقب بدتر از سیگار! عادت‌هایی با عواقب بدتر از سیگار! نیمه شب شنبه 19 تیر 95 | خبرچه khabarche.ir/خبر/4896258/عادت-هایی-با-عواقب-بدتر-از-سیگار-‏ - ذخیره شده 9 جولای 2016 ... سلامت نیمه شب شنبه نوزدهم تیر ماه 1395 خبر عادت‌هایی با عواقب بدتر از ... برخی عادت ها حتی از سیگار کشیدن هم برای سلامت شما مضرتر است.