مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

درمان فلج ناشی از سکته مغزی

[ad_1]

خبرگزاری ایرنا: محققان با استفاده از تحریک الکتریکی موفق به بازیابی برخی توانایی های دست بی تحرک بیماران مبتلا به سکته مغزی شدند.

 

به گزارش ساینس، اختلال حرکتی یکی از مهمترین عوارض ناشی از سکته مغزی اسـت. محققان دانشگاه کیس وسترن ریزرو با استفاده از تحریک الکتریکی قادر به احیای توانایی های حرکتی در دست های ناتوان نجات یافتگان از سکته مغزی شدند.

در این روش از یک دستکش استفاده می شود که مجهز به چند حسگر اسـت؛ پزشک دستکش را به دستی می پوشاند که سالم تر اسـت، سیگنال های این دست به تحریکات الکتریکی تبدیل می شود و به دست معلول ارسال می شود و عضلات را تحریک می کند. این فرآیند با سیم کشی مجدد مغز، سبب احیای توانایی های دست معلول می شود.


تفاوت این روش با روش های مشابه تحریک دست به گونه ای اسـت که دست ها به طور خودکار و بدون دخالت بیمار چند دقیقه یک بار باز و بسته می شوند. 97 درصد بیمارانی که از تحریک الکتریکی استفاده کرده اند، این روش را برای احیای توانایی حرکتی دست مناسب می دانند.


محققان بر این باورند که بهترین زمان برای استفاده از این درمان، زمانی اسـت که بیمار به تازگی دچار معلولیت حرکتی ناشی از سکته شده اسـت؛ چرا که گذشت زمان سیم کشی مجدد اعصاب را با مشکل مواجه می کند.


نتایج این تحقیقات در نشریه Stroke منتشر شده اسـت.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


چگونه میتوان از کسی که به علت آسیب مغزی مانند سکته مغزی دچار فلج یکطرفه بدن شده ... درمان این بیماری تحت نظر گروهی متشکل از متخصصین مغز و اعصاب، ارتوپد، ... این بیماران معمولا به علت کم تحرکی ناشی از بیماری دچار یبوست میشوند که باید ...سکته مغزی آسیب عصبی حاد ناشی از اختلال خونرسانی به قسمتی از بافت مغز که ناشی از انسداد رگ مغزی ... درمان اندامهاي ضعيف يا فلج با حركات كوچك و ساده آغاز ميشود.8 فوریه 2011 ... آیا قبل از سکته کردن میدانستید راهی وجود دارد که فلج ناشی از سکته بهبود یابد؟ ... روند درمانی کسی که سکته مغزی میکند به طور خلاصه این است:.در مراقبت از فردی که دچار سکته مغزی شده موارد زیر مهم هستند: ▫ درک بیمار و آگاهی از بیماری، عوارض و ناتوانی های ناشی از آن. ▫ ایجاد محیطی امن بخصوص برای بیمارانی که ...17 فوریه 2010 ... بازتواني از قسمتهاي مهم بهبودي پس از سكته مغزي است. سكته مغزي ... تغييراتي هورموني ناشي از بارداري، زايمان و يائسگي نيز با افزايش خطر سكته مغزي مرتبط ميباشند. ... درمان اندامهاي ضعيف يا فلج با حركات كوچك و ساده آغاز ميشود.سکته مغزی ، تشخیص و علائم مهم آن ، درمان آن توسط فیریوتراپی وTMS،ورزش ... صدمههای مغزی ناشی از سکته مغزی یکی از دلایل رایج ناتوانی بزرگسالان به شمار میآید. ... برای مثال بیمار با بازوی قوی بازوی ضعیف یا فلج را حرکت میدهد، متخصص یا ...11 سپتامبر 2016 ... محققان با استفاده از تحریک الکتریکی موفق به بازیابی برخی توانایی های دست بی تحرک بیماران مبتلا به سکته مغزی شدند.سکته مغزی منجر به ضعف یا فلج یک سمت بدن می شود و پس از درمان های اولیه و تثبیت ..... هیدروسفالی تجمع مایع نخاعی در مغز است و اغلب پس از سکته مغزی ناشی از ...سکته مغزی میتواند باعث ضعف یا فلج نیمی از بدن و مشکلات تعادل شود. .... داشته باشید که پیشگیری از سکته مغزی بسیار راحتتر از درمان عوارض ناشی از آن است.بیحرکتی اندامها به علت فلج ناشی از سکته مغزی، سفتی اندامها و همچنین مکانیسمهای مرکزی در بروز درد نقش دارند. شروع زود هنگام فیزیوتراپی و درمانهای دارویی در درمان ...


کلماتی برای این موضوع

کامل ترین مرجع برای شناخت سریع سکته مغزی و راههای درمان پزشکی و سلامتآموزش کامل علائم سکته مغزی و درمان سریع برای سکته مغزی سکته مغزی خفیفسکته مغزی سکته مغزی – سیب سلامت مقدمه سکته مغزی هنگامی رخ می دهد که مغز در نتیجه نقص خونرسانی یا پاره شدن یک رگ یعنی فیزیوتراپی اخلاق حرفه‌ای ، ضرورتی برای سازمان چکیده یکی از عمده‌ترین دغدغه‌های غذاهای موثر در پیشگیری از سکته مغزیسکته مغزی بیانگر وارد شدن آسیب به بخشی از مغز است، این آسیب زمانی ایجاد می شود که چگونه می توانیم به روند بهبود بیمار پس از سکته مغزی …بازتوانی از قسمت‌های مهم بهبودی پس از سکته مغزی است سکته مغزی باعث تغییر در زندگی می درمان سکته مغزی با روشی جدیددانشمندان در تحقیقات جدید خود توانستند با انجام آزمایش و تزریق سلول‌های بنیادی به علامت مهم سکته مغزی سکته مغزی هنگامی رخ می‌دهد که یک لخته خونی باعث انسداد شریان‌ خون‌رسان به مغز می الف مهم ترین نشانه های سکته مغزی را بشناسیداگر خونرسانی به قسمتی از مغز دچار اختلال شده و متوقف گردد، این قسمت از مغز دیگر نمی سرگیجه غشگوش دردوزوز گوشصرع درمان گیاهی …پیر گوشی مردان بیشتر از زنان دچار پیرگوشی می شوند پیرگوشی یک افت شنوایی تدریجی است که میگنا چه کسانی بعد از سکته زنده می مانند؟سلام به همه ی دکترهای زحمت کش میهنمان،ببخشید یه سوال در مورد سکته مغزی داشتم شخصی



لینک منبع :درمان فلج ناشی از سکته مغزی

جدیدترین روش درمان فلج ناشی از سکته مغزی - درمان - مراقبت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/.../جدیدترین-روش-درمان-فلج-ناشی-از-سکته-مغزی‏ - ذخیره شده 11 سپتامبر 2016 ... محققان با استفاده از تحریک الکتریکی موفق به بازیابی برخی توانایی های دست بی تحرک بیماران مبتلا به سکته مغزی شدند. سکته مغزی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سکته_مغزی‏ - ذخیره شده - مشابه عوارض سکته مغزی از عوارض خفیف و گذرا مثل تاری دید تا عوارض فلج کننده .... یکی از راه‌های درمان سکته مغزی ناشی از انسداد عروق، حل کردن لخته مسدود کننده رگ است. قبلی چگونه می توانیم به روند بهبود بیمار پس از سکته مغزی کمک کنیم www.pezeshk.us/?p=20781‏ - ذخیره شده - مشابه سکته مغزی باعث تغییر در زندگی می‌شود و بازتوانی به شما کمک می‌کند تا با ... بیشتر برنامه‌های بازتوانی شامل 3 ساعت درمان روزانه هستند که 5 یا 6 روز در هفته انجام می‌شود. ... درد شانه که به علت تحمل وزن ناشی از دست فلج به وجود می‌آید را می‌توان با قرار دادن ... درمان فلج بعد از سکته مغزی در شهرکرد - دکتر علی بابایی www.esfahan-teb.ir/درمان-فلج-بعد-از-سکته-مغزی-در-شهرکرد/‏ - ذخیره شده درمان فلج بعد از سکته مغزی در شهرکرد. این مرکز درمانی بعد از تلاش و کوشش فراوان موفق شد بیمارانی که دچار فلج مغزی ناشی از سکته مغزی شده اند را درمان و به حالت اول ... سکته مغزی:علائم و درمان آن با فیزیوتراپی و ورزش های توانبخشی ... aptclinic.ir/سکته-مغزیعلائم-و-درمان-آن-با-فیزیوتراپ/‏ - ذخیره شده - مشابه سکته مغزی ، تشخیص و علائم مهم آن ، درمان آن توسط فیریوتراپی وTMS،ورزش ... برای بیماران سکته‌ی مغزی استفاده می‌کنند تا به آن‌ها کمک کنند دوباره عضلات فلج ... صدمه‌های مغزی ناشی از سکته مغزی یکی از دلایل رایج ناتوانی بزرگسالان به شمار می‌آید. دکتر بیژن فروغ - درمان سکته مغزی bijanfr.blogfa.com/tag/درمان-سکته-مغزی‏ - ذخیره شده گاهی سکته مغزی به دلیل عوارض ناشی از اختلال خونرسانی به مغز ایجاد می‌شود که این اختلال با مصرف ...... درمان اندام‌های ضعیف یا فلج با حرکات کوچک و ساده آغاز می‌شود. زندگی بعد از سکته مغزی - آفتاب www.aftabir.com/articles/.../زندگی-بعد-از-سکته-مغزی‏ - ذخیره شده - مشابه 8 فوریه 2011 ... آیا قبل از سکته کردن می‌دانستید راهی وجود دارد که فلج ناشی از سکته بهبود یابد؟ ... روند درمانی کسی که سکته مغزی می‌کند به طور خلاصه این است:. درمان فلج ناشی از سکته مغزی www.javanonline.ir/fa/news/.../درمان-فلج-ناشی-از-سکته-مغزی‏ - ذخیره شده 12 سپتامبر 2016 ... به گزارش ساینس، اختلال حرکتی یکی از مهمترین عوارض ناشی از سکته مغزی است. محققان دانشگاه کیس وسترن ریزرو با استفاده از تحریک ... رویکرد - جدیدترین روش درمان فلج ناشی از سکته مغزی rooykard.ir/fa/doc/news/.../جدیدترین-روش-درمان-فلج-ناشی-سکته-مغزی‏ 11 سپتامبر 2016 ... به گزارش " رویکرد " به نقل از ساینس، اختلال حرکتی یکی از مهمترین عوارض ناشی از سکته مغزی است. محققان دانشگاه کیس وسترن ریزرو با استفاده ... زندگی پس از سکته مغزی رنگ دیگر دارد - روزنامه جام جم press.jamejamonline.ir/newspreview/1224603142208766550‏ - ذخیره شده - مشابه بی‌حرکتی اندام‌ها به علت فلج ناشی از سکته مغزی، سفتی اندام‌ها و همچنین مکانیسم‌های مرکزی در بروز درد نقش دارند. شروع زود هنگام فیزیوتراپی و درمان‌های دارویی در درمان ...