مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فناوری جدید برای خواندن کتاب بدون باز کردن آن

[ad_1]

فناوری جدید برای خواندن کتاب بدون باز کردن آن

این فناوری از امواج تراهرتز و فاصله 20 میکرومتری بین صفحات برای خواندن هر صفحه از کتاب بهره می‌گیرد.

این دستگاه بیشتر برای کتاب‌هایی طراحی شده که قدیمی بوده و از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند. زیرا با استفاده از این روش نوین بدون نیاز به لمس کتاب می‌توان آن را مطالعه کرد.

این دستگاه توانایی تشخیص حروف را حتی در ضخامتی به اندازه 9 ورق دارد.

ترکیبات شیمیایی مختلف قادر به جذب فرکانس‌های مختلفی از امواج تراهرتز هستند، بنابراین این امواج قادرند تا در زمان تصویربرداری، کاغذ و مرکب را از یکدیگر تمایز دهند.

محققان این پژوهش از یک الگوریتم تفسیر نوشتار برای داشتن درک بهتری از متن‌های موجود استفاده کردند.

امواج تراهرتز توانایی آن را دارند که بین کاغذی که بر روی آن نوشته شده و یک کاغذ سفید تمایز قائل شوند. در صورتی که اشعه ایکس این خاصیت را ندارد.

این دستگاه جدید که توسط محققان موسسه فناوری ماساچوست طراحی و ساخته شده نیز به دوربین‌هایی با امواج تراهرتز مجهز بوده که توانایی تفکیک کاغذهای نوشته شده و کاغذهای سفید را دارد.

5454


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط



کلماتی برای این موضوع

ثبت نام فراگیر پیام نور طبق اخبار منتشر شده از خبر گذاری های معتبربه نقل از معاون آموزشی دانشگاه پیام نور نحوه درس خواندن برای کنکور آکانحوه درس خواندن برای کنکور یکی از بزرگترین دغدغه های ذهنی داوطلبان این است که به چه عصر ایران ذوالنور هنوز برای معرفی نامزد اصول گرایان دیر نشده محمد جواد ابطحی احتمال شهرخبر تیتر جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهانفسخ قرارداد عجیب ستاره لیگ یکی به درخواست جادوگر سرمربی به بازیکن طالع تو به تیم من چگونه و کجا مطالعه کنیم مجموعه مقالات آمادگی آزمون …یکی از نخستین پرسش‌های پیش روی جوان مشتاق مطالعه، روش صحیح مطالعه و چگونه کتاب خبرهای فناوری و ارتباطات خبر فارسیپلیس فتا برای جلوگیری از جرایم رایانه ای افراد فرصت طلب درباره استفاده از مودم های مهندسی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادمهندسیمهندسی از قرون وسطی و در زمانی که انسانها اختراع‌های مثل چرخ و قرقره را داشتند وجود سایت خبرنو اخبار روزخبر نــو مجله اینترنتیسایت ایران جیب یک سایت اطلاع رسانی از قیمت طلا ، ارز ، خودرو و است و اخبار روز و قیمت پایگاه دانلود رایگان کتابدانلود دانلود کتاب کتاب اندروید دانلود کتاب اندرویددانلود رایگان کتاب



لینک منبع :فناوری جدید برای خواندن کتاب بدون باز کردن آن

خواندن کتاب بدون نیاز به باز کردن آن! - ایسنا www.isna.ir/news/.../خواندن-کتاب-بدون-نیاز-به-باز-کردن-آن‏ - ذخیره شده 13 سپتامبر 2016 ... خواندن کتاب بدون نیاز به باز کردن آن! ... به گزارش ایسنا به نقل از انگجت، این فناوری از امواج تراهرتز و فاصله 20 میکرومتری بین صفحات برای خواندن ... زیرا با استفاده از این روش نوین بدون نیاز به لمس کتاب می‌توان آن را مطالعه کرد. فناوری جدید برای خواندن کتاب بدون باز کردن آن | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/09/13/1437918‏ 13 سپتامبر 2016 ... ایسنا نوشت: محققان در موسسه فناوری ماساچوست "MIT" موفق به توسعه یک سیستم تصویربرداری محاسباتی شدند که با استفاده از آن می‌توان بدون باز ... خواندن کتاب‌ بدون باز کردن آن ممکن شد - خبرگزاری فارس www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950711000040‏ - ذخیره شده 2 ا کتبر 2016 ... دانشمندان با استفاده از مدل جدید فناوری اشعه ایکس موفق شدند بدون باز کردن کتاب، تمام کلمات آن را به درستی تشخیص دهند. فناوری جدید برای خواندن کتاب بدون باز کردن آن - گلابی ها golabiha.com/فناوری-جدید-برای-خواندن-کتاب-بدون-باز-ک/‏ - ذخیره شده آفتاب‌‌نیوز : این فناوری از امواج تراهرتز و فاصله ۲۰ میکرومتری بین صفحات برای خواندن هر صفحه از کتاب بهره می‌گیرد. به گزارش ایسنا، این دستگاه بیشتر برای ... فناوری جدید برای خواندن کتاب بدون باز کردن آن | پایگاه خبری ... ahwazkhabar.ir/فناوری-جدید-برای-خواندن-کتاب-بدون-باز-ک/‏ 13 سپتامبر 2016 ... فناوری جدید برای خواندن کتاب بدون باز کردن آن. این فناوری از امواج تراهرتز و فاصله ۲۰ میکرومتری بین صفحات برای خواندن هر صفحه از کتاب بهره ... فناوری جدید برای خواندن کتاب بدون باز کردن آن | دمادم damadam.ir/.../فناوری-جدید-برای-خواندن-کتاب-بدون-باز-کردن-آن/.../3622756‏ محققان در موسسه فناوری ماساچوست 'MIT' موفق به توسعه یک سیستم تصویربرداری محاسباتی شدند که با استفاده از آن می‌توان بدون باز کردن کتابها، آنها را ... فناوری جدید برای خواندن کتاب بدون باز کردن آن | محققان در - قطره www.ghatreh.com/news/.../فناوری-جدید-برای-خواندن-کتاب-بدون-باز-کردن‏ 13 سپتامبر 2016 ... هایلایت: دستگاهی برای خواندن کتاب ها حتی در حالت بسته بودن آن ... فناوری جدید محققان MIT برای خواندن کتب قدیمی بدون نیاز به باز کردن آنها ... با کمک فناوری جدید، بدون باز کردن کتاب آن را بخوانید - کلیک click.ir/1395/06/22/read-a-book-without-opening-it/‏ - ذخیره شده 12 سپتامبر 2016 ... با کمک فناوری جدید، بدون باز کردن کتاب آن را بخوانید ... سطح هربرگ کاغذ به دست می آید و در نهایت امکان خواندن متن مندرج در آن فراهم می شود. فناوری جدید محققان MIT برای خواندن کتب قدیمی بدون نیاز به باز کردن ... digiato.com/.../09/.../فناوری-جدید-mit-خواندن-کتب-باز-کردن/‏ - ذخیره شده 13 سپتامبر 2016 ... برخی کتاب های قدیمی به بیان ساده شکننده تر از آن هستند که بتوان آنها را بدون آسیب باز کرد و محتوایشان را خواند. مطمئناً هیچ کس دوست ندارد صرفاً ... خواندن کتاب بدون باز کردن آن | علم نما elmnama.com/خواندن-کتاب-بدون-باز-کردن-آن/‏ - ذخیره شده 10 سپتامبر 2016 ... خواندن کتاب بدون باز کردن آن ... با استفاده از فناوری تراهرتز، سیستمی بسازند که بدون باز کردن کتاب ... تراهرتز موضوع جدیدی در مخابرات است.