مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تاکید سوئیفت بر تقویت امنیت بانک‌ها

[ad_1]

حمله‌ای به بانک مرکزی بنگلادش، 101 میلیون دلار سرقت در پی داشت و بانکو دِل آئوستروی اکوادور نیز 12 میلیون دلار از دست داد.در این پیغام از سوی سوئیفت ـ که اولین بار رویترز آن را نقل کرد ـ به بانک‌ها توصیه شده از خود در مقابل حملات مداوم، انطباقی و پیشرفته‌ای که از یک شیوه مشابه برای گذر از سیستم‌های امنیتی محلی استفاده می‌کند، حفاظت کنند. سوئیفت گفته: «ضعف‌های موجود را مهاجمان شناسایی و از آن استفاده می‌کنند. آنها از این راه، محیط محلی مشتری را به خطر می‌اندازند و پیام‌های ساختگی برایشان ارسال می‌کنند.»

سوئیفت اشاره‌ای به تعداد حملات مکشوفه نداشته و طبق معمول مدعی شده حملات هیچ تاثیری روی شبکه و خدمات پیام‌رسان مرکزی‌اش نداشته اســت.

در تمام موارد ثبت شده، مهاجمان از یک الگوی مشابه بهره گرفته‌اند:

1ـ مهاجمان با استفاده از بدافزار، سیستم امنیتی محلی بانک‌ها را دور زده‌اند.

2ـ به شبکه پیام‌رسانی سوئیفت دست یافته‌اند.

3ـ پیام‌هایی جعلی از طریق سوئیفت ارسال کرده‌اند که انتقال وجوهی را از حساب‌های بانک‌های بزرگ‌تر نشان می‌داده اســت.

مدیرعامل سوئیفت، گاتفرید لیبارت در ماه می ‌(اردیبهشت) هشدار داده بود حملات دیگری در راه اســت. او گفته بود: کلاهبرداری مورد بنگلادش یک مورد تنها نبوده اســت. حداقل در جریان دو مورد هستیم. اما رقم واقعی بیش از اینهاست و در تمام موارد، کلاهبرداران از یک روش عملیاتی مشابه استفاده کرده‌اند.

لیبرانت گفته شیوه کاربردی در این حملات، چیزی فراتر از یک نفوذ اطلاعاتی یا سرقت ساده اطلاعات مشتریان اســت و در صورت عدم کنترل روی شبکه‌های پرداختی، ممکن اســت تمام موجودی یک بانک با خطر جدی روبه‌رو شود. به گفته وی در موارد اخیر، کلاهبرداران فقط توانسته‌اند بخشی از دارایی‌های خارجی بانک‌ها را به سرقت ببرند که از لحاظ ماهیتی، خطری بنیانی برای بانک‌های مورد حمله محسوب نمی‌شود. اما در صورت تقویت این حملات، هیچ چیز بعید نیست.

سوئیفت اقدامات بیشتری برای حفظ امنیت بانک‌های طرف حساب خود کرده اســت. از‌جمله اشتراک اطلاعات بیشتر، حمایت از ممیزی‌های امنیتی و اجرای ضوابط بیشتر برای شبکه‌های رایانه‌ای محلی بانک‌هاست. محققان حوزه امنیت سایبری، اتهام حملات انجام شده را متوجه یک گروه هکر موسوم به لازاروس دانسته‌اند. در ماه می‌ (اردیبهشت)، مسئولان قانونی ایالات متحده در مصاحبه با سی‌ان‌ان مدعی شده‌اند مهاجمان با کره شمالی مرتبط هستند.

منبع: CNN

مترجم: سیاوش شهبازی

جام‌جم


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


17 سپتامبر 2016 ... سوئیفت، شبکه پیامرسانی که بانکهای جهان را به هم مرتبط میکند، متوجه برخی حملات جدید علیه اعضایش شده و به آنها هشدار داده در صورت ادامه این حملات، ...17 سپتامبر 2016 ... سوئیفت، شبکه پیام رسانی که بانک های جهان را به هم مرتبط می کند، متوجه برخی حملات جدید علیه اعضایش شده و به آنها هشدار داده در صورت ادامه این ...17 سپتامبر 2016 ... فناوري ديجيتال تاكيد سوئيفت بر تقويت امنيت بانك ها مترجم: سياوش شهبازي برگرفته از: CNN سوئيفت، شبکه پيام رساني که بانک هاي جهان را ...17 سپتامبر 2016 ... دانش:تاکید سوئیفت بر تقویت امنیت بانکها. کد مطلب : 349795 سوئیفت، پیامرسانی بانکهای را هم میکند، برخی جدید اعضایش و آنها داده صورت این ...17 سپتامبر 2016 ... تاکید سوئیفت بر تقویت امنیت بانکها. گردآوری جی نیوز : . سوئیفت اشارهای به تعداد حملات مکشوفه نداشته و طبق معمول مدعی شده حملات هیچ ...سوئیفت، شبکه پیامرسانی که بانکهای جهان را به هم مرتبط میکند، متوجه برخی حملات جدید علیه اعضایش شده و به آنها هشدار داده در صورت ادامه این حملات، امنیت سیستمهای.17 سپتامبر 2016 ... تاکید سوئیفت بر تقویت امنیت بانکها سوئیفت، شبکه پیامرسانی که بانکهای جهان را به هم مرتبط میکند، متوجه برخی حملات جدید علیه اعضایش ...17 سپتامبر 2016 ... ۴ ساعت پیش - سوئیفت، شبکه پیامرسانی که بانکهای جهان را به هم مرتبط میکند، متوجه برخی حملات جدید علیه اعضایش شده و به آنها هشدار داده در…17 سپتامبر 2016 ... تاکید سوئیفت بر تقویت امنیت بانک ها سوئیفت، شبکه پیامرسانی که بانکهای دنیا را به هم مرتبط میکند، متوجه بعضی حملات تازه علیه اعضایش ...17 سپتامبر 2016 ... تاکید سوئیفت بر تقویت امنیت بانکها. ۲۷ ام شهریور , ۱۳۹۵ دستهبندی نشده. سوئیفت، شبکه پیامرسانی که بانکهای جهان را به هم مرتبط میکند، ...


کلماتی برای این موضوع

امنیت اطلاعاتدر تیرماه میزگردی با موضوع مدیریت ریسک در بانک ها در مرکز فابا با حضور دکتر بیات دو شاه‌کلید رونق اقتصادیرئیس کل بانک مرکزی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ابتدا به معضلات نظام بانکی در سه لایه جزوه امور مالی بین الملل حسابداری و امور مالی نرخ ارز بر حسب واحدهای پول بر حسب دلار بجز یورو و پوند که بر حسب دلار بیان می شودجزئیات افزایش دستمزد سال ایران استخدامجزئیاتافزایشدستمزدسالخبر ۷ اردیبهشت ۹۵ وعده مشروط ربیعی برای افزایش مجدد دستمزد کارگران در سال ۹۵ منبع توسط وزارت خارجه منتشر شد متن کامل و ۵ ضمیمه …توسط وزارت خارجه منتشر شد متن کامل و ۵ ضمیمه برنامه جامع اقدام مشترکالف پاسخ ‌های لاریجانی به سوالاتی درباره رقابتش …مشی مجلس نهم ایجاد آرامش در کشور وتوجه به مسائل اساسی با نگاه هم افزایی با قوای دیگر بودخبرگزاری خانه ملتفراکسیون امید مُصر به اجرای قانون درباره صادقی از طریق هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بانک اقتصاد نوین اخبار در نهمین دوره مسابقات فوتسال کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی تیم فوتسال بانک صفحه اقتصاد مشرق نیوز آخرین اخبار ایران و جهان در سایت خبری مشرق نیوز آخرین اخبار حوادثسیاسیفرهنگیاقتصادیاجتماعیورزشیایران اخبار،اخبار اقتصادیجدیدترین اخبار اقتصادی و …بر اساس اعلام رسمی بانک مرکزی، قیمت هشت گروه کالایی شامل لبنیات، تخم‌مرغ، حبوبات



لینک منبع :تاکید سوئیفت بر تقویت امنیت بانک‌ها

تاکید سوئیفت بر تقویت امنیت بانک‌ها - جام جم jamejamonline.ir/.../تاکید-سوئیفت-بر-تقویت-امنیت-بانک‌ها‏ - ذخیره شده 17 سپتامبر 2016 ... سوئیفت، شبکه پیام‌رسانی که بانک‌های جهان را به هم مرتبط می‌کند، متوجه برخی حملات جدید علیه اعضایش شده و به آنها هشدار داده در صورت ادامه این حملات، ... تاکید سوئیفت بر تقویت امنیت بانک‌ها | خبروان khabarone.ir/news/3764344‏ 17 سپتامبر 2016 ... معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: کاربران به اینترنت 4 مگابیتی دسترسی م... دارای ۲۱ خبر مرتبط. ایران با نوکیا قرارداد امضا کرد دارای ۱۶ ... تاکید سوئیفت بر نیرو بخشی امنیت بانک ها - سرزه www.serze.com/تاکید-سوئیفت-نیرو-بخشی-امنیت-بانک-1821128/‏ - ذخیره شده 17 سپتامبر 2016 ... تاکید سوئیفت بر تقویت امنیت بانک ها سوئیفت، شبکه پیام‌رسانی که بانک‌های دنیا را به هم مرتبط می‌کند، متوجه بعضی حملات تازه علیه اعضایش ... بانک‌های آمریکایی امنیت سوئیفت را موشکافی می‌کنند - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/937845/‏ ... بانک‌های بزرگ آمریکایی از امنیت شبکه پیام‌رسانی سوئیفت مراقبت می‌کنند. ... کرده، افزایش تعداد پرواز بین ۲ کشور، رفع موانع بانکی تاکید و تصریح کرد: این ... دانش:تاکید سوئیفت بر تقویت امنیت بانک‌ها | مجله اینترنتی کهلیک kahlek.ir/index.php/post349795‏ 17 سپتامبر 2016 ... دانش:تاکید سوئیفت بر تقویت امنیت بانک‌ها. کد مطلب : 349795 سوئیفت، پیام‌رسانی بانک‌های را هم می‌کند، برخی جدید اعضایش و آنها داده صورت این ... سیاست‌های جدید در جهت امنیت سوئیفت | ITIRAN itiran.com/d/71337‏ - ذخیره شده 29 مه 2016 ... پاسخ اولیه سوئیفت به بروز این حملات سایبری، تاکید روی این مسئله ... و سرقت‌های یادشده نتیجه مشکلات مختلف در سیستم‌های خود بانک‌ها بوده‌اند. رونمایی بانک مرکزی از سوئیفت/ افزایش تعداد کارگزاری های ... book-student-95.rozblog.com/...بانک...سوئیفت/-افزایش-تعداد-کارگزاری-های-...‏ - ذخیره شده تاکید سوئیفت بر تقویت امنیت بانک‌ها افتتاح نمایشگاه تجهیزات هوایی آفریقای جنوبی با حضور دریادار سیاری مقاله‌ای که...سوئیفت، شبکه پیام‌رسانی که بانک‌های ... PressTV-جاسوسی امریکا از مبادلات بانک‌های جهان www.presstv.ir/DetailFa/.../US-NSA-bank-SWIFT-Shadow-Brokers‏ - ذخیره شده 15 آوریل 2017 ... نمایی از ساختمان آژانس امنیت ملی امریکا (تصویر آرشیوی) ... به «سوئیفت» دسترسی داشته و از مبادلات برخی بانک‌ها در خاورمیانه و امریکای لاتین جاسوسی کرده است. ... تاکید روسیه بر روند آستانه برای تقویت آتش‌بس سوریه 9 ساعت ... حسین زاده: امنیت در بانک ها حرف اول را می زند | بانک مردم bankemardom.ir/1395/07/28/40647/‏ - ذخیره شده 19 ا کتبر 2016 ... پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: مدیرعامل بانک ملی ایران حساسیت خاص محیط های مالی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در بانک ها، امنیت حرف اول را می زند و همکاران. ... ابزار جدید سوئیفت برای ردیابی پیام‌های جعلی درون بانکی · اظهارات عجیب و .... اداره کل، بر لزوم حسن خلق همکاران انتظامات با مشتریان و کارکنان تاکید کرد. نظارت غیرقانونی آژانس امنیت ملی آمریکا بر نقل‌و‌انتقالات بانکی ... https://www.radiozamaneh.com/335508‏ - ذخیره شده 15 آوریل 2017 ... اگرچه تأکید کرده که امکان نفوذ به برخی سیستم‌های محلی سوئیفت در نزد برخی بانک‌ها وجود دارد. این شرکت در بیانیه خود به آژانس امنیت ملی آمریکا ...