مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بلاهایی که تماشای فوتبال به سرمان می‌آورد

[ad_1]
به گزارش مشرق، ورزش کردن راه موثر فرار از مشکلات روحی، روانی و جسمی اســت؛ جوامع با شهروندان ورزشکار کمتر دچار بیماری می شوند و معمولاً کارایی بیشتری در فعالیت های شخصی و حرفه ای دارند. البته این تمام ماجرا نیست، زیرا گاهی خود ورزش نیز عامل برخی ناهنجاری ها شده و فرد یا گروهی از افراد را درگیر می کند. این حالت زمانی ایجاد می شود که شکل ورزش کردن تغییر می کند و چاشنی رقابت بالا می رود، در این صورت ورزشکاران و هواداران ورزشی به چالش افتاده و با مشکلات و عارضه های فراوان جسمی و روحی مواجه می شوند.
 
شناخته شده ترین شکل عارضه های ورزش «استرس» اســت که بیش از مشکلات و آسیب های جسمی ورزشکاران و هواداران را درگیر می کند. محققان بر این باورند که استرس مزمن یا ادراک شده بر رفتارهای ورزشی اثرگذار اســت و عملکرد مفید جسمانی ورزشکاران را کاهش می دهد.
 
نتیجه یک مطالعه فرانسوی نشان می دهد رویدادهای استرس زای ورزشی باعث کاهش شدید قدرت ماهیچه ها در کوتاه مدت می شود و مکانیزم های طبیعی بدن از جمله تنفس، ضربان قلب، جریان خون، بینایی و ترشحات بزاق دهان را مختل می کند.
 
محمدامیر امینی، کارشناس فیزیولوژی ورزش به خبرنگار سلامت آنلاین می گوید: تغییر گلبول های قرمز ورزشکاران حرفه ای رشته های فوتبال، والیبال، بوکس، شنا، دوچرخه سواری و دومیدانی بیشتر اســت و آنها را در معرض استرس بیشتر قرار می دهد. این استرس ها سبب کاهش آنتی اکسیدان های آنزیمی و غیرآنزیمی خون، قلب و عضله می شود که نتیجه آن افزایش آسیب های ثانوی جسمی به فرد ورزشکار اســت. نشانه های اولیه حملات استرس زا در ورزشکاران تغییر اشتها، خلق و خوی و کاهش عملکرد حافظه اســت.  
 
وی خاطرنشان کرد: ورزشکارانی که به مدت طولانی و با شدت زیاد تمرین می کنند اغلب با این مشکلات مواجه و فعالیت های آنها به دلیل تاثیر مکانیزم های استرس زا دچار افت می شود، این شرایط در صورت عدم کنترل، پیشگیری و درمان به موقع زمینه ساز بروز حملات قلبی بی بازگشت اســت.    
 
تیر استرس بر قلب هواداران ورزشی
 
شاید بیش از خود ورزشکاران این هواداران باشند که با عوامل استرس زا دست و پنجه نرم می کنند. در سال های اخیر اخبار متعددی از تاثیرات ناشی از استرس بر هواداران منتشر و برخی به درگیری های خشونت آمیز و حتی مرگ منجر شده اســت.
 
حسام عبدخدایی، روانشناس در این باره می گوید: هواداران متعصب ورزشی اغلب کورتیزول و تستوسترون بالایی دارند، به همین دلیل هنگام طرفداری از تیم یا بازیکن مورد علاقه شان انرژی زیادی را تخلیه می کنند. این وضعیت ارتباط مستقیمی با احساسات و سلامت قلب آنها دارد و در صورت قرار گرفتن در موقعیت های استرس زا عاطفی پس از بازی می تواند به حملات قلبی نیز منجر شود.
 
این کارشناس در عین حال به حواشی بازی اخیر ایران و قطر اشاره کرده و می گوید: مسایل و درگیری های بعد از این بازی دقیقاً نتیجه استرسی بود که بطور مشترک در ورزشکاران و هواداران ایجاد شده بود. اگر این استرس در همان لحظات مهار نمی شد، قطعاً نتایج تلخی را برای ورزش ما رقم می زد.
 
راه های کلیدی برای کاهش استرس های ورزشی
 
برای مهار استرس های ورزشی راهکارهای ساده ای وجود دارد که اغلب بازدارنده هستند و علاوه بر ورزشکاران به سلامت هواداران ورزشی نیز کمک می کند. قدم اول کاهش فشارهای جسمی و روحی ورزشکاران اســت به این معنی که تمرینات و آمادگی های جسمی در زمان و مقدار معینی انجام و از تحمیل فشار مضاعف بر آنان جلوگیری شود.
 
هواداران نیز می توانند به جای اهمیت دادن به نتیجه بازی از تماشای رقابت لذت ببرند و اطمینان داشته باشند ورزشکاران مورد حمایت آنها همه تلاش خود را بکار می گیرند. تاکید بر حفظ روحیه، آرامش و اخلاق در ورزشکاران و هواداران قبل از شروع بازی بسیار موثر اســت و از فشارهای سنگین روانی حاکم بر یک بازی ورزشی می کاهد.
 
راهکارهای دیگری هم وجود داد، از جمله گرفتن عکس یادگاری ورزشکاران و هواداران با تیم رقیب. با این کار قلب در وضعیت آرامش بخشی قرار می گیرد، فشار خون متعادل می شود و عملکرد شیمیایی هومون های استرس زا تغییر می کند. این فرایند فیزیولوژیکی ارگانیسم های دفاعی بدن را علیه عوامل خطرساز فعال و به حذف سریع تهدیدکننده کمک می کند.   
 
فراموش نکنید حداقل ۳۰ درصد قهرمانان ورزشی و هواداران متعصب آنها همواره در معرض استرس و دیگر عوامل مخاطره زا ناشی از رقابت های ورزشی قرار دارند و باید هرچه سریع تر از این شرایط خارج شوند.

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


17 سپتامبر 2016 ... بلاهایی که تماشای فوتبال به سرمان میآورد. هواداران متعصب ورزشی اغلب کورتیزول و تستوسترون بالایی دارند، به همین دلیل هنگام طرفداری از تیم یا ...... سلامت · خانواده · بین الملل · فناوری اطلاعات · مذهبی · اخبار روز · اخبار اجتماعی · بلاهایی که تماشای فوتبال به سرمان میآورد. بلاهایی که تماشای فوتبال به سرمان می آورد ...رئیس فدراسیون فوتبال از دو پیشکسوت استقلال برای تماشاي دیدار تیم ملی دعوت به عمل آورد . به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران ...بلاهایی که تماشای فوتبال به سرمان میآورد. 2 هفته پیش ... سلطان فوتبال ایران از تیم ملی و پرسپولیس می گوید ... دانلود تمام مداحی های ایمان میرشکاری برای محرم ۹۵.18 سپتامبر 2016 ... بلاهایی که تماشای فوتبال به سرمان میآورد. 1 روز قبل سلامت ... لیگ برتر فوتبال. حادثه تلخ برای اسطوره فوتبال کلمبیا: خواهر والدراما کشته شد.هواداران متعصب ورزشی اغلب کورتیزول و تستوسترون بالایی دارند، به همین دلیل هنگام طرفداری از تیم یا بازیکن مورد علاقه شان انرژی زیادی را تخلیه می کنند.17 سپتامبر 2016 ... ورزش راه فرار مشکلات روانی جسمی جوامع شهروندان کمتر بیماری شوند معمولاً بیشتری فعالیت شخصی حرفه دارند. گزارش وبگردی خبرنگاران این ماجرا ...17 سپتامبر 2016 ... video, آشپزی, ترسناک, توریسم, دستهبندی نشده, زبان, زبان انگلیسی, شکمو دیدگاهها برای بلاهایی که تماشای فوتبال به سرمان میآورد بسته هستند ...17 سپتامبر 2016 ... بلاهایی که تماشای فوتبال به سرمان میآورد. salembeman 1 ساعت ago اخبار پزشکی قدس آنلاین ... علائم و عللی که باعث کمر درد می شود. 1 ساعت ago ...17 سپتامبر 2016 ... هواداران متعصب ورزشی اغلب کورتیزول و تستوسترون بالایی دارند، به همین دلیل هنگام طرفداری از تیم یا بازیکن مورد علاقه شان انرژی زیادی را تخلیه ...


کلماتی برای این موضوع

بلاهایی که تماشای فوتبال به سرمان می‌آورد



لینک منبع :بلاهایی که تماشای فوتبال به سرمان می‌آورد

بلاهایی که تماشای فوتبال به سرمان می‌آورد - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5783205/بلاهایی-که-تماشای-فوتبال-به-سرمان-می‌آورد‏ 17 سپتامبر 2016 ... بلاهایی که تماشای فوتبال به سرمان می‌آورد. ورزش کردن راه موثر فرار از مشکلات روحی ، روانی و جسمی است؛ جوامع با شهروندان ورزشکار کمتر دچار ... بلاهایی که تماشای فوتبال به سرمان می‌آورد - پل سفید polsefeed.com/?p=10963‏ - ذخیره شده 17 سپتامبر 2016 ... بلاهایی که تماشای فوتبال به سرمان می‌آورد به گزارش پل سفید؛ البته این تمام ماجرا نیست، زیرا گاهی خود ورزش نیز عامل برخی ناهنجاری ها شده و فرد یا ... - بلاهایی که این وسیله پرمصرف سرتان می آورد - جام نیوز jamnews.ir/TextVersionDetail/330854‏ 25 مارس 2014 ... بلاهایی که این وسیله پرمصرف سرتان می آورد ... به عقیده بعضی از متخصصان هر هفته دو تا سه ساعت تماشای تلویزیون مشکلی ایجاد نمی‌کند اما ... وب‌گردی:بلاهایی که تماشای فوتبال به سرمان می‌آورد | مجله اینترنتی ... kahlek.ir/index.php/news2007491‏ 17 سپتامبر 2016 ... ورزش راه فرار مشکلات روانی جسمی جوامع شهروندان کمتر بیماری شوند معمولاً بیشتری فعالیت شخصی حرفه دارند. گزارش وبگردی خبرنگاران این ماجرا ... بلاهایی که تماشای فوتبال به سرمان می‌آورد - پرسیار porsyar.com/8787215‏ 16 سپتامبر 2016 ... بلاهایی که تماشای فوتبال به سرمان می‌آورد. چکیده خبر: هواداران متعصب ورزشی اغلب کورتیزول و تستوسترون بالایی دارند، به همین دلیل هنگام ... ۲۲ بلایی که کم‌خوابی بر سر انسان‌ها می‌آورد - سلامتی salamati.ir/2016/12/15/۲۲-بلایی-که-کم‌خوابی-بر-سر-انسان‌ها-می/‏ - ذخیره شده 15 دسامبر 2016 ... ۲۲ بلایی که کم‌خوابی بر سر انسان‌ها می‌آورد ... یا دانشگاه مشغول اموراتی نظیر تماشای انواع سریال‌ها، فیلم‌های سینمایی یا انجام بازی و وب‌گردی هستند، از ... دلیل این سردردها بیدار شدن‌های متوالی در طول خواب است که به بی‌خوابی منجر می‌شود. 8 بلایی که تلویزیون سرتان می‌آورد - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../8-بلایی-که-تلویزیون-سرتان-می‌آورد‏ - ذخیره شده 9 سپتامبر 2013 ... هم به میان می‌آید. ... 8 بلایی که تلویزیون سرتان می‌آورد ... به عقیده بعضی از متخصصان هر هفته دو تا سه ساعت تماشای تلویزیون مشکلی ایجاد نمی‌کند ... بلاهایی که تماشای فوتبال به سرمان می‌آورد صبح شنبه 27 شهریور 95 ... khabarche.ir/خبر/.../بلاهایی-که-تماشای-فوتبال-به-سرمان-می-آورد‏ - ذخیره شده 17 سپتامبر 2016 ... فوتبال بازیکن سلامت بازی ورزشی صبح شنبه بیست و هفتم شهریور ماه 1395 خبر بلاهایی که تماشای فوتبال به سرمان می‌آورد. ۸ بلایی که تلویزیون سرتان می‌آورد - پارس نیوز www.parsnews.com/.../81013-بلایی-که-تلویزیون-سرتان-می-آورد‏ - ذخیره شده 6 سپتامبر 2013 ... ۸ بلایی که تلویزیون سرتان می‌آورد ... به عقیده بعضی از متخصصان هر هفته دو تا سه ساعت تماشای تلویزیون ... تماشای تصاویر متحرک سریع مانند بازی فوتبال باعث می شود سیستم عصبی تان تحریک شده و به سختی خواب تان ببرد. « هر بلایی که سرمان می‌آید از نادانی‌ است » | پایگاه خبری تحلیلی ساده ... sadenews.com/?p=7559‏ - ذخیره شده به گزارش ساده نیوز به نقل از ایلنا، داریوش رحمانیان در این نشست با اشاره به اینکه هدف این نوع جلسات این است که ما به سهم خودمان یک نشاط علمی و فکری را که جامعه ما به ...