مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خواص زردچوبه برای زیبایی پوست صورت

[ad_1]

زیبایی با زردچوبه : ۵ فایده‌ی زردچوبه برای زیبایی؛

turmeric_beauty_benefits

زردچوبه چیست؟

زیبایی با زردچوبه چگونه اسـت؟ در این نوشتار ۵ فایده‌ی زردچوبه برای زیبایی‌تان مطرح شده‌اسـت.

به گزارش آلامتو و به نقل از بازده؛ زردچوبه از ریشه‌ی گیاه کورکوما لونگا به‌دست می‌آید. این گیاه جزء گیاهان بومی جنوبی شرق آسیا اسـت و در دستور پخت غذاهای مختلف از آن نام برده شده اسـت. گیاه زردچوبه‌ متعلق به خانواده‌ی زنجبیل اسـت. پودر زردچوبه به رنگ نارنجی تیره و کمی زرد اسـت، و دارای طعم خاصی اسـت؛ طعم خاکی، تلخ، و کمی تند. زردچوبه‌ معمولا به دلیل وجود ماده‌ی کورکومین در آن، دارای بوی قوی و تندی اسـت. علاوه بر استفاده در غذا، از زردچوبه‌ در رنگرزی لباس‌ها و رنگ‌آمیزی چاشنی‌های دیگر نیز استفاده می‌شود.

زردچوبه‌ محبوبیت بسیاری در هندوستان دارد. از زردچوبه‌ برای طعم و روح دادن به غذا و همین‌طور در آیین‌های سنتی استفاده می‌شود. هم‌چنین، استفاده از آن در جشن‌های عروسی هندی نیز رایج اسـت. در خلال جشن‌های عروسی، مراسم خاصی برگزار می‌شود به نام “‌هالدی‌”‌. در این مراسم زردچوبه‌ را به صورت خمیر در می‌آورند و طبق سنت، برای آماده‌سازی‌ عروس و داماد برای ازدواج به بدن‌شان می‌مالند. دیگران نیز از این سنت الهام گرفته‌اند و از زردچوبه‌ در محصولات زیبایی استفاده می‌کنند.

در ادامه به برخی فواید زردچوبه‌ و روش‌های زیبایی با زردچوبه اشاره می‌کنیم:

۱. درمان ترک‌های پوست

زردچوبه‌ حاوی مواد مغذی و معدنی اسـت که می‌تواند به کاهش شکل ناهنجار ترک‌های پوستی کمک کند. می‌توانید با استفاده از یک پیمانه آرد، و به مقدار مساوی زردچوبه، به همراه یک فنجان ماست یا شیر، کرم ضد ترک پوست طبیعی بسازید. این ترکیب را روی نواحی ترک خورده بمالید و پنج تا ده دقیقه آن ناحیه را به خوبی ماساژ دهید، و سپس با آب سرد بشویید.

۲. تسکین سوختگی

زردچوبه‌ می‌تواند برای آرام کردن سوختگی‌ها بسیار عالی باشد. خواص ضدعفونی‌کننده‌ی زردچوبه‌ می‌تواند سوزش و درد سوختگی را آرام و سرعت درمان زخم را بیش‌تر کند. مخلوط یک پیمانه آلوئه‌ورای رنده‌ شده با میزان مساوی زردچوبه می‌تواند از ایجاد اثر زخمِ ناشی از سوختگی پیشگیری کند.

۳. کاهش اثر آفتاب‌ سوختگی

یک پیمانه آب لیمو را با میزان مساوی زردچوبه ترکیب کنید و با استفاده از قلم‌موی تمیز آن را روی پوست بمالید. این مخلوط را توسط همان قلم‌مو به آرامی و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست ماساژ دهید و سپس با آب خالی بشویید. خواص روشن‌کنندگی زردچوبه می‌تواند آثار آفتاب‌ سوختگی را کاهش دهد.

۴. کاهش موهای صورت

یکی دیگر از راه‌های زیبایی با زردچوبه کاستن موهای زاید صورت اسـت. زردچوبه می‌تواند رشد مو را کاهش دهد و حتی آن را متوقف کند. آرد نخود و زردچوبه را با مقداری آب مخلوط کنید تا به حالت خمیر در بیاید. این خمیر را در ناحیه‌ی مورد نظر بگذارید و حدود ۱۰ دقیقه ماساژ دهید. پیش از انجام این کار و به منظور باز شدن منافذ پوست، صورت‌تان را اصلاح کنید. برای این‌که بتوانید نتیجه‌ی خوبی از این کار بگیرید، بهتر اسـت یک ماه این کار را تکرار کنید.

۵. درمان آکنه و جوش

خواص ضد باکتری و ضدعفونی‌کننده‌ی زردچوبه می‌تواند با جوش‌ها و آکنه‌ی پوست مبارزه کنند. مواد ضدالتهاب موجود در زردچوبه می‌توانند لکه‌های قرمز پوست را کاهش دهند و به کم شدن چربی پوست نیز کمک کنند. زردچوبه را با آب لیمو و پودر چوب صندل مخلوط کنید تا به صورت خمیر در بیاید. آن را روی پوست صورت بمالید و اجازه دهید ده دقیقه بماند. سپس صورت‌تان را با آل ولرم بشویید.

زردچوبه بخشی از فرهنگ سنتی هندوستان اسـت. زردچوبه به دلیل خواص ضدالتهابی و درمانی، در بسیاری از نسخه‌های گیاهی حضور دارد. به کاهش ناراحتی‌های پوستی و درد کمک می‌کند. در کنار این‌که زرد چوبه به عنوان یک داروی گیاهی کاربرد دارد، همیشه به عنوان یکی از مواد تشکیل‌دهنده‌ی طبیعی ترکیبات زیبایی نیز استفاده می‌شود. از زردچوبه به شکل متداول برای بهبود بیماری‌های پوستی استفاده می‌کنند. به علاوه، می‌تواند برای مو و ناخن‌های‌تان نیز مفید باشد.


ADS


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


فواید زردچوبه برای پوست و مو طرز تهیه انواع ماسک زردچوبه ... برای این که پوست زیبا جلوه کند زردچوبه را در شیر مخلوط کرده به صورت ماسک روی صورت بگذارید.11 آگوست 2016 ... در برخی از مناطق هند، زردچوبه به خاطر داشتن خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدان ها ... این کار منافذ پوست صورت را باز می کند و ماسک زردچوبه را موثرتر می کند. ... برای استفاده کردن از خاصیت زیبایی آن، ۲ قاشق چایخوری از پودر صندل را ...26 نوامبر 2014 ... خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی زردچوبه، با عفونتهایی مانند سرفه، ... استفاده از مخلوطی از زردچوبه و روغن نارگیل به مو و پوست سر گردش خون در ...ماسک, ماسک صورت, لک, افتادگی پوست,اگر احساس كردید كه پوستتان به طور غیرمعمولی ... آرایش و زیباییسلامت پوستماسکی با فواید فوق العاده به کمک زردچوبه ...10 ا کتبر 2014 ... دستهها: زیبایی و ماسک صورت. ... البته زردچوبه برای پوست هم فواید زیادی دارد. ... زردچوبه همچنین در کند شدن روند پیری پوست به صورت طبیعی و ...10 آوريل 2016 ... از مهم ترین خواص زردچوبه می توان به کاهش کلسترول خون، پیشگیری از سرطان. ... اول مقاله، در بخش دوم به بررسی فواید زردچوبه برای پوست و زیبایی خواهیم پرداخت و در طی آن شما را با طرز تهیه چندین ماسک صورت زردچوبه آشنا می نماییم.26 جولای 2014 ... زیبایی در هند به این دلیل جهانی شده که مردم این کشور بیش از سایر مردم دنیا ... دارد، به همین دلیل میتواند بهعنوان ماسک صورت نیز استفاده شود تا پوستی نرم و درخشان ایجاد کند. ... زردچوبه دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی است و میتواند التهاب پوست، ... تا زمانی که رنگ شیر تغییر رنگ دهد و خواص زعفران وارد شیر شود.16 نوامبر 2015 ... زردچوبه پوست شما را جوان و شاداب میکند و در خوشرنگ کردن چهرهتان هم موثر است. ... عسل خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی دارد و به همین دلیل میتواند به بهبود زخمها و ناراحتیهای پوستی کمک کند. ... این ماسک خانگی صورت در 5 دقیقه پوست شما را دگرگون میکند ... تصویر توصیههای خانگی برای افزایش زیبایی ...اگر میخواهید پوستی روشن و زیبا داشته باشید و نمیتوانید به پوست دلخواهتان برسید، وقت آن است که همه کرمهای روشنکننده شیمیایی خود را دور بیندازید. این محصولات ...ماسک زردچوبه و عسل برای سفید کردن پوست. برای داشتن پوستی زیبا وجوان باید مراقبت از پوست را فراموش نکنیم پوست را باید ... ۴ – صورت را با آب سرد بشویید.


کلماتی برای این موضوع

کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان خواص …خواص قهوه قهوه همه روزه در سراسر دنیا توسط افراد مختلف مصرف می ‌شود، اما گاهی اوقات آشنایی با خواص زردچوبه زردچوبه از نظر طب قدیم ایرانی دارای خاصیت گرم و خشک است و برای استفاده درمانی می‌توان زردچوبه و این همه خاصیت؟ زردچوبه علاوه بر این که طعم خوبی به غذا می‌دهد و آن را خوش‌رنگ می‌کند خواص درمانی خواص کنجدبرای زیبایی بانوان واز خواص درمانی مخلوط آب لیمو و آناناس پیشگیری از ابتلا به سرطان است برای تقویت بنیه خلاصی از موهای صورت با زردچوبه عکسپرشین وی اگر توان مالی برای انجام درمان های لیزری را ندارید ولی در عین حال دوست دارید کامل ترین مرجع در مورد ادویه ی شگفت انگیز زرد چوبه و خواص مواد غذایی و تغذیهزردچوبه و خواص آن زردچوبه و لاغریخواص زردچوبه و لاغریزردچوبه لاغریزردچوبه به ماسک خانگی برای سفید کردن پوست صورت طرز … ماسک خانگی برای سفید کردن پوست صورت پوست صورتمراقبت از پوست سفید کردن طبیعی پوست ۱۰ فایده زردچوبه برای سلامتی۷ کنترل وزن پودر زردچوبه برای حفظ وزن سالم بسیار مفید است یکی از ترکیبات موجود در خواص مواد غذایی، میوه ها، سبزیجاتخواص میوه ها ، خواص غذا ،خواص خوراکیها لیمو شیرین و پنج خاصیت مهم آن برای بدن را بشناسیدپوست و مو پزشکان ایران صاحبان علم برای کشف راه های جدید حفظ زیبایی و پیشگیری از پیری زودرس پوست و بخصوص ریزش



لینک منبع :خواص زردچوبه برای زیبایی پوست صورت

فواید زردچوبه برای پوست و مو + طرز تهیه انواع ماسک زردچوبه - هفت گنج 7ganj.ir/فواید-زردچوبه-برای-پوست-و-مو-طرز-تهیه-ا/‏ - ذخیره شده - مشابه فواید زردچوبه برای پوست و مو + طرز تهیه انواع ماسک زردچوبه ... برای این که پوست زیبا جلوه کند زردچوبه را در شیر مخلوط کرده به صورت ماسک روی صورت بگذارید. پوستی شفاف با ماسک زردچوبه - مجله سلامت www.majalesalamat.com/beauty/get-glowing-skin-with-turmeric-or-haldi-face-masks/‏ - ذخیره شده رتبه: ۳٫۳ - ۸۳ رأی 10 ا کتبر 2014 ... دسته‌ها: زیبایی and ماسک صورت. ... زردچوبه همچنین در کند شدن روند پیری پوست به صورت طبیعی و بازگرداندن جوانی تاثیر دارد. بعلاوه، استفاده ... ساخت ماسک پوست با زردچوبه - تاپ ناز www.topnaz.com/ساخت-ماسک-پوست-با-زردچوبه/‏ - ذخیره شده - مشابه 11 آگوست 2016 ... در برخی از مناطق هند، زردچوبه به خاطر داشتن خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدان ها ... این کار منافذ پوست صورت را باز می کند و ماسک زردچوبه را موثرتر می کند. ... برای استفاده کردن از خاصیت زیبایی آن، ۲ قاشق چایخوری از پودر صندل را ... 20 فایده زردچوبه برای سلامت و زیبایی - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/51020_20-فایده-زردچوبه-برای-سلامت-و-زیبایی.html/‏ - ذخیره شده - مشابه 26 نوامبر 2014 ... 20 فایده زردچوبه برای سلامت و زیبایی,:زردچوبه ادویه هندی است بومی جنوب ... کنترل دیابت کاهش لکه های پوست فواید زردچوبه درمان ریزش مو درمان پوسته شدن لب ... خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی زردچوبه، با عفونتهایی مانند سرفه، ... ماسک صورت زردچوبه و فواید آن بر روی پوست صورت women.irancenter.com/.../ماسک-صورت-زردچوبه-و-فواید-آن-بر-روی-پوست-صورت‏ - ذخیره شده 27 آگوست 2016 ... انواع ماسک صورت زردچوبه با خواص جادویی و جالب برای پوست : ... ماسک زردچوبه و شیر از جمله ماسک های صورت برای زیبایی بیشتر است که در می ... فواید زردچوبه برای پوست صورت - طرز تهیه ماسک زردچوبه - آلامتو www.alamto.com/turmeric-skin-benefits.html‏ - ذخیره شده 28 ژانویه 2017 ... اگر بخواهیم یک لیست از گیاهان دارویی شگفت انگیز را آماده کنیم مطمئناً زردچوبه در ابتدای لیست قرار میگیرد این ادویه بهترین ماده برای زیبایی و ... خواص زردچوبه برای زیبایی پوست صورت - آلامتو www.alamto.com/turmeric-beauty-benefits.html‏ - ذخیره شده 17 سپتامبر 2016 ... خواص زردچوبه برای زیبایی پوست صورت:زردچوبه چیست؟ زیبایی با زردچوبه چگونه است؟ در این نوشتار ۵ فایده‌ی زردچوبه برای زیبایی‌تان مطرح ... ماسکی با فواید فوق العاده به کمک زردچوبه - بیتوته www.beytoote.com/attire/cuticle/availavail-mask.html‏ - ذخیره شده - مشابه ماسک, ماسک صورت, لک, افتادگی پوست,اگر احساس کردید که پوستتان به طور غیرمعمولی تیره شده وتلاش می‌کنید که رنگ آن روشن و درخشان. ... مقدار کمی پودر زردچوبه را با آب‌ خیار و آب لیمو مخلوط کرده و این مخلوط را روی پوست خود بمالید. ... رازهای زیبایی. پوست و مویی زیبا با زردچوبه – مجله تخصصی آرایشی,زیبایی,سلامت ... lifemag.ir/پوست-و-مویی-زیبا-با-زردچوبه/‏ - ذخیره شده - مشابه 29 نوامبر 2011 ... ماسک مو, ماسک های زیبایی صورت ارسال دیدگاه 899 بازدید. +-. زردچوبه غنی از ماده ای به نام کورکومین است که خاصیت ضدباکتریایی و ضد التهابی دارد.این ادویه علاوه بر این که ... خواص خرمالو و تاثیر آن روی پوست صورت. 23/11/2015 ... فواید زرد چوبه برای زیبایی پوست - گروه پزشکان پوست ولیزر موهای ... www.tehranskin.com/فواید-زرد-چوبه-برای-زیبایی-پوست/‏ - ذخیره شده - مشابه ... سراسر کشور · خانه / سلامت پوست / فواید زرد چوبه برای زیبایی پوست ... ارسال شده توسط: گروه پژوهشی پوست و لیزر مو در سلامت پوست می 20, 2014 0 2,761 بازدید.