مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نوشیدنی ویژه ژلاتین با خواص شگفت انگیز

[ad_1]

این نوشیدنی عجیب را هر روز بنوشید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد؟

bone-broth-and-gelatin

به گزارش آلامتو و به نقل از بازده؛ شاید برایتان جالب باشد اگر با یک نوشیدنی خیلی خیلی عجیب و آسان آشنا شوید که با نوشیدنش اتفاقات خارق العاده ای برای بدن تان رخ می دهد!

ژلاتین، در واقع پروتئین استخراج شده از بافت هم‌بند استخوان‌ها، پوست و غضروف یک حیوان اسـت. شما به راحتی می‌توانید ژلاتین را در منزل تهیه کنید (به شکل آب قلم )، به این شکل که تکه‌های مرغ، استخوان‌ها، بال‌ها، پاها و سایر قسمت‌ها را همراه با آب و ۲ تا ۴ قاشق غذاخوری سرکه در یک قابلمه بریزید و اجازه بدهید تا با حرارات کم به مدت ۱۲ تا ۴۸ ساعت بپزد. سرکه، ژلاتین غنی از مواد مغذی را از بافت‌ها (همراه با کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم، سدیم، گوگرد) بیرون می‌کشد. به همین دلیل اسـت که سوپ‌های مادربزرگ‌ها باعث می‌شدند که آدم‌های مریض، بهبودی بیابند. در گذشته، فرهنگ‌های مختلف گوشه و کنار جهان، می‌کوشیدند کل قسمت‌های حیوان را بخورند: گوشت ماهیچه‌، اندام‌ها و دیگر بافت‌ها؛ و به این ترتیب تعادل ظریفی از اسید ‌آمینه (بلوک‌های سازنده‌ی پروتئین در بدن) ایجاد می‌کردند.

همچنین بخوانید: خواص ژلاتین

حالا چرا ژلاتین؟ ژلاتین، اسید آمینه‌ی منحصر به فرد و غیر التهابی دارد که عمدتا شامل گلیسین، گلوتامیک اسید، پرولین و آلانین اسـت. به دلیل مصرف زیاد گوشت ماهیچه و عدم مصرف باقی قسمت‌های حیوان، این اسید آمینه‌های خاص در برنامه‌ی غذایی معمول امریکایی‌ها وجود ندارند. با گذشت زمان، مصرف زیاد گوشت می‌تواند باعث ایجاد التهاب بیش‌تر شود اگر که توسط پروتئین‌های غیرالتهابی مثل ژلاتین متعادل نشوند. هرچند ژلاتین عمدتا از اسید آمینه‌های غیرضروری تشکیل شده اسـت (به این معنا که بدن‌تان خودش می‌تواند آنها را بسازد)، اما کبد که تحت فشار زیادی اسـت، قادر نیست اسید آمینه‌های غیرضروری را به میزانی که بدن نیاز دارد، تولید کند. کبد برای عملکرد بهینه، به میزان فراوانی از این پروتئین‌ها نیاز دارد. ژلاتین باعث می‌شود که کبد تجدید نیرو کند و به بدن برای دفع مواد زائد کمک کند.

۱. ژلاتین سرشار اسـت از گلیسین، اسید آمینه‌ای که برای پشتیبانی از خنثی‌سازی سموم در کبد لازم اسـت. در جهان سمی امروز، اغلب بدن می‌تواند برای عقب نیفتادن از ملزومات سم‌زدایی بدن، به اندازه کافی گلیسین تولید کند (سم می‌تواند از مواد شیمیایی، مواد افزودنی غذا، الکل، مواد مخدر تفریحی، مواد مخدر RX، قرص BC، و غیره باشد، و کبد برای مقابله با آن نیاز به مواد مغذی و پیدا کردن راهی برای خارج کرد آن از بدن دارد).

۲. مشخص شده‌اسـت که ژلاتین پروتئینی اسـت که تریپتوفان ندارد و فقط مقادیر کمی سیستئین، متیونین و هیستیدین دارد. استفاده از ژلاتین به عنوان یک پروتئین اصلی در رژیم غذایی راه آسانی برای محدود کردن اسیدهای آمینه‌ای اسـت که با بسیاری از مشکلات پیری مرتبط هستند. “(دکتر ری پیت، ژلاتین، استرس و طول عمر).
۳. مصرف منظم ژلاتین برای اختلالات گوارشی از جمله آلرژی غذایی، بیماری سلیاک، بیماری کرون، کولیت (التهاب روده‌ی بزرگ)، سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر، و کمبود اسید معده بسیار درمانی اسـت.

۴. ” بافت پیوندی بسیار آرام بازسازی می‌شود، بنابراین درمانی اسـت که به صبر و حوصله نیاز دارد. با این حال، نتایج شگفت‌انگیزی در این رابطه گزارش شده اسـت: شفا یافتن مفاصلی که به طور کامل سفت و خشک شده بودند و ناپدید شدن تدریجی آرتریت. از همه بهتر بهبود کیفیت پوست اسـت! به این شکل که چین و چروک صاف می‌شوند و حتی کاملا ناپدید می‌شوند! (WAPF، چرا آب قلم و گوشت باعث زیبایی می‌شود، ۲۰۰۳).

۵. اگر ژلاتین با فراورده‌های لبنی مصرف شود، می‌تواند برای آن دسته از افرادی که مشکل عدم تحمل لاکتوز دارند، فرآیند‌ی هضم را بهبود بخشد.

چگونه آن را در رژیم غذایی‌مان بگنجانیم:

۱. آب قلم (منظور آبی اسـت که قلم گاو یا گوسفند یا هر دو را به مدت چند ساعت در آن جوشانده باشیم، به‌طوری که لعاب و چربی قلم در آن حل شده باشد- مترجم) درست کنید و آن را در سوپ‌، خورش، هنگام پخت سبزیجات، برنج و بسیاری غذاهای دیگر استفاده کنید! این یک روش عالی برای اضافه کردن مواد مغذی به هر غذایی اسـت و من به شدت توصیه می‌کنم که برای استفاده‌ی آسان و مکرر آب قلم را در قالب‌های یخ مکعبی شکل بریزید و آن را فریز کنید.
۲. کمی ژلاتین سنتی را برای تهیه‌ی ژله، دسر و مارشمالوی خودتان سفارش بدهید.
۳. کمی کلاژن هیدرولیز شده تهیه کنید و آن را به عنوان پودر پروتئین استفاده کنید. این ماده شکلی از ژلاتین اسـت که به صورت ژل نیست و برای استفاده در نوشیدنی‌ها، ماست، سوپ، و دیگر مایعات جهت افزایش آسان میزان پروتئین غیر التهابی عالی اسـت!

میزان مجاز مصرف

نیاز هر فردی تا حد زیادی متفاوت اسـت، اما اغلب آدم‌ها می‌توانند با یک فنجان آب قلم (یا حدودا ۲/۱ تا ۱ قاشق غذاخوری کلاژن هیدرولیز شده) در روز شروع کنند. بنا به گفته‌ی دکتر ری پیت، ژلاتین می‌تواند حدود ۳۰ درصد از مصرف کل پروتئین‌تان را تشکیل بدهد، که برای یک فرد معمولی حدود ۳ تا ۶ قاشق غذاخوری پودر ژلاتین در روز اسـت (۱ قاشق غذاخوری ژلاتین حدود ۶ گرم پروتئین دارد).

همچنین مهم اسـت به یاد داشته باشید که خیلی هیجان زده نشوید و بیش از اندازه ژلاتین مصرف نکنید، زیرا این ماده بسیار قوی اسـت. اضافه کردن ژلاتین به میزان زیاد می‌تواند مشکلات گوارشی ایجاد کند.

دستورالعمل یک نوشیدنی عالی (این ترکیب را در مخلوط کن درست کنید):

۱. ۱ فنجان شیر خام گاو یا بز

۲. ۱ فنجان آب قلم یا یک قاشق غذاخوری کلاژن هیدرولیز شده (هر قاشق ۶ گرم پروتئین دارد)

۳. ۱/۸ قاشق غذاخوری نمک دریایی

۴. زرده‌ی تخم‌مرغ خام

۵. ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری شیره یا عسل (به منظور افزایش قابلیت هضم، میوه‌ی رسیده‌ی گرمسیری را می‌توانید جایگزین عسل یا شیره کنید)

۶. کمی وانیل برای عطر و طعم بهتر

آیا شما آب قلم یا پودر ژلاتین در برنامه‌ی غذایی‌تان دارید؟ لطفا در قسمت نظرات ما را از شیوه‌ی مصرف به سبک خودتان مطلع کنید.

ADS

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


15 سپتامبر 2016 ... نوشیدنی ویژه ژلاتین با خواص شگفت انگیز:به گزارش آلامتو و به نقل از بازده؛ شاید برایتان جالب باشد اگر با یک نوشیدنی خیلی خیلی عجیب و ...سیب موز: نوشیدنی ویژه ژلاتین با خواص شگفت انگیز سیب موز به گزارش آلامتو و به نقل از بازده؛ شاید برایتان جالب باشد اگر با یک نوشیدنی خیلی خیلی عجیب و ...نوشیدنی ویژه ژلاتین با خواص شگفت انگیز. جمعه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۵، ۰۵:۱۵ ب.ظ. bone-broth-and-gelatin. به گزارش آلامتو و به نقل از بازده؛ شاید برایتان جالب باشد ...به گزارش آلامتو و به نقل از بازده؛ شاید برایتان جالب باشد اگر با یک نوشیدنی خیلی خیلی عجیب و آسان آشنا شوید که با نوشیدنش اتفاقات خارق العاده ای برای بدن ...نوشیدنی ویژه ژلاتین با خواص شگفت انگیز; معجونی برای پاکسازی و سم زدایی روده; 4 دمنوش ... 427. شربت هایی خنک برای سلامت شما. در گرمای تابستان بیشتر از همه ...آشپزی و تغذیه,خواص مواد غذایی,خرمالو,خواص خرمالو,گلوکز,رادیکالهای آزاد,لوتئین,آنتی اکسیدان,خاصیت ضد التهابی,رفع چین و چروک,یخ در بهشت,مجله اینترنتی یخ در ... مطالب ویژه. نوشیدنی مفید برای زمستان. کباب سبزیجات. آموزش شیرمال خانگی ... با خواص شگفت انگیز خرمالو آشنا شوید ! .... دسر ژلاتینی با طعم توتلا درست کنید.31 دسامبر 2015 ... با خواص شگفت انگیز ژلاتین آشنا شوید. خواص ژله. ژله یکی از دسرهای ساده، خوش آب و رنگ و البته خوشمزه ... ژلاتین های موجود در کشور به ویژه از کلاژن و استخوان های گاو تشکیل شده اند. .... نوشیدنی های گیاهی برای تضمین سلامتی شما ...تفاوت پودر ژله و ورقه ژلاتین : دسرها و کرم هایی که با ورقه ژلاتینی تهیه میشوند شفاف تر ..... با ما همراه باشید تا شما را با سایر خواص شگفت انگیز این روغن جادویی آشنا کنیم. ... افزایش چربی به ویژه در ناحیه شکم و پهلوها رابطه مستقیمی با میزان خطر ابتلای به ... اولین کار صبح هنگام، پیش از آن که چیزی بخورید، این است که نوشیدنی ...نوشیدنی های پاییزی که پاییزتان را خوش طعم تر می کند - بیتوته نوشیدنی ها مطابق با .... نوشیدنی ویژه ژلاتین با خواص شگفت انگیز :: دامدوک 5 روز پیش ... خواص ...


کلماتی برای این موضوع

خواص مواد غذایی، میوه ها، سبزیجاتبا این کار همسرتان را شگفت زده کنید رونق کسب و کار شما از طریق طراحی وبسایت با تور خواص انواع شیر روی انسان خواص شیر بز فواید شیر گاوخواص شیر الاغخواص بهترین شیردرمان بی خوابیدرمان اسهال با طرز تهیه دسر پلمبیر مواد لازم شیر یک دوم پیمانه تخم مرغ عدد ورق ژلاتین عدد پودر قند قاشق غذاخوریاسامی غذاهای زود هضم و دیر هضم نیک صالحی پرتال …پربیننده ترین خبرها این نوزادان عجیب به شکل متفاوتی با بدن سوراخ بدنیا می آیندغذاهای خوب و بد برای زخم معده ای هاسایر مطالب تغذیه و سلامت نوشیدنی های ناسالم چه عوارضی برای بدن دارند؟ دانه سیر برای طرز تهیه سس شکلات مخصوص کیک سس شکلات یک تزیین زیبا و خوشمزه برای کیک ، بستنی ، شیرینی و انواع دسرها می باشد در این انواع دسر ، پیش غذا،دسرهای خوشمزه آموزش آشپزی آکا …انواع دسرانواع دسر سادهانواع دسرهاانواع دسر با شیرانواع دسر با بستنیانواع دسرهای تجاوز وحشتناک داعش به زنان عراقی و خودکشی زنان …تجاوز وحشتناک داعش به زنان عراقی و خودکشی زنان تصاویر جنایت های گروه تروریستی داعش سفره آرایی ، میوه آرایی ، آموزش سفره آرایی آموزش …در این بخش شما با انواع سفره کم هزینهسفره آراییسفره ارایی قدم به قدمسفره ارایی هندی دانلود آهنگ جدیددانلود با لینک مستقیم آهنگهای …از فواید و اثرات شگفت انگیز آب می توان به هفت مورد اصلی زیر اشاره کرد افزایش انرژی بدن



لینک منبع :نوشیدنی ویژه ژلاتین با خواص شگفت انگیز

نوشیدنی ویژه ژلاتین با خواص شگفت انگیز - آلامتو www.alamto.com/gelatin-juice.html‏ - ذخیره شده 15 سپتامبر 2016 ... نوشیدنی ویژه ژلاتین با خواص شگفت انگیز:به گزارش آلامتو و به نقل از بازده؛ شاید برایتان جالب باشد اگر با یک نوشیدنی خیلی خیلی عجیب و ... تصاویر برای نوشیدنی ویژه ژلاتین با خواص شگفت انگیز نوشیدنی ویژه ژلاتین با خواص شگفت انگیز - سیب موز sibmoz.com/10860-نوشیدنی-ویژه-ژلاتین-با-خواص-شگفت-انگیز‏ سیب موز: نوشیدنی ویژه ژلاتین با خواص شگفت انگیز سیب موز به گزارش آلامتو و به نقل از بازده؛ شاید برایتان جالب باشد اگر با یک نوشیدنی خیلی خیلی عجیب و ... نوشیدنی ویژه ژلاتین با خواص شگفت انگیز :: دامدوک damdeok.blog.ir/post/نوشیدنی-ویژه-ژلاتین-با-خواص-شگفت-انگیز‏ نوشیدنی ویژه ژلاتین با خواص شگفت انگیز. جمعه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۵، ۰۵:۱۵ ب.ظ. bone -broth-and-gelatin. به گزارش آلامتو و به نقل از بازده؛ شاید برایتان جالب باشد ... نوشیدنی ویژه ژلاتین با خواص شگفت انگیز - ورود ponila.com/post/361180/‏ - ذخیره شده به گزارش آلامتو و به نقل از بازده؛ شاید برایتان جالب باشد اگر با یک نوشیدنی خیلی خیلی عجیب و آسان آشنا شوید که با نوشیدنش اتفاقات خارق العاده ای برای بدن . .. نوشیدنی ویژه ژلاتین با خواص شگفت انگیز - پایگاه اینترنتی مهر 24 www.mehr-24.com/.../نوشیدنی%20ویژه%20ژلاتین%20با%20خواص%20شگفت%20انگیز‏ 19 نوامبر 2016 ... روز نو : علیرضا منصوریان که با حمایت و شور هیجان ویژه هواداران استقلال به این تیم آمد ، هنوز هم محبوبیت با لایی دارد اما سبک فوت با ل تیم های او ... با خواص شگفت انگیز ژلاتین آشنا شوید - پرشین وی www.persianv.com/khoraki/319930.php‏ - ذخیره شده - مشابه 31 دسامبر 2015 ... با خواص شگفت انگیز ژلاتین آشنا شوید. خواص ژله. ژله یکی از دسرهای ... ژلاتین های موجود در کشور به ویژه از کلاژن و استخوان های گاو تشکیل شده اند. خواص درمانی آلوئه ورا - معرفی گیاه هزاردرمان آلوئه ورا aloe.blogsky.com/1390/08/09/post-7/‏ - ذخیره شده - مشابه نوشیدن شیره آلوئه ورا ( آلوورا ) به صورت روزانه با چند بار ورزش در هفته برابری می کند. ... آنترالوئین موجود در ژله آلوئه‌ورا (آلوورا ) به عنوان مسهل مؤثر عمل می‌کند. ..... هیچ چیز این گیاه به تنهایى شگفت انگیز و خارق العاده نیست. ... این ماده به عنوان تسهیل کننده دفع مدفوع به ویژه در افرادی که مبتلا به وبواسیر هستند ماده مفیدی است. ۶ فایده عصاره استخوان (آب قلم) برای گوارش، درد مفاصل و سلولیت - مجله ... bazdeh.org/فایده-عصاره-استخوان-آب-قلم/‏ - ذخیره شده 14 فوریه 2017 ... با نوشیدن مداوم عصاره استخوان (آب قلم) یا مصرف آن در دستورهای پخت، ... یکی از ارزشمندترین اجزای عصاره استخوان (آب قلم) ژلاتین است که مثل .... استخوان (آب قلم) یافت می‌شود و فواید شگفت‌انگیز آن را باعث می‌شوند. ... این ماده اغلب برای تقویت سلامت و راحتی مفاصل استفاده می‌شود،به ویژه در ترکیب با گلوکوسامین. قلم گوساله و گاو فواید شگفت انگیز دارد - زیباخو zibakho.com/قلم-گوساله-و-گاو-فواید-شگفت-انگیز-دارد/‏ - ذخیره شده روغن قلم گاو برای بهبود درد مفاصل:درد مفاصل در مزاج سرد را با دادن داروهای گرم و غذاهای ... پروتیین اصلی در عصاره قلم، ژلاتین است که مکمل های ژلاتین سبب بهبود درد و ...