مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

طرح بازاریابی موفق چه ارکانی دارد؟

[ad_1]

هفته نامه شنبه: برای رسیدن به یک طرح بازاریابی موفق، باید به خوبی اجزای این طرح را شناخت و با یک ژرف‌نگری دقیق به آن‌ها رسید.

 

همه افرادی که وارد فضای کسب و کار می‌شوند، به دنبال یافتن راهی برای تأثیرگذاری بیشتر روی مخاطبان هستند و بنابراین داشتن یک طرح تبلیغاتی موفق، می‌تواند کمک قابل توجهی به پیشبرد اهداف تجاری فعالیت‌های اقتصادی در سطح جهان بکند. در ادامه سعی می‌کنیم اجزای اصلی یک بازاریابی موفق را معرفی کرده و عناصر کلیدی این روند را برشماریم.

 

طرح بازاریابی موفق چه ارکانی دارد؟
تمرکز روی بازار

برای شروع یک کسب‌وکار موفق، اولین قدم، شناختن بازار مصرف آن کسب‌وکار اسـت، هرچه شما بیشتر بتوانید نسبت به شناخت بازار خود اطلاعات کسب کنید، فرآیند تبلیغاتی موفق‌تری را به اجرا درخواهید آورد. به عنوان مثال، اگر یک رستوران دایر کرده‌اید، باید بدانید که مخاطبان اصلی شما چه کسانی هستند؛ بیشتر، خانواده‌ها به رستوران شما می‌آیند و یا شاغلان و کارمندان؟ یا اینکه حضور کودکان در رستوران شما تا چه اندازه‌ای اسـت؟

 

بعد از مشخص کردن موارد فوق، می‌توانید دید بهتری نسبت به جامعه مصرف‌کنندگان خود داشته باشید و با تمرکز بیشتری به فعالیت‌های بازاریابی خود بپردازید؛ پس در وهله اول بازار مصرف خود را بشناسید و تمرکز اصلی را روی شناختن نیازهای این جامعه مصرفی قرار دهید.

تمرکز روی محصول

بعد از شناختن بازار، باید تمرکز اصلی را روی ارائه محصولات خود بگذارید، چراکه مهم‌ترین وسیله‌ای که می‌تواند بازار مصرف را به سوی شما جلب کند، ارائه یک محصول خاص و باکیفیت اسـت. وقتی نیازهای مخاطبان خود را شناختید باید سعی کنید محصولی که ارائه می‌دهید مطابق با علایق آن‌ها و از همه مهم‌تر، دارای کیفیت عالی نیز باشد.

 

به عنوان مثال در برنامه غذایی رستوران خود باید با توجه به مصرف‌کنندگان، تغییرات عمده‌ای ارائه دهید. اگر مخاطبان شما افراد شاغل هستند که در بیرون از منزل غذا می‌خورند، باید به دنبال ارائه یک غذای کافی و البته کم‌هزینه برای آن‌ها باشید؛ چراکه این افراد باید هر روز این هزینه را داشته باشند و بنابراین قرار دادن غذاهای گرانقمیت در منو رستوران شما، چندان مطابق با بازار مصرف‌تان نخواهد بود و یا به عنوان مثالی دیگر، اگر خانواده‌ها کودکان خود را به رستوران شما می‌آورند، باید سعی در ارائه غذاهایی داشته باشید که درصد بالایی از نظر ایمنی و سلامتی را داشته باشد.

در نظر گرفتن جزئیات قابل اندازه‌گیری

یک طرح بازاریابی موفق، طرحی اسـت که قابل اندازه‌گیری و بررسی باشد، به این معنا که شما بتوانید از میزان موفقیت خود باخبر شوید. به این معنا که باید بدانید تا چه اندازه در شناخت بازار و تمرکز روی محصولات خود موفق بوده‌اید.

 

در همان مثال رستوران، زمانی روند بازاریابی شما دقیق و درست خواهد بود که از میزان تأثیرگذاری روی مخاطبان و سطح رضایتمندی آن‌ها باخبر شوید. مثلا با اندازه‌گیری تعداد حضور افراد می‌توانید از سطح رضایت آن‌ها باخبر شوید. ضمن اینکه تهیه پرسشنامه‌ها، داشتن ایمیل مشتریان و... نیز می‌تواند کمک قابل توجهی به روند بررسی بازاریابی شما داشته باشد.

مسئولیت و پاسخگویی

بعد از اندازه‌گیری سطح رضایتمندی مشتریان، روند بازاریابی شما متوقف نمی‌شود، احساس مسئولیت یکی از مهمترین قسمت‌های یک طرح بازاریابی موفق اسـت. احساس مسئولیت‌پذیری یکی از ارکان مهم بازاریابی برای هر کسب‌وکاری اسـت، به این معنا که تمام افرادی که در یک فرآیند بازاریابی دخیل هستند، باید نسبت به فعالیتی که انجام می‌دهند احساس مسئولیت داشته باشند.

 

چنین احساسی باعث ارائه یک طرح موفق‌تر و بهینه‌تر خواهد شد؛ ضمن اینکه احساس مسئولیت‌پذیری، وظیفه مهم‌تری را نیز به دنبال خود دارد و آن هم پاسخگویی اسـت، روند بازاریابی شما باید به گونه‌ای باشد که در مقابل تک‌تک اجزای آن، قادر به پاسخگویی باشید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


18 سپتامبر 2016 ... طرح بازاریابی موفق چه ارکانی دارد؟ همه افرادی که وارد فضای کسب و کار میشوند، به دنبال یافتن راهی برای تأثیرگذاری بیشتر روی مخاطبان هستند و ...19 سپتامبر 2016 ... طرح بازاریابی، کسب و کار، محصول، بازار نقاشی طرح موفقیت بَر بوم زندگی با توکل وَ اعتماد بِه نفسهمه افرادی که وارد فضای کسب و کار می شوند، ...20 سپتامبر 2016 ... نامه برای به طرح موفق، به اجزای طرح شناخت با ژرفنگری به رسید. افرادی وارد کسب کار به یافتن برای بیشتر مخاطبان و داشتن طرح موفق، کمک ...18 سپتامبر 2016 ... طرح بازاریابی موفق چه ارکانی دارد؟ همه انسان هایی که وارد محیط کسب و کار میشوند، در پی پیدا کردن راهی برای تأثیرگذاری بیشتر روی مخاطبان می ...18 سپتامبر 2016 ... همه افرادی که وارد فضای کسب و کار می شوند، به دنبال یافتن راهی برای تأثیرگذاری بیشتر روی مخاطبان هستند و بنابراین داشتن یک طرح ...18 سپتامبر 2016 ... هفته نامه شنبه: برای رسیدن به یک طرح بازاریابی موفق، باید به خوبی اجزای این طرح را شناخت و با یک ژرف نگری دقیق به آن ها رسید. همه افرادی که وارد ...همه افرادی که وارد فضای کسب و کار میشوند، به دنبال یافتن راهی برای تأثیرگذاری بیشتر روی مخاطبان هستند و بنابراین داشتن یک طرح تبلیغاتی موفق، میتواند ...25 سپتامبر 2016 ... گوشی جیونی پی ۷ مکس معرفی شد؛ نمایشگر ۵٫۵ اینچی، تراشه ۸ هسته ای. گوشی جیونی پی 7 مکس معرفی شد؛ نمایشگر 5.5 اینچی، تراشه 8 هسته ...همه افرادی که وارد فضای کسب و کار میشوند، به دنبال یافتن راهی برای تأثیرگذاری بیشتر روی مخاطبان هستند و بنابراین داشتن یک طرح تبلیغاتی موفق، میتواند ...همه افرادی که وارد فضای کسب و کار میشوند، به دنبال یافتن راهی برای تأثیرگذاری بیشتر روی مخاطبان هستند و بنابراین داشتن یک طرح تبلیغاتی موفق، میتواند ...


کلماتی برای این موضوع

طرح بازاریابی موفق چه ارکانی دارد؟



لینک منبع :طرح بازاریابی موفق چه ارکانی دارد؟

طرح بازاریابی موفق چه ارکانی دارد؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../طرح-بازاریابی-موفق-چه-ارکانی-دارد‏ - ذخیره شده 18 سپتامبر 2016 ... طرح بازاریابی موفق چه ارکانی دارد؟ همه افرادی که وارد فضای کسب و کار می‌شوند، به دنبال یافتن راهی برای تأثیرگذاری بیشتر روی مخاطبان هستند و ... طرح بازاریابی موفق چه ارکانی دارد؟ - http://adscimag.com/fa www.adscimag.com/.../1042-طرح-بازاریابی-موفق-چه-ارکانی-دارد؟.html‏ - ذخیره شده دانش تبلیغات : برای رسیدن به یک طرح بازاریابی موفق، باید به خوبی اجزای این طرح را شناخت و با یک ژرف‌نگری دقیق به آن‌ها رسید. همه افرادی که و... طرح بازاریابی موفق چه ارکانی دارد؟ - آکا akairan.com/maghalat-persia/.../news20169181124274399.html‏ - ذخیره شده 18 سپتامبر 2016 ... آکاایران: طرح بازاریابی موفق چه ارکانی دارد؟ تمرکز روی بازار برای شروع یک کسب وکار موفق، اولین قدم، شناختن بازار مصرف آن کسب وکار است، ... طرح بازاریابی موفق چه ارکانی دارد؟ 50o50.ir/news/2454-طرح-بازاریابی-موفق-چه-ارکانی-دارد؟.html‏ - ذخیره شده همه افرادی که وارد فضای کسب و کار می‌شوند، به دنبال یافتن راهی برای تأثیرگذاری بیشتر روی مخاطبان هستند و بنابراین داشتن یک طرح تبلیغاتی موفق، می‌تواند ... طرح بازاریابی موفق چه ارکانی دارد؟ - سرزه www.serze.com/بازاریابی-موفق-ارکانی-دارد-1830951/‏ - ذخیره شده 18 سپتامبر 2016 ... طرح بازاریابی موفق چه ارکانی دارد؟ همه انسان هایی که وارد محیط کسب و کار می‌شوند، در پی پیدا کردن راهی برای تأثیرگذاری بیشتر روی مخاطبان می ... طرح بازاریابی موفق چه ارکانی دارد؟ | ایراتو irato.ir/fa/news/3487407/طرح-بازاریابی-موفق-چه-ارکانی-دارد؟/‏ همه افرادی که وارد فضای کسب و کار می‌شوند، به دنبال یافتن راهی برای تأثیرگذاری بیشتر روی مخاطبان هستند و بنابراین داشتن یک طرح تبلیغاتی موفق، می‌تواند ... بازاریابی (Marketing) چیست؟ - شبکه مدیران Modir TV modir.tv/definition-of-marketing/‏ - ذخیره شده 16 آوریل 2017 ... اندازه بازار یا Market Size به تعداد افرادی بستگی دارد که: ... یک اپراتور موفق از هر کسب و کاری باید محصول یا خدماتی را که به مشتری ارائه می دهد ... طرح بازاریابی ( Marketing Plan)، از مهمترین ارکان یک فرآیند بازاریابی موفق. خبرخوش (@khabarekhosh) - Telegram channel tsear.ch/channel/khabarekhosh‏ - ذخیره شده نحوه گوش کردن مردها و زن ها نیز با هم تفاوت دارد. ... هوش جسمی به ما می‌گوید که عقل سالم در بدن سالم قرار دارد، پس مراقبت‌کننده‌ی ... طرح بازاریابی موفق چه ارکانی دارد؟ بازاریابی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/بازاریابی‏ - ذخیره شده - مشابه یک مدل جدید موفق یا پذیرفته شده، که درمورد پویایی (و اغلب بی منطقی) بازارهای جهانی، ... تعاریف متعدد و اظهارنظرهای معتبر و فراگیر در مورد ماهیت بازاریابی وجود دارد (در ... ۱ کارکرد; ۲ ارکان بازاریابی; ۳ تفاوت بازاریابی با تبلیغات; ۴ تفاوت ... مدیر بازاریابی موفق چه وظایفی دارد؟ - پدیده فکر مهتر cstland.com/یک-مدیر-بازاریابی-موفق-چه-وظایفی-دارد؟/‏ - ذخیره شده رتبه: ۵ - ۴ رأی 25 نوامبر 2015 ... یک مدیر بازاریابی موفق می بایست دانش خوبی از مشتریان خود داشته باشد. ... طرح بازاریابی می بایست برای تمام افراد تیم مسیر مشخص کند و در طول ...