مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چگونه از یک فرد خودشیفته طلاق بگیریم؟

[ad_1]

کمک! من می‌خواهم از یک فرد خودشیفته طلاق بگیرم؛

narcissistic

به گزارش آلامتو و به نقل از سپیده دانایی؛ تقاضاهای خودشیفته همـواره غیرواقعی اســت، به لحاظ احساسی هیچ‌ گونه وابستگی به فرزندانش ندارد، ممکن اســت دیگران را از نظر عاطفی یا حتی بدتر مورد سوءاستفاده قرار دهد، اما این فرد تا آخر برای انتقام‌جویی و یا نزاع بر سر منافع و نیازهایش خواهد جنگید.

بگذارید بحث را با یک مثال شروع کنیم. مارک و مارسی سال‌هاست که ازدواج کرده‌اند. آنها دو فرزند دارند. مارک همیشه و در طول مهر و موم‌های ازدواجشان مارسی و کودکانشان را مورد سوء استفاده قرار داده بود. او هیچ ارتباط عاطفی‌ای با بچه‌ها نداشت و بچه‌ها نیز وابستگی‌ای به او نداشتند. مارسی همواره نقش مادر و پدر را همزمان برای فرزندانش بازی کرده بود؛ اما سرانجام به این نتیجه رسیده بود که دیگر تحمل کردن فایده‌ای ندارد ،این بود که درخواست طلاق داد. مارک نمی‌توانست موضوع طلاق را باور کند. او نمی‌توانست تصور کند که چرا مارسی قصد دارد زندگی او را به ویرانی بکشد؛زیرا نسبت به رفتارهای بدش آگاهی نداشت.

مارک برای هر چیزی بهانه‌ای دارد و دیگران را به خاطر رفتارهایش سرزنش می­کند و مقصر می‌داند. او عادت دارد از دیگران برای پاسخگویی به نیازهایش استفاده کند، اما حالا وحشت زده اســت چون دیگر قدرت اعمال نفوذی نخواهد داشت. او دیگر نمی‌تواند قابل‌اعتماد باشد؛ پس بی­شک مارک هرگز به مارسی اجازه نخواهد داد که او را به زمین بزند. راه نجات او برای بازیابی قدرتش ایجاد اختلال اساسی در فرآیند طلاق اســت و برای این کار از حضور بچه‌ها و اهمیتی که آنها برای مارسی دارند سوءاستفاده می‌کند؛ بنابراین همه‌چیز در رابطه با طلاق به او تعلق دارد: «اینها فرزندان من هستند، این پول من اســت، من ساعت‌های” پدری کردن”ام را می‌خواهم.» مادر و فرزندان می‌گویند … او هرگز درگیر مسائل ما نبوده اســت… او رفتار بدی نسبت به ما داشته … نسبت به ما بی‌توجه بوده… او حتی ما را نمی‌شناسد. حالا تکلیف چیست؟

(توجه داشته باشید که این مثال می‌تواند برای هر یک از دو جنس اتفاق بیفتد)

و اما در مورد موضوع خودشیفتگی؛ باید بررسی کرد و دید که چه اتفاقی می‌افتد اگر با فردی خودشیفته ازدواج کرده باشید که به‌جای در نظر گرفتن مصلحت کودکان ، تنها مسائل مربوط به خودش را مهم تلقی می‌کند؟ تقاضاهای خودشیفته همواره غیرواقعی اســت، به لحاظ احساسی هیچ­ گونه وابستگی به فرزندانش ندارد، ممکن اســت دیگران را از نظر عاطفی یا حتی بدتر مورد سوءاستفاده قرار دهد، اما این فرد تا آخر برای انتقام‌جویی و یا نزاع بر سر منافع و نیازهایش خواهد جنگید. این جنگیدن می‌تواند مبنای اقتصادی داشته باشد یا مربوط به آن چیزی باشد که زخم خودشیفتگی نامیده می‌شود. چنین فردی هیچ‌گاه فراموش نمی‌کند که او را ترک کرده‌اند و همواره برای سخت‌تر کردن زندگی همسر سابق و فرزندانش تلاش خواهد کرد. اگر شما با چنین فردی طرف باشید چه می‌کنید؟

در تجربۀ درمانی من، بیشتر آنهایی که با فردی خودشیفته ازدواج کرده و اکنون فرآیند طلاق را دنبال می‌کنند، خود را در شرایطی می‌یابند که برای حمایت از فرزندانشان باید اقدام قاطعانه‌ای انجام دهند. آنها خود را در موقعیتی می‌بینند که باید در بررسی‌ها و نزاع‌های پس از طلاق شرکت کنند و ترس از این دارند که به این دلیل در گروه”همسران با درگیری بالا” طبقه‌بندی شوند. در چنین مواردی خطر این اســت که اگر تشخیص خودشیفتگی داده نشود، به احتمال زیاد، منافع کودکان در نظر گرفته نشود. این واقعیت دارد که یک بیمار خودشیفته قادر اســت به‌طور یک‌جانبه باعث ایجاد درگیری‌های جدی شود که فرد مقابل را به حالت دفاعی برای حمایت از خود و فرزندانش بکشاند. با توجه به اینکه اثبات سوءاستفاده‌های عاطفی بسیار دشوار اســت و بسیاری از دادگاه‌ها در کشورهای مختلف به آن توجهی نمی‌کنند، جنگ میان همسرانی که یکی از آنها سعی در ایجاد آشوب دارد و دیگری برای دفاع و حمایت از فرزندان می­کوشد، همچنان فرساینده ادامه خواهد داشت؛ اما آیا این بدین معناست که هردوی این والدین از لحاظ روانی دچار مشکل هستند؟ پاسخ این اســت که لزوماً همیشه این‌گونه نیست.

درمجموع اگر با فردی خودشیفته ازدواج کردید و سپس از وی طلاق گرفتید، باید بدانید که خودشیفته نه می‌بخشد و نه فراموش می‌کند. آنها مدام تکرار می‌کنند که: «چطور توانستی مرا ترک کنی یا چنین کاری با من بکنی»؛ خشم خودشیفته­‌ها برای دوران طولانی باقی خواهد ماند. تصور اینکه فردی می‌تواند از طریق طلاق دوستانه و توافقی با یک فرد خودشیفته، ناآرامی‌ها را برطرف کند و بعد از طلاق به شیوه­ای عاقلانه، دوست ، پدر یا مادر باقی بمانند، چندان واقع‌گرایانه نیست.

افراد خودشیفته ممکن اســت دست به اقداماتی همچون بی‌اعتبار کردن دیگری، اتهام زنی­های ناعادلانه و خودداری از حمایت مالی کودکان بزنند ؛زیرا انها فکر می‌کنند این پول را نه برای فرزندانشان ، بلکه برای همسر سابقشان می پردازند. آنها نمی‌توانند به منافع فرزندانشان فکر کنند. خودشیفته­ها تنها می‌توانند بهترین شرایط را در این بازی برد و باخت برای خودشان در نظر بگیرند. «این ساعت،زمان من اســت که از فرزندانم مراقبت کنم.» «مادرتان (پدرتان) پول مرا برای خودش می‌گیرد.»

اینکه چرا افراد تصمیم می‌گیرند با یک فرد خودشیفته ازدواج کنند، پاسخ پیچیده‌ای ندارد؛ خودشیفته می‌تواند جذاب، فریبنده و متعهد باشد و قادر اســت در آغاز یک رابطه،چهرۀ خوبی از خودش به نمایش بگذارد. شما تنها زمانی می‌توانید آنها را بشناسید که با آنها زندگی کرده باشید و در خلال آن با واقعیت خودشیفتگی آنها آشنا شوید؛ اما اگر تصمیم به طلاق از چنین فردی دارید، حتماً برای کمک گرفتن از روان شناسان کارشناس اقدام کنید. مطمئن باشید که شما و فرزندانتان ارزشش را دارید.



ADS


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


18 سپتامبر 2016 ... چگونه از یک فرد خودشیفته طلاق بگیریم؟:به گزارش آلامتو و به نقل از سپیده دانایی؛ تقاضاهای خودشیفته همـواره غیرواقعی است، به لحاظ احساسی هیچ ...چگونه از يک فرد خودشيفته طلاق بگيريم 1 . چگونه از یک فرد خودشیفته طلاق بگیریم؟ - آلامتو 4…حالا تکلیف چیست؟ (توجه داشته باشید که این مثال می تواند برای هر یک از دو جنس اتفاق بیفتد) ... چگونه از فرد خودشیفته طلاق بگیریم؟ ازدواج دوباره زنان پس از طلاق ...29 ا کتبر 2015 ... این سوءاستفاده نه فقط بر همسر فرد خود شیفته، بلکه بر فرزندان او هم اثر میگذارد. ... تشخیص اینکه چگونه والدهای خود شیفته از فرزندان سوءاستفاده میکنند، ... میشود مطابق برنامه مسئولیت بچهها را به عهده بگیرند، از آن شانه خالی کنند. ... بهترین کاری که همسر یک فرد خود شیفته میتواند برای خود و فرزندانش انجام دهد ...افزایش طلاق در سایه ی ضعف مهارت های جنسی ... صدمات جسمانی را جدی بگیریم ... اختلالات شخصیتی(اختلال شخصیت خودشیفته) ... شما را هر از چندگاه با یک اختلال شخصیتی آشنا کند تا چنانچه نشانه هایی از این اختلالات در خود یا اطرافیانتان به چشم ... فرد خود شیفته فقط در فکر خود و موفقیت خود است. .... مسئولیت پذیرها چگونه هستند؟1 مه 2016 ... تشخیص اینکه چگونه والدهای خود شیفته از فرزندان سوءاستفاده میکنند، ... میشود مطابق برنامه مسئولیت بچهها را به عهده بگیرند، از آن شانه خالی کنند. ... بهترین کاری که همسر یک فرد خود شیفته میتواند برای خود و فرزندانش انجام دهد ...چگونه در 50 سالگی جوانتر به نظر برسید! ... ازدواج مجدد بعد از طلاق با همسر سابق ... افراد شدیداً خودشیفته عمیقاً برای اطرافیان خود مخرب هستند و تعداد بسیار معدودی ... در مورد دوری از آنان و یا گذراندن یک زندگی و یا رابطه سخت و پرتلاش تصمیم بگیرند.خیانت برد پیت یا اختلاف آنجلینا با پدرش، عامل طلاق چه بود؟ .... اگرچه فرد خودشیفته در ظاهر اعتماد به نفس بالا و قوی دارد ولی واقعیت به گونه ای ... بنابراین دیگران باید در مورد دوری از آنان یا گذراندن یک زندگی یا رابطه سخت و پرتلاش تصمیم بگیرند. ..... بارداری برای حفظ سلامت · چگونه با رعایت کردن این موارد یک راننده خوب می شوید ...14 ژانويه 2015 ... در اینجا ۵۰ ویژگی آدمهای خودشیفته را برمیشماریم و در انتها میبینیم که چقدر خودشیفته هستیم. ... مدتی به شما توجه و محبتی می کنند تا شما را به کاری بگیرند و بعد از ... اگر کسی دروغ به او گفت، می گوید چطور یک نفر به دیگری دروغ می ... مثلن در بحثهای اجتماعی و سیاسی، در مورد دایی دیوانه شما یا دختر شما که طلاق ...یا ممکن است یک فرد خودشیفته بسیار زیبارخ باشد و این زیبایی آغازی برای بیماری خودشیفتگی او می شود. ... ارتباط با یک فرد خودشیفته، ارتباطی بسیار پر انرژی و خسته کننده می باشد، زیرا ارتباط فرد ..... من می نویسم و مسئول چگونه خواندن آن نیستم، یعنی توقعی از نوشتنم ندارم . .... رفتار شناسی, قسمت چهارم (مهاجرت و طلاق).


کلماتی برای این موضوع

آمادگی های لازم برای ازدواج دوم پس از طلاقبر کسی پوشیده نیست که زندگی پس از طلاق با آسیب ها و چالش های بزرگی همراه است شکست در روانشناسی ، تست روانشناسی ،مشاوره ،روانشناسی …شخصیت شناسی ، دوست یابی تست روانشناسی برای اینکه بتوانید با افراد مختلف ارتباط هنر برخورد با آدم‌های غیرمنطقی یک پزشکاگه فرد مورد نظر رئیستون باشه و بخاطر حفظ امنیت شغلیتون مجبور باشید روزی ۱۰۰ بار تمام میگنا آرشیو بخش روانشناسی و مشاورهخود پنداره به معنای نگرش ، ادراک و برداشتی است که فرد از خود دارد بیابانگرد، مشاوره ،مشاوره ازدواج ،مشاوره خانواده ،مشاوره رایگان …هرماشینی که دوست داشتید قسطی بخرید رونق کسب و کار شما از طریق طراحی وبسایت یک راه میگنا مشاوره پیش از ازدواج گامی مهم، برای …سلام پسری هستم سال چند وقت پیش با دختری آشنا شدم از طریق چت الان چند ماهی از رابطمون فیلم رقاصی گلشیفته فراهانی هم آمداز دعوت به …فیلمرقاصیگلشیفتهفیلم رقاصی گلشیفته فراهانی هم آمدتصاویر به گزارش ممتازنیوز به نقل از گروه وبگردی نمی‌دانم سریال ماه و پلنگ را می‌بینید یا خیر؟ گذشته از انتقاداتی که منتقدان به آن اطلاعات عمومی،دانستنیها،معلومات عمومی،آیا می دانید اطلاعات عمومیدانستنیهاآیا می دانید دانستنیهای طبیعتمقالات اطلاعات عمومی معلومات وبلاگ روانشناسی شفای درونهفت راز خوشبختی از کوروش کبیرمتنفر نباشعصبانی نشوساده زندگی کن و کم توقع باشهمیشه



لینک منبع :چگونه از یک فرد خودشیفته طلاق بگیریم؟

چگونه از یک فرد خودشیفته طلاق بگیریم؟ - آلامتو www.alamto.com/divorce-narcissistic.html‏ - ذخیره شده 18 سپتامبر 2016 ... چگونه از یک فرد خودشیفته طلاق بگیریم؟:به گزارش آلامتو و به نقل از سپیده دانایی ؛ تقاضاهای خودشیفته همـواره غیرواقعی است، به لحاظ احساسی هیچ‌ ... چگونه از یک فرد خودشیفته طلاق بگیریم؟ - اخبار امروز - آکاایران www.akairan.com/havades-akhbar/.../news201691811144639827.html‏ 18 سپتامبر 2016 ... چگونه از یک فرد خودشیفته طلاق بگیریم؟:به گزارش آلامتو و به نقل از سپیده دانایی ؛ تقاضاهای خودشیفته همـواره غیرواقعی است، به لحاظ احساسی هیچ ... چگونه از یک فرد خودشیفته طلاق بگیریم :: شینوهه shinohe.blog.ir/post/چگونه-از-یک-فرد-خودشیفته-طلاق-بگیریم‏ - ذخیره شده چگونه از یک فرد خودشیفته طلاق بگیریم. دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۵۵ ق.ظ. narcissistic. به گزارش آلامتو و به نقل از سپیده دانایی؛ تقاضاهای خودشیفته همـواره ... چگونه از یک فرد خودشیفته طلاق بگیریم؟ - مفیدستان mofidestan.ir/چگونه-از-یک-فرد-خودشیفته-طلاق-بگیریم؟/‏ - ذخیره شده پورتال اینترنتی,مطالب مفید,علمی,فناوری,دکوراسیون,گردشگری,سلامت,کسب و کار ,سبک زندگی,موفقیت,آشپزی,دانستنی,مجله,سایت,مفیدستان,تغذیه,آموزشی,پورتال ... روزنامه ایران_رابطه والدین خود شیفته و فرزندان طلاق iran-newspaper.com/Newspaper/BlockPrint/94923‏ - ذخیره شده 29 ا کتبر 2015 ... این سوء‌استفاده نه فقط بر همسر فرد خود شیفته، بلکه بر فرزندان او هم اثر می‌گذارد. ... تشخیص اینکه چگونه والدهای خود شیفته از فرزندان سوء‌استفاده می‌کنند، ... می‌شود مطابق برنامه مسئولیت بچه‌ها را به عهده بگیرند، از آن شانه خالی کنند. ... بهترین کاری که همسر یک فرد خود شیفته می‌تواند برای خود و فرزندانش انجام دهد ... چگونه از یک فرد خودشیفته طلاق بگیریم؟ - پایگاه اینترنتی مهر 24 www.mehr-24.com/.../چگونه%20از%20یک%20فرد%20خودشیفته%20طلاق%20بگیریم؟‏ 18 نوامبر 2016 ... شکی نیست که طلاق یک نقطه عطف بزرگ در زندگی هر شخصی است و این نقطه عطف بدون مشکل نخواهد بود. به گزارش آلامتو و به نقل از سپیده دانایی؛ ... با افراد خودشیفته چگونه رفتار کنیم؟ - فردا www.fardanews.com/.../با-افراد-خودشیفته-چگونه-رفتار-کنیم‏ - ذخیره شده خودشیفته کسی است که روش خود اظهاری را درست یاد نگرفته و یا بخاطر سرکوب‌های اولیه برای ... هستند که باید مورد درک دیگران قرار بگیرند و آنقدر خوب هستند که باید مورد تحسین همگان قرار بگیرند. ... اگر با یک خودشیفته همکار هستید بر ایده‌ها و حقایق تکیه کنید نه به احساسات و عواطف.‏ .... خانه جدید خانم بازیگر پس از طلاق جنجالی! ۵۰ ویژگی افراد خودشیفته - الو دکتر www.alodoctor.ir/news/details/6745/۵۰-ویژگی-افراد-خودشیفته‏ - ذخیره شده - مشابه 14 ژانویه 2015 ... در اینجا ۵۰ ویژگی آدم‌های خودشیفته را برمی‌شماریم و در انتها می‌بینیم که چقدر ... مدتی به شما توجه و محبتی می کنند تا شما را به کاری بگیرند و بعد از مدتی ... اگر کسی دروغ به او گفت، می گوید چطور یک نفر به دیگری دروغ می ... شما که طلاق گرفته صحبت می کند که هیچ ارتباطی با موضوع ندارد. .... درمان آنها چگونه است؟ مقاله‌ای از عرفان ثابتی - BBC Persian www.bbc.com/persian/tvandradio/.../160812_pargar_selfie_sabeti‏ - ذخیره شده 12 آگوست 2016 ... ... نمایش یک فیلمِ پُرسروصدا، ازدواج، طلاق یا بدبیاری فرد مشهوری که فعلاً مورد توجه عموم است. ... در چنین شرایطی فرد چگونه می‌تواند خود را متقاعد سازد که "وجود دارد"؟ ... هر چه بیشتر سِلفی بگیریم و در شبکه‌های اجتماعی همرسان کنیم، هر سه مؤلفه‌ی ... جالب این که افراد خودشیفته‌ بیش از بقیه سِلفی‌های دیگران را نگاه ... 12 عشقی که زندگی شما را سیاه می کند - بیتوته www.beytoote.com/psychology/.../black3-love-life.html‏ - ذخیره شده - مشابه یک بار دیگر شخصیت فردی را که به او علاقمند شده ایدمرور کنید. ..... طوری وارد بازی یک فرد خودشیفته شود که خودش هم باور کند او برتر است و دارد او را با همه ضعف هایش ...