مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

رژیم پروتئین برای چه کسانی مناسب اسـت؟

[ad_1]

high protein diet Foods

رژیم‌های پر پروتئین علاقمندان خاص خود را دارد و استفاده از آنها رایج‌تر از قبل شده اسـت اما دقیقاً چه کسانی باید از پروتئین بیشتری استفاده کنند؟

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ با توجه به تحقیقی که توسط شرکت تحقیقاتی NPD Group انجام شد، بیش از نیمی از آمریکایی‌ها در تلاشند که پروتئین بیشتری در وعده‌های غذایی‌شان جای دهند. ما، در ماست، بلغور جو دوسر، و اسموتی، پودر پروتئین می‌ریزیم، و پروتئین بار و حتی پاستا با پروتئین اضافه می‌خریم. اما آیا واقعا به این همه پروتئین نیاز داریم؟

برای اکثر ما، پاسخ منفی اسـت. دکتر دیوید کاتز، مدیر مرکز تحقیقات پیشگیری در دانشگاه ییل، معتقد اسـت که گرایش به پروتئین در اکثر موارد، فقط یک مد زود گذر دیگر، مانند رژیم‌های کم چرب که در ده بیست سال گذشته، و رژیم‌های کم کربوهیدرات که همین اواخر مد بودند می‌باشد.

او می‌گوید: این همه تمرکز روی درشت مغذی‌ها، کار بی ارزش و بی اهمیتی بوده اسـت. ما چربی را کاهش دادیم، اما چاق‌تر و مریض‌تر شدیم. ما کربوهیدرات‌ها را کاهش دادیم، اما چاق‌تر و مریض‌تر شدیم. ما باید دست از تمرکز روی درشت مغذی‌ها برداریم و در عوض به مواد غذایی کامل و ترکیبات سالم توجه کنیم، و اجازه دهیم مواد مغذی، به حال خودشان باشند.

علاوه بر این، ما در حال حاضر، مقدار زیادی پروتئین دریافت می‌کنیم. دستورالعمل‌های رژیمی برای آمریکایی‌ها توصیه می‌کند که بین ۱۰ تا ۳۵ درصد از کالری‌های روزانه‌شان را از پروتئین دریافت کنند. فقط ۱۰٪، که حدود ۴۶ گرم پروتئین در روز برای خانم‌هاست، برای تامین مقدار مجاز توصیه شده روزانه (RDA) و پیشگیری از کمبودها کافی اسـت.

با اینحال، کاتز اذعان می‌کند که ممکن اسـت گروه‌های خاصی از افراد از مصرف پروتئین بیشتر، سود ببرند. نباید فراموش کنیم که همه‌ی ما بدن‌های مختلف با نیازهای تغذیه‌ای منحصر بفرد داریم. بنابراین هیچ دستورالعمل ثابتی برای مصرف پروتئین وجود ندارد که برای همه مناسب باشد.

او می‌گوید که بهترین منابع پروتئین عبارتند از: تخم مرغ، ماکیان، گوشت حیوانات علف خوار، به همراه لوبیا، سویا، عدس، آجیل و دانه‌ها یا برنج و غلات. بعبارت دیگر، وسوسه نشوید که مقدار زیادی گوشت مصرف کنید. اگرچه گوشت قطعا یک پروتئین با کیفیت اسـت (یعنی دارای توزیع مناسبی از اسیدهای آمینه برای نیازهای بدن ما می‌باشد)، اما مواد دیگری دارد که مضر هستند. این مواد مضر عبارتند از چربی اشباع، چربی کل بالا، کلسترول، و بسته به اینکه چگونه آن را می‌پزیم، احتمالا حاوی مواد سرطانزا نیز می‌باشد!

در این مطلب، ۴ گروه از افرادی که کاتز می‌گوید ممکن اسـت از مصرف مقدار بیشتری پروتئین بهره ببرند، معرفی می‌کنیم. این به معنای دریافت بخش بزرگتری از کالری‌ها از پروتئین می‌باشد، نه فقط اضافه کردن پروتئین بیشتر به رژیم غذایی معمولتان.

بدنسازان

اگر شما تعداد زیادی تمرین مقاومتی یا استقامتی انجام می‌دهید، بافتهای عضلانی را پاره می‌کنید که باید ترمیم و بازسازی شوند. کاتز توضیح می‌دهد: پروتئین، یک منبع از اسیدهای آمینه ضروری اسـت که بلوک‌های ساختمانی پروتئین‌های خود بدن هستند ــ که ما نمی‌توانیم آنها را بسازیم و فقط باید آنها را از مواد غذایی دریافت کنیم. اگر سعی داشته باشید سلولهای عضلانی بسازید اما آن اسیدهای آمینه را نداشته باشید، نمی‌توانید عضله بسازید. او این مسئله را با تلاش برای ساخت یک خانه با آجر کافی اما بدون شینگل یا چوب کافی اما آجر بسیار کم، مقایسه می‌کند. او می‌گوید: عضله سازی اتفاق نمی‌افتد و واضح اسـت که این مسئله به ضرر شماست.

افرادی که مستعد افزایش وزن هستند

دکتر تام ریفاعی می‌گوید: شواهد کافی وجود دارد که نشان می‌دهد پروتئین بیشتر، به پیروی از یک رژیم غذایی کم کالری، ممکن اسـت به ایجاد احساس سیری کمک کند. دلیلش این اسـت که هضم پروتئین به زمان بیشتری نیاز دارد، و در نتیجه ما را بمدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد.

پروتئین، قند خون را نیز تثبیت می‌کند، که ثابت شده این امر، تمایل ما به خوردن را کاهش می‌دهد. اگر سعی داشته باشید وزن کم کنید، این مسئله به نفعتان خواهد بود. در طول کاهش وزن، تا زمانیکه شما تا حدی فعالیت بدنی داشته باشید، به مقدار بیشتری پروتئین برای جلوگیری از گرسنگی، افزایش سیری و به حداقل رساندن از دست دادن عضله، نیاز دارید.

حبوبات، یک منبع بسیار خوب از پروتئین هستند. تحقیقی در سال ۲۰۱۴ در مجله چاقی دریافت که خوردن یک وعده لوبیا، نخود، عدس یا نخود فرنگی در روز، حس سیری را افزایش می‌دهد و کنترل وزن و کاهش وزن را بطور بالقوه بهبود می‌بخشد.

افرادی با رژیم غذایی بسیار شیرین، پرکربوهیدرات و نامناسب

هر کسی که از رژیم غذایی معمول آمریکایی پیروی می‌کند (نان، ماکارونی و میان وعده‌های شیرین) می‌تواند از روی آوردن به یک رژیم غذایی با مقدار بیشتری پروتئین با کیفیت بالا، مانند سفیده تخم مرغ، ماهی و گوشت بدون چربی، سود ببرید.

کاتز می‌گوید: اگر شما درصد بیشتری از کالری‌هایتان را از پروتئین دریافت کنید، مقدار کمتری از چیزهای دیگر مانند قند افزوده و کربوهیدرات مصرف می‌کنید. بعبارت دیگر: ماهی تن بیشتر، یعنی دونات کمتر! در یک آزمایش، افرادی که مقداری از کربوهیدرات هایشان را با پروتئین سالم (یا چربی سالم) جایگزین کردند، فشار خون پایین‌تر و سطوح پایین‌تری از کلسترول بد (LDL) نسبت به افرادی داشتند که رژیم غذایی‌شان پر کربوهیدرات‌تر و ناسالم بود.

افراد میانسال

ممکن اسـت دریافت کمی پروتئین بیشتر بعد از ۵۰ سالگی، برای مقابله با کاهش اجتناب ناپذیر عضله که با افزایش سن اتفاق می‌افتد، مفید باشد. کاتز می‌گوید: افراد مسن‌تر در معرض خطر سارکوپنیا (از دست دادن تدریجی توده عضلانی خالص) از مصرف مقدار بیشتری پروتئین با کیفیت بالا در رژیم غذایی‌شان، سود خواهند برد.

در تحقیقی در سال ۲۰۱۵ از دانشگاه آرکانزاس، بزرگسالان سنین ۵۲ تا ۷۵ سال که مقدار توصیه شده روزانه پروتئینشان را دو برابر کردند، تنها پس از طی ۴ روز، در عضله سازی و حفظ عضله بهتر شدند! برای افراد حاضر در این گروه سنی که ممکن اسـت در حال حاضر کلسترول بالا یا سایر عوامل خطر قلبی عروقی داشته باشند، ایده خوبی اسـت که پروتئین اضافی را نه از منابع حیوانی مانند گوشت قرمز، محصولات لبنی و تخم مرغ که سرشار از چربی‌های اشباع هستند، بلکه از لوبیا، دانه‌ها، غلات کامل، آجیل و ماهی که علاوه بر پروتئین دارای مواد مغذی مفید دیگری نیز هستند، دریافت کنند.

ADS

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


11 سپتامبر 2016 ... رژیم پروتئین برای چه کسانی مناسب است؟:رژیمهای پر پروتئین علاقمندان خاص خود را دارد و استفاده از آنها رایجتر از قبل شده است اما دقیقاً چه کسانی ...11 سپتامبر 2016 ... رژیم پروتئین برای چه کسانی مناسب است؟:رژیم های پر پروتئین علاقمندان خاص خود را دارد و استفاده از آنها رایج تر از قبل شده است اما دقیقاً چه کسانی ...رژیمهای پر پروتئین علاقمندان خاص خود را دارد و استفاده از آنها رایجتر از قبل شده است اما دقیقاً چه کسانی باید از پروتئین بیشتری استفاده کنند؟ به گزارش آلامتو و ...در این رژیم با مصرف غذاهای پروتئین مانند ماهی و تخم مرغ و غذاهای پرچرب مانند خامه، کره ... مزایا: یک برنامه غذایی سالم و مناسب است که می توان مدت طولانی آن را رعایت کرد؛ ...رژیم غذایی لاغر شدن چربیهای شکمی عضلات شکم رژيم غذايی برای عضله ای شدن شكم ... اشتباه محض است به عنوان مثال پس از تمرین زمان مناسبی برای مصرف کربوهیدراتهای زود ... پروتئین بخش مهمی از رژیم چربی سوزی است چون تنها ریزمغذی است که حفظ عضلات را ..... چه کسی شانس بیشتری برای میزبانی اسکار دارد/ اقبال به هیو جکمن ...صبحانه مناسب روش های کنترل اشتها کلسترول بالا , بیماران قلبی , سوسیس و کالباس ... زمانی که در رژیم کاهش وزن هستید بهتر است صبحانه بخش قابلتوجهی از کالری ... و ۲۰۰ کیلوکالری در شام تقسیمبندی شده بود نسبت به کسانی که تقسیم کالری آنها ... محتوای بالای پروتئین آن را به یک غذای سیرکننده تبدیل میکند و تحمل رژیم ...13 آگوست 2013 ... رژیم Atkins یکی از نمونههای رژیمهای کم کالری و پر پروتئین است. ... رژیم در کاهش وزن، آیا این رژیم برای من که سالها از چاقی رنج میبرم، مناسب است؟آیا تفاوت رژیم غذایی ورزشکاران با افراد عادي کمی است یا کیفی ؟ ... از غذاهای پرچرب و پر پروتئین استفاده کنید،نخواهید توانست انرژی مناسب برای تمرین و مسابقه ...رژیم پروتئینی یکی از رژیم های غذایی است که اکثر ورزش کاران باید یک دوره کوتاه از آن پیروی کنند. اما باید بدانید که این رژیم غذایی اگر در طولانی مدت استفاده شود ...یک زن باردار باید در دوران بارداری اش از یک رژیم غذایی مناسب پیروی کند تا بتواند تمامی نیاز های خود و جنینش را برآورده ... کمتر کسی وجود دارد که از فواید میوه ها و سبزیجات بی خبر باشد. ... پروتئین، یکی از مواد مغذی حیاتی برای دوران بارداری است.


کلماتی برای این موضوع

واکسن زگیل تناسلی برای چه کسانی مناسب است؟زگیل تناسلی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مقاربتی کشور و جهان محسوب می‌شود که اگر به رژیم غذایی مناسب مرکز اطلاعات فنی ایراننکاتی درباره فواید و زیان‌های مصرف آجیل یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت مناسب ترین رژیم غذایی برای افراد چاق، یک رژیم خوب برای یک رژیم خوب برای لاغر شدنیک رژیم خوب برای لاغرییک رژیم مناسب برای لاغر شدنآکاایران رژیم غذایی برای بهبود تخمک گذاری و باروریپرشین …نقش گوش در ایجاد سرگیجه چیست؟ تغذیه ی مناسب برای دانش آموز دختر و پسر چرا خواب هایی تغذیه و رژیم غذایی مناسب ضد نقرسپرشین پرشیاتغذیه و رژیم غذایی مناسب ضد نقرس با شنیدن نام نقرس یاد چه چیزی می افتید؟ واقعیت این تغذیه هوشمند چند رژیم سوپ برای لاغری سریعچند رژیم سوپ برای لاغری سریع توجه خواننده گرامی مطالب این مقاله فقط بازنشرهستندرژیم لاغری و کاهش وزن رژیم لاغری و کاهش وزن فقط با یک بار خواندن وبلاگ من حداقل کیلو وزن کم می کنید چون شما رژیم لاغریرژیم غذایی رژیم لاغری سریع رژیم چاق شدن انواع غذای رژیمی لاغریرژیم های لاغری سریع غذای رژیمی سبزیجاترژیم برای چاقیغذای مصرف مکمل‌؛ برای چه کسانی و چقدر؟مصرف خودسرانه آهن خطرناک است خیلی ها بدون نظر پزشک، هر وقت احساس کنند لازم است، از رژیم غذایی،رژیم لاغری،رژیم تغذیه،کاهش وزن،رژیم …چربی سوزورزش شکملاغری سریعغذاهای رژیمیرژیم غذایی لاغریرژیم درمانی رژیم لاغری



لینک منبع :رژیم پروتئین برای چه کسانی مناسب اسـت؟

رژیم پروتئین برای چه کسانی مناسب است؟ - آلامتو www.alamto.com/high-protein-diet.html‏ - ذخیره شده 11 سپتامبر 2016 ... رژیم پروتئین برای چه کسانی مناسب است؟:رژیم‌های پر پروتئین علاقمندان خاص خود را دارد و استفاده از آنها رایج‌تر از قبل شده است اما دقیقاً چه کسانی ... رژیم پروتئین برای چه کسانی مناسب است :: مجله تفریحی نازگل nazgol95.blog.ir/post/رژیم-پروتیین-برای-چه-کسانی-مناسب-است‏ - ذخیره شده رژیم‌های پر پروتئین علاقمندان خاص خود را دارد و استفاده از آنها رایج‌تر از قبل شده است اما دقیقاً چه کسانی باید از پروتئین بیشتری استفاده کنند؟ به گزارش آلامتو و ... رژیم های پروتئینی - دکتر کرمانی https://kermany.com/رژیم-های-پروتئینیh/‏ - ذخیره شده تغذیه مناسب، مقالات 24 فروردین 1393. رژیم ... کسانی که عاشق گوشت هستند به سمت چنین رژیم هایی میروند و از آن پیروی میکنند مانند رژیم اتکینز و رژیم قدرت پروتئین (Protein Power ) ... اما رژیم پروتئینی یکی از راه های مبارزه با چاقی شدید است. آیا پروتئین به تنهایی باعث افزایش وزن می‌شود - نیک صالحی www.niksalehi.com/.../آیا-پروتئین-به-تنهایی-باعث-افزایش-وزن-م.html‏ - ذخیره شده 20 درصد وزن عضلات ما پروتئین است پس اگر کسی بخواهد دو کیلوگرم به وزن عضلاتش ... دکتر انتظاری از یک بعد دیگر هم به این قضیه نگاه می‌کند؛ رژیم تک‌بعدی به ... آیا رژیم لاغری 15 روزه یا کانادایی قابل اعتماد است؟ - راستینه - سایت ... https://rastineh.com/آیا-رژیم-لاغری-15-روزه-یا-کانادایی-قابل-ا/‏ کسی که می‌خواهد لاغر شود، باید چند کیلوگرم در ماه وزن کم کند تا دچار آسیب نشود؟ ... به‌طور متوسط ۵/۳ تا ۴ کیلوگرم کاهش وزن در ماه مناسب است. ... سلامت: در رژیم ۱۵ روزه، پروتئین و غذاهای چرب مانند پنیر و کالباس مصرف می‌شود اما مقدار کربوهیدرات ... برنامه غذایی بدنسازی - دکتر دانیال نصیرزاده - متخصص تغذیه و رژیم ... drnasirzadeh.com/articles/104-bodybuilding-diet-plan‏ - ذخیره شده - مشابه کسانی که قصد افزایش حجم عضلات خود را دارند بهتر است هر وعده غذای آن ها حاوی 8 - 15 گرم ... با توجه به میزان پروتئین مصرفی باید دوز مناسب از عناصر روی، منیزیم و ... 16 منبع و غذای خوشمزه و طبیعی، سرشار از پروتئین - تن ورز | مرکز ... https://www.tanvarz.ir/.../16-منبع-و-غذای-خوشمزه-و-طبیعی-سرشار-از-پروتئین‏ - ذخیره شده اما پروتئین فقط برای کسانی که قصد ایجاد ماهیچه دارند ضروری نیست. اگرچه پروتئین برای این افراد مناسب است، اما پروتئین دارای اثرات دیگری نیز بوده و تمام افراد ... در این حوزه، می‌توانید به صفحه دریافت برنامه تمرینی و رژیم غذایی مراجعه نمایید. رژیم غذایی و تغذیه مناسب در بیماران مبتلا به نقرس – سایت پزشکان ... www.pezeshk.us/?p=26427‏ - ذخیره شده - مشابه رژیم غذایی متعادل برای بیماران نقرسی رژیمی است که 70درصد آن کربوهیدرات پیچیده، 10-15 درصد آن پروتئین و 15-18 درصد آن چربی باشد.در ضمن باید مصرف غذاهای ... رژیم غذایی برای عضله ای شدن شکم - بیتوته www.beytoote.com/health/.../diet-abdominal2-muscles.html‏ - ذخیره شده - مشابه رژیم غذایی لاغر شدن چربی‌های شکمی عضلات شکم رژیم غذایی برای عضله ای شدن شکم ... محض است به عنوان مثال پس از تمرین زمان مناسبی برای مصرف کربوهیدرات‌های زود جذب ... پروتئین بخش مهمی از رژیم چربی سوزی است چون تنها ریزمغذی است که حفظ عضلات را تقویت می کند. ..... روحانی یا کسانی که هنوز دردهای مناظره ۹۲ را بر تن دارند؟ بهترین رژیم غذایی برای بیماران کلیوی - آفتاب www.aftabir.com/.../بهترین-رژیم-غذایی-برای-بیماران-کلیوی‏ - ذخیره شده - مشابه 22 نوامبر 2011 ... رژیم غذایی افرادی که نارسایی کلیه دارند، کلیه‌شان از کار افتاده یا دیالیز ... رژیم غذایی فردی که مبتلا به نارسایی کلیه است باید حتما توسط یک متخصص تغذیه انجام شود. ... بیماران کلیوی اغلب از نظر دریافت پروتئین محدودیت دارند و باید ... صحیح دیالیز و برنامه‌غذایی مناسب به بهبود وضع بیمار کمک می‌کند.