مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تشدید اندومتریوز با بالارفتن سن ازدواج

[ad_1]
تشدید اندومتریوز با بالارفتن سن ازدواج

خبرگزاری آریا-یک متخصص زنان و زایمان گفت: یکی از مهم ترین علل شیوع بالای اندومتریوز بالا رفتن سن ازدواج و بارداری است؛ در واقع بارداری، بیماری را برای مدتی خاموش می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا،آمنه سادات حقگو در آستانه برگزاری دومین کنگره بین المللی روش های کم تهاجمی زنان و سیزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی، افزود: اندومتریوز اختلالی است که طی آن بافت داخل حفره رحم در جایی خارج از رحم قرار می گیرد و بر اساس مکان قرارگیری، علائم متفاوتی ایجاد می کند.
این متخصص زنان و زایمان با عنوان این مطلب که این بیماری جنبه ژنتیکی دارد گفت: اگر یکی از بستگان درجه اول فرد به این بیماری دچار شده باشد، خطر اندومتریوز هفت برابر افزایش می یابد، ولی عوامل دیگری هم به غیر از ژنتیک، در فعال شدن و بروز بیماری دخالت دارد.
وی ادامه داد: اندومتریوز نشانه های متفاوتی مانند علائم رحمی، گوارشی یا ادراری ایجاد خواهد کرد و درد زمان قاعدگی یا هنگام نزدیکی، دردهای مزمن لگنی و کاهش باروری از جمله شایع ترین علائم این بیماری است.
حقگو درباره عوارض آندومترویوز و تاثیر آن بر وضعیت باروری افزود: اگر اندومتریوز از نوع شدید یا متوسط یا همراه با گرفتاری لوله ها و تخمدان ها باشد می تواند موجب ناباروری یا کاهش باروری شود.
وی ادامه داد: اگر اندومتریوز خفیف باشد و محل درگیری هم نزدیک لوله ها و تخمدان ها نباشد، ممکن است تاثیر چندانی بر باروری فرد نداشته باشد و در چنین شرایطی فقط درد و اختلالات قاعدگی بیمار را اذیت می کند.
دومین کنگره بین المللی جراحی های کم تهاجمی و سیزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران از 30 دی تا 3 بهمن در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

خبرگزاری آریا تشدید اندومتریوز با بالارفتن سن ازدواجخبرگزاری آریا تشدید اندومتریوز با بالارفتن سن تشدید اندومتریوز با بالارفتن سن ازدواجتشدید اندومتریوز با بالارفتن سن ازدواج خاکسپاری دو شهید گمنام در دانشگاه فنی و تشدید اندومتریوز با بالارفتن سن ازدواج یک …اندومتریوزبالارفتنازدواجتشدید اندومتریوز با بالارفتن سن ازدواج یک متخصص زنان و زایمان گفت تشدید اندومتریوز با بالارفتن سن ازدواج یکی از …اندومتریوزبالارفتنازدواجتشدید اندومتریوز با بالارفتن سن ازدواجتشدید اندومتریوز با بالارفتن سن ازدواجتشدیداندومتریوز یکی از مهم ترین علل شیوع بالای اندومتریوز بالا رفتن سن ازدواج و بارداری است؛ در بالا رفتن سن ازدواج و بارداری سبب تشدید …بالارفتنسنازدواجوبا بالارفتن سن ازدواج و هم چنین سن بارداری با بالارفتن سن ازدواج و هم چنین سن تشدید اندومتریوز با بالارفتن سن ازدواج…خبرگزاری صدا و سیماتشدید اندومتریوز با بالارفتن سن ازدواج با عنوان وام ازدواج لزوم بی‌برنامگی در مدیریت وزارت راه و شهرسازی مایه …تشدید اندومتریوز با بالارفتن سن ازدواج خاکسپاری دو شهید گمنام در دانشگاه فنی و جام جهان نما بالا رفتن سن ازدواج و بارداری سبب …بالارفتنسنازدواجوبارداریبا بالارفتن سن ازدواج و هم چنین سن بارداری بیماری اندومتریوز در بین خانم ها تشدید بالا رفتن سن ازدواج و بارداری سبب تشدید …بالارفتنسنازدواجوبارداریبالا رفتن سن ازدواج و بارداری سبب با بالارفتن سن ازدواج و هم چنین سن بارداری تشدید اندومتریوز با بالارفتن سن ازدواج



لینک منبع :تشدید اندومتریوز با بالارفتن سن ازدواج

تشدید اندومتریوز با بالارفتن سن ازدواج - خبرگزاری صدا و سیما www.iribnews.ir/fa/.../تشدید-اندومتریوز-با-بالارفتن-سن-ازدواج‏ - ذخیره شده 26 نوامبر 2016 ... یک متخصص زنان و زایمان گفت: یکی از مهم ترین علل شیوع بالای اندومتریوز بالا رفتن سن ازدواج و بارداری است؛ در واقع بارداری، بیماری را برای ... بالا رفتن سن ازدواج و بارداری سبب تشدید آندومتریوز میشود www.hidoctor.ir/191260_بالا-رفتن-سن-ازدواج-و-بارداری-سبب-تشدید.html/‏ - ذخیره شده 1 دسامبر 2016 ... با بالارفتن سن ازدواج و هم چنین سن بارداری بیماری اندومتریوز در بین خانم ها تشدید یافته است به طوری که دکتر آمنه‌ سادات حقگو-جراح و متخصص ... بالارفتن سن ازدواج و هم چنین سن بارداری و تشدید این بیماری! www.24khabar.com/.../بالارفتن-سن-ازدواج-و-هم-چنین-سن-بارداری-و-تشدید-این-بیماری/‏ 6 دسامبر 2016 ... با بالارفتن سن ازدواج و هم چنین سن بارداری بیماری اندومتریوز در بین خانم ها تشدید یافته است به طوری که دکتر آمنه‌ سادات حقگو-جراح و متخصص ... تشدید اندومتریوز با بالارفتن سن ازدواج - آریا | دمادم https://damadam.ir/.../تشدید-اندومتریوز-با-بالارفتن-سن-ازدواج/4396482‏ - ذخیره شده خبرگزاری آریا-یک متخصص زنان و زایمان گفت: یکی از مهم ترین علل شیوع بالای اندومتریوز بالا رفتن سن ازدواج و بارداری است؛ در واقع بارداری، بیماری را ... خبرگزاری آریا - تشدید اندومتریوز با بالارفتن سن ازدواج www.aryanews.com/News/.../تشدید-اندومتریوز-با-بالارفتن-سن-ازدواج‏ 26 نوامبر 2016 ... خبرگزاری آریا-یک متخصص زنان و زایمان گفت: یکی از مهم ترین علل شیوع بالای اندومتریوز بالا رفتن سن ازدواج و بارداری است؛ در واقع بارداری، ... تشدید اندومتریوز با بالارفتن سن ازدواج | یکی از مهم ترین - قطره www.ghatreh.com/news/nn34779079/تشدید-اندومتریوز-بالارفتن-ازدواج‏ 26 نوامبر 2016 ... یکی از مهم ترین علل شیوع بالای اندومتریوز بالا رفتن سن ازدواج و بارداری است؛ در واقع بارداری، بیماری را برای مØ. بالا رفتن سن ازدواج و بارداری سبب تشدید آندومتریوز میشود | خبر ... khabarfarsi.com/u/28951446‏ 1 دسامبر 2016 ... سرویس سلامت جوان ایرانی به نقل از دکتر سلام: با بالارفتن سن ازدواج و هم چنین سن بارداری بیماری اندومتریوز در بین خانم ها تشدید یافته است به ... بالا رفتن سن ازدواج و بارداری سبب تشدید آندومتریوز میشود – مرکز ... www.tebeiran.ir/2016/12/01/بالا-رفتن-سن-ازدواج-و-بارداری-سبب-تشدید/‏ 1 دسامبر 2016 ... با بالارفتن سن ازدواج و هم چنین سن بارداری بیماری اندومتریوز در بین خانم ها تشدید یافته است به طوری که دکتر آمنه‌ سادات حقگو-جراح و متخصص ... تشدید اندومتریوز با بالارفتن سن ازدواج | فرا پرس farapress.ir/fa/news/985090/تشدید-اندومتریوز-با-بالارفتن-سن-ازدواج/‏ 26 نوامبر 2016 ... یک متخصص زنان و زایمان گفت: یکی از مهم ترین علل شیوع بالای اندومتریوز بالا رفتن سن ازدواج و بارداری است؛ در واقع بارداری، بیماری را برای ... آخرین اخبار ناباروری زنان - بازدید https://buzdid.ir/tag/ناباروری-زنان‏ دکتر رباب سیدحسینی-متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینکه سن، مهم ترین فاکتور در نازایی زوجین است، گفت: عوامل ... تشدید اندومتریوز با بالارفتن سن ازدواج.