مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خواص دانه سویا از منظر طب سنتی

[ad_1]

یک دکترای تخصصی داروسازی سنتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان, خواص دانه سویا از منظر طب سنتی را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، راحله زارعشاهی - دکترای تخصصی داروسازی سنتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان, درباره سویا اظهار داشت: به دلیل شباهت ظاهری دانه سویا به لوبیا آن را لوبیای روغنی و یا لوبیایی چینی نیز می نامند.
 
به گفته وی در سرزمین چین بسیار زیاد از آن مصرف می شده و از نظر ترکیبات شیمیایى و ویتامین‌ها و مواد معدنى، دانه رسیده سویا نیز مانند سایر حبوبات داراى مقدار کمى کاروتن است و از نظر ویتامین B کمپلکس غنى است و داراى مقدار کمى ویتامین نیز C است. در سویا ویتامین‌هاى D, E و K نیز یافت شده است.
 
این دکترای تخصصی داروسازی سنتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: مصرف منظم و درازمدت فرآورده‏‌هاى سویا به میزان محسوسى وضع خون اشخاصى را که مبتلا به کلسترول زیاد هستند اصلاح مى‏‌کند و در برخى موارد حتى مقدارى از آسیب‌هایى که در اثر کلسترول به رگ‌هاى خونى وارد شده است را رفع و ترمیم می‌کند، نشانه‏‌هاى علمى دیگرى در دست است که سویا در تنظیم سطح انسولین قند خون و فعالیت روده‌‏ها براى دفع منظم کمک مى‌کند و براى پیشگیرى از انواع سرطان بخصوص سرطان معده بسیار مؤثر است. سویا مانند تمام گیاهان هم خانواده خود براى سلامت کولون و تنظیم تخلیه و دفع بسیار مفید است.
 
زارعشاهی ادامه داد: این گیاه سرشار از پروتئین و روغن است و به خاطر وجود ترکیبات شبه استروژنی می تواند جایگیزین مناسبی برای تامین استروژن در زنان یائسه و همچنین پیشگیری از سرطان سینه در زنان جوان باشد. سویا در رژیم غذایی  مردم چین و ژاپن جایگاه مهمی دارد و همین مسئله باعث کاهش بروز سرطان سینه و پروستات و تصلب شرایین در بین مردم این کشورها شده و به افزایش حافظه هم کمک می‌کند.
 
وی بیان داشت: دانه‌های لوبیایی شکل سویا بعد از روغن کشی تغییر شکل می دهد و به اشتباه تفاله نامیده می‌شود در حالی که دست کمی از دانه کامل آن ندارد. می‌توانید سویا را مانند آجیل مصرف کنید و یا جایگزین بخشی از گوشت مصرفی روزانه خود کرد.

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

داروهای گیاهی،طب سنتی،خواص گیاهان دارویی،داروهای …خواص چای سبز خواص زنجبیلچای ترشفواید چای سبزدرمان گیاهی داروهای گیاهیداروهای طب سنتی و گیاهان داروییداروی گیاهی مقالات سلامتطب سنتیگیاهان دارویی درمان با طب سنتی گیاه دارویی حجامتبادکشیگیاه درمانیطب سنتی عطاری طب سنتی زالو درمانی گیاهان دارویی گیاه …گلپر و خواص دارویی آن گلپر گیاهی است معطر که می‌ توان از تمام بخش های آن در صنعت غذا و خواص سبزیجات، خواص میوه جات ،خواص …این سبزی پیری را از شما دور می کند آشنایی با خواص روغن بادام تلخ‏ میوه هایی که به کاهش ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی طب سنتیطبسنتی‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی طب سنتی درمان بیماریها بدون مصرف دارو ‌طب کمک به بهبود دیسک کمر با تغذیهمغزها و دانه ها منابع عالی دیگری از پروتئین هستند روغن این مغزها و دانه ها مانند روغن دانلود شب نهم محرم شب تاسوعا حاج حمیدرضا …مراسم عزاداری شب نهم شب تاسوعا محرم الحرام سال با مداحی حاج حمیدرضا علیمی در هیئت خواص درمانی پاچه گوسفند و گاو فرهنگ نیوزوی افزود پاچه گوسفند و گاو به دلیل اینکه حاوی کلسترول بوده مصرف آن بیشتر از دو بار در از کجا بفهمیم که چربی خون داریم؟کلسترول خـوب و …مصرف برخی از گیاهان نیز کلسترول خون را کاهش می‌دهد؛ مانند اسفناج، شنبلیله، ‌انبه لیست مواد غذایی به تفکیک طبع سایت شخصی …با خوردن مواد غذایی، بدن انسان از دو منظر دچار تغییراتی میگردد منظر اول سردی و گرمی داروهای گیاهی،طب سنتی،خواص گیاهان دارویی،داروهای گیاهی لاغری خواص چای سبز خواص زنجبیلچای ترشفواید چای سبزدرمان گیاهی داروهای گیاهیداروهای گیاهی طب سنتی و گیاهان داروییداروی گیاهی مقالات سلامت طب سنتیگیاهان دارویی درمان با طب سنتی گیاه دارویی حجامتبادکشیگیاه درمانیطب سنتی ایران عطاری طب سنتی زالو درمانی گیاهان دارویی گیاه درمانی گلپر و خواص دارویی آن گلپر گیاهی است معطر که می‌ توان از تمام بخش های آن در صنعت غذا و دارو ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی طب سنتی طبسنتی ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی طب سنتی درمان بیماریها بدون مصرف دارو ‌طب اسلامی خواص میوه و سبزیجات این سبزی پیری را از شما دور می کند آشنایی با خواص روغن بادام تلخ‏ میوه هایی که به کاهش وزن کمک به بهبود دیسک کمر با تغذیه مغزها و دانه ها منابع عالی دیگری از پروتئین هستند روغن این مغزها و دانه ها مانند روغن ماهی دانلود شب نهم محرم شب تاسوعا حاج حمیدرضا علیمی دانلود مراسم عزاداری شب نهم شب تاسوعا محرم الحرام سال با مداحی حاج حمیدرضا علیمی در هیئت مکتب خواص درمانی پاچه گوسفند و گاو فرهنگ نیوز وی افزود پاچه گوسفند و گاو به دلیل اینکه حاوی کلسترول بوده مصرف آن بیشتر از دو بار در ماه لیست مواد غذایی به تفکیک طبع سایت شخصی محمدباقر فیروزی با خوردن مواد غذایی، بدن انسان از دو منظر دچار تغییراتی میگردد منظر اول سردی و گرمی بدن است حشرات از منظر گیاهپزشکی فاطمه زهرا از منظر قران خواص سیب از منظر اسلام عکس از منظر طبیعی روستای وهابیت از منظر عقل و شرع امام حسین از منظر دشمنان فتنه از منظر ولایت دروغ از منظر روانشناسی



لینک منبع :خواص دانه سویا از منظر طب سنتی

خبرگزاری تسنیم - خواص دانه سویا از منظر طب سنتی https://www.tasnimnews.com/.../خواص-دانه-سویا-از-منظر-طب-سنتی‏ - ذخیره شده 29 نوامبر 2016 ... یک دکترای تخصصی داروسازی سنتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خواص دانه سویا از منظر طب سنتی را تشریح کرد. طب سنتی ایران - لوبیای سویا tebirani.blogfa.com/post/255‏ - ذخیره شده - مشابه طب سنتی ایران - لوبیای سویا - احیای طب ایرانی و شناخت گیاهان دارویی ایرانی. ... دانه سیاه سویا بشتر در طب گیاهی مصرف درد ولی از دانه زرد رنگ آن بیشتر برای .... بو داده ،‌پروتیئن سویا ، سوس سویا ، سویای تخمیر شده ،‌جوانه سویا و غیره. مضرات :. خواص دانه سویا از منظر طب سنتی | یک دکترای تخصصی داروسازی - قطره www.ghatreh.com/news/nn34831605/خواص-دانه-سویا-منظر-سنتی‏ 30 نوامبر 2016 ... یک دکترای تخصصی داروسازی سنتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان, خواص دانه سویا از منظر طب سنتی را تشریح کرد. - به گزار. خواص دانه سویا از منظر طب سنتی - سلامانه www.salamaneh.com/post/56996/خواص-دانه-سویا-از-منظر-طب-سنتی‏ 4 دسامبر 2016 ... سلامانه : یک دکترای تخصصی داروسازی سنتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خواص دانه سویا از منظر طب سنتی را تشریح کرد. به گزارش تسنیم, راحله ... خواص دانه سویا از دیدگاه طب سنتی | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28874556‏ 29 نوامبر 2016 ... میوه لاغری پاییز .... دکتر فاطمه جعفری، دستیار طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران به فرآورده های مختلفی که از میوه به می شود تهیه کرد و از خواص ... بالاترین: خواص دانه سویا از منظر طب سنتی https://www.balatarin.com/permlink/2016/12/1/4362706‏ 1 دسامبر 2016 ... خواص دانه سویا از منظر طب سنتی. armanezanan.ir ۰ کلیک. thumbnail یک دکترای تخصصی داروسازی سنتی خواص دانه سویا از منظر طب سنتی را ... طب سنتی - خواص سویا tebsonaty.mihanblog.com/post/184‏ - ذخیره شده - مشابه 24 ا کتبر 2013 ... خواص سویا. ... توجه : قبل از عمل به نسخه های گیاهی موجود در این وبسایت با پزشک یا کسی که در زمینه طب سنتی تخصص دارد مشورت نمایید. بررسی خواص دانه سویا از منظر طب سنتی - وب سایت رسمی آخرین خبر akharinkhabar.ir/health/3118539‏ 29 نوامبر 2016 ... خبرگزاری دانشجو/ یک دکترای تخصصی داروسازی سنتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان, خواص دانه سویا از منظر طب سنتی را تشریح کرد. راحله زارعشاهی ... خواص دانه سویا از منظر طب سنتی - سلامتی | دمادم https://damadam.ir/.../خواص-دانه-سویا-از-منظر-طب-سنتی/7518799‏ - ذخیره شده یک دکترای تخصصی داروسازی سنتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خواص دانه سویا از منظر طب سنتی را تشریح کرد. راحله زارع‌شاهی دکترای تخصصی داروسازی سنتی . خبرگزاری جنبش جوان » بررسی خواص دانه سویا از منظر طب سنتی jonbeshjavan.ir/بررسی-خواص-دانه-سویا-از-منظر-طب-سنتی/‏ 29 نوامبر 2016 ... یک دکترای تخصصی داروسازی سنتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان, خواص دانه سویا از منظر طب سنتی را تشریح کرد. کلیدواژه ها : اخبار مهم,از,بررسی ...