مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

جلسه‌ی نهم مدرسه‌ی ویندوز 10 ترفندستان

[ad_1]

بهینه‌سازی پشت‌زمینه‌ها، تم‌ها و دیگر موارد

شما می‌توانید با استفاده از صفحه‌ی Personalization در Settings در هر زمان به تنظیمات شخصی‌سازی دسترسی داشته باشید. برای دسترسی به این صفحه کافی است بر روی فضای خالی از صفحه‌ی دسکتاپ راست‌کلیک کرده و بر روی Personalize کلیک نمایید. تنظیمات Personalization تصاویر پشت‌زمینه‌ی استفاده‌شده بر روی دسکتاپ و صفحه‌ی قفل، رنگ پنجره‌ها، تم‌ها و... را کنترل می‌کنند. پیش از کار با تم‌ها و پشت‌زمینه‌های ویندوز 10 لازم است توجه داشته باشید که ویندوز 10 به طور پیش‌فرض یک رنگ ثانویه را برای گرافیک و کناره‌های پنجره‌ها از تصویر پشت‌زمینه انتخاب می‌کند. اگر چه این قابلیت می‌تواند یک جلوه‌ی زیبا محسوب شود اما ممکن است به مذاق شما خوش نیاید. البته جای نگرانی نیست و در ادامه‌ی مطالب به نحوه‌ی غیرفعال‌سازی آن‌ هم خواهیم پرداخت.

 

سفارشی‌سازی و ساخت پشت‌زمینه‌ی اختصاصی دسکتاپ

یکی از سفارشی‌سازی‌های اصلی و اساسی که می‌توانید در ویندوز 10 انجام دهید، سفارشی‌سازی پشت‌زمینه‌ی دسکتاپ است. دسکتاپ ویندوز می‌تواند یک  رنگ خالص یا یک عکس را به عنوان پشت‌زمینه نمایش دهد. ویندوز 10 مجموعه‌ای از تصاویر اولیه را که می‌توان از آن‌ها به عنوان تصویر پشت‌زمینه‌ی دسکتاپ استفاده کرد در خود گنجانده است.

 

برای دسترسی به صفحه‌ی Background، همان‌طور که در تصویر 3-4 نمایش داده شده است کافی است بر روی فضای خالی از صفحه‌ی دسکتاپ راست‌کلیک کرده و Personalize را برگزینید.

 

تصویر 3-4 سفارشی‌سازی پشت‌زمینه‌ی دسکتاپ
تصویر 3-4 سفارشی‌سازی پشت‌زمینه‌ی دسکتاپ

 

تصاویر پیش‌فرض پشت‌زمینه در پوشه‌ی زیر ذخیره می‌گردد:

%WinDir% Web Wallpaper

که WinDir%% یک متغیر محیطی است که به پوشه‌ی محل نصب ویندوز اشاره می‌کند (C: Windows). در اکثر مواقع، این تصاویر با ابعاد 1200×1920 در دسترس هستند اما ممکن است تصاویری با ابعاد 1200×3840 مخصوص دسکتاپ‌های کشیده نیز موجود باشد. اگر تصویری با چنین سایزهایی انتخاب کنید و نمایش‌گر رایانه‌ی شما ابعاد متفاوتی داشته باشد، ویندوز به طور خودکار ابعاد تصویر را هر بار که تصویر مورد استفاده قرار می‌گیرد تغییر می‌دهد.

 

نکته:‌ بهترین تصاویر برای دسکتاپ‌های کشیده، تصاویر پاناروما هستند. این تصاویر بسیار عریض بوده و مناسب چنین دسکتاپ‌هایی هستند.

 

شما می‌توانید هر تصویر دیگری را نیز به عنوان تصویر پشت‌زمینه‌ی دسکتاپ انتخاب نمایید. برای این کار تصویری با ابعاد و فرمت مناسب ایجاد نمایید و آن را در محل دلخواه ذخیره کنید.

 

نکته: شما بایستی هر تصویر پشت‌زمینه را از نظر ابعاد آن بهینه‌سازی کنید. چرا که در غیر این صورت ویندوز هر بار این تصویر را به طور خودکار تغییر سایز می‌دهد و این موضوع می‌تواند بر کارایی سیستم تأثیر منفی بگذارد.

 

ویندوز 10 به شما اجازه می‌دهد سه نوع پشت‌زمینه داشته باشید:

  • عکس
  • رنگ‌ یک‌دست
  • اسلاید

 

استفاده از عکس به عنوان پشت‌زمینه

شما می‌توانید با طی مراحل زیر یک تصویر را به عنوان پشت‌زمینه‌ی دسکتاپ انتخاب کنید:

  1. بر روی فضای خالی از صفحه‌ی دسکتاپ راست‌کلیک کرده و Personalize را انتخاب کنید. همان‌طور که در تصویر 3-4 ملاحظه کردید، در ستون سمت چپ، Background به طور پیش‌فرض انتخاب شده است.
  2. در لیست Background، اطمینان پیدا کنید Picture انتخاب شده است. سپس تصویر دلخواه خود را انتخاب نمایید یا بر روی دکمه‌ی Browse کلیک کرده و از محلی دیگر همانند پوشه‌ی Pictures یا Documents یک تصویر انتخاب کنید.
  3. هنگامی که تصویری را به عنوان پشت‌زمینه قرار می‌دهید بایستی گزینه‌ی Choose a fit را جهت نحوه‌ی قرارگیری تصویر تنظیم نمایید. این نوع قرارگیری‌ها به صورت زیر هستند:
    • Fill: در این حالت پشت‌زمینه با تصویر پر می‌شود. عموماً این حالت با بزرگ‌نمایی همراه است و کناره‌های تصویر بریده می‌شود.
    • Fit: در این حالت تصویر با ابعاد صفحه نمایش سازگار شده و اصطلاحاً فیت می‌شود. از آنجایی که معمولاً ابعاد تصویر با ابعاد صفحه نمایش یکسان نیست، این گزینه انتخاب خوبی برای تصاویر و عکس‌های بزرگ محسوب می‌شود.
    • Stretch: در این حالت تصویر برای پر کردن پشت‌زمینه، کشیده می‌شود. در واقع این حالت مناسب تصاویری است که ابعاد کوچک‌تری نسبت به صفحه نمایش دارند و البته این کار با کاهش کیفیت تصویر همراه خواهد بود.
    • Tile: در این حالت تصویر آنقدر تکرار می‌شود تا پشت‌زمینه پر شود. این حالت مناسب تصاویر کوچک و آیکن‌ها است (همچنین مناسب یک تصویر یکتا برای دو صفحه نمایش، همان‌طور که در فصل ۲ در این زمینه توضیح داده شد).
    • Center: در این حالت تصویر در مرکز صفحه در پشت‌زمینه قرار می‌گیرد. محدوده‌ای که توسط تصویر پر نمی‌شود از رنگ کنونی پشت‌زمینه‌ی دسکتاپ استفاده می‌کند. بر روی Change Background Color کلیک کنید تا این رنگ را تغییر دهید.
    • Span: در این حالت به تصویر این امکان داده می‌شود تا یک دسکتاپ کشیده را به وسیله‌ی گسترش فضا از یک دسکتاپ به دیگر پر کند.

 

استفاده از رنگ‌های یک‌دست به عنوان پشت‌زمینه

شما می‌توانید با طی کردن مراحل زیر یک رنگ خالص یا یک‌دست را به عنوان پشت‌زمینه‌ی دسکتاپ تنظیم نمایید:

  1. بر روی فضای خالی از صفحه‌ی دسکتاپ راست‌کلیک کرده و Personalize را انتخاب کنید. همان‌طور که در تصویر 3-4 ملاحظه کردید، در ستون سمت چپ، Background به طور پیش‌فرض انتخاب شده است.
  2. در لیست Background، گزینه‌ی Solid color را انتخاب کنید.
  3. در زیر Background colors، رنگ دلخواه پشت‌زمینه را انتخاب کنید.

 

استفاده از اسلایدشو به عنوان پشت‌زمینه

با یک اسلایدشو، تصویر پشت‌زمینه به طور خودکار در یک زمان‌بندی مشخص تغییر می‌کند، به عنوان مثال هر 30 دقیقه یا به طور روزانه. پیش از استفاده از اسلایدشو، شما نیازمند ایجاد یک آلبوم تصاویر که شامل تصاویر دلخواه‌تان است هستید.

 

آلبوم تصویر پیش‌فرض، پوشه‌ی Pictures در پوشه‌های شخصی شما است. از آنجایی که تصاویر موجود در این پوشه ممکن است ابعاد مناسبی نداشته باشند یا برای دسکتاپ بهینه نباشند، نمایش این تصاویر ممکن است بر کارایی سیستم شما تأثیر منفی بگذارد. در نتیجه برای کاهش مصرف منابع سیستم، بایستی ابعاد تصاویر را تغییر سایز داده و بهینه کرده و سپس آن‌ها را در یک پوشه‌ی جدید کپی نمایید.

 

نکته: ابعاد مطلوب برای دستگاه شما به تنظیمات صفحه نمایش بستگی دارد. برای چک کردن این تنظیمات بر روی Start و سپس Settings کلیک کنید. در پنجره‌ی Settings بر روی System کلیک کنید. در حالی که ستون سمت چپ، Display در حالت انتخاب است در پایین محیط اصلی پنجره، روی Advanced display settings کلیک کنید. در صفحه‌ی بعدی در قسمت Resolution شما ابعاد کنونی صفحه نمایش را ملاحظه می‌کنید، به عنوان مثال 1024×1280 یا 1200×1920. اگر یک دسکتاپ کشیده دارید و مایل به ایجاد یک پشت‌زمینه‌ی کشیده هستید، تصویر پشت‌زمینه بایستی دو برابر ابعاد صفحه نمایش باشد، به عنوان مثال اگر صفحه نمایش عرض 1920 پیکسل دارد، عرض تصویر بایستی 3840 پیکسل باشد.

 

برای تنظیم اسلایدشو به عنوان پشت‌زمینه مراحل زیر را طی نمایید:

  1. بر روی فضای خالی از صفحه‌ی دسکتاپ راست‌کلیک کرده و Personalize را انتخاب کنید. همان‌طور که در تصویر 3-4 ملاحظه کردید، در ستون سمت چپ، Background به طور پیش‌فرض انتخاب شده است.
  2. در لیست Background، گزینه‌ی Slideshow را انتخاب کنید (مشابه با تصویر 3-5).
  3. به طور پیش‌فرض، پوشه‌ی Pictures به عنوان منبع آلبوم اسلایدشوها تنظیم شده است. برای انتخاب یک منبع دیگر، بر روی دکمه‌‌ی Browse کلیک کرده و  پوشه‌ی دلخواه حاوی تصاویر را انتخاب کنید.
    نکته: اگر دسترسی Administrator به دستگاه را دارا هستید می‌توانید پوشه‌ی تصاویر پشت‌زمینه‌ی ویندوز را به عنوان منبع تنظیم کنید (C:WindowsWeb).
  4. با استفاده از Change picture every تنظیم نمایید هر تصویر پس از چه مدت زمانی تغییر کند، هر 30 دقیقه، هر ساعت، هر 6 ساعت یا هر روز.
  5. اگر مایلید تصاویر به طور تصادفی تغییر کنند می‌توانید گزینه‌ی Shuffle را فعال نمایید.
  6. همچنین بایستی نوع قرارگیری تصویر در پشت‌زمینه را نیز در قسمت Choose a fit تنظیم نمایید. گزینه‌های موجود در این لیست کمی پیش‌تر در قسمت «استفاده از عکس به عنوان پشت‌زمینه»  توضیح داده شد.

 

تصویر 3-5 زمان‌بندی اسلایدشو به عنوان پشت‌زمینه
تصویر 3-5 زمان‌بندی اسلایدشو به عنوان پشت‌زمینه

در جلسه‌ی بعدی مدرسه‌ی ویندوز 10 ترفندستان در ادامه‌ی فصل سوم، به نحوه‌ی سفارشی‌سازی صفحه‌ی قفل خواهیم پرداخت.

Kasra
Kasra

کسری مقبلی؛ موسس و مدیر ارشد اجرایی ترفندستان. علاقه‌مند به فناوری و ترفندهای فناوری!


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

ترفندستان مرجع ترفندهای فناوریمرجع ترفند ویندوز ، ترفند اندروید، ترفند تلگرام، ترفند اینستاگرام، ترفند بازی ترفندستان مرجع ترفندهای فناوری مرجع ترفند ویندوز ، ترفند اندروید، ترفند تلگرام، ترفند اینستاگرام، ترفند بازی



لینک منبع :جلسه‌ی نهم مدرسه‌ی ویندوز 10 ترفندستان

جلسه‌ی نهم مدرسه‌ی ویندوز 10 ترفندستان https://www.tarfandestan.com/.../1464415379.جلسه‌ی-نهم-مدرسه‌ی-ویندوز-10-ترفندستان‏ - ذخیره شده 30 نوامبر 2016 ... پیش از کار با تم‌ها و پشت‌زمینه‌های ویندوز 10 لازم است توجه داشته باشید که ویندوز 10 به طور پیش‌فرض یک رنگ ثانویه را برای گرافیک و کناره‌های ... جلسه‌ی اول مدرسه‌ی ویندوز 10 ترفندستان https://www.tarfandestan.com/.../14623.جلسه‌ی-اول-مدرسه‌ی-ویندوز-10-ترفندستان‏ - ذخیره شده فصل اول: آشنایی با ویندوز 10 ویندوز 10 از یک ظاهر و واسط کاربری جدید بهره می‌برد. برخی ویژگی‌ها در ویندوزهای ...,مرجع ترفند ویندوز 10، ترفند اندروید، ترفند ... جلسه‌ی چهارم مدرسه‌ی ویندوز 10 ترفندستان - نرم افزارهای نابینایان و ... besheno.blogfa.com/.../جلسه‌ی-چهارم-مدرسه‌ی-ویندوز-10-ترفندستان‏ - ذخیره شده تمام آن‌چه که ما در کلیه‌ی جلسات مدرسه‌ی ویندوز 10 ترفندستان در پی آن هستیم این است که ویندوز 10 .... [ یکشنبه بیست و نهم شهریور ۱۳۹۴ ] [ 2:33 ] [ عباس خاکسفیدی ]. جلسه‌ی اول مدرسه‌ی ویندوز 10 ترفندستان - پیتزا قمی یا فلافل - blogger falafeli.blogspot.com/2005/02/blog-post_21.html‏ - ذخیره شده 21 فوریه 2005 ... جلسه‌ی سوم مدرسه‌ی اندروید ترفندستان ... 10 راه برای کاهش مصرف اینترنت داده تلفن همراه در اندروید .... جلسه‌ی نهم مدرسه‌ی ویندوز 10 ترفندستان. 06.2005 - جلسه‌ی اول مدرسه‌ی ویندوز 10 ترفندستان falafeli.blogspot.com/2005_06_01_archive.html‏ ترفند CMD · ترفند ویندوز 10 · تغییر اولویت اتصال شبکه‌های وایرلس در ویندوز 10 · ترفند دسکتاپ .... جلسه‌ی نهم مدرسه‌ی ویندوز 10 ترفندستان. 3 هفته گذشته 0. جلسه‌ی پنجم مدرسه‌ی ویندوز 10 » شبکه مجازی مدرسان کامپیوتر کشوری computer.razaviedu.ir/social/blog/3237/جلسه‌ی-پنجم-مدرسه‌ی-ویندوز-10/‏ جلسه‌ی پنجم مدرسه‌ی ویندوز 10 ترفندستان. ادامه‌ی فصل دوم: سفارشی‌سازی رابط کاربری ویندوز 10. گسترش فضای دسکتاپ‌ها. این روزها، رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها از ... افزایش عمر - روزبه - blogfa.com rouzbeh13.blogfa.com/post-17.aspx‏ - ذخیره شده افزایش عمر. چگونه عمر خود را 10% افزایش دهیم : ... 10- توجه بیش از حد به وزن، سودمند نیست. بدن انسان قادر .... جلسه‌ی نهم مدرسه‌ی ویندوز 10 ترفندستان. 4 ماه گذشته 0. اسامی کشورها همراه با معانی - روزبه - blogfa.com rouzbeh13.blogfa.com/post-14.aspx‏ - ذخیره شده ترفندستان - مرجع ترفندهای فناوری ... ترفند ویندوز 10 · پی بردن به نحوه‌ی نصب ویندوز 10 از طریق رجیستری .... جلسه‌ی هشتم مدرسه‌ی ویندوز 10 ترفندستان. جلسه‌ی سوم مدرسه‌ی اندروید ترفندستان | دترفندستان | پارسی پو feed.parsipoo.ir/post/.../جلسه-ی-سوم-مدرسه-ی-اندروید-ترفندستان/‏ - ذخیره شده 12 آوریل 2017 ... جلسه‌ی سوم مدرسه‌ی اندروید ترفندستان. ... جلسه‌ی اول مدرسه‌ی اندروید ترفندستان · جلسه‌ی نهم مدرسه‌ی ویندوز 10 ترفندستان · جلسه‌ی هشتم مدرسه‌ی ویندوز ... حرف دلت... - blogfa.com www.ardabil-hamed.blogfa.com/8806.aspx‏ جلسه‌ی دوم مدرسه‌ی اندروید ترفندستان .... جلسه‌ی هشتم مدرسه‌ی ویندوز 10 ترفندستان ... وی شرکت Gateway را در سال 1985 با سرمایه‌ای 10 هزار دلاری که از مادربزرگش ...