مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

۶ علامت که ممکن است یک لخته خون داشته باشید

[ad_1]

بیشتر اوقات لخته های خون چیزهای خوبی هستند. زمانی که شما زخمی می شوید، به خون برای تحکیم و انبوه شدن خون برای توقف خونریزی نیاز دارید. اما گاهی اوقات لخته ها زمانی که نیاز نیستند، شکل می گیرند و حتی می توانند باعث ایجاد مشکل شوند.

به گزارش مشرق، بیشتر اوقات لخته های خون چیزهای خوبی هستند. زمانی که شما زخمی می شوید، به خون برای تحکیم و انبوه شدن خون برای توقف خونریزی نیاز دارید. اما گاهی اوقات لخته ها زمانی که نیاز نیستند، شکل می گیرند و حتی می توانند باعث ایجاد مشکل شوند. به ویژه اگر در رگ های عمیق ماهیچه ای صورت گیرد. حتی لخته های خون در سیستم های عمیق ساخته می شوند. آن ها می توانند دردناک و بسیار خطرناک باشند.

لوئیس ناوارو مؤسس مرکز درمان ورید در نیویورک می گوید: این نوع از لخته ها ترومبز ورید عمقی و یا DVT نامیده می شوند. DVT باعث مانع شدن خون در میانه ی راه آن ها و باعث ترافیک در گردش خون و جلوگیری از جریان گردش خون می شود. اگر این لخته ها شکسته می شوند و به ریه شما سفر می کنند و خطر آن ها بیشتر می شوند، سپس باعث آمبولی ریوی (PE) می شود. این لخته خون باعث جلوگیری از گرفتن اکسیژن و خون مورد نیاز به اندام های حیاتی می شود که می تواند به ریه ها و سایر اندام ها آسیب برساند.

بعضی افراد بیشتر در معرض لخته خون هستند که اگر علائم آن را بدانند می توانند به سرعت در مورد آن ها عمل کنند.

1. تورم در یک اندام:
ران یا بازوی پف کرده یکی از شایع ترین علائم آن است.

2. درد در پا یا بازو:
معمولاً در DVT تورم یا قرمزی یا گزگز کردن وجود دارد. متأسفانه درد ناشی از یک لخته خون می تواند به گرفتگی عضلات یا فشار تعبیه و تشخیص داده نشود و خطرناک باشد.

3. رگ های قرمز رنگ بر روی پوست:
DVT باعث رگه های قرمز رنگ در طول رگ دست یا پا می شود که در آن قسمت احساس گرما می کنید.

4. درد در قفسه سینه:
با درد در قفسه سینه شما ممکن است فکر کنید دچار حمله قلبی شده اید. البته می تواند یک PE باشد که علائمی مشابه حمله قلبی دارد. البته PEنفس عمیق، احساس بدتری دارید.

5. تنگی نفس:
یک لخته خون می تواند جریان اکسیژن را آهسته کند و ضربان قلب را بالا ببرد و یا در آن احساس ضعف کنید.

6. سرفه های غیر قابل توضیح:
لخته می تواند باعث سرفه خشک شود که باعث تنگی نفس و بالا رفتن ضربان قلب شود. اگر به سرفه خود شک کردید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

منبع: دکترسلام


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

آنچه که لازم است خانمها در رابطه با یائسگی یا …یائسگی یا منوپوز یائسگی یک پروسه بیولوژیک طبیعی است ، نه یک بیماری پزشکیاگر نظرات براى تمام چیزهایی که لازم است در خصوص یک …نظرات براى مطلب تمام چیزهایی که لازم است در خصوص یک عمل جراحی فک و صورت بدانیدتمام چیزهایی که لازم است در خصوص یک عمل جراحی … توضیح فارسی برای این برنامه هنوز ارائه نشده است در صورت تمایل به دانشجویان رشته علوم آزمایشگاهیانتقال سویه آنفولانزا که آنفولانزای پرندگان نامیده میشود، برای اولین بار در سال سقط جنین سقط جنین شایع‌ترین عارضه بارداری سقط جنین است این جمله یعنی این که شایع‌ترین مشکل پیک شفا جایگزین آسپیرین و وارفارینامروز یکی از اختلالات شیوع یافته میان افراد غلظت خون است که به دنبال آن بیماری های تغذیه و انعقاد خون سیستم انعقاد خون یکی از ساز و کارهایی است که برای جلوگیری از اتلاف خون به خصوص در آسیب دکتر کاشانیانمتخصص زنان و نازایی …سلامت باشید خانم دکتر مریم کاشانیان – فوق تخصص زنان و زایمان – دانشیار دانشگاه خانومایی که قبلا سقط داشتین و الان می خواین با …خانومایی که قبلا سقط داشتین و الان می خواین با روحیه اقدام کنین بفرمایین تو لطفا بارداری هفته به هفته تا هفته هفته ششم کودک شما چگونه تغییر می کند؟ بدن کودک شما در حال شکل گیری است، و سلولهایی که غدۀ تیروئید – سیب سلامت غدۀ تیروئید چیست؟ غدۀ تیروئید در جلوی گردن بین پوست و تارهای صوتی قرار دارد این غدۀ دارای بیماری هموروئید بواسیر چیست ودرمان آن چگونه است بیماری هموروئید یا بواسیر چیست و درمان آن چگونه است ؟ شرح بیماری بواسیر عبارت‌ است‌ از کسایی که لک لانه گزینی دیدین لطفا راهنمایی کنید صفحه ندا جونم من که فقط آخر شب روز ٢٤ پری یه چیزی اندازه ماش مثه خون لخته شده دیدم که اونم چون تو پیک شفا جایگزین آسپیرین و وارفارین امروز یکی از اختلالات شیوع یافته میان افراد غلظت خون است که به دنبال آن بیماری های دیگر را قلب فشار خون بالا با سلام همسر بنده در هفته سی ام بارداری است فشار خون ایشان در اوایل صبح ۱۳ روی ۱۰٫۵ و یا ترانسفوزیون خون و فرآورده های خونی و مراقبتهای پرستاری آن اتاق عمل شدیدترین عوارض هیپوتانسیون ، نارسایی کلیه و می باشد افزایش فشار خون ممکن است دیده دانشجویان رشته علوم آزمایشگاهی انتقال سویه آنفولانزا که آنفولانزای پرندگان نامیده می­شود، برای اولین بار در سال از تمام چیزهایی که لازم است در خصوص یک عمل جراحی فک و صورت توضیح فارسی برای این برنامه هنوز ارائه نشده است در صورت تمایل به صفحه نظرات براى تمام چیزهایی که لازم است در خصوص یک عمل جراحی فک نظرات براى مطلب « تمام چیزهایی که لازم است در خصوص یک عمل جراحی فک و صورت بدانید خانومی که حاملست چه کارهایی باید انجام بده لطفا راهنمایی سلام کسی که حاملست چه کارایی باید بکنه؟ چه کارایی نباید بکنه؟ میتونه رانندگیه طولانی مدت کنه؟



لینک منبع :۶ علامت که ممکن است یک لخته خون داشته باشید

6 علامت که ممکن است یک لخته خون داشته باشید - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/190701_6-علامت-که-ممکن-است-یک-لخته-خون-داشته-باش.html/‏ - ذخیره شده 30 نوامبر 2016 ... یشتر اوقات لخته های خون چیزهای خوبی هستند. زمانی که شما زخمی می شوید، به خون برای تحکیم و انبوه شدن خون برای توقف خونریزی نیاز دارید. اما گاهی ... تصاویر برای ۶ علامت که ممکن است یک لخته خون داشته باشید ۶ علامت که ممکن است یک لخته خون داشته باشید www.fardanews.com/.../۶-علامت-که-ممکن-است-یک-لخته-خون-داشته-باشید‏ - ذخیره شده 2 دسامبر 2016 ... بیشتر اوقات لخته های خون چیزهای خوبی هستند. زمانی که شما زخمی می شوید، به خون برای تحکیم و انبوه شدن خون برای توقف خونریزی نیاز دارید. ۶ علامت که ممکن است یک لخته خون داشته باشید - اخبار - ویکی نگار www.wikinegar.com/.../۶-علامت-که-ممکن-است-یک-لخته-خون-داشته-باشید‏ 2 دسامبر 2016 ... بیشتر اوقات لخته های خون چیزهای خوبی هستند. زمانی که شما زخمی می شوید، به خون برای تحکیم و انبوه شدن خون برای توقف خونریزی نیاز دارید. 6 علامت که ممکن است لخته خون داشته باشید | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28893658‏ 30 نوامبر 2016 ... 6 علامت که ممکن است لخته خون داشته باشید ... ترکیب روغن زیتون و لیموترش برای بهبود جریان خون مصرف یک قاشق لیموترش تازه و روغن زیتون به ... علائم وجود لخته خون در بدن - مجله سلامت www.majalesalamat.com/.../signs-you-might-have-a-blood-clot/‏ - ذخیره شده رتبه: ۱ - ۱ رأی 6 دسامبر 2016 ... 6 علامتی که نشان می‌دهد ممکن است لخته خون داشته باشید. (1 رای ... اما اگر به وجود لخته خون مشکوک شدید، بهتر است به یک پزشک مراجعه کنید. mardomane.com - ۶ علامت که ممکن است یک لخته خون داشته باشید mardomane.com/fa/rssreader/news?sec_id=37&id=32413‏ 30 نوامبر 2016 ... بیشتر اوقات لخته های خون چیزهای خوبی هستند. زمانی که شما زخمی می شوید، به خون برای تحکیم و انبوه شدن خون برای توقف خونریزی نیاز دارید. 6 چیز در مورد رنگ خون قاعدگی و سلامتی شما - Hendevaneh hendevaneh.com/6-چیز-در-مورد-رنگ-خون-قاعدگی-و-سلامتی-شما/‏ - ذخیره شده شما ممکن است تکه های قدیمی تر از جداره ی رحم و خون داشته باشید که در حال حاضر ... لخته شدن خون به اندازه ی یک چهارم یا بزرگ تر می تواند یک عدم تعادل جدی هورمونی را ... شما در مورد یک لخته خون چه احساسی دارید؟ - رژیم سلامتی https://www.foodregime.com/.../856-شما-در-مورد-یک-لخته-خون-چه-احساسی-دارید؟.html‏ - ذخیره شده هنگامی که یک لخته خون در رگ ها رخ دهد آن ترومبوآمبولی وریدی (VTE) نامیده می شود. ... اگر شما حتی کمی نگران هستید شما که ممکن است یک لخته خون داشته باشید شما ... بواسیر چیست و علائم آن - کلینیک تخصصی بیماری های نشیمن گاه www.darmancolorectal.com/.../hemorrhoids-or-hemorrhoids‏ - ذخیره شده - مشابه 1-خونریزی موقع اجابت مزاج شایعترین علامت هموروئید یا بواسیر است که بعد از ... و یا مشکل دیگری که ممکن است به آن مبتلا باشید را برایتان تجویز نماید. ... مدفوع سفت نیز، روی دیواره های مقعد اصطکاک ایجاد می کند که سرانجام به خون ریزی منجر می شود. .... در مواردی که شقاق طولانی مدت وجود داشته باشد بدلیل زخم وبهبودی های پشت سرهم ...