مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مادران باردار اینگونه استراحت کنند

[ad_1]

 

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۴۵

Share/Save/Bookmark

 

9 ماه انتظار طولانی و شیرینی برای بدنیا آوردن فرزند است اما برخی سهل انگاری ها و عادات نامناسب حتی در شیوه استراحت توسط مادر می تواند این شیرینی را تلخ کند.

به گزارش بلاغ، کارشناسان در جدیدترین پژوهش های خود دریافتند مادران بارداری که به پشت و بر روی شکم خود می خوابند با احتمال بالایی به جنین خود آسیب می رسانند و احتمال مرده زایی در این بانوان بیشتر است.

 

گفتنی است، براساس تحقیقات پژوهشگران دانشگاه اوکلند هنگامی که مادر بر روی شکم خود می خوابد فشار و استرس فراوانی به جنین وارد می شود و سطح اکسیژن دریافتی و نیز میزان فعالیت جنین کاهش می یابد و این یکی از دلایل مرده زایی و از دست دادن جنین بویژه درماه های آخر بارداری است.

 

دانشمندان این نتایج را با تحقیق برروی 29 زن باردار و اندازه گیری میزان اکسیژن و ضربان قلب جنین آنها در طول 30 دقیقه آزمایش خوابیدن و استراحت بر روی شکم توسط مادران آنها بدست آورده اند.

 

کارشناسان به زنان باردار توصیه می کنند که دقت و توجه کافی در نگهداری از جنین خود بویژه در سه ماهه سوم داشته باشند و هنگام استراحت تنها برروی پشت و کمر خود دراز بکشند و از خوابیدن برروی شکم و یا قرار دادن صورت بر روی بالشت خودداری کنند، زیرا تمامی این موارد می تواند باعث کاهش دریافت اکسیژن توسط جنین و بروز عوارض و ناهنجاری های مادرزادی و حتی مرگ جنین شود، در عوض خوابیدن برروی پشت توسط مادر علاوه بر قرار دادن فضای بیشتر برای حرکت جنین باعث بهبود گردش خون و ضربان قلب هم مادر و هم جنین می شود.

 

پزشکان هشدار می دهند حتی در سالم ترین زنان بدون هیچ مشکل یا بیماری ژنتیکی احتمال مرده زایی جنین یا بروز بیماری و ناهنجاری های مادرزادی وجود دارد و یکی از مشکلات شایع مرگ نوزاد به خاطر شیوه اشتباه استراحت توسط مادر است.

 

کارشناسان توصیه می کنند زنان باردار برای آموزش چگونگی استراحت در دوران بارداری حتما تحت نظارت ماما قرار داشته باشند تا دچار عوارض ناخواسته نشوند.

 

منبع:Dailymail

 

مرجع : سایت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

مامایی پزشکان ایران تقریباً یک سوم بچه های متولد شده از مادران مبتلا به ایدز ، در طی دوران بارداری ، حین بارداری، زایمان، علائم بارداری، علائم زایمان کودکمقابله با آنفولانزا در زنان حامله ورزش و تحرک در حین بارداری مشکلات روحی یک زن باردارگذراندن حاملگی بدون خطر چگونه دوران حاملگی خوبی …عفونت جنسی با نظافت نواحی تناسلی چه رابطه ای دارد؟ هوس های بارداری معروفزنان باردار خانواده مهدوی دوران بارداریاز آنجائیکه میل زیاد به دفع ادرار در دوران بارداری امری شایع محسوب می شود ممکن است امید زندگی صفحه سلام به دوستای خوبماینجا خونه جدیدمونه ایشالله همیشه توش خبر خوش باشه این یک خانم باردار، به چه نکاتی باید توجه داشته باشد؟یک خانم باردار، به چه نکاتی باید توجه داشته باشد؟ اطلاعات بیشتر وقتی خانمی باردار می تدابیر دوران بارداریآداب معنوی بارداریچند مال شبهه ناک آری به کف؟ تا که باشی نرمْپوش و خوش علف عاقبت سازد تو را از دین بریفصل بهار برای بچه‌دار شدن خوب است؟ بهترین زمان …می‌گویند پاییز فصل عاشق شدن است و تابستان فصل آرامش و استراحت اما بهار چه فصلی است؟دکتر رهام صادقی مقدمات بارداری چیست؟ پاسخ …شما در بخش انجمنهای گفتگو سایت دکتر رهام صادقی هستید، برای آشنایی با امکانات متنوع میگنا تعریف سزارین ، علل انجام آن ، مزایا و معایب و دوران بارداری برای هر مادری سخت، اما مقدس و شیرین است دغدغه همه مادران به‌ویژه مامایی پزشکان ایران تقریباً یک سوم بچه های متولد شده از مادران مبتلا به ایدز ، در طی دوران بارداری ، حین زایمان بارداری، زایمان، علائم بارداری، علائم زایمان کودک تأثیر ورزش در دوران بارداری بر سلامت جنین دلایل درد شکم در دوران بارداری با علامت کفایت خانواده مهدوی دوران بارداری از آنجائیکه میل زیاد به دفع ادرار در دوران بارداری امری شایع محسوب می شود ممکن است تشخیص امید زندگی صفحه ایشالله تو این تاپیک تک تکتون مامان بشید و نی نی هاتون صد ساله بشن ایشالله این لیست هر گذراندن حاملگی بدون خطر چگونه دوران حاملگی خوبی داشته باشیم عفونت جنسی با نظافت نواحی تناسلی چه رابطه ای دارد؟ هوس های بارداری معروفزنان باردار معمولا یک خانم باردار، به چه نکاتی باید توجه داشته باشد؟ یک خانم باردار، به چه نکاتی باید توجه داشته باشد؟ اطلاعات بیشتر وقتی خانمی باردار می شود تدابیر دوران بارداریآداب معنوی بارداری بسم الله الرّحمن الرّحیم و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین و لعنه الله علی اعدایهم اجمعین فصل بهار برای بچه‌دار شدن خوب است؟ بهترین زمان برای بچه دار بچه‌دار شدن بچه‌دار شدن در فصل بهار بهترین زمان بچه‌دار شدن ، باردار شدن درفصل بهار دکتر رهام صادقی مقدمات بارداری چیست؟ پاسخ تا دکتر رهام صادقی اخبار و تازه ها ، پاسخ به سوالات مقدمات بارداری چیست؟ پاسخ تا



لینک منبع :مادران باردار اینگونه استراحت کنند

مادران باردار اینگونه استراحت کنند - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../مادران-باردار-اینگونه-استراحت-کنند‏ - ذخیره شده 30 نوامبر 2016 ... کارشناسان به زنان باردار توصیه می کنند که دقت و توجه کافی در نگهداری از جنین خود بویژه در سه ماهه سوم داشته باشند و هنگام استراحت تنها برروی ... مادران باردار اینگونه استراحت کنند www.fardanews.com/fa/news/.../مادران-باردار-اینگونه-استراحت-کنند‏ 2 دسامبر 2016 ... 9 ماه انتظار طولانی و شیرینی برای بدنیا آوردن فرزند است اما برخی سهل انگاری ها و عادات نامناسب حتی در شیوه استراحت توسط مادر می تواند این ... تصاویر برای مادران باردار اینگونه استراحت کنند مادران باردار اینگونه استراحت کنند - سلامانه www.salamaneh.com/post/56988/مادران-باردار-اینگونه-استراحت-کنند‏ 4 دسامبر 2016 ... مادران باردار اینگونه استراحت کنند. سلامانه : 9 ماه انتظار طولانی و شیرینی برای بدنیا آوردن فرزند است اما برخی سهل انگاری ها و عادات نامناسب حتی در ... مادران باردار اینگونه استراحت کنند | ایران ویج khabarpu.com/k.php?u...2KfbjNix2KfZhiDZiNuM2Kw=‏ رتبه: ۴٫۵ - بازبینی توسط ایران ویج 30 نوامبر 2016 ... ۹ ماه انتظار طولانی و شیرینی برای بدنیا آوردن فرزند است اما برخی سهل انگاری ها و عادات نامناسب حتی در شیوه استراحت توسط مادر می تواند این ... مادران باردار اینگونه استراحت کنند | FOX 24 fox24.ir/1395-09-10/مادران-باردار-اینگونه-استراحت-کنند/‏ 30 نوامبر 2016 ... کارشناسان به زنان باردار توصیه می کنند که دقت و توجه کافی در نگهداری از جنین خود بویژه در سه ماهه سوم داشته باشند و هنگام استراحت تنها برروی ... مادران باردار اینگونه استراحت کنند - پورتال سیحو seiho.ir/news/331330‏ - ذخیره شده 30 نوامبر 2016 ... کارشناسان در جدیدترین پژوهش های خود دریافتند مادران بارداری که به پشت و بر روی شکم خود می خوابند با احتمال بالایی به جنین خود آسیب می رسانند ... مادران باردار اینگونه استراحت کنند – دکتر لیست doctorlist.ir/مادران-باردار-اینگونه-استراحت-کنند/‏ 30 نوامبر 2016 ... ۹ ماه انتظار طولانی و شیرینی برای بدنیا آوردن فرزند است اما برخی سهل انگاری ها و عادات نامناسب حتی در شیوه استراحت توسط مادر می تواند این ... مادران باردار اینگونه استراحت کنند - مجله اینترنتی تو زیبایی ... tozibae.ir/tag/مادران-باردار-اینگونه-استراحت-کنند/‏ مادران باردار اینگونه استراحت کنند. 9 ماه انتظار طولانی و شیرینی برای بدنیا آوردن فرزند است اما برخی سهل انگاری ها و عادات نامناسب حتی در شیوه استراحت توسط مادر . مادران باردار اینگونه استراحت کنند تا از مرده زایی جنین جلو ری شود ... behsan2014.weblogyad.xyz/.../مادران+باردار+اینگونه+استراحت+کنند+تا+از+مرده+زایی+جنین+جلو+ری+شود‏ - ذخیره شده 2014 allen and ginter code cracked > http://shorl.com/rimitarustatre 2014 allen and ginter code cracked, bpm studio pro crack for gta 5ed1281650 voltz cracked ...