مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

طرز تهیه ترشی بندری تند و خوشمزه

[ad_1]

ترشی بندری یکی از انواع چاشنی‌های غذایی تند و خوشمزه است. طرز تهیه ترشی بندری تقریبا مشابه ترشی مخلوط است اما رب انار و تمبر هندی دارد.

ترشی بندری یکی از انواع چاشنی‌های غذایی بسیار تند و خوشمزه است. ترشی بندری اصیل همان‌طور که از نام آن مشخص است باید حسابی تند و تیز باشد و حتما از فلفل برای تهیه آن استفاده شود. ادویه‌جات و سبزی‌های مورد استفاده در این ترشی تقریبا مشابه باقی ترشی‌هاست اما تفاوت اصلی ترشی بندری با ترشی‌جات دیگر مثل  ترشی مخلوط، استفاده از رب انار و تمبر هندی است. در ادامه آموزش تهیه ترشی بندری تند و خوشمزه را خواهید خواند. 

مواد لازم برای تهیه ترشی بندری:

 گوجه فرنگی4 کیلوگرم 
گل کلم 1 بوته متوسط 
ساقه کرفس2-3 عدد
 هویج2-3 عدد
سیر 2-3 حبه
موسیر  150 گرم
 به یا سیب250 گرم 
 بادمجان قلمی2-3 عدد 
 خیار2-3 عدد
سیب زمینی ترشی2-3 عدد
فلفل سبز تند5-6 عدد 
 تمبر هندینصف بسته 
 رب انار ترشنصف پیمانه 
 سبزیجات معطر(مرزه، ترخون، گشنیز، برگ تازه کرفس، نعناع)500 گرم 
 ادویه‌جات‌ (نمک، فلفل سیاه، تخم گشنیز، جوز هندی، فلفل قرمز، زردچوبه، گل‌پر، سیاه دانه)به میزان لازم 
رب گوجه‌فرنگی2-3 قاشق غذاخوری 
 سرکهبه میزان لازم


طرز تهیه ترشی بندری تند، ترشی بندری، ترشی بندری اصل، ترشی بندری تند، ترشی لیته بندری


طرز تهیه ترشب بندری:

  1. برای تهیه ترشی بندری ابتدا تمام سبزی‌جات مثل (خیار، هویج، بادمجان، گل کلم، سیر، فلفل‌های سبز) را ریز خرد کنید. برای این‌کار می‌توانید از دستگاه غذاساز نیز استفاده کنید.
  2. سبزیجات معطر را حسابی شسته و روی دستمال پارچه‌ای تمیز پهن کنید و اجازه دهید آب اضافه آن کاملا خشک بشود.
  3. حالا سبزیجات معطر خشک‌شده را حسابی ساطوری کنید.
  4. موسیر خشک را از شب قبل خیس کرده و چندبار آب‌ آن را عوض کنید.
  5. سپس موسیر‌ها را با دست خرد کنید و روی سبزیجات خرد‌شده بریزید.
  6. تمبر هندی را نیز از چند ساعت قبل از شروع درست‌کردن ترشی، با مقدار کمی سرکه داخل یک کاسه خیس کنید و بعد آن‌ها را از صافی رد کنید تا هسته تمبرها جدا شوند.
  7. حلا گوجه‌فرنگی‌های خیلی رسیده را بعد از شستن و خشک‌شدن، داخل مخلوط‌کن یا بلندر ریخته و پوره کنید.
  8. پوره گوجه‌فرنگی آماده‌شده را داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید با کمی نمک بجوشد و کمی غلیظ شود.
  9. حالا سبزیجات را با توجه به درجه سختی آن‌ها، یکی‌یکی به پوره گوجه غلیظ‌شده اضافه کنید.
  10. اول گل کلم و هویج و در نهایت بادمجان و ...
  11. چند دقیقه صبر کنید تا مواد باهم خوب بجوشند. 
  12. وقتی سبزیجات کمی نرم شدند، سبزیجات معطر، رب انار، رب گوجه‌فرنگی و تمبر هندی صاف‌شده را نیز به مواد اضافه کنید.
  13. در این مرحله می‌توانید یکی دو لیوان سرکه نیز به مواد اضافه کنید و صبر کنید تا کمی با هم بجوشند  و به غلظت مناسب برسند.
  14. در آخرین مرحله، ادویه‌جات را اضافه کنید و شعله را خاموش کنید و اجازه دهید کمی داخل همان قابلمه باقی بمانند و خنک شوند.
  15. حالا ترشی را داخل ظروف شیشه‌ای تمیز دردار ریخته و در جای مناسب قرار دهید. ترشی بندری که با این روش تهیه می‌شود، بعد از دو روز آماده خوردن است.

چند نکته درباره تهیه ترشی بندری:

  • به جای پیروی از روش بالا می‌توانید آب گوجه‌فرنگی را کمی بپزید تا غلیظ شود، سپس مواد را یکی‌یکی به آن اضافه کنید ولی دیگر همه مواد را باهم نجوشانید. یعنی رب انار، تمبر و... را با مواد خردشده و سرکه و باقی مواد، باهم مثل ترشی معمولی ترکیب کنید.
  • همچنین می‌توانید سرکه را با گوجه پوره‌شده کمی بجوشانید و رب و بقیه مواد را به آن اضافه کرده و بعد مواد را داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و از این مایع روی مواد بریزید.
  • انتخاب روش تهیه ترشی بندری به سلیقه و زمان شما بستگی دارد اما مزیت روش اول این است که می توان ترشی تهیه‌شده را بعد از 2 روز مصرف نمود.
  • بسیاری از افراد برای تهیه ترشی بندری از رب انار و تمبر استفاده نمی‌کنند زیرا اضافه‌کردن این مواد، رنگ قرمز زیبای این ترشی را تیره می‌کند اما توصیه می‌کنیم این دو ماده خوشمزه را حذف نکنید زیرا طعم بندری بسیار منحصر به ‌فردی به ترشی شما می‌دهد. 
  • میزان تندی ترشی بندری را باید با کم‌کم اضافه‌کردن فلفل و بنا به سلیقه خود تعیین کنید. پس همه ادویه‌ها را هم‌زمان اضافه نکنید.
  • معمولا در فصل پاییز، گوجه‌فرنگی گران‌تر از تابستان است و درست‌کردن چنین ترشی‌جاتی کمی گران تمام می‌شود. توصیه می‌کنیم برای تهیه این ترشی؛ در اواخر تابستان مقداری آب گوجه‌فرنگی بگیرید و فریز کنید و بعد برای تهیه ترشی بندری از آن استفاده کنید.
  • یک راه دیگر هم استفاده از آب گوجه‌فرنگی آماده است که با مارک‌های مختلف در بازار موجود است.
  • پیشنهاد می‌کنیم این ترشی را به مقدار کم و با نصف مواد اولیه گفته‌شده تهیه کنید و اگر از طعم آن خوشتان آمد، به مقدار بیشتر و برای مصرف در طول سال تهیه کنید.

امیدواریم از این دستور کامل و جامع نهایت استفاده را ببرید و این ترشی خوشمزه را تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید. نوش جان.

گردآوری: گروه آشپزی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

طرز تهیه ترشی، طرز تهیه ترشی بندری آکاطرز تهیه ترشیطرز تهیه ترشی مخلوططرز تهیه ترشی لیتهطرز تهیه ترشی کلم قرمزطرز تهیه انواع ترشی آموزش آشپزی آکا و طرز تهیه هزاران غذا و …طرز تهیه سالاد ترشی مشهدیشوری طرز تهیه لواشک هفت میوه به روش تصویری کرپ نوتلا و موزدستور تهیه ترشی بندری فوق العاده لذیذ عکسطرز تهیه شیرینی کرم دار نوتلا خوشمزه و دوست داشتنی عکس طرز تهیه براونی کلاسیک طرز تهیه مربا ، ترشی، شربتطرز تهیه ترشیانواع مرباانواع ترشیمربای هویجترشی لیتهآشپزیاشپزی مرباترشیجاتطرز طرز تهیه سوسیس بندری طرز تهیه باسلوق ژله ای دسری برای پذیرایی از مهمان هاسمبوسه طرز تهیه سمبوسه جنوب تند خانگی ایران …غذاهای اصلی سوپ و آش آشپزی ماکروفر املت و کرپ پلو و چلو پوره خوراک خورش سوفله و طرز تهیه آش رشته طرز تهیه آشنای با تهیه ی فلافل و راز برای خوشمزه تر شدن آنطرز تهیه سرکه سیب سرآشپزبرای تهیه سرکه، هر چقدر سیب‌ها بعد از چیده شدن از درخت، برای مدت بیشتری در یک جا قرار کدبانو ترشی هاطرز تهیه شاید بگین همه جور ترشی دیده بودیم به جز ترشی غوره این ترشی با بسیاری از ترشی کلم قرمز ترشی کلم قرمز طرز تهیه ترشی کلم قرمز مواد لازم برای ترشی کلم قرمز درست کردن ترشی طرز تهیه ترشی، طرز تهیه ترشی بندری آکا طرز تهیه ترشیطرز تهیه ترشی مخلوططرز تهیه ترشی لیتهطرز تهیه ترشی کلم قرمزطرز تهیه ترشی انواع ترشی آموزش آشپزی آکا و طرز تهیه هزاران غذا و آشپزی آسان طرز تهیه سالاد ترشی مشهدیشوری طرز تهیه لواشک هفت میوه به روش تصویری کرپ نوتلا و موز دستور تهیه ترشی بندری فوق العاده لذیذ عکس طرز تهیه شیرینی کرم دار نوتلا خوشمزه و دوست داشتنی عکس طرز تهیه براونی کلاسیک گردویی طرز تهیه مربا ، ترشی، شربت طرز تهیه ترشیانواع مرباانواع ترشیمربای هویجترشی لیتهآشپزیاشپزی مرباترشیجاتطرز تهیه طرز تهیه سوسیس بندری طرز تهیه سوسیس بندری سمبوسه طرز تهیه سمبوسه جنوب تند خانگی ایران کوک سمبوسه جنوب سیرها و پیازها را ریز خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم شوند سپس گوشت چرخ کرده کدبانو ترشی ها طرز تهیه شاید بگین همه جور ترشی دیده بودیم به جز ترشی غوره این ترشی با بسیاری از خوراک‌ها طرز تهیه آش رشته طرز تهیه آشنای با تهیه ی فلافل و راز برای خوشمزه تر شدن آن طرز تهیه سرکه سیب سرآشپز برای تهیه سرکه، هر چقدر سیب‌ها بعد از چیده شدن از درخت، برای مدت بیشتری در یک جا قرار بگیرند ترشی کلم قرمز ترشی کلم قرمز طرز تهیه ترشی کلم قرمز مواد لازم برای ترشی کلم قرمز درست کردن ترشی انواع طرز تهیه ترشی بندری



لینک منبع :طرز تهیه ترشی بندری تند و خوشمزه

طرز تهیه ترشی بندری تند و خوشمزه - مجله اینترنتی ستاره setare.com/fa/news/.../طرز-تهیه-ترشی-بندری-تند-و-خوشمزه‏ - ذخیره شده 23 ا کتبر 2016 ... ترشی بندری یکی از انواع چاشنی‌های غذایی تند و خوشمزه است. طرز تهیه ترشی بندری تقریبا مشابه ترشی مخلوط است اما رب انار و تمبر هندی دارد. آموزش تهیه ترشی بندری - بیتوته www.beytoote.com/.../education-providing-port-pickle.html‏ - ذخیره شده - مشابه طرز تهیه مربای شیر مخصوص آذری های عزیز این هم دستور یک مربای خوشمزه که فکر کنم ... طرز تهیه : - فلفل های سبز قلمی را با کمی سرکه و نمک بجوشانید تا نرم شود. ... ادویه ترشی ، رب انار، آب گوجه فرنگی غلیظ شده و تمرهندی رقیق شده با سرکه را به مخلوط .... درست کردن خوراک تند سبزیجات رژیمی,ارزش غذایی خوراک تند سبزیجات رژیمی ... ترشی بندری - طرز تهیه ترشی بندری ترشی خوشمزه جنوب ... - ایران کوک https://irancook.ir/12/01/torshi-bandari/567/‏ - ذخیره شده رتبه: ۳٫۷ - ۵۹ نقد ترشی بندری = فلفل های سبز را با کمی سرکه و نمک بجوشانید تا نرم شوند سپس تمرهندی را درون ظرفی گذاشته و مقداری سرکه روی آن بریزید و به طور کامل هم بزنید ... دستور تهیه ترشی بندری فوق العاده لذیذ! +عکس - نیک صالحی www.niksalehi.com/.../دستور-تهیه-ترشی-بندری-فوق-العاده-لذیذ.html‏ - ذخیره شده ترخان ریز شده) سرکه به میزان لازم طرز تهیه ابتدا فلفل سبزهای تند را شسته و داخل کمی سرکه و آب و نمک […] مواد اولیه : ... طرز تهیه ترشی هوس برانگیز و خوشمزه انار. طرز تهیه ترشی، طرز تهیه ترشی بندری - آکا - آکاایران www.akairan.com/ashpazi/torshi1/6693.html‏ - ذخیره شده - مشابه طرز تهیه ترشی,ترشی بادمجان,ترشی بندری,طرز تهیه ترشی کلم قرمز,طرز تهیه ترشی ... امیدواریم با تهیه این ترشی خوشمزه، لذت کافی را برده و لحظات خوشی را در کنار ... ترشی بندری، طرز تهیه ترشی بندری - آکاایران www.akairan.com/ashpazi/torshi1/torshi-bandari.html‏ - ذخیره شده 14 آگوست 2015 ... ترشی بندری,آموزش تهیه ترشی بندری,ترشی بندری انبه,ترشی بندری گوجه,طرز ... در این مطلب آکاایران دو روش تهیه این ترشی خوشمزه را قرار داده است. ... آکاایران: ابتدا فلفل سبزهای تند را شسته و داخل کمی سرکه و آب و نمک بجوشانید ... طرز تهیه ترشی بندری مخصوص به همراه نکات مهم - هفت گنج 7ganj.ir/طرز-تهیه-ترشی-بندری-مخصوص-به-همراه-نکات/‏ - ذخیره شده - مشابه با ما همراه شوید تا با طرز تهیه این ترشی خوشمزه و پرطرفدار آشنا شوید. ... ابتدا فلفل سبزهای تند را شسته و داخل کمی سرکه و آب و نمک بجوشانید تا نرم شوند ،سپس آنها ... طرز تهیه ترشی بندری - سوران www.sooran.com/fa/recipes/4089/‏ - ذخیره شده - مشابه 8 ژوئن 2014 ... طرز تهیه ابتدا فلفل سبزهای تند را شسته و داخل کمی سرکه و آب و نمک بجوشانید تا نرم شوند ،سپس آنها را ریز کنیدتمبرهندی را درون ظرفی ریخته و ... طرز تهیه ترشی بندری تند و خوشمزه - ستاره | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/26998992‏ 23 ا کتبر 2016 ... ترشی بندری یکی از انواع چاشنی های غذایی تند و خوشمزه است. طرز تهیه ترشی بندری تقریبا مشابه ترشی مخلوط است اما رب انار و تمبر هندی دارد. دستور تهیه انواع ترشی خوشمزه به روش خانگی - پارس ناز www.parsnaz.com/pickles-delicious-recipes-by-khan.html‏ - ذخیره شده ترشی فلفل. مواد لازم. • ۵۰۰ گرم فلفل سبز تند. • ۱ لیتر سرکه. • نمک. • ۱ بوته سیر . • چند شاخه ترخون و نعناع. دستور تهیه انواع ترشی خوشمزه به روش خانگی. طرز تهیه.