مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آسیب دیدگی پرده بکارت حلقوی چگونه است؟

[ad_1]

پرده بکارت حلقوی قابل اتساع با توجه به ارتجاعی بودنش مشکلاتی را برای زوج‌های جوان ایجاد کرده است. با پارگی پرده بکارت و ساییدگی آن آشنا شوید

پرده بکارت چیست؟

پرده بکارت یک رینگ مخاطی ضخیم یا ظریف گرداگرد دهانه ورودی واژن می‌باشد که دارای یک غشاء نسبتاً نازک و لاستیکی کشش‌دار است. در بیشتر پرده‌ها یک دهنه ۱ تا ۲ سانتی‌متر باز برای خارج شدن خون هنگام عادت ماهانه وجود دارد. اندازه بزرگی این دهنه و شکل آن در افراد مختلف متفاوت است. به طوری که در برخی دختران شکل یک حاشیه باریک را دارد اما در برخی دیگر به صورت هلالی شکل بوده و تقریباً نیم دهنه واژن را می‌پوشاند.

انواع پرده بکارت حلقوی

پرده‌ بکارت حلقوی در دو نوع قابل اتساع و غیر قابل اتساع است. معمولا پرده های غیرقابل اتساع یا غیر قابل باز شدن در حین اولین دخول آلت تناسلی مردانه پاره می‌شوند و مانند سایر انواع این نوع پرده‌ها هستند. اما نوع حلقوی قابل اتساع علی رغم دخول ممکن است پاره نشده و برای مردان این تصور را ایجاد کند که همسر آن‌ها باکره نیست.
حلقوی قابل اتساع چیست - بکارت حلقوی ساده - واژن حلقوی

آسیب دیدگی پرده بکارت حلقوی به چه صورتی است؟

در پژوهشی که توسط پزشکی قانونی کشور در مورد مراجعه کنندگان برای معاینه پرده بکارت انجام شد مشخص گردید که بیشترین فراوانی انواع آناتومیک پرده بکارت مربوط به پرده بکارت حلقوی با لبه صاف می‌باشد همچنین از نظر نوع پرده، پرده بکارت حلقوی قابل اتساع با لبه صاف بیشترین موارد را به خود اختصاص می‌دهد.

انواع آسیب‌های مشاهده شده در پرده بکارت شامل:

  1. پارگی
  2. ساییدگی 
  3. متسع و مدخوله است.
در پرده‌های بکارت حلقوی غیر قابل اتساع بیش از نیمی از آسیب دیدگی‌ها شامل پارگی بکارت است ولی در مورد پرده بکارت حلقوی قابل اتساع، ساییدگی عامل 80 درصد آسیب دیدگی می‌باشد که این نشان از قابلیت ارتجاعی و کشسانی در پرده بکارت حلقوی قابل اتساع دارد.
بهترین نوع پردهای بکارت - حلقوی ارتجاعی چیست - عکس حلقوی ارتجاعی

ساعت بندی در آسیب دیدگی پرده بکارت چیست؟

در علم پزشکی ورودی واژن را به یک دایره ساعت مانند تشبیه کرده و نواحی آسیب دیدگی را با مشخص کردن ساعت مورد نظر تعیین می‌کنند. بیشترین نواحی آسیب دیده (پارگی و ساییدگی) در پرده‌های حلقوی در ناحیه ساعت‌های 6-9 و 3-6 می‌باشد. 

تعیین پارگی پرده بکارت حلقوی قابل اتساع و غیر قابل اتساع چگونه است؟

پارگی پرده بکارت هیچ گونه قاعده و قانونی ندارد و ممکن است به هر شکل و اندازه و در هر جهتی از پرده بکارت ایجاد شود. در پرده بکارت نوع حلقوی غیر قابل اتساع معمولاً 4 تا 5 پارگی شعاعی شکل بوجود می‌آید و انواع هلالی دو پارگی در طرفین پیدا می‌کنند. پارگی‌ها معمولاً از کناره آزاد پرده بکارت شروع شده و تا جدار واژن کشیده می‌شوند. در مواردی که سن دختر کم بوده و دستگاه تناسلی زنانه رشد کافی نداشته باشد ممکن است پارگی در واژن و سایر نواحی تناسلی نیز ایجاد شود.

توجه : داشتن رابطه جنسی بدون پارگی پرده بکارت توسط پزشکان از روی سائیدگی لبه‌های سوراخ پرده بکارت قابل تشخیص است همچنین با توجه به این که در پرده‌های قابل اتساع به دنبال تماس جنسی پارگی حادث نمی‌شود لذا در معاینه افراد دارای این نوع پرده باید دقت کافی دربررسی مخاط واژن و وضعیت چین‌های آن انجام شود.

باز شدگی و گشاد شدن دهانه واژن در اثر رابطه جنسی

باز شدگی مجرای واژن پس از دخول در اثر صاف شدن نسبی چین‌های واژن ایجاد می‌شود. در این حالت مجرای واژن معمولاً تا حدود دو سوم طول خود باز می‌گردد و چین‌های باز شده واژن بخوبی قابل مشاهده است. که در این حالت خواب چین‌ها بر خلاف حالت اولیه آن همه به یک سو یعنی بسوی دهانه واژن نبوده و بطور نامنظم به این سو و آن سو می‌باشد.
بکارت ارتجاعی چیست - حلقوی (قابل اتساع و غیرقابل اتساع) – پارگی پرده بکارت

رابطه جنسی تنها راه از بین رفتن پرده بکارت نیست

عوامل و مسائل متعددی باعث پارگی و از بین رفتن این قسمت از دستگاه تناسلی زنان می‌گردد. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

  • ورزش‌های سنگین از جمله ژیمناستیک اسب سواری وکاراته
  • انجام نزدیکی و مقاربت و دخول آلت مردانه
  • عمل خود ارضایی اگر همراه با داخل کردن یک جسم خارجی به درون واژن باشد می‌تواند سبب پارگی پرده می‌شود.
خودارضایی زنان نیز می‌تواند باعث آسیب پرده بشود. این عضو بدن بافتی بسیار حساس و نازک دارد که نسبت به کوچک‌ترین تحریک آسیب‌پذیر است. گرچه تحریکات کوچک و مختصر آسیب کامل به پرده نمی‌رساند ولی همین آسیب جزئی که برگشت‌ناپذیر و قابل تشخیص است نیز سبب حساس شدن می‌شود. احتمال پارگی پرده بر اثر خودتحریکی و پیامدهای روانی ناشی از آن وجود دارد.
  • عده ای نیز بطور مادر زادی با مشکل عدم وجود پرده مواجه هستند.
  • با احتمال کمتری تصادف نیز می‌تواند سبب پارگی پرده شود.
  • جراحی‌های لگنی وخیم

دلیل عدم خون‌ریزی برخی از زنان در اولین رابطه جنسی چیست؟

در حالتی که زن هنگام نزدیکی آرام و بدون تنش باشد، زمان کافی برای عشق‌ورزی داشته باشد، با طرف مقابل خود احساس راحتی کند و دهانه واژنش به اندازه کافی مرطوب باشد، دخول به نرمی انجام می‌شود و به این ترتیب ممکن است زن در اولین ارتباط خون‌ریزی نداشته باشد. ‌اما اگر زن مضطرب باشد یا بترسد و پاهایش را جمع کند دهانه واژن تنگ خواهد شد و هنگام دخول خون‌ریزی و درد خواهد داشت.

کلام آخر:

چه خونریزی در برقراری اولین رابطه دیده شود چه نشود تنگ بودن دهانه واژن هنگام دخول به خوبی نشان دهنده باکره بودن یک دختر است. طوری که می‌توان به سادگی تفاوت را در اولین رابطه جنسی با مثلاً دهمین بار در نحوه ورود آلت تناسلی مردانه به داخل واژن احساس کرد.

 منابع:

مجله اینترنتی ستاره

مجله علمی پزشکی قانونی - بخش تشریح مرکز پزشکی قانونی استان تهران


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

دکتر رهام صادقی سوالات درباره پرده بکارت نوع …دکتر رهام صادقی اخبار و تازه ها ، پاسخ به سوالات سوالات درباره پرده بکارت نوع شکل آناتومی و انواع پرده بکارت به همراه تصویر بانک …آناتومیوانواعپردهبکارتبهپرده بکارت در واقع پرده ای ناکامل از بافت همبندی است که عروق خونی کمی نیز داردراه کار تشخیص باکره بودن بیوطب بیوطبراهکارتشخیصباکرهبودنراه کار تشخیص باکره بودن پرده بکارت پرده‌ای است که در دهانه مهبل در قسمت تحتانی مشاوره تلفنی ۹۰۹۹۰۷۱۶۵۲ مرکز مشاوره آرامشخدمات مشاوره ای تلفنی از این پس شما می توانید حتی روزهای تعطیل فقط با یک تماس تلفنی دکتر رهام صادقی آمیزش دردناکسلام ، درد در هنگام مقاربت یکی از موارد اختلال در عملکرد جنسی به حساب می آید بهتر روش های تحریک جنسی و عشق بازی با همسر باسنتقویت این عضلات باعث افزایش قدرت شما در انجام تمام کارهایی است که انجام می‌دهیدهشدار نسبت به خطرات رابطه جنسی از مقعدرابطه …هشدار نسبت به خطرات رابطه جنسی از مقعدرابطه مقعدی انجام رابطه جنسی از راه مقعد با هر دکتر رهام صادقی سوالات درباره پرده بکارت نوع شکل آسیب دکتر رهام صادقی اخبار و تازه ها ، پاسخ به سوالات سوالات درباره پرده بکارت نوع شکل آسیب آناتومی و انواع پرده بکارت به همراه تصویر بانک دانستنی های آناتومیوانواعپرده پرده بکارت در واقع پرده ای ناکامل از بافت همبندی است که عروق خونی کمی نیز دارد راه کار تشخیص باکره بودن بیوطب بیوطب راهکارتشخیصباکره راه کار تشخیص باکره بودن پرده بکارت پرده‌ای است که در دهانه مهبل در قسمت تحتانی دهلیز آن مشاوره تلفنی ۹۰۹۹۰۷۱۶۵۲ مرکز مشاوره آرامش خدمات مشاوره ای تلفنی از این پس شما می توانید حتی روزهای تعطیل فقط با یک تماس تلفنی مستقیما دکتر رهام صادقی آمیزش دردناک سلام ، درد در هنگام مقاربت یکی از موارد «اختلال در عملکرد جنسی» به حساب می آید بهتر است روش های تحریک جنسی و عشق بازی با همسر باسن تقویت این عضلات باعث افزایش قدرت شما در انجام تمام کارهایی است که انجام می‌دهید هشدار نسبت به خطرات رابطه جنسی از مقعدرابطه مقعدی هشدار نسبت به خطرات رابطه جنسی از مقعدرابطه مقعدی انجام رابطه جنسی از راه مقعد با هر روش و



لینک منبع :آسیب دیدگی پرده بکارت حلقوی چگونه است؟

آسیب دیدگی پرده بکارت حلقوی چگونه است؟ - مجله اینترنتی ستاره setare.com/fa/.../آسیب-دیدگی-پرده-بکارت-حلقوی-چگونه-است‏ - ذخیره شده 18 نوامبر 2016 ... پرده بکارت حلقوی قابل اتساع با توجه به ارتجاعی بودنش مشکلاتی را برای زوج‌های جوان ایجاد کرده است. با پارگی پرده بکارت و ساییدگی آن آشنا ... پرده بکارت حلقوی چیست؟ + عکس - مجله اینترنتی ستاره setare.com/fa/news/6107/پرده-بکارت-حلقوی-چیست-عکس‏ - ذخیره شده 29 آگوست 2016 ... پرده بکارت حلقوی پرده‌ای است که در صورت برقراری رابطه جنسی پرده پاره نشده و خونریزی اتفاق نمی ... آسیب دیدگی پرده بکارت حلقوی چگونه است؟ دکتر رهام صادقی - پرده بکارت (نوع، شکل، آسیب، پارگی و ترمیم) www.roham.ws/web/ftopict-17582.html‏ - ذخیره شده - مشابه 1 ژوئن 2012 ... ترمیم پرده بکارت از طریق جراحی غیر قانونی است و فرد انجام دهنده تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد. ... فرق حلقوی ارتجاعی با سایر پرده ها ... ولی در صورتی که در حین مالش انگشت وارد واژن شده باشه احتمال آسیب‌دیدگی بکارت هست. آسیب دیدگی پرده بکارت حلقوی چگونه است؟ - ستاره | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28336914‏ 18 نوامبر 2016 ... آسیب دیدگی پرده بکارت حلقوی چگونه است؟ پرده بکارت حلقوی قابل اتساع با توجه به ارتجاعی بودنش مشکلاتی را برای زوج های جوان ایجاد کرده است. تشخیص پارگی و آسیب دیدگی پرده بکارت + علت - ویکی جوان www.wikijavan.com/24770-تشخیص-پارگی-و-آسیب-دیدگی-پرده-بکارت-عل.html‏ - ذخیره شده - مشابه 6 مارس 2015 ... روشهای تشخیص پارگی پرده ی بکارت معنای حقیقی از بین رفتن و پارگی پرده ... پارگی پرده، چه در حین دخول نزدیکی یا عوامل فوق، ممکن است با آسیب دیگر ... برخی دختران بطور مادرزاد پرده ای حلقوی (قابل ارتجاع، ضخیم و گوشتی دارند)، .... حضور در تیم منتخب آسیا · ویزای توریستی بلژیک را چگونه تهیه کنیم؟ آناتومی و انواع پرده بکارت به همراه تصویر | بانک دانستنی های زناشویی ... https://nikteb.com/آناتومی-و-انواع-پرده-بکارت-به-همراه-تصو.html‏ 19 ژوئن 2012 ... مثلا اینکه پرده های حلقوی دردناکترین نوع هنگام پاره شدن بوده و احتمالا تا چند روز خونریزی خواهند ... هر چند که، پرده بکارت نشانه ضیعفی برای بکارت واقعی است، زیرا بیشتر زنان، این پرده را ... ۳- احتمال تشخیص هایمن ترمیم شده چگونه است؟ .... امکان آسیب دیدگی وجود داره , برای اطمینان بیشتر به پزشک مراجعه کنید. آسیب دیدگی پرده بکارت چگونه اتفاق می افتد؟ - ازدواج و آموزش مسائل ... www.asheghi4u.ir/1386/01/31/post-356/‏ - ذخیره شده - مشابه 20 آوریل 2007 ... پارگی پرده بکارت هیچ گونه قاعده و قانونی ندارد و ممکن است به هر شکل و اندازه و در هر جهتی از پرده بکارت ایجاد شود. در پرده بکارت نوع حلقوی معمولا 4 ... انواع “پرده بکارت”+تشخیص پرده بکارت سالم وپاره+عکس - pirastefar.ir www.pirastefar.ir/?p=5911‏ - ذخیره شده انواع پرده های بکارت حلقوی غیرقابل اتساع در حین اولین دخول آلت تناسلی مردانه پاره شده و مانند سایر انواع ..... پارگی پرده چگونه تشخیص داده می شود؟ .... “درلبه هایسوراخ پرده باشد،علایم آسیب دیدگی است –افتادگی لبه ها ویا شبیه ستاره بودن لبه های ... علل پارگی پرده بکارت،پارگی پرده بکارت - آکاایران www.akairan.com/marriage/zanashooi/2013613123254.html‏ - ذخیره شده - مشابه علل,آسیب,پارگی,پرده,بکارت,مسائل ذکر شده بالا در مورد آسیب و پارگی پرده,آسیب و پارگی ... نکاتی مهم درباره پرده بکارت حلقوی دختران باکره نکاتی در مورد پرده بکارت و مشکلات آن آیا با ... چگونه شخصیتی جذاب و محبوب داشته باشیم؟ ... اما همیشه این طور نیست و حتی در صورت صدمه دیدن هم ممکن است دردناک و همراه با خونریزی نباشد. همه چیز در مورد پرده بکارت - بیتوته www.beytoote.com/wedlock/.../all1-hymen-about.html‏ - ذخیره شده پرده بکارت باکره بودن عکس پرده بکارت انواه بکارت فایده پرده بکارت آسیب پرده بکارت انواع پرده ... همه چیز درمورد سقوط از ارتفاع و آسیب دیدن پرده بکارت .... اما انواع حلقوی قابل اتساع علیرغم دخول ممکن است پاره نشده و برای مرد این تصور را ایجاد کنند که همسر او باکره نیست. .... چگونه می‌توان فهمید شخصی واقعا عاشق شماست؟