مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فروشگاه زنجیره‌ای وال مارت چگونه موفق شد؟

[ad_1]

وب‌سایت پنجره خلاقیت - فهیمه خراسانی: بیش از ۵ دهه از تأسیس یکی از بزرگ‌ترین خرده‌فروشی‌های جهان، یعنی وال‌مارت، توسط سام والتون آمریکایی می‌گذرد؛ این شرکت که در سال ۱۹۶۲ به‌عنوان یک فروشگاه تخفیف‌دار تأسیس شده بود، هم‌اکنون یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خرده‌فروشی جهان به‌شمار می‌رود و دارای بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها در سراسر جهان است.

این شرکت که در حال حاضر چندین فروشگاه داخلی و بین‌المللی را در سطح جهان پوشش می‌دهد، طیف متنوعی از مواد غذایی تا پوشاک را ارائه می‌کند. یافتن جایگاهی جهانی برای یک شرکت خرده‌فروشی، نشان‌دهنده روش‌های درست بازاریابی و نحوه فروش صحیح محصولات در طی سال‌ها است و بر همین اساس نیز در این گزارش به روند بازاریابی این شرکت و استراتژی‌های کاربردی آن برای نفوذ بر مشتریان و فروش بیشتر محصولات می‌پردازیم.


خرده‌ فروش خوب یعنی این!
تربیت کارکنان مشتری‌مدار

شرکت خرده‌فروشی وال‌مارت به‌خوبی آگاه است که جذب مشتریان، مهم‌ترین عامل فروش بیشتر و در نتیجه سوددهی بیشتر خواهد بود، بنابراین اقداماتی را برای خدمت‌رسانی بیشتر به مشتریان خود پی‌ریزی کرده است که در رأس آن‌ها، تربیت درست کارمندان قرار دارد.


از آنجایی که برخورد مناسب کارکنان می‌تواند تأثیر مثبتی روی مشتریان گذاشته و خاطره خوبی از وال‌مارت را در ذهن آن‌ها باقی بگذارد، این شرکت در سال گذشته میزان حقوق کارکنان خود را به‌ازای هر ساعت، ۹ دلار افزایش داده و با برنامه‌ریزی برای یک دوره آموزشی ۶ ماهه، سعی در آشنا کردن کارکنان خود با نحوه رفتار درست با مشتریان و جذب مشتری داشته است. دست‌اندرکاران این شرکت معتقدند که هر چقدر کارکنان آموزش‌دیده، در سمت‌های فروش قرار بگیرند، امکان تکریم مشتری و خدمت‌رسانی به وی بالاتر رفته و پروسه جذب مشتری، به‌صورت بهتری پیگیری می شود.

قیمت پایین و جذب مشتری وفادار

عموما همه مردم در هنگام خرید به‌دنبال قیمت‌های پایین هستند و این ویژگی مشتریان زیادی را جذب خواهد کرد، بر همین اساس نیز یکی از ویژگی‌های بارز فروشگاه‌های وال‌مارت و قیمت‌های پایین محصولات آن است، به‌طوری که هر فردی با دیدن آگهی‌های این شرکت در رابطه با قیمت‌های پایین محصولات آن و رفتن به فروشگاه‌ها و یا وب‌سایت‌های فروش آن، تبدیل به یک مصرف‌کننده وفادار خواهد شد و وال‌مارت را به‌عنوان یکی از مراکز محبوب خود برای خرید انتخاب خواهد کرد؛ شایان ذکر است که قیمت پایین محصولات وقتی در حجم بالایی فروش برود، نه‌تنها زیان‌آور نخواهد بود، بلکه سود قابل توجهی را نیز به‌دنبال خواهد داشت و خصوصا با جذب مشتریان وفاداری که به‌طور ثابت خرید خود را از این فروشگاه انجام خواهند داد، یکی از اهداف مهم این شرکت، یعنی جذب طیف بیشتری از مشتریان، تحقق خواهد یافت.

هر کجا و هر لحظه می‌توانید از وال‌مارت خرید کنید

روش‌های بازاریابی تنها به تهیه پیام‌های تبلیغاتی، ساختن کلیپ‌ها و عکس‌های تأثیرگذار، طراحی پلتفرم‌های تبلیغاتی و… محدود نمی‌شود، بلکه روش‌های غیرمستقیمی نیز وجود دارد که با در نظر گرفتن رفاه مشتریان، به‌طور غیرمستقیم، آن‌ها را به شرکت مذکور متمایل می‌کنند؛ در همین راستا، خدمات آنلاین و در دسترس بودن همیشگی وب‌سایت‌های وال‌مارت، یکی از راهکارهای بازاریابی موفق این شرکت به‌شمار می‌رود.


دنیای الکترونیک، خدمات زیادی را برای فعالیت‌های بازاریابی در اختیار شرکت‌ها و برندهای مختلف قرار داده است که یکی از ساده‌ترین  و در عین حال مهم‌ترین آن‌ها، در دسترس بودن برای مشتریان است؛ به این معنا که یک مشتری وال‌مارت، حتما نباید در یکی از فروشگاه‌های آن حضور فیزیکی داشته باشد، بلکه وب‌سایت‌های فروش این کمپانی، به‌صورت آنلاین و ۲۴ ساعته در خدمت مشتریان بوده و آن‌ها می‌توانند یک خرید آسان را بدون زحمت رفتن به فروشگاه، انجام دهند.

کمپین‌های متعدد در رسانه‌های اجتماعی

خرده‌فروشی بزرگ وال‌مارت، به‌درستی اهمیت رسانه‌های اجتماعی را در برنامه‌های بازاریابی خود دریافته است و استفاده قابل توجهی از فضاهای مذکور برای فعالیت‌های تبلیغاتی خود دارد؛ همچنین با توجه به اهمیتی که روند اشتراک‌گذاری در صفحات اجتماعی دارد، کمپانی وال‌مارت با یافتن کاربران فعال و برنامه‌ریزی دقیق، بسیاری از آگهی‌ها، عکس‌ها، پیام‌ها و ویدئوهای خود را در این فضاها به اشتراک گذاشته و از این منظر نیز با طیف گسترده‌ای از مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کند، ضمن اینکه امکان خرید آنلاین در وب‌سایت‌های فروش این کمپانی نیز باعث می‌شود کاربران رسانه‌های اجتماعی، به‌آسانی در فروشگاه‌های مجازی این شرکت حضور پیدا کنند و با توجه به تخفیف‌های ارائه‌شده و محصولات متنوعی که این فروشگاه عرضه می‌کند، جزو گروه خریداران این کمپانی قرار بگیرند.


خرده‌ فروش خوب یعنی این!
بازاریابی آمیخته در وال‌مارت

این کمپانی بزرگ خرده‌فروشی، سعی در استفاده از همه روش‌های تبلیغاتی مناسب را داشته و می‌توان گفت در این زمینه موفق نیز بوده است؛ در فروشگاه‌های وال‌مارت، فروشندگانی را می‌بینیم که برای امر فروش، آموزش دیده و با صبر و حوصله با مشتریان در حال گفت‌وگو هستند و به‌دنبال متقاعد کردن آن‌ها برای خرید هستند؛ از طرفی تبلیغات این فروشگاه در بسیاری از روزنامه‌ها و مجلات به‌چشم می‌خورد و در عین حال بسیاری از کاربران صفحات مجازی نیز به‌صورت روزانه، با محصولات جدید و تخفیف‌های ویژه فروش این کمپانی آشنا می‌شوند؛ همچنین ممکن است نام وال‌مارت در مراکز خیریه نیز به‌عنوان یک حامی مالی به‌چشم بخورد؛ بنابراین می‌توان گفت این غول خرده‌فروشی، برای انجام فعالیت‌های بازاریابی خود، طیف گسترده‌ای از روش‌های تبلیغاتی را به صورتی آمیخته مورد استفاده قرار می‌دهد و از شگردهای بازاریابی سنتی و مدرن، نهایت استفاده را می‌برد.

بازاریابی ویروسی وال‌مارت

روش تبلیغات دهان‌به‌دهان که یکی از راهکارهای بازاریابی قدیمی و موثر به‌شمار می‌رود، در دنیای امروز نیز کماکان ارزش خود را حفظ کرده است اما این استراتژی بیشتر در فضای مجازی و با نام بازاریابی ویروسی شناخته می‌شود؛ به این معنا که برندهای مختلف می‌توانند آگهی‌های تبلیغاتی خود را مانند ویروسی در بین کاربران مجازی خود منتشر کنند.


در همین راستا نیز شرکت وال‌مارت، با ارائه یک آگهی جالب در بین مخاطبان خود در صفحات مجازی، سعی در شکل دادن به یک بازاریابی ویروسی داشته است؛ به این صورت که آهنگ کریسمس توسط یک هنرپیشه محبوب خوانده می‌شود و در پایان شرکت وال‌مارت از مخاطبان خود می‌خواهد که آهنگ مذکور را با صدای خود خوانده و ویدئوی آن را برای این کمپانی بفرستند که در صورت انجام این کار، پاداش مالی به آن‌ها تعلق خواهد گرفت. با توجه به راهکار بازاریابی ویروسی، اقدام فوق باعث به‌اشتراک‌گذاری این آگهی در بین مخاطبان زیادی شد و در نتیجه یک تبلیغ دهان‌به‌دهان در فضای مجازی برای این شرکت اتفاق افتاد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

کسب و کار موفق در دوران رکودبیشتر شرکت های موفق در دوران رکود شرکت هایی هستند که نه تنها از هزینه های بازاریابی بارکد چیست؟ بارکد چیست؟ بارکد به زبان ساده می توان گفت مجموعه ای از میله ها یا خطوط سیاه رنگی که اخبار اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان دمادمدمادم، بزرگترین وبسایت خبری ایرانی است که تمامی اخبار و وقایع اصلاح‌طلبان و اعتدال نتیجه انتخابات آمریکا؛ ترامپ رئیس جمهور شدآمریکاترامپرئیسجمهورشدنامزد حزب جمهوری‌خواه پیروز پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شد ترامپ موفقیت بیشتر افراد موفق برای رسیدن به موفقیت عادت های مناسبی داشته اند معمولا عادت افراد چیست ؟ مزایا، معایب و کاربردهای تکنولوژی …چیست؟ چیست؟ سامانهٔ شناسایی امواج رادیویی به انگلیسی ‏ به اختصار گوگل ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادگوگلگوگل از جهت فرهنگ شرکت‌داری غیررسمی و خودمانی خود شناخته شده‌است در فهرست بهترین کسب و کار موفق در دوران رکود کسب و کار موفق در دوران رکود دوران رکوددوران رکود اقتصادهزینه بازاریابیدرآمد کسب و کار بارکد چیست؟ بارکد چیست؟ بارکد به زبان ساده می توان گفت مجموعه ای از میله ها یا خطوط سیاه رنگی که اخبار اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان دمادم دمادم، بزرگترین وبسایت خبری ایرانی است که تمامی اخبار و وقایع اصلاح‌طلبان و اعتدال نتیجه انتخابات آمریکا؛ ترامپ رئیس جمهور شد رئیسجمهورشد نامزد حزب جمهوری‌خواه پیروز پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شد ترامپ در این موفقیت بیشتر افراد موفق برای رسیدن به موفقیت عادت های مناسبی داشته اند معمولا عادت افراد موفق بخش چیست ؟ مزایا، معایب و کاربردهای تکنولوژی علم فردا چیست؟ چیست؟ سامانهٔ شناسایی امواج رادیویی به انگلیسی ‏ به اختصار گوگل ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد گوگل گوگل از جهت فرهنگ شرکت‌داری غیررسمی و خودمانی خود شناخته شده‌است در فهرست بهترین شرکت



لینک منبع :فروشگاه زنجیره‌ای وال مارت چگونه موفق شد؟

فروشگاه زنجیره‌ای وال مارت چگونه موفق شد؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/.../فروشگاه-زنجیره‌ای-وال-مارت-چگونه-موفق-شد‏ - ذخیره شده 8 دسامبر 2016 ... شرکت وال‌مارت که در سال ۱۹۶۲ به‌عنوان یک فروشگاه تخفیف‌دار تأسیس شده بود، هم‌اکنون یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خرده‌فروشی جهان به‌شمار می‌رود و ... فروشگاه زنجیره‌ای وال مارت چگونه موفق شد؟ - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/.../فروشگاه-زنجیره‌ای-وال-مارت-چگونه-موفق-شد/‏ 8 دسامبر 2016 ... فروشگاه زنجیره‌ای وال مارت چگونه موفق شد؟ فهیمه خراسانی: بیش از ۵ دهه از تأسیس یکی از بزرگ‌ترین خرده‌فروشی‌های جهان، یعنی وال‌مارت، توسط سام ... فروشگاه زنجیره ای وال مارت چگونه موفق شد؟ - برترین ها | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29344728‏ 8 دسامبر 2016 ... فروشگاه زنجیره ای وال مارت چگونه موفق شد؟ وب سایت پنجره خلاقیت - فهیمه خراسانی: بیش از 5 دهه از تأسیس یکی از بزرگ ترین خرده فروشی های جهان، ... Btitr - فروشگاه زنجیره ای وال مارت چگونه موفق شد؟ www.btitr.com/.../فروشگاه-زنجیره-ای-وال-مارت-چگونه-موفق-شد؟‏ - ذخیره شده 8 دسامبر 2016 ... شرکت وال مارت که در سال 1962 به عنوان یک فروشگاه تخفیف دار تأسیس شده بود، هم اکنون یکی از بزرگ ترین شرکت های خرده فروشی جهان به شمار می ... فروشگاه زنجیره ای وال مارت چگونه موفق شد؟ - تی نیوز tnews.ir/news/931e75606447.html‏ 8 دسامبر 2016 ... وب سایت پنجره خلاقیت - فهیمه خراسانی: بیش از ۵ دهه از تأسیس یکی از بزرگ ترین خرده فروشی های جهان، یعنی وال مارت، توسط سام والتون آمریکایی ... رموز موفقیت فروشگاه زنجیره ای وال مارت - سبز افزار آریا www.sabzafzar.com/blog/retail/item/walmart-secret‏ - ذخیره شده - مشابه وال مارت از فروشگاه های زنجیره ای معروف در ایالات متحده و کانادا است که در مکزیک ، اروپا ٬ هند و ... سال بعد که سهام شرکت در بورس نیویورک عرضه شد تعداد فروشگاهها به 38، فروش به 2/44 میلیون .... وال - مارت در کاهش هزینه های توزیع نیز بسیار موفق بود. وال مارت چگونه وال مارت شد ؟ | iroonia iroonia.ca/وال-مارت-چگونه-وال-مارت-شد-؟/‏ - ذخیره شده 27 نوامبر 2013 ... فروش این فروشگاه زنجیره ای را 470 میلیارد دلار اعلام شده و حدود دو میلیون و ... والمارت هشت هزار و پانصد فروشگاه در 15 کشور جهان داردو توسط سام والتون پایه ... چند وقت استراتژی جدید والتون هم در این فروشگاه موفق شد و او توانست 350 ... وال‌مارت - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/وال‌مارت‏ - ذخیره شده - مشابه در طول سال‌های بعدی، والتون بسیار موفق عمل کرد، بطوری‌که توانست، سرمایه خود را، ... سپس در ۱۹۹۹ وال‌مارت، وارد اروپا هم شد و با خرید فروشگاه‌های زنجیره‌ای "آیسدا"، به ... فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش - چگونه وال ﻣﺎرت با اتخاذ استراتژی ... ofogh-koorosh.blogfa.com/.../چگونه-وال-ﻣﺎرت-با-اتخاذ-استراتژی-توزیع-و-فروش-مناسب-کی-مارت-را-پشت-سرگذاشت‏ - ذخیره شده چگونه وال ﻣﺎرت با اتخاذ استراتژی توزیع و فروش مناسب کی مارت را پشت ... دﻫﻪ ﺑﻌﺪ ﺑﻪ ﺳﻮدده ﺗﺮﻳﻦ و ﻋﻈﻴﻢ ﺗﺮﻳﻦ ﻛﻤﭙﺎﻧﻲ ﻓﺮوﺷﮕﺎه ﻫﺎی زﻧﺠﻴﺮه ای در ﺟﻬﺎن ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺷﺪه ﺑﻮد و ﻛﻲ ﻣﺎرت را ﻓﺮﺳﻨﮓ ﻫﺎ ﭘﺸﺖ ... ﺗﺠﺮﺑﻪ وال ﻣﺎرت و ﺳﺎﻳﺮ ﻛﻤﭙﺎﻧﻲ ﻫﺎی ﻣﻮﻓﻖ، ﭼﻬﺎر اﺻﻞ ﻛﻠﻴﺪی را ﺑﺮای رﻗﺎﺑﺖ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﻣﺤﻮر ﺗﻮﺻﻴﻪ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ:. فروشگاه زنجیره‌ای وال مارت چگونه موفق شد؟ - مجله تفریحی نیوزس newzes.ir/search/?...فروشگاه%20زنجیره‌ای%20وال%20مارت%20چگونه%20موفق%20...‏ - ذخیره شده کد خبر: ۴۳۶۲۸۴ ۲۲۰ بازدید وب‌سایت پنجره خلاقیت - فهیمه خراسانی: بیش از ۵ دهه از تأسیس یکی از بزرگ‌ترین خرده‌فروشی‌های جهان، یعنی وال‌مارت، توسط سام والتون ...