مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فورد GT از سیستم تعلیق منحصر به فرد بهره می‌برد

[ad_1]

فورد GT بدون شک یکی از جالب توجه‌ترین ابرخودروهای تاریخ است. در این میان، سیستم تعلیق آن کاملا با دیگر ابرخودروها متفاوت است.

همان طور که انتظار می‌رود، ابرخودروی فورد GT مجهز به سیستم تعلیق قابل تنظیم چند وضعیتی است. تمامی ابرخودروهای موجود، با روی کار آمدن فناوری‌های جدید و پیشرفته در این زمینه، از قابلیت‌هایی این‌چنینی به شکل‌هایی متفاوت بهره می‌برند. اما با اولین آزمایش‌های رانندگی که در مراحل پیش‌تولید خودروی پروتوتایپ فورد GT‌ صورت گرفت، کمپانی Ford توانایی‌های منحصربه‌فرد این خودرو را به رخ رقبا کشید و نشان داد در حال حاضر این خودرو در قیاس با خودروهایی که در گروه آن قرار می‌گیرند، هیچ مشابهی ندارد. طراحی و مهندسی این خودرو آن‌چنان با دقت و ظرافت انجام گرفته است که کمتر خودرویی توان رقابت با آن دارد.

سیستم تعلیق فورد GT به‌جای بهره‌گیری از فنر لول، از میله‌های پیچشی و فشاریِ فعال استفاده می‌کند. این مسئله باعث می‌شود قسمت‌های اصلی سیستم تعلیق به نسبت در وسط خودرو قرار بگیرند. با این تدبیر، علاوه بر این‌ که وزن تحت پوشش سیستم تعلیق افزایش می‌یابد؛ فضای کافی برای کانال‌های ورودی و خروجی هوا  -که از فاکتورهای اصلی در بهبود شرایط آئرودینامیک خودرو هستند- ایجاد می‌شود.

فورد GT

سیستم پیچیده‌ای که کمپانی فورد تنها با توضیحاتی مبهم آن را توصیف کرده است (گواهی و مدارک اختراعات صورت گرفته در این زمینه هنوز منتشر نشده است)، برای هر گوشه خودرو، از دو فنر با پیکربندی سری استفاده می‌کند. بر اساس روابط فیزیکی موجود در این رابطه، با اتصال دو فنر پیچشی ایده‌آل در امتداد یکدیگر، فنری غول‌پیکر به دست می‌آید که برای فشرده شدن به مقدار کمتری نیرو احتیاج دارد. به بیان دیگر، ثابت فنر در حالت سری به نسبت تک‌تک فنرهای شکل‌دهنده آن، مقدار کمتری خواهد داشت.

مجموعه‌ای از میله‌های پیچشی، بازوهای منحنی نگه‌دارنده و محرک‌هایی که با انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی کنترل می‌شوند، سیستمی را در خودروی فورد GT پدید آورده است که در آن هر چرخ با دو فنر در حالت سری در جای خود قرار گرفته است. زمانی که سیستم تعلیق در حالت عادی قرار دارد (وضعیتی که در حالت رانندگی معمولی یا در شرایط بارانی اتفاق می‌افتد)، هر دو فنر درگیر خواهند بود. فعال کردن حالت رانندگی اسپرت نیز پیکربندی فنرها را بدون تغییر حفظ می‌کند، اما با فعال شدن دمپرهای سه وضعیتی DSSV خودکار، شرایطی خشک‌تر به نسبت حالت معمولی ایجاد خواهد شد.

زمانی که راننده حالت مسابقه‌ای یا Vmax را انتخاب کند، پیکربندی سری فنرها غیرفعال می‌شود و چرخ‌ها تنها به یک فنر با ضریب ارتجاعی بسیار بیشتر از حالت سری، متصل خواهند بود. ارتفاع خودرو چیزی حدود ۵ سانتی‌متر کاهش می‌یابد که منجر به فاصله بسیار کم ۷.۱۱ سانتی‌متر از زمین می‌شود. همچنین دمپرهای موجود در خشک‌ترین حالت از سه وضعیت در دسترس قرار می‌گیرند. در حالت مسابقه‌ای، اجزای سیستم آئرودینامیک خودرو در شرایطی قرار می‌گیرند که بیشترین نیرو را به سمت پایین (Downforce)، ایجاد کنند. در حالت Vmax، بال خودرو و شکاف‌های موجود در وضعیتی قرار می‌گیرند که چسبندگی به حداقل برسد.

فورد GT

در عمل، حالت‌های مسابقه‌ای یا Vmax شرایطی فراهم می‌کنند که در آن پیکربندی شاسی و سیستم تعلیق با به‌کارگیری نرخ‌های متفاوتی از دمپینگ و قابلیت ارتجاع، بی‌همتا است. ارتفاع سواری، ضریب ارتجاع و نرخ دمپینگ همه و همه برای رسیدن به بالاترین حد کارایی بدون از دست دادن راحتی در شرایط اسپرت و معمولی، بهینه شده‌اند. در ابرخودرو فورد GT سیستم تعلیق مسابقه‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد که برخلاف دیگر خودروهای سوپراسپرت، این قابلیت را دارد تا در جاده‌ها و خیابان‌های منتهی به پیست هم راحتی و آسایش را برای سرنشینان خود فراهم کند. حتی دکمه‌ای با عنوان Comfort در خودرو تعبیه شده است که در حالت عادی، دمپرها را برای شرایط و جاده‌های ناهموار نرم‌تر می‌کند.

نکته جذاب دیگری در این میان در رابطه با سیستم تعلیق ابرخودرو Ford GT وجود دارد: از آن جایی که کمپانی فورد سیستم‌های تعلیق و آئرودینامیک خودرو را با فاصله از سیستم فرمان هیدرولیک قدیمی آن قرار داده است، خودرو با سرعت بالایی از ارتفاع در حالت معمولی به ارتفاع حالت مسابقه‌ای یا Vmax می‌رسد. همچنین حالتی در خودرو وجود دارد که به آن اجازه می‌دهد با بالا آوردن قسمت جلویی خودرو از مسیرهایی با شیب بالا عبور کند. این عمل به‌قدری سریع اتفاق می‌افتد که حس شرکت در رقابت‌های بالا و پایین پریدن  خودرو (رقابت‌هایی با سیستم‌های تعلیق غیرمعمول) به سرنشینان القا می‌شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

اروند پلاک صفحه از قیمت روز خودرو اخبار …دوج چلنجر مدل ۲۰۱۷ طراحی مفهومی سیتروئن چیزی شبیه رویا بررسی لکسوس چطور فایلی را از سیستم عامل مجازی به سیستم عامل …پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ هایلایت ۱۳۷ از تغییر نام تاچ ویز به تا ورود به حلقه های دنیای فناوری صفحه زومیت پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ هایلایت ۱۳۷ از تغییر نام تاچ ویز به تا ورود به حلقه های پرتال جامع خودرو کشور صفحه اصلیآغاز پیش‌فروش کولئوس جدید با قیمت زیر میلیون‌تومان از بهمناروند پلاک قیمت روز خودرو اخبار خودروشرایط فروش با قیمت پراید چه خودروهایی را در خارج می‌توان خرید؟ در کشورهای مختلف دنیا یا مستقیما اروند پلاک صفحه از قیمت روز خودرو اخبار خودرو دوج چلنجر مدل ۲۰۱۷ طراحی مفهومی سیتروئن چیزی شبیه رویا بررسی لکسوس مدل چطور فایلی را از سیستم عامل مجازی به سیستم عامل اصلی منتقل پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ هایلایت ۱۳۷ از تغییر نام تاچ ویز به تا ورود به حلقه های زحل دنیای فناوری صفحه زومیت پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ هایلایت ۱۳۷ از تغییر نام تاچ ویز به تا ورود به حلقه های زحل پرتال جامع خودرو کشور صفحه اصلی آغاز پیش‌فروش کولئوس جدید با قیمت زیر میلیون‌تومان از بهمن اروند پلاک قیمت روز خودرو اخبار خودروشرایط فروش با قیمت پراید چه خودروهایی را در خارج می‌توان خرید؟ در کشورهای مختلف دنیا یا مستقیماً توسط



لینک منبع :فورد GT از سیستم تعلیق منحصر به فرد بهره می‌برد

فورد GT از سیستم تعلیق منحصر به فرد بهره می‌برد - زومیت www.zoomit.ir/2016/12/11/.../ford-gt-possess-unique-suspension/‏ - ذخیره شده 12 دسامبر 2016 ... همان طور که انتظار می‌رود، ابرخودروی فورد GT مجهز به سیستم تعلیق قابل تنظیم چند وضعیتی است. تمامی ابرخودروهای موجود، با روی کار آمدن فناوری‌های ... تصاویر برای فورد GT از سیستم تعلیق منحصر به فرد بهره می‌برد فورد GT از سیستم تعلیق منحصر به فرد بهره می برد - تکنومون technomon.com/.../فورد-gt-از-سیستم-تعلیق-منحصر-به-فرد-بهره-می-برد‏ - ذخیره شده 12 دسامبر 2016 ... همان طور که انتظار می‌رود، ابرخودروی فورد GT مجهز به سیستم تعلیق قابل تنظیم چند وضعیتی است. تمامی ابرخودروهای موجود، با روی کار آمدن فناوری‌های ... Btitr - فورد GT از سیستم تعلیق منحصر به فرد بهره می برد www.btitr.com/.../فورد-GT-از-سیستم-تعلیق-منحصر-به-فرد-بهره-می-برد‏ - ذخیره شده 13 دسامبر 2016 ... همان طور که انتظار می رود، ابرخودروی فورد GT مجهز به سیستم تعلیق قابل تنظیم چند وضعیتی است. تمامی ابرخودروهای موجود، با روی کار آمدن فناوری ... فورد GT از سیستم تعلیق منحصر به فرد بهره می برد - زومیت - تی نیوز tnews.ir/زومیت/03ab75856210.html‏ - ذخیره شده همان طور که انتظار می‌رود، ابرخودروی فورد GT مجهز به سیستم تعلیق قابل تنظیم چند وضعیتی است. تمامی ابرخودروهای موجود، با روی کار آمدن فناوری‌های جدید و پیشرفته ... فورد GT از سیستم تعلیق منحصر به فرد بهره می‌برد - تلگرامی webloge.top/news/427452‏ فورد GT از سیستم تعلیق منحصر به فرد بهره می‌برد. فورد GT بدون شک یکی از جالب توجه‌ترین ابرخودروهای تاریخ است. در این میان، سیستم تعلیق آن کاملا با دیگر ... فورد GT از سیستم تعلیق منحصر به فرد بهره می‌برد - آوانیوز ava-news.ir/search/?...فورد%20GT%20از%20سیستم%20تعلیق%20منحصر%20به%2...‏ - ذخیره شده دنیای اقتصاد: یکی از مدیران فورد موتور اعلام کرد این شرکت تولید خودرو در ونزوئلا را تا ماه آوریل به حالت تعلیق درآورده است. به گزارش اکونومیک تایمز، لایل واترز، ... فورد GT از سیستم تعلیق منحصر به فرد بهره می‌برد - نگار آنلاین www.negaronline.com/.../فورد-GT-از-سیستم-تعلیق-منحصر-به-فرد-بهره-می‌برد‏ - ذخیره شده 12 دسامبر 2016 ... همان طور که انتظار می‌رود، ابرخودروی فورد GT مجهز به سیستم تعلیق قابل تنظیم چند وضعیتی است. تمامی ابرخودروهای موجود، با روی کار آمدن فناوری‌های ... فورد GT از سیستم تعلیق منحصر به فرد بهره می‌برد - خوب خوان khubkhan.ir/.../فورد-gt-از-سیستم-تعلیق-منحصر-به-فرد-بهره-می-برد/preview‏ 12 دسامبر 2016 ... همان طور که انتظار می‌رود، ابرخودروی فورد GT مجهز به سیستم تعلیق قابل تنظیم چند وضعیتی است. تمامی ابرخودروهای موجود، با روی کار آمدن فناوری‌های ... فورد GT از سیستم تعلیق منحصر به فرد بهره می‌برد - گروه پارس parskhodrogroup.ir/.../فورد-gt-از-سیستم-تعلیق-منحصر-به-فرد-بهره-م/‏ - ذخیره شده 8 دسامبر 2016 ... فورد GT بدون شک یکی از جالب توجه‌ترین ابرخودروهای تاریخ است. در این میان، سیستم تعلیق آن کاملا با دیگر ابرخودروها متفاوت است.