مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

جراحی نوین برای بازگرداندن بینایی به نابینایان

[ad_1]
خبرگزاری ایسنا: مرکز کنترل و پیشگیری بیماری تخمین زده که در سال 2010، 2.5 میلیون مورد مراجعه به اورژانس و مرگ و میر در اثر آسیب‌های تروماتیک مغز در آمریکا گزارش شده است.

به نقل از ساینس آلرت، این نوع از آسیب‌ها، صدمه شدیدی به بینایی فرد وارد کرده و حتی می‌تواند منجر به کوری شود.

در حال حاضر محققان طی انجام یک پژوهش جدید کشف کرده‌اند که می‌توان بینایی را در افرادی که از آسیب‌های مغزی رنج می‌برند بازسازی کرد.

علاوه بر این آنها قادر به بازگرداندن دید کامل در بیمارانی هستند که قبل از آسیب از نظر قانونی نابینا بودند.

نابینای قانونی (Legally Blind ) به شخصی گفته می‌شود که از نظر چشم پزشکی و بینایی سنجی دیدش کمتر از 10 درصد باشد.

این پژوهش کوچک توسط محققان در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، موسسه چشم Kresge در دانشگاه ایالتی وین در دیترویت و موسسه چشم L.V. Prasad  در هند انجام شده است.

این پژوهش بر روی 20 بیمار انجام شد که به دلیل سندرم ترسون تحت عمل جراحی قرار گرفته بودند .برخی از بیماران در هر دو چشم خود دچار خونریزی شده بودند، در نتیجه این مطالعه بر روی 28 چشم انجام شد.

به خونریزی در چشم به دلیل ضربه‌های مغزی، سندرم ترسون می‌گویند.

از این روش برای بازگرداندن بینایی در بیمارانی که ویترکتومی شده‌اند نیز استفاده می‌شود.

ویترکتومی نوعی از جراحی چشمی است که برای درمان برخی از اختلالات شبکیه و زجاجیه به کار می‌رود.

در این عمل جراحی، بافت ژله مانند پشت عدسی چشم برداشته شده و با محلول سالین جایگزین می‌شود.

تنها یک ماه پس از عمل جراحی، دید بیماران به طور متوسط از میانگین ​​20/40 به میانگین 20/1290 بهبود یافته و در عرض چند ماه، تقریبا تمام بیماران به دید 20/20 (بینایی نرمال) رسیدند.

محققان خاطر نشان کردند که طول زمان بین آسیب و عمل جراحی، به اینکه چقدر دید بیمار بهتر شود ارتباطی ندارد.

این جراحی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر آمار تکان دهنده نابینایی در اثر آسیب مغزی داشته باشد و امید دیدن دوباره را به میلیون‌ها نفر در هر سال بازگرداند.

یافته‌های این پژوهش در مجله Ophthalmology به چاپ رسیده است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

بررسی مراحل رشد روانی – جنسی از دیدگاه فروید • …بررسیرشدروانیجنسیدیدگاهمقدمه‌ای بر تاریخچه روانشناسی رشد هدفی که روانشناسی رشد امروزه به دنبال آن است اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …محققان دانشگاه کالیفرنیا روبات جدیدی ساخته اند که به گفته آنها، چابک ترین روبات با خبرگزاری انا اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریخبرگزاری اناخبرگزاری آنا وابسته بهخبرگزاری اناتولیخبرگزاری انارستانخبرگزاری آنا بررسی مراحل رشد روانی – جنسی از دیدگاه فروید • موسسه بررسیرشدروانیجنسی مقدمه‌ای بر تاریخچه روانشناسی رشد هدفی که روانشناسی رشد امروزه به دنبال آن است کاملاً اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار تکنولوژی محققان دانشگاه کالیفرنیا روبات جدیدی ساخته اند که به گفته آنها، چابک ترین روبات با قابلیت خبرگزاری انا اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری خبرگزاری اناخبرگزاری آنا وابسته بهخبرگزاری اناتولیخبرگزاری انارستانخبرگزاری آنا



لینک منبع :جراحی نوین برای بازگرداندن بینایی به نابینایان

روش جراحی نوین برای بازگرداندن بینایی به نابینایان - ایسنا www.isna.ir/news/.../روش-جراحی-نوین-برای-بازگرداندن-بینایی-به-نابینایان‏ - ذخیره شده 14 دسامبر 2016 ... مرکز کنترل و پیشگیری بیماری تخمین زده که در سال 2010، 2.5 میلیون مورد مراجعه به اورژانس و مرگ و میر در اثر آسیب‌های تروماتیک مغز در آمریکا ... روش جراحی نوین برای بازگرداندن بینایی به نابینایان - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/.../روش-جراحی-نوین-برای-بازگرداندن-بینایی-به-نابینایان/‏ 16 دسامبر 2016 ... روش جراحی نوین برای بازگرداندن بینایی به نابینایان. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری تخمین زده که در سال 2010، 2. 5 میلیون مورد مراجعه به ... بالاترین: روش جراحی نوین برای بازگرداندن بینایی به نابینایان https://www.balatarin.com/permlink/2016/12/14/4374832‏ 14 دسامبر 2016 ... مرکز کنترل و پیشگیری بیماری تخمین زده که در سال 2010، 2.5 میلیون مورد مراجعه به اورژانس و مرگ و میر در اثر آسیب‌های تروماتیک مغز در آمریکا ... :جراحی نوین برای بازگرداندن بینایی به نابینایان - انجمن حمایت ... rpsiran.ir/forum/showthread.php?tid=5161‏ به گزارش"انجمن حمایت ازبیماران چشمی آرپی،لبر و اشتارگات در ایران"به نقل از ساینس آلرت طبق یافته‌های پژوهشی جدید که در مجله Ophthalmology به چاپ رسیده است. روش جراحی نوین برای بازگرداندن بینایی به نابینایان | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29773029‏ 14 دسامبر 2016 ... روش جراحی نوین برای بازگرداندن بینایی به نابینایان. دولت بهار: مرکز کنترل و پیشگیری بیماری تخمین زده که در سال 2010، 2. 5 میلیون مورد ... روش جراحی نوین برای بازگرداندن بینایی به نابینایان - تی نیوز tnews.ir/news/e8ce76048510.html‏ 14 دسامبر 2016 ... روش جراحی نوین برای بازگرداندن بینایی به نابینایان. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری تخمین زده که در سال 2010، 2.5 میلیون مورد مراجعه به ... اجتماعی » جراحی نوین برای بازگرداندن بینایی به نابینایان www.khabar.pichak.net/.../جراحی_نوین_برای_بازگرداندن_بینایی_به_نابینایان‏ یر دفاع لهستان روز چهارشنبه گفت: نیروهای بازدارنده آمریکا از. جراحی نوین برای بازگرداندن بینایی به نابینایان - لیست اخبار newslist.ir/news/sci.../جراحی-نوین-برای-بازگرداندن-بینایی-به-نابینایان‏ 14 دسامبر 2016 ... مرکز کنترل و پیشگیری بیماری تخمین زده که در سال 2010 2 5 میلیون مورد مراجعه به اورژانس و مرگ و میر در اثر آسیب های تروماتیک مغز در آمریکا ... روش جراحی نوین برای بازگرداندن بینایی به نابینایان - سایت آزمون ... www.phdazmoon.net/62810-phd-azmoon-news‏ 15 دسامبر 2016 ... روش جراحی نوین برای بازگرداندن بینایی به نابینایان ... محققان طی انجام یک پژوهش جدید کشف کرده‌اند که می‌توان بینایی را در افرادی که از آسیب‌های ... جراحی نوین برای بازگرداندن بینایی به نابینایان - آکا newzes.ir/search/?...جراحی+نوین...بازگرداندن+بینایی+به+نابینایان...‏ - ذخیره شده به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری تخمین زده که در سال 2010، 2.5 میلیون مورد مراجعه به اورژانس و مرگ و میر در اثر ...