مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آسیب کار تکراری پشت کامپیوتر

[ad_1]
آسیب کار تکراری پشت کامپیوتر

خبرگزاری آریا-منطقه ای در مچ دست که عصب مدیان در آن وارد می شود، تونل کارپال نام دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا ،معمولا افرادی که یک کار خاص را برای مدت ها به طور تکراری انجام می دهند، بیشتر به آسیب فشار تکراری Repetitive strain injury) ) مبتلا می شوند، مانند افراد تایپیست.

این آسیب (RSI) زمانی اتفاق می افتد که فشار زیادی روی یک مفصل ایجاد می شود و تاندون ها و عضلات دور آن را می کشد. وقتی این فشار به طور مکرر ادامه یابد، بدن زمانی برای نوتوانی خود و استراحت نخواهد داشت. در این هنگام، بدن با افزایش میزان مایعات آن ناحیه (ادم) برای کاهش فشار روی تاندون یا عضله واکنش نشان می دهد.

 

این نوع آسیب سیستم عضلانی اسکلتی و دستگاه عصبی ممکن است توسط انجام کارهای یکنواخت، کارهای دشوار بدنی، قرار گرفتن در برابر ارتعاش ها، فشار یا فشرده شدن مکانیکی و یا قرار گرفتن در موقعیت های سخت به صورت دائمی ایجاد می شود.

 

این بیماری با نام های ترومای تجمعی و یا اختلالات و آسیب های تکراری استرس، صدمات حرکت تکراری و یا اختلالات اسکلتی عضلانی و سندرم استفاده بیش از حد شغلی و یا ورزش نیز شناخته شده است.

 

مشکلاتی که در اثر آسیب فشار تکراری ایجاد می شوند عبارتند از:

- سندرم تونل کارپال: منطقه ای در مچ دست که عصب مدیان در آن وارد می شود، تونل کارپال نام دارد. در این سندرم عصب مدیان ورم می کند. هر گونه ورم در عصب این منطقه می تواند منجر به ایجاد درد و بی حسی و سوزن سوزن شدن و یا احساس ضعف در انگشتان دست شود.

 

- سرویکال رادیکولوپاتی: تحت فشار قرار گرفتن دیسک گردن که معمولا در اثر نگه داشتن گوشی تلفن روی شانه ایجاد می شود.

 

-  اپیکوندیلیتیس: درد پشت آرنج که بیماری آرنج تنیس باز هم نامیده می شود.

 

-  کیست گانگلیون: تورم و ایجاد توده ای روی مچ دست که در اثر یک ماده ژله  مانند که از پوشش مفصل یا تاندون تراوش می شود ایجاد می گردد.

 

-  دیستروفی رفلکس سمپاتیک: وضعیتی که در آن دست ها خشک و متورم می شوند و کنترل عضلات از بین می رود و درد به صورت مداوم وجود دارد.

 

- التهاب تاندون: پاره شدن و التهاب تاندون هایی که استخوان ها را به عضلات وصل می کند.

 

پیشگیری از آسیب فشار تکراری موقع کار با کامپیوتر


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

سایت چشم پزشکی دکتر نادریساختمان چشم فضای خلفی و زجاجیه فضای خلفی چشم که محوطه پشت عدسی چشم تا سر عصب بینایی سوء استفاده های جنسی از زنان در محیط های کاری ایرانیک میز، چند صندلی، یک دستگاه کامپیوتر و یک تلفکس، تمام دار و ندار خیلی از شرکت های سایت چشم پزشکی دکتر نادری ساختمان چشم فضای خلفی و زجاجیه فضای خلفی چشم که محوطه پشت عدسی چشم تا سر عصب بینایی است سوء استفاده های جنسی از زنان در محیط های کاری ایران یک میز، چند صندلی، یک دستگاه کامپیوتر و یک تلفکس، تمام دار و ندار خیلی از شرکت های خصوصی است



لینک منبع :آسیب کار تکراری پشت کامپیوتر

آسیب کار تکراری پشت کامپیوتر - بیتوته www.beytoote.com/.../damage-repetitive1-computer.html‏ - ذخیره شده دیستروفی رفلکس سمپاتیک پیشگیری از آسیب فشار تکراری موقع کار با کامپیوتر آسیب فشار تکراری , آسیب کار با کامپیوتر , فشار روی تاندون , ترومای ... خبرگزاری آریا - آسیب کار تکراری پشت کامپیوتر www.aryanews.com/News/.../آسیب-کار-تکراری-پشت-کامپیوتر‏ - ذخیره شده 11 فوریه 2017 ... آسیب کار تکراری پشت کامپیوتر. خبرگزاری آریا - آسیب کار با کامپیوتر , دیستروفی رفلکس سمپاتیک منطقه ای در مچ دست که عصب مدیان در آن ... نمایش موارد بر اساس برچسب: آسیب کار تکراری پشت کامپیوتر ... www.elmdaily.org/.../آسیب%20کار%20تکراری%20پشت%20کامپیوتر‏ - ذخیره شده 9 دسامبر 2016 ... علم دیلی پرتال جامع شامل خبر علمی،خانواده،ورزشی ،پزشکی،هنری،محیط زیست، اقتصادی،فروشگاه اینترنتی ،دانلود،خرید شارژ،مسابقه اینترنتی. آسیب فشار تکراری - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/آسیب_فشار_تکراری‏ - ذخیره شده دلیل این بیماری به کار افزار بازمیگردد. افرادی که به دلیل نوع شغل خود مجبورند روزانه مدت زیادی پشت کامپیوتر بنشینند، اغلب به عارضه آسیب فشار تکراری مبتلا ... آسیب های کار تکراری پشت کامپیوتر چیست؟ - مگ وب | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/30936300‏ 4 ژانویه 2017 ... کار تکراری پشت کامپیوتر شاید از یک نظر آسان باشد چرا که از نظر فیزیکی ما کار زیادی انجام نمیدهیم ولی آسیب های زیاد دیگری بر بدن ما وارد ... عارضه «آسیب فشار تکراری» نتیجه کار زیاد با کامپیوتر - ایسنا www.isna.ir/.../عارضه-آسیب-فشار-تکراری-نتیجه-کار-زیاد-با-کامپیوتر‏ - ذخیره شده 11 ژوئن 2014 ... عارضه «آسیب فشار تکراری» نتیجه کار زیاد با کامپیوتر ... به دلیل نوع شغل خود مجبورند روزانه مدت زیادی پشت کامپیوتر بنشینند و برای ورزش ... چرا دچار عارضه «آسیب فشار تکراری» می شویم؟ - مرکز تخصصی طب ... fardistebkar.com/?p=3310‏ - ذخیره شده 20 آوریل 2017 ... عارضه آسیب فشار تکراری یکی از سریع ‌ترین بیماری‌ های در حال رشد ... مدت زیادی پشت کامپیوتر بنشینند، اغلب به عارضه آسیب فشار تکراری مبتلا می ‌شوند. ... معمولا افرادی که یک کار خاص را برای مدت طولانی بارها و بارها انجام می ... آسیب کار تکراری پشت کامپیوتر چیست آکا - ناب نیوز nobnews.ir/search/?q=آسیب+کار+تکراری+پشت+کامپیوتر+چیست+آکا‏ آسیب کار تکراری پشت کامپیوتر فشار روی تاندون, ترومای تجمعی, اختلالات اسکلتی عضلانی, سندرم تونل کارپال, دیستروفی رفلکس سمپاتیک, پیشگیری از ... روش هایی جالب برای رهایی از آسیب های پشت میز نشینی | پایگاه خبری ... www.jamaran.ir/.../573269-روش-هایی-جالب-برای-رهایی-از-آسیب-های-پشت-میز-نشینی‏ - ذخیره شده 13 فوریه 2017 ... تا به حال میلیون ها روز کاری از طریق غیبت به دلیل بیماری یا آسیب دیدگی ... سعی کنید کار های تکراری سخت و خطرناک را به صورت پشت سر هم انجام ... کاهش عوارض پشت میز نشینی - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/217888_کاهش-عوارض-پشت-میز-نشینی.html/‏ - ذخیره شده 15 فوریه 2017 ... نشستن بیش از حد کمر درد استرس ارگونومی آسیب فشار تکراری ... سعی کنید کار های تکراری سخت و خطرناک را به صورت پشت سر هم انجام ندهید و با ...