مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پای پرانتزی را در کودکی درمان کنید

[ad_1]

 

پای پرانتزی را در کودکی درمان کنید

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۲

 

پای پرانتزی و پای ایکس‌شکل یکی از عارضه‌هایی است که در برخی از کودکان دیده می‌شود. خیلی از خانواده‌ها تصور می‌کنند در دوران نوزادی و کودکی، این انحنا طبیعی است و به آن توجه نمی‌کنند، این در حالی است که این مشکل در سنین بالا می‌تواند موجب ساییدگی‌های استخوانی و آرتروز شود.

به گزارش ستاره ها؛ افرادی که پای آنها حالت ایکس دارد، به دلیل برخورد زانوها به یکدیگر، نمی‌توانند به راحتی بدوند یا با سرعت راه بروند. البته این حالت تا سنین دو سالگی اصلا خطرناک نیست، خیلی از نوزادان در ابتدا پاهای پرانتزی‌شکل دارند و کمی که رشد می‌کنند پاها به شکل ایکس حالت می‌گیرد ولی اگر این حالت تا سنین بالاتر ادامه پیدا کند نگران‌کننده خواهد بود.
 
پای پرانتزی را در کودکی درمان کنید


اگر کودک شما تا سن 9 سالگی هنوز به پای پرانتزی دچار باشد باید حتما برای رفع این عارضه به متخصص مراجعه کنید. برای بررسی وضعیت پاها، کودک باید در حالی که پاهای خود را جفت کرده است، بایستد و فرد دیگری روبه‌روی او قرار بگیرد. چنانچه بین قوزک داخلی پاها در زمان ایستادن به صورتی که پاها جفت شده‌اند، حدود 10 تا 15 سانتی‌متر فاصله باشد، کودک به تغییر شکل پای ایکس مبتلاست. همچنین در صورتی که فاصله بین دو زانو زیاد باشد (بیش از 10 سانتی‌متر)، در چنین شرایطی پای کودک، دچار عارضه «پای پرانتزی» شدید است. چنانچه کودک به هرکدام از این اختلال‌ها مبتلا باشد، والدین باید برای بررسی بیشتر، فرزندشان را نزد پزشک متخصص ارتوپدی ببرند.
درمان در سنین زیر 10 سال با استفاده از کفش مخصوص و زانوبند انجام می‌شود. اما بعد از 10 سالگی، درمان متفاوت است به‌طوری که ممکن است پزشک در چنین شرایطی جراحی را برای کودک توصیه می‌کند.


 

مرجع : روزنامه فرهیختگان

 

 

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

کدام ورزش‌ها پای پرانتزی را اصلاح می‌کنند؟گاهی اوقات پرانتزی بودن پای نوزاد طبیعی است پرانتزی بودن پای نوزاد در بدو تولد به علت پاهای پرانتزی و ضربدری در کودکاناگر کودکی در هنگام راه رفتن پاهایش را با فاصله از هم قرار دهد به آن پاپرانتزی یا چگونه درد در قسمت پایینی کمر را درمان کنیمدرد در قسمت پایینی کمر عبارت است درد در قسمت پایینی کمر معمولاً ناشی از گرفتگی عضلانی درمان دیسک کمر ورزش های مناسب در درد های کمر …درمان دیسک کمر ورزش های مناسب در درد های کمر دیسک و سیاتیک درمان بدون جراحی دیسک کمر تفسیری بر نقاشی کودکان نقاشی زبان کودکان است کودکان بر خلاف بزرگسالان هستند آنها از طریق نقاشی کشیدن قصه آدرس و نحوه بیان بیماری دکتر علیرضا حقانی – …سلام معمولا به سن بیمار و میزان پرانتزی و ناحیه ضایعه دارد ممکن است در ساق باشد و یا رانآدرس و نحوه گرفتن نوبت دکتر علیرضا حقانی – …با عرض سلام و احترام سایت پزشکفا برای اولین بار در ایران بستری را برای پزشکان محترم و بهترین و جدیدترین مطالب پزشکیتشنج ناشی از تب معمولا در کودکان تا سال رخ می‌دهد، هر چند گاهی قبل از یک سالگی یا کتابچه راهنمای بیمار لورم ایپسوم یا طرح‌نما به انگلیسی به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ کدام ورزش‌ها پای پرانتزی را اصلاح می‌کنند؟ گاهی اوقات پرانتزی بودن پای نوزاد طبیعی است پرانتزی بودن پای نوزاد در بدو تولد به علت شکل درمان دیسک کمر ورزش های مناسب در درد های کمر دیسک و سیاتیک تقریبا همه انسان ها در دوران کودکی از نعمت رشد جسمانی طبیعی برخوردارند، اما با شروع دوران پاهای پرانتزی و ضربدری در کودکان اگر کودکی در هنگام راه رفتن پاهایش را با فاصله از هم قرار دهد به آن پاپرانتزی یا ژنوواروم چگونه درد در قسمت پایینی کمر را درمان کنیم درد در قسمت پایینی کمر عبارت است درد در قسمت پایینی کمر معمولاً ناشی از گرفتگی عضلانی تفسیری بر نقاشی کودکان نقاشی زبان کودکان است کودکان بر خلاف بزرگسالان هستند آنها از طریق نقاشی کشیدن قصه گویی بهترین و جدیدترین مطالب پزشکی تشنج ناشی از تب معمولا در کودکان تا سال رخ می‌دهد، هر چند گاهی قبل از یک سالگی یا بعد از آدرس و نحوه بیان بیماری « دکتر علیرضا حقانی – متخصص ارتوپدی سلام معمولا به سن بیمار و میزان پرانتزی و ناحیه ضایعه دارد ممکن است در ساق باشد و یا ران آدرس و نحوه گرفتن نوبت « دکتر علیرضا حقانی – متخصص ارتوپدی با عرض سلام و احترام سایت پزشکفا برای اولین بار در ایران بستری را برای پزشکان محترم و مراکز کتابچه راهنمای بیمار بیمارانی که می خواهند سریعاً بهبود یافته و حرکت نمایند، به شکلی پویا این اطلاعات را به کار



لینک منبع :پای پرانتزی را در کودکی درمان کنید

تصاویر برای پای پرانتزی را در کودکی درمان کنید پای پرانتزی را در کودکی درمان کنید - بیماری - مراقبت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../پای-پرانتزی-را-در-کودکی-درمان-کنید‏ 20 دسامبر 2016 ... اگر کودک شما تا سن 9 سالگی هنوز به پای پرانتزی دچار باشد باید حتما برای رفع این عارضه به متخصص مراجعه کنید. برای بررسی وضعیت پاها، ... پای پرانتزی را در کودکی درمان کنید - بیمارستان سینا sinahospital.tums.ac.ir/detail.aspx?content=news&gidview=19564‏ 1395/10/01 : تاریخ مطلب, پای پرانتزی را در کودکی درمان کنید. به گزارش روابط عمومی بیمارستان سینا؛ افرادی که پای آنها حالت ایکس دارد، به دلیل برخورد زانوها به ... آیا کودک شما پای پرانتزی دارد؟ - بیتوته www.beytoote.com/baby/malady.../feet1-parenthesis.html‏ - ذخیره شده - مشابه درمان پای پرانتزی پیشگیری از پای پرانتزی علت پای پرانتزی,جلوگیری از پای پرانتزی,پای پرانتزی در کودکان,پای ... با ماساژ یبوست کودکان را درمان کنید! ... بعد از اینکه کودک شروع به راه رفتن می‌کند پاهای پرانتزی خود به خود اصلاح می‌شود. پای پرانتزی را در کودکی درمان کنید- جستجوگر اخبار تی نیوز football.tnews.ir/news/3CDC76370200‏ افرادی که پای آنها حالت ایکس دارد، به دلیل برخورد زانوها به یکدیگر، نمی توانند به راحتی بدوند یا با سرعت راه بروند. البته این حالت تا سنین دو سالگی اصلا خطرناک ... پای پرانتزی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/پای_پرانتزی‏ - ذخیره شده - مشابه تجویز کفش طبی برای کودکان; تجویز کفش طبی و بریس برای ... درصورت عدم درمان پای پرانتزی با افزایش سن احتمال آسیب مفصل زانو که ... پای پرانتزی را در کودکی درمان کنید - عصر ایران - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/148222842095063‏ افرادی که پای آنها حالت ایکس دارد، به دلیل برخورد زانوها به یکدیگر، نمی‌توانند به راحتی بدوند یا با سرعت راه بروند. البته این حالت تا سنین دو سالگی اصلا خطرناک ... درمان زانو و پای ضربدری در کودکان و بزرگسالان - متخصص ارتوپد ... www.doctorafshar.com/درمان-زانو-و-پای-ضربدری-در-کودکان-و-بزرگ/‏ - ذخیره شده - مشابه درمان زانو و پای ضربدری در کودکان و بزرگسالان با راه های بدون عمل جراحی مانند ... پاهابه یکدیگر فاصله داخل مچ پا ها را اندازه گیری کنید اگرکودک درسن 2 یا4 سال است و ... پای پرانتزی را در کودکی درمان کنید - 24Khabar.com www.24khabar.com/.../پای-پرانتزی-را-در-کودکی-درمان-کنید/‏ - ذخیره شده پای پرانتزی و پای ایکس‌شکل یکی از عارضه‌هایی است که در برخی از کودکان دیده می‌شود. خیلی از خانواده‌ها تصور می‌کنند در دوران نوزادی و کودکی، این انحنا طبیعی است ... درمان زانو و پای پرانتزی در کودکان و بزرگسالان - فیزیوتراپی تهمتن tahamtan.org/درمان-زانو-پای-پرانتزی-کودکان-بزر/‏ - ذخیره شده بیماری زانوی پرانتزی یا زانو ضربدری یک انحراف معمول از فرآیند رشد پا در .... برای درمان پا یا زانوی ضربدری یک باند کشی بدنسازی را دور ران‌هایتان حلقه کنید، به ...