مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بیماری پسوریازیس چیست؟

[ad_1]
بیماری پسوریازیس
بامداد – بروز بیماری پسوریازیس در گوش نسبت به نواحی دیگر شیوع کمتری دارد ولی در صورت بروز بیمار را با مشکلات جسمی و روحی جدی مواجه می کند.

به گزارش بهداشت نیوز، بیماری پسوریازیس یک بیماری التهابی مزمن پوستی است که دو تا سه درصد افراد سفید پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. عود علایم این عارضه در فصل سرما بیشتر دیده می شود. بروز زخم های پسوریازیس در گوش نسبت به نواحی دیگر شیوع کمتری دارد ولی در صورت بروز بیمار را با مشکلات جسمی و روحی جدی مواجه می کند.

4109

به دلیل اینکه گردن و گوش در معرض دید است، بیمار خجل می شود و از طرفی به دلیل حساسیت پوست در این نواحی، درمان به مراتب پیچیده تر است. برخلاف باورهای رایج، بروز پسوریازیس در نواحی گوش و گردن، ربطی به تمیز کردن گوش یا لمس این نواحی ندارد ولی این امر می تواند منجر به مسدود شدن کانال گوش و کاهش شنوایی شود که معمولا با درد و خارش همراه است؛ بنابراین به محض مشاهده این موضوع باید به پزشک مراجعه شود.
به دلیل حساسیت دستگاه شنوایی و پرده گوش، استفاده از هر گونه کرم، قطره یا پماد که در نواحی دیگر برای کاهش علایم بیماری پسوریازیس استفاده می شود، می تواند سبب آسیب به پرده گوش شود و باید از آن اجتناب کرد.
مهمترین علایم پسوریازیس شامل ایجاد تکه های ضخیم قرمز رنگ پوستی و فلس های نقره ای رنگ است که بسیار دردناک بوده و سبب خارش می شود. این عارضه معمولا زانو، آرنج، پوست سر، کف دست و پا و کمر را تحت تاثیر قرار می دهد؛ همچنین در اطراف ناخن، ناخن پا و داخل دهان نیز دیده شده است.
عواملی وجود دارند که سبب تحریک و عود علایم پسوریازیس می شوند؛ رژیم غذایی، نوشیدنی های الکلی، نور خورشید، هوای سرد و خشک، استرس، اضافه وزن، سیگار و عفونت از مهمترین علایم عودکننده بیماری هستند.

منبع:ایرنا

بیماری پسوریازیس حساسیت پوست حساسیت دستگاه شنوایی علایم پسوریازیس کاهش شنوایی مشکلات جسمی و روحی نوشیدنی های الکلی ۱۳۹۵-۰۹-۳۰

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

پسوریازیس یا صدفک چه بیماری است ؟ دکتر …پسوریازیس بیماری شایع و مزمن با بثورات پوسته دار است که در تمام سنین مشاهده میشود واقعیت مهم درباره پسوریازیسپسوریازیس یک بیماری مزمن سیستم ایمنی بدن است که می تواند به دفعات عود کرده و موجب پسوریازیس ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادپسوریازیسپسوریازیس پلاکی پسوریازیس والگاریس رایج‌ترین شکل از بیماری است و به صورت دکتر بیژن فروغ بیماری مالیخولیا چیست؟دکتر بیژن فروغ بیماری مالیخولیا چیست؟ دکتر بیژن فروغپسوریازیسداءالصّدف بیماری صدف قوبامن زمانی روی پا و گردن و نواحی از روی کله ام به شدت گرفتار پسوریازیس بودم و بسیار آزار وبلاگ تخصصی پسوریازیس روش درمان گیاهی …وبلاگ تخصصی پسوریازیس روش درمان گیاهی پرفسور ساراج اوغلو برای صدف یا پسوریازیس سوال تعریف روماتیسم چیست ؟ پاسخ شاید خیلی …سوال تعریف روماتیسم چیست ؟ پاسخ شاید خیلی از مردم تعریف روماتیسم را بدانند اما دلایل خارش پوست چیست؟ دلایل متعددی برای خارش پوست وجود دارد که برخی از آنها مربوط به بیماری‌های پوستی است و آکنه چیست و راههای پیشگیری و درمان آکنه کدامست، …آکنه چیستدرمان آکنه زیر پوستیدرمان آکنه با داروهای گیاهیدرمان آکنه روزاسهدرمان پوست و مو پزشکان ایران بیماری‏های پوستی در افراد دچار ایدز به چه شکل تظاهر پیدا می‏کنند؟ تظاهرات پوستی در پسوریازیس یا صدفک چه بیماری است ؟ دکتر علیرضا واعظ شوشتری پسوریازیس بیماری شایع و مزمن با بثورات پوسته دار است که در تمام سنین مشاهده میشودشیوع این پسوریازیس ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد پسوریازیس پسوریازیس پلاکی پسوریازیس والگاریس رایج‌ترین شکل از بیماری است و به صورت تکه دکتر بیژن فروغ بیماری مالیخولیا چیست؟ دکتر بیژن فروغ بیماری مالیخولیا چیست؟ دکتر بیژن فروغ واقعیت مهم درباره پسوریازیس پسوریازیس یک بیماری مزمن سیستم ایمنی بدن است که می تواند به دفعات عود کرده و موجب اختلال وبلاگ تخصصی پسوریازیس روش درمان گیاهی پرفسور ساراج اوغلو وبلاگ تخصصی پسوریازیس روش درمان گیاهی پرفسور ساراج اوغلو برای صدف یا پسوریازیس پسوریازیسداءالصّدف بیماری صدف قوبا آرشیو مقالات اعصاب و روان بهداشت زناشویی و تنظیم خانواده بیماری های عفونی پرونده ها سوال تعریف روماتیسم چیست ؟ پاسخ شاید خیلی از مردم تعریف سوال تعریف روماتیسم چیست ؟ پاسخ شاید خیلی از مردم تعریف روماتیسم را بدانند اما تصورات دلایل خارش پوست چیست؟ دلایل متعددی برای خارش پوست وجود دارد که برخی از آنها مربوط به بیماری‌های پوستی است و برخی آکنه چیست و راههای پیشگیری و درمان آکنه کدامست، آکنه، درمان آکنه چیستدرمان آکنه زیر پوستیدرمان آکنه با داروهای گیاهیدرمان آکنه روزاسهدرمان آکنه سنجش تراکم استخوان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد سنجشتراکم اسپوندیلوز • فتق دیسک بین مهره‌ای • گره اشمورل • بیماری پاژه • پای ضربدری • پوکی عکس بیماری پسوریازیس در مورد بیماری پسوریازیس بیماری پسوریازیس درمان بیماری پسوریازیس با طب سنتی روش درمان بیماری پسوریازیس درمان بیماری پسوریازیس تصاویر بیماری پسوریازیس



لینک منبع :بیماری پسوریازیس چیست؟

پسوریازیس - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/پسوریازیس‏ - ذخیره شده - مشابه پسوریازیس در هر نقطه‌ای از بدن مانند زانو، آرنج، پوست سر و کف دست و پا می‌تواند مشاهده شود و با سایر شرایط جسمی جدی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و افسردگی در ... ‏۱ بیماری‌زایی - ‏۲ علائم - ‏۳ تشخیص - ‏۴ انواع پسوریازیسبیماری پسوریازیس چیست؟ علایم و دلایل پسوریازیس - راستینه ... https://rastineh.com/بیماری-پسوریازیس-چیست؟/‏ بیماری پسوریازیس، یک بیماری شایع پوستی است. تکه ها بیشتر در نقاط اطراف پوست سر، آرنج و زانو ظاهر می‌شوند.بیماری پسوریازیس بخصوص اگر با ورم مفاصل ... 5 توصیه برای کنترل پسوریازیس - بیتوته www.beytoote.com/health/.../recommendations2-control.html‏ - ذخیره شده - مشابه بیماری پسوریازیس چیست؟ پسوریازیس,بیماری پسوریازیس,راههای کنترل بیماری پسوریازیس,درمان بیماری پسوریازیس,پیشگیری از بیماریها. پسوریازیس چیست ؟ - پزشک آنلاین www.pezeshkonline.ir/articles/14663/پسوریازیس-چیست-؟‏ - ذخیره شده بیماری پسوریازیس، سوریازیس یا صدف یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی است که از سال‌های قدیم شناخته شده است. در طی این بیماری سیستم ایمن. پسوریازیس - Iranderma www.iranderma.com/Psofarsi.htm‏ - ذخیره شده - مشابه پسوریازیس چیست؟ ریشة لغت پسوریازیس از یک کلمة یونانی است که به معنای خارش است. این بیماری یک بیماری شایع ... پسوریازیس ” Psoriasis ” (علائم ، عوارض ، درمان ) – سایت پزشکان بدون ... www.pezeshk.us/?p=15812‏ - ذخیره شده - مشابه پسوریازیس چیست؟ ۷۵۴۷۹۹۶۴۶۴.jpg. پسوریازیس یک اختلال پوستی همراه پوسته ریزی که مشخصه آن دوره های مکرر فروکش و عود بیماری است . این عارضه پوست سر، آرنج ... دکتر عباس انتظاری » پسوریازیس یا بیماری صدفک چیست - وب ... https://drentezari.com/بیماری-پسوریازیس-صدفک/‏ - ذخیره شده - مشابه پسوریازیس یا بیماری صدفک پوستی به شکل ضایعات مسطح با پوسته ریزی های زیاد و خارش و گاهی مواقع قطرات خون درزیر پوسته ها است. درمان قطعی نداشته ولی قابل ... پسوریازیس؛ درد بی‌درمان پوستی - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../پسوریازیس؛-درد-بی‌درمان-پوستی‏ - ذخیره شده - مشابه 6 فوریه 2015 ... جام‌جم‌سرا: بیماری پسوریازیس چه نوع بیماری‌ای است و چه عواملی باعث ... جام‌جم‌سرا: مشکلاتی که این بیماری برای مبتلایان به وجود می‌آورد، چیست؟ بیماری پوستی صدف (پسوریازیس): علت و درمان - متخصص پوست و مو ... drmehrabian.com/بیماری-پوستی-صدف-پسوریازیس-علت-و-درما/‏ - ذخیره شده پسوریازیس (بیماری پوستی صدف) بیماری مزمنی است که طی آن، سیستم ایمنی بدن با فرستادن سیگنال‌های اشتباه به سلول‌های پوست، موجب رشد بیش از حد آنها می‌شود. پسوریازیس یا صدفک چه بیماری است ؟ | دکتر علیرضا واعظ شوشتری ... www.drvaez.ir/index.php?ToDo=ShowArticles&AID=3908‏ - ذخیره شده - مشابه در این حالت بیماری پسوریازیس میتواند بسیار ناتوان کننده باشند. علایم بیماری پسوریازیس چیست ؟ مشخصه بیماری پسوریازیس ضایعات پوستی به رنگ قرمز است ...