مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

یک ویروس مادرزادی عامل سرطان‌های دوران کودکی

[ad_1]

یک ویروس مادرزادی عامل سرطان‌های دوران کودکی

دانش > پزشکی - همشهری آنلاین:
اکثر موارد لوسمی لنفوبلاستیک حاد (شایع‌ترین سرطان دوران کودکی) ریشه در دوران بارداری دارد.

همچنین یک فرضیه بحث‌برانگیز وجود دارد که عفونت مادرزادی می‌تواند نقش مهمی در ابتلا به این بیماری بازی کند.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال نیوز تودی، استفان فرانسیس مولف این پژوهش و استادیار اپیدمیولوژی در دانشگاه نوادا و دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو و همکارانش می‌گویند: کودکانی که به سرطان مبتلا می‌شوند دارای تست مثبت ویروس هرپس سیتومگالوویروس در هنگام تولد بوده‌اند.

لوسمی لنفوبلاستیک حاد (ALL) در زمان کودکی، زمانی ایجاد می‌شود که مغز استخوان بیش از حد گلبول سفید نابالغ تولید می‌کند.

این سلول‌های نابالغ، مانند سلول‌های دیگر رشد نکرده و نمی‌توانند به خوبی با عفونت‌ها مبارزه کنند.

همچنین با افزایش تعداد آنها، فضای کمتری برای سلول‌های بنیادی در جهت تولید گلبول‌های سفید سالم، گلبول‌های قرمز خون و پلاکت وجود دارد که این امر سبب عفونت، کم خونی و خونریزی می‌شود. این سرطان، شایع‌ترین نوع سرطان در کودکان بوده و در بین سنین 2 تا 6 سال رخ می‌دهد.

محققان در این پژوهش، ابتلای کودکان به این نوع سرطان را به دلیل وجود یک ویروس مادرزادی می‌دانند.

سیتومگالوویروس (CMV) یک ویروس تبخال است که افرادی با سنین مختلف را مبتلا می‌کند. بیش از نیمی از بزرگسالان تا سن 40 سالگی به CMV آلوده می‌شوند.

هنگامی که یک شخص به CMV آلوده می‌شود، این ویروس تا آخر عمر در بدن وی به حالت خفته باقی می‌ماند. اکثر مردم هیچ علایم و نشانه‌ای از ابتلا به عفونت CMV را تجربه نمی‌کنند.

با این حال، این ویروس در دوران بارداری فعال شده و به جنین انتقال می‌یابد.

از عواقب جدی این ویروس می‌توان به نواقص مادرزادی مانند ناشنوایی در نوزادان اشاره کرد.

همچنین افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند دچار مشکلات جدی سلامت از عفونت CMV خواهند شد.

در این مطالعه، پروفسور فرانسیس و همکارانش عفونت مغز استخوان در 127 کودک مبتلا به ALL را با 38 کودک مبتلا به نوع دیگری از سرطان خون (لوسمی میلوئید حاد (AML) ) مقایسه کردند.

آنها دریافتند کودکانی که به ALL دچار شده‌اند 3.71 بار بیشتر از سایر کودکان به CMV در هنگام تولد مبتلا بودند.

یافته‌های این پژوهش در مجله Blood به چاپ رسیده است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

بیماری واگیر پزشکان ایرانتبخال یک ویروس است که بر روی سیستم عصبی انسان تاثیر می گذارد، سلول های عصبی پوست که مامایی پزشکان ایران تقریباً یک سوم بچه های متولد شده از مادران مبتلا به ایدز ، در طی دوران بارداری ، حین پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی متخصص گوارش کرج سندرم روده تحریک پذیر یک بیماری معمول بوده که در روده بزرگ رخ می دهد سندرم روده ژنتیک جدیدترین خبرهای علمی روز دنیاژنتیکپژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است که عدم توجه به بارداری، زایمان، علائم بارداری، علائم زایمان کودکآشنایی با زایمان طبیعیبارداریعلایم بارداریمقاربتلباس باردرایتست باردارینشانه اخبار علمی پزشکی سایت پزشکان بدون مرزبعد از گذشت یک تا دو ماه از ورود به بدن، ۴۰ تا ۹۰ درصد از افراد علائم شبه آنفولانزایی کسانی که به سختی غذا را می‌بلعندبه محض این‌که یک لقمه غذا برمی‌دارد و به دهان می‌گذارد، احساس خفگی می‌کند این حس تا اخبار کلینیک نوین مرکز تخصصی جامع اعصاب و …طرح‌واره‌ها یا همان الگوهای مضر و آسیب‌زایی که از دوران کودکی با ما همراه هستند مقالات پزشکی و بهداشتی،توصیه های پزشکی ، …اخبار پزشکی مقالات پزشکی شناخت بیماری ها علائم بیماری ها درمان بیماری ها بیماری بیماری واگیر پزشکان ایران تبخال یک ویروس است که بر روی سیستم عصبی انسان تاثیر می گذارد، سلول های عصبی پوست که از مامایی پزشکان ایران تقریباً یک سوم بچه های متولد شده از مادران مبتلا به ایدز ، در طی دوران بارداری ، حین زایمان پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامت،خبرهای پزشکی پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی،خبرهای متخصص گوارش کرج سندرم روده تحریک پذیر یک بیماری معمول بوده که در روده بزرگ رخ می دهد سندرم روده تحریک ژنتیک جدیدترین خبرهای علمی روز دنیا ژنتیک پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است که عدم توجه به نیازهای اخبار کلینیک نوین مرکز تخصصی جامع اعصاب و روان کلینیک طرح‌واره‌ها یا همان الگوهای مضر و آسیب‌زایی که از دوران کودکی با ما همراه هستند، انواع و بارداری، زایمان، علائم بارداری، علائم زایمان کودک آشنایی با زایمان طبیعیبارداریعلایم بارداریمقاربتلباس باردرایتست باردارینشانه های اخبار علمی پزشکی سایت پزشکان بدون مرز بعد از گذشت یک تا دو ماه از ورود به بدن، ۴۰ تا ۹۰ درصد از افراد علائم شبه آنفولانزایی را کسانی که به سختی غذا را می‌بلعند به محض این‌که یک لقمه غذا برمی‌دارد و به دهان می‌گذارد، احساس خفگی می‌کند این حس تا حدی



لینک منبع :یک ویروس مادرزادی عامل سرطان‌های دوران کودکی

یک ویروس مادرزادی عامل سرطان‌های دوران کودکی - ایسنا www.isna.ir/.../یک-ویروس-مادرزادی-عامل-سرطان-های-دوران-کودکی‏ - ذخیره شده 20 دسامبر 2016 ... یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که در اکثر موارد لوسمی لنفوبلاستیک حاد(شایع‌ترین سرطان دوران کودکی) ریشه در دوران بارداری داشته و همچنین یک فرضیه ... یک ویروس مادرزادی عامل سرطان‌های دوران کودکی - مهرخانه mehrkhane.com/fa/news/.../یک-ویروس-مادرزادی-عامل-سرطان‌های-دوران-کودکی‏ 21 دسامبر 2016 ... یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که در اکثر موارد لوسمی لنفوبلاستیک حاد (شایع‌ترین سرطان دوران کودکی) ریشه در دوران بارداری داشته و همچنین یک ... یک ویروس مادرزادی عامل سرطان‌های دوران کودکی | سینا | خبروان khabarone.ir/news/.../یک-ویروس-مادرزادی-عامل-سرطان‌های-دوران-کودکی‏ 20 دسامبر 2016 ... یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که در اکثر موارد لوسمی لنفوبلاستیک حاد(شایع‌ترین سرطان دوران کودکی) ریشه در دوران بارداری… یک ویروس مادرزادی عامل سرطان‌های دوران کودکی | ایسنا | خبروان khabarone.ir/news/.../یک-ویروس-مادرزادی-عامل-سرطان‌های-دوران-کودکی‏ 20 دسامبر 2016 ... یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که در اکثر موارد لوسمی لنفوبلاستیک حاد(شایع‌ترین سرطان دوران کودکی) ریشه در دوران بارداری داشته و همچنین یک فرضیه ... یک ویروس مادرزادی عامل سرطان های دوران کودکی | یک پژوهش جدید - قطره www.ghatreh.com/news/.../ویروس-مادرزادی-عامل-سرطان-های-دوران-کودکی‏ 20 دسامبر 2016 ... یک پژوهش جدید نشان می دهد که در اکثر موارد لوسمی لنفوبلاستیک حاد (شایع ترین سرطان دوران کودکی) ریشه در دورا. یک ویروس مادرزادی عامل سرطان های دوران کودکی - تی نیوز tnews.ir/news/29dc76392549.html‏ 20 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: یک پژوهش جدید نشان می دهد که در اکثر موارد لوسمی لنفوبلاستیک حاد (شایع ترین سرطان دوران کودکی) ریشه در دوران بارداری داشته و ... محققان مطرح کردند: یک ویروس مادرزادی عامل سرطان های دوران کودکی tnews.ir/news/ba7776448818.html‏ - ذخیره شده 21 دسامبر 2016 ... یک پژوهش جدید نشان می دهد که در اکثر موارد لوسمی لنفوبلاستیک حاد(شایع ترین سرطان دوران کودکی) ریشه در دوران بارداری داشته و همچنین یک ... خبرگزاری جنبش جوان » یک ویروس مادرزادی عامل سرطان‌های دوران کودکی jonbeshjavan.ir/یک-ویروس-مادرزادی-عامل-سرطان‌های-دورا/‏ 20 دسامبر 2016 ... یک ویروس مادرزادی عامل سرطان‌های دوران کودکی. کلیدواژه ها : اخبار مهم,جنبش جوان,جنبش نیوز,خبرگزاری جنبش جوان,دوران,سرطانهای,عامل,کودکی,مادرزادی ... یک ویروس مادرزادی عامل سرطان های دوران کودکی - همشهری | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/30018650‏ 20 دسامبر 2016 ... یک ویروس مادرزادی عامل سرطان های دوران کودکی. - همشهری آنلاین: اکثر موارد لوسمی لنفوبلاستیک حاد (شایع ترین سرطان دوران کودکی) ریشه در دوران ... یک ویروس مادرزادی عامل سرطان های دوران کودکی آکا limopatogh.ir/search/?q=یک+ویروس+مادرزادی+عامل+سرطان...دوران+کودکی...‏ لیمو پاتوق - مجله تفریحی با طعم لیمو که در آن تمامی موضوعات مورد نیاز برای هموطنان ایرانی و فارسی زبان گرداوری شده است.