مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ساده‌ترین روش برای پیشگیری از پوسیدگی از دندان

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا ، دکتر نشاط، دندانپزشک گفت: حالت ایده ال این است که هر کسی دندان هایش را بعد از هر وعده غذایی اصلی یا میان وعده مسواک بزند. اما هدف عملی‌تر، مسواک زدن حداقل دو بار در روز به هنگام صبح و قبل از رفتن به بستر و کشیدن نخ دندان حداقل یک بار در روز است.

وی تاکید کرد: کلید داشتن عادات خوب مراقبت از دندان، آموزش آن از دوران کودکی است. کودکان خودتان را به مسواک زدن منظم، حتی قبل از درآمدن کامل دندان ها عادت دهید. مواد خوراکی مانند آب نبات، مغزهای گیاهی پوشیده شده با شکلات، غلات خشک و میوه‌های خشک شده به دندان‌های شما می چسبند. بنابراین سعی کنید در عرض ۲۰ دقیقه پس از مصرف آنها دندان ها را مسواک بزنید.

وی خاطر بیان کرد: همچنین برای دانش آموزان استفاده از دهان شویه فواید بسیاری دارد و این می تواند شامل تمامی افراد و نه تنها فقط دانش آموزان مدرسه‌ای باشد. باید برای استفاده از دهان شویه ابتدا مسواک زد. زیرا مسواک زدن غذاها و پلاک‌های میکروبی را از سطح دندان‌ها و لثه‌ها برمی‌دارد و سطح آنها را آماده پذیرش مواد دهان شویه می‌کند.

این پزشک ادامه داد: همچنین می توانید مقدار کافی از دهان شویه را مطابق دستوری که روی بطری نوشته شده یا به این صورت که مقداری از آن را درون درب بطری دهان شویه ریخته و در دهان بریزید. سپس این مقدار از دهان شویه را در دهانتان با فشار بچرخانید تا با تمام سطوح دندان ها و لثه ها و سطوح بین دندانی تماس یابد. سپس بعد از ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه باقیمانده دهان شویه را بیرون بریزید.

وی افزود: یکی از مواردی که اکثرا افراد به آن توجه نمی کنند این است که باید پس از مصرف دهان شویه حداقل به مدت نیم ساعت دهانتان را نشویید، غذا نخورید و مایعات ننوشید. این هم فراموش نشود که از چه نوع دهان شویه ای استفاده می کنید.

نشاط تصریح کرد: برای مثال یک دهان شویه نامرغوب، دهان شویه کلرهگزیدین است که استفاده از این دهان شویه در زمان کوتاه مشکلی برای دهان و دندان هایتان ایجاد نخواهد کرد. ولی در بلند مدت باعث پدید آمدن رنگ قهوه ای روی دندان ها و پرکردگی‌های هم رنگ دندان ها و همچنین مخاط دهان و زبان شما می شود.

وی اضافه کرد: برای اینکه به سلامت دندان‌هایتان کمک کنید، از مسواک‌های ارزان قیمت نامرغوب زبر استفاده نکنید. زیرا مسواک زبر از جمله محصولات بهداشتی دهان و دندان است که باید از جا مسواکی منزلتان دور بیندازید. مسواک زبر مخصوصا برای افراد سیگاری توصیه نمی‌شود. زیرا الیاف زبر آن باعث سایش و حساسیت دندان و تحریک لثه می شود.

نشاط در پایان افزود: همچنین از خلال دندان استفاده نکنید. زیرا خلال دندان وسیله مناسبی برای تمیز کردن فاصله بین دندان‌ها نیست و به جای آن از نخ دندان استفاده کنید. به این نکته هم توجه داشته باشید که دندان‌های افراد سیگاری به مرور فاسد می‌شوند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

ساده ترین روش برای کوچک کردن شکم ایران نازاگر از شکل بدن خود، به خصوص در ناحیه شکم ناراضی هستید، باید بدانید که تنها پرداختن به راههای جلوگیری از چاقی شکم، جلوگیری، جلوگیری از، راه …چهار راه پیشگیری از سرطان سینه شیوه های جلوگیری از شب ادراری کودکان روشهای ساده برای دندان پزشکی پزشکان ایراناستفاده از نخ دندان‌، بخشی اساسی در حفظ سلامت دندان است توصیه می‌شود که دست‌ کم یک سریعترین روش برای درمان آفت دهان سلامت و پزشکیسلاماول از همه ببینید بیماری بهجت دارین یا نه اگه نداشتین برین از آفتین ژل استفاده داروهای گیاهی درمان گیاهی درمان گیاهی برای دندان دردداروهای گیاهی درمان گیاهی درمان گیاهی برای دندان درد اخبار دندانپزشکی سایت پزشکان بدون مرزاگر از بوی بد دهانتان رنج می‌برید مراجعه به دندانپزشک یکی از موثرترین روش‌ها برای توصیه های پزشکی مرکز اطلاعات فنی ایرانمرکز اطلاعات فنی ایران با بیش از سال سابقه در زمینه ارائه اطلاعات فنی شامل اخبار همه چیز درباره کشیدن دندان وماجراهای بعد از آن …کشیدندندانتوصیهنوشدارو پس از کشیدن دندان تمام تاکید و تلاش علم دندان‌پزشکی امروز بر نگهداری دندان بیماری های مفاصل و استخوان رژیم درمانی در پوکی استخوان پوکی استخوان از جمله بیماری های شایعی است که به خصوص زنان آنچه باید درمورد نوزادان بدانیم صفحه تأثیر بلای آلودگی بر خانم‌های باردار و روش برای کاهش آن روش ساده برای خلاص شدن از ساده ترین روش برای کوچک کردن شکم ایران ناز اگر از شکل بدن خود، به خصوص در ناحیه شکم ناراضی هستید، باید بدانید که تنها پرداختن به راههای جلوگیری از چاقی شکم، جلوگیری، جلوگیری از، راه های چهار راه پیشگیری از سرطان سینه شیوه های جلوگیری از شب ادراری کودکان روشهای ساده برای دندان پزشکی پزشکان ایران دندان درآوردن نوزادان و راههای کاهش درد دندان درآوردن دستش را داخل دهانش می کند و آب دهان از سریعترین روش برای درمان آفت دهان « سلامت و پزشکی سلاماول از همه ببینید بیماری بهجت دارین یا نه اگه نداشتین برین از آفتین ژل استفاده کنیدمن داروهای گیاهی درمان گیاهی درمان گیاهی برای دندان درد داروهای گیاهی درمان گیاهی درمان گیاهی برای دندان درد اخبار دندانپزشکی سایت پزشکان بدون مرز اگر از بوی بد دهانتان رنج می‌برید مراجعه به دندانپزشک یکی از موثرترین روش‌ها برای یافتن توصیه های پزشکی مرکز اطلاعات فنی ایران زگیل تناسلی از چه راهی منتقل می‌شود یک فوق تخصص آندرولوژی عنوان کرد شمار مبتلایان به زگیل آنچه باید درمورد نوزادان بدانیم صفحه تأثیر بلای آلودگی بر خانم‌های باردار و روش برای کاهش آن روش ساده برای خلاص شدن از درد بیماری های مفاصل و استخوان رژیم درمانی در پوکی استخوان پوکی استخوان از جمله بیماری های شایعی است که به خصوص زنان بیش از



لینک منبع :ساده‌ترین روش برای پیشگیری از پوسیدگی از دندان

ساده‌ترین روش برای پیشگیری از پوسیدگی از دندان - ایسنا www.isna.ir/.../ساده-ترین-روش-برای-پیشگیری-از-پوسیدگی-از-دندان‏ - ذخیره شده 21 دسامبر 2016 ... ساده‌ترین روش برای پیشگیری از پوسیدگی از دندان. آینه دندانپزشکی. مراقبت از دندان‌ها شامل مسواک زدن و استفاده از نخ دندان بطور کامل و روزانه و ... ساده‌ترین روش برای پیشگیری از پوسیدگی از دندان - عصر ایران www.asriran.com/.../ساده‌ترین-روش-برای-پیشگیری-از-پوسیدگی-از-دندان‏ - ذخیره شده ساده‌ترین روش برای پیشگیری از پوسیدگی از دندان. یکی از مواردی که اکثرا افراد به آن توجه نمی کنند این است که باید پس از مصرف دهان شویه حداقل به مدت نیم ساعت ... ساده ترین راه پیشگیری از پوسیدگی دندان | - ویرلن virlan.com/ساده-ترین-راه-پیشگیری-از-پوسیدگی-دندان/‏ 20 فوریه 2016 ... مطالعات محققان دانشگاه پلیموث انگلیس نشان می دهد، جویدن دو تا سه بار آدامس بدون قند در روز، نقش مهمی در کاهش پوسیدگی دندان، به ویژه در کودکان زیر ... ساده‌ترین روش برای پیشگیری از پوسیدگی از دندان - پارسینه www.parsine.com/.../ساده‌ترین-روش-برای-پیشگیری-از-پوسیدگی-از-دندان‏ - ذخیره شده 21 دسامبر 2016 ... ساده‌ترین روش برای پیشگیری از پوسیدگی از دندان. مراقبت از دندان‌ها شامل مسواک زدن و استفاده از نخ دندان بطور کامل و روزانه و مراجعه منظم به دندان ... ساده ترین روش برای پیشگیری از پوسیدگی از دندان | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/30040586‏ بهترین راه برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ها، استفاده روزانه از خمیر دندان فلوراید دار در هنگام مسواک زدن است. حداقل یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید تا ذرات ... داشتن دندان‌های سالم با ساده ترین راه حل! - الو دکتر www.alodoctor.ir/.../داشتن-دندان-های-سالم-با-ساده-ترین-راه-حل!‏ - ذخیره شده 24 آوریل 2017 ... یک دندانپزشک گفت: برای جلوگیری از پوسیدگی دندان روزی دوبار ... وی ادامه داد: برای پیشگیری از پوسیدگی دندان حداقل روزی دو بار مسواک زدن با ... مهمترین راهکار پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها - سلامتی salamati.ir/2017/04/.../مهمترین-راهکار-پیشگیری-از-پوسیدگی-دند/‏ - ذخیره شده 6 آوریل 2017 ... وی با تاکید بر اینکه پوسیدگی دندان ها به راحتی قابل پیشگیری است، افزود: با رعایت ساده ترین روش ها، می توان جامعه ای داشت که مردم آن دندان های ... برای پیشگیری از پوسیدگی دندان چه باید کرد؟ - افکارنیوز www.afkarnews.ir/.../595844-برای-پیشگیری-از-پوسیدگی-دندان-چه-باید-کرد‏ - ذخیره شده 15 فوریه 2017 ... دانشیار سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه وارنیش فلوراید ساده‌ترین روش برای تقویت مینای دندان و پیشگیری از پوسیدگی ... 12 راه جلوگیری از پوسیدگی دندان + مطلب مفید - پرشین وی persianv.com/.../12-راه-جلوگیری-از-پوسیدگی-دندان-مطلب-مفی.html‏ - ذخیره شده 3 ا کتبر 2012 ... 12 راه جلوگیری از پوسیدگی دندان + مطلب مفید. دندان ها یکی از مهم ترین دارایی های بدن انسان است . علاوه بر ایجاد ظاهر زیبا نقش بسیار مهمی را در جویدن ... تفاوت پوسیدگی و تغییر رنگ دندان، پوسیدگی دندان، درمان پوسیدگی ... www.akairan.com/health/bimari-behdasht/dandan2.html‏ - ذخیره شده - مشابه پوسیدگی دندان,علت پوسیدگی دندان چیست,علت پوسیدگی دندان,علت پوسیدگی ... داروی آلزایمر یا درمان پوسیدگی دندان · ساده ترین روش برای پیشگیری از پوسیدگی از .... داشت بنابراین بهترین روش تشخیص پوسیدگی، تشخیص تغییر قوام دندان با ...