مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

طرز تهیه قورمه سبزی آذری

[ad_1]

طرز تهیه قورمه سبزی آذری

 

در این مطلب از ایران ناز طرز تهیه قورمه سبزی به شیوه آذری های عزیز را آموزش میدهیم. در واقع اصل قورمه سبزی آذریست و بدون روغن گوشت آنرا در چربی خود تفت میدهند .، اصل این غذا آذری است، ” قورماق” (ghormagh) نوعی سرخ کردن است که در آن از روغن استفاده نمی شود، ” قورمه” به گوشتی گفته می شود که بدون روغن و با چربی خود گوشت سرخ می شود، قدیم از این نوع گوشت خیلی در منطقه آذربایجان استفاده می شد که معروفترین آن ها شوربای قورمه و قورمه سبزی است.

 

چون این روش سرخ کردن گوشت کمی وقت گیر و مشکل است به مرور روش طبخ گوشت قورمه سبزی فرق کرده و شده آن چیزی که امروزه باهاش قورمه سبزی پخته می شود، قورمه سبزی در مناطق مختلف ایران با تغییراتی پخته می شود و روش های طبخ آن هم متفاوت است سبزیجات و چاشنی هایی که استفاده می شود و حتی نوع گوشت آن هم فرق می کند.

 

مواد لازم برای قورمه سبزی آذری :

 

لوبیا چیتی یا لوبیا قرمز (ترجیحا لوبیا چیتی) یک پیمانه

سبزی خرد شده شامل دو سهم تره و یک سهم جعفری: تقریبا ۵۰۰ گرم

پودر شنبلیله دو قاشق غذاخوری

گوشت ران گوسفند یا راسته گوساله ۵۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد

لیمو عمانی ۴ عدد

روغن ، نمک و زعفران مقداری

 

طرز تهیه قورمه سبزی تبریزی :

 

لوبیا را از یک ساعت قبل خیس کنید.سبزی را شسته و خشک کنید بعد بدون روغن آن را تفت بدهید و آن را مداوم هم بزنید، هرچقدر بیشتر سبزی را تفت بدهید رنگ خورش شما تیره تر می شود و به همان اندازه هم ویتامین های آن کمتر می شود!

 

پیاز را ریز خرد کنید و تفت بدهید تا طلائی شود بعد گوشت را اضافه کنید و تفت بدهید تا جائی که رنگ گوشت تغییرکند ( بستگی به سلیقه خودتان دارد که گوشت را چقدر تفت بدهید من معمولا زیاد تفت می دهم تا کمی سرخ شود ) آب لوبیا را خالی کنید و به همراه سبزی سرخ شده به گوشت اضافه کنید

 

لیمو عمانی ها را هم بشوئید و روی آن ها چند تا سوراخ ایجاد کنید و بیندازید در قابلمه خورش، حدود ۴ لیوان آب اضافه کنید، حرارت را زیاد کنید تا بجوشد، وقتی جوشید حرارت را کم کنید و اجازه بدهید غذا بپزد، در حین پخت اگر آب آن کم بود آب جوش اضافه کنید، وقتی لوبیا و گوشت هر دو پخته شدند، سپس شنبلیه، نمک و زعفران را اضافه کنید و اجازه بدهید جابیفتد.

 

هرچقدر خورش بیشتر جابیفتد به همان میزان بیشتر روغن پس می دهد و در عین حال خواص تغذیه ای آن کمتر می شود!

 

نکته ۱: در پخت خورش قورمه سبزی انتخاب با شماست که غذای سالمی بپزید یا سلامت غذا را فدای زیبائی ظاهری خورش بکنید!

 

نکته ۲: نگران زمان پخت همزمان گوشت و لوبیا نباشید، هرکدام که زودتر پخت وا نمی رود این مساله به خاطر وجود لیمو عمانی است بعلاوه اگر گوشت گوساله استفاده کنید زمان پخت آن ها تقریبا” برابر است.

 

نکته ۳: زعفران قابل حذف است ولی توصیه می کنم آن را حذف نکنید چون خورش را خوشمزه می کند.

 

نکته ۴: شما می توانید به جای پودر شنبلیله از خود شنبلیله استفاده کنید به این صورت که داخل ۵۰۰ گرم سبزی این خورش حدود ۱۰۰ گرم شنبلیله استفاده کرده و به همراه سایر سبزیجات سرخ کنید اما به نظر من استفاده از پودر شنبلیه عطر خورش را بهتر می کند، بعضی ها مخصوصا” آذری ها عطر شنبلیه را دوست ندارند در این صورت می شود این سبزی را حذف کرد.

 

نکته ۵: نمک را به هیچ وجه اول به خورش اضافه نکنید چون گوشت را دیر پز می کند.

 

نکته ۶: در تبریز سبزی این خورش فقط جعفری و تره هست اما در سایر مناطق گشنیز و اسفناج هم اضافه می کنند.

 

نکته ۷: تبریزی ها سبزی را ساطوری نمی کنند بلکه ریز خرد می کنیم.

 

نکته ۸: می توانید از لوبیا چشم بلبلی یا لوبیا سفید هم استفاده کنید.

 

مطالب مرتبط:

 

طرز تهیه دسر خوشمزه کرم لبو

 

نکاتی درباره ی فوت و فن قورمه سبزی

 

آموزش روش تهیه ترشی لبو

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

خورش قورمه سبزی طرز تهیه خورشت قورمه سبزیطرز تهیه خورش قورمه سبزی مواد لازم برای تا نفر سبزیتره،جعفری،کمی شنبلبله یک طرز تهیه ریزه کوفته آذری آکاایرانطرز تهیه ریزه کوفته آذری ابتدا لوبیا را در کاسه ‌ای بریزید و بعد از شستن، به مدت طرز تهیه کوفته تبریزی طرز تهیه قرمزه نخودچی یا کوفته قیمه ریزه محلی اصفهانطرز تهیه غذاهای نذری غذاهاینذریطرز تهیه غذاهای نذری آشپزخانه نمناک طرز تهیه حلیم مواد لازم برای نفر است و برای خورش قورمه سبزی طرز تهیه خورشت قورمه سبزی قورمه سبزیخورش قورمه سبزیآموزش پخت خورشت قورمه سبزیطرز تهیه خورش قورمه سبزیخورش قورمه طرز تهیه ریزه کوفته آذری آکاایران طرز تهیه ریزه کوفته آذری ابتدا لوبیا را در کاسه ‌ای بریزید و بعد از شستن، به مدت الی طرز تهیه کوفته تبریزی طرز تهیه قرمزه نخودچی یا کوفته قیمه ریزه محلی اصفهان طرز تهیه غذاهای نذری غذاهاینذری طرز تهیه غذاهای نذری آشپزخانه نمناک طرز تهیه حلیم مواد لازم برای نفر است و برای تهیه حلیم طرز تهیه قورمه سبزی طرز تهیه قورمه سبزی ایرانی طرز تهیه قورمه سبزی مجلسی طرز تهیه قورمه سبزی سیاه طرز تهیه قورمه سبزی خوشمزه



لینک منبع :طرز تهیه قورمه سبزی آذری

طرز تهیه قورمه سبزی آذری - بیتوته www.beytoote.com/.../azeri1-pot-roast-vegetables3.html‏ - ذخیره شده قورمه سبزی آذری طرز پخت قورمه سبزی تبریزی نحوه پخت قورمه سبزی آذری,طرز تهیه قورمه سبزی تبریزی,طرز تهیه انواع خورش,پخت خورش سبزی آذری,آموزش آشپزی ... قورمه سبزی آذربایجانی | معرفی جاذبه های گردشگری ایران seeiran.ir/قورمه-سبزی-آذربایجانی/‏ - ذخیره شده - مشابه نمک، زردچوبه، فلفل قرمز. طرزتهیه : سبزی ها رو بعد از پاک کردن و شستن خورد میکنیم. نکته: در این روش قورمه سبزی، نباید خیلی خیلی ریز خورد بشه، منظورم از خیلی ... آموزش طرز تهیه قورمه سبزی مجلسی جا افتاده و خوشمزه + تصاویر تزیین mepatogh.ir/133/ghormeh-sabzi/‏ - ذخیره شده 23 آوریل 2017 ... طرز تهیه خورشت قورمه سبزی مجلسی خوشمزه و جا افتاده .... در بعضی از مناطق آذری زبان از لوبیا چشم بلبلی و مقداری رب گوجه فرنگی برای تهیه این ... سبزی خورشت تبریز(سبزی قورما) :: دنیای اسراء asrafood.ir/1391/03/12/سبزی-خورشت-تبریز(سبزی-قورما)‏ - ذخیره شده - مشابه 1 ژوئن 2012 ... مواد تشکیل دهنده ش تقریبا مثل قورمه سبزیه ولی طرز پختش متفاوته. ... دستور اصلیش با لوبیا چشم بلبلی تهیه میشه ولی لوبیا چیتی و قرمز رو هم ... طرز تهیه قورمه سبزی آذری - عصر ایران | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/30062714‏ 21 دسامبر 2016 ... قورمه سبزی غذای خوشمزه و پر طرفدار ما ایرانیهاست، اصل این غذا آذری است، ... پیاز یک عدد متوسط نمک فلفل زردچوبه به مقدار لاز م طرز تهیه خورش آلو ... طرز تهیه گوشت قورمه (Kavurma – ghovurma) • دونفره https://www.2nafare.com/گوشت-قورمه-kavurma-ghovurma/‏ - ذخیره شده طرز تهیه گوشت قورمه (Kavurma – ghovurma) · خاتون، ۱۴ام خرداد ۱۳۹۳ ... این روش با کمی تغییر هنوز هم در میان آذری ها متداول است. با این روش می ... قورمه در آذری یا ترکی به معنی سرخ شده می باشد. گوشت قورمه .... آموزش تهیه خورشت قورمه سبزی · طرز تهیه ... تریبون - طرز تهیه قورمه سبزی آذری 3bune.ir/post/WYjDm4ByGl/طرز_تهیه_قورمه_سبزی_آذری‏ - ذخیره شده طرز تهیه قورمه سبزی آذری. جمعه, 11 فروردین ماه 1396 در 14:28:10 \\ \\ بدون دسته. مجله کمونه نوشت: مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) : قورمه سبزی غذای خوشمزه و ... دستور پخت و تهیه قرمه سبزی ایرانی اصل - ایران وی www.iranve.com/.../دستور-پخت-و-تهیه-قرمه-سبزی-ایرانی-اصل.html‏ - ذخیره شده - مشابه امروز قصد داریم برای شما بازدیدکنندگان سایت ایران وی دستور پخت و تهیه خورشت قرمه سبزی ایرانی اصل به روش های مختلف و ترفندهای خوشمزه شدن قرمه سبزی را ... طرز تهیه قورمه سبزی سامان گلریز - خانه ashpaz123.ir/search/?q=طرز+تهیه+قورمه+سبزی+سامان+گلریز‏ - ذخیره شده طرز پخت قورمه سبزی آذری قورمه سبزی غذای خوشمزه و پر طرفدار ما ایرانیهاست، اصل این غذا آذری است، ” قورماق” (ghormagh) نوعی سرخ کردن است که در آن از روغن استفاده ... طرز تهیه قورمه سبزی مجلسی و خوشمزه و 10 ترفند خوشمزه تر شدن آن namakstan.net/49741-ghormeh-sabzi.html‏ - ذخیره شده 27 فوریه 2017 ... طرز تهیه قورمه سبزی مجلسی و خوشمزه و 10 ترفند خوشمزه تر شدن آن نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه خورشت قورمه سبزی را آماده کرده ایم برای ...