مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دایناسورها هم دندان شیری داشته اند!

[ad_1]
خبرآنلاین: شواهد به دست آمده از مطالعه فسیل‌ها حاکی از آن است که دندان برخی دایناسورها ضمن رشد این حیوان می‌افتاده است. این گونه در کودکی دندان داشته و گوشت‌خوار بوده و پس از بلوغ دندانش می‌افتاده و گیاهخوار می‌شده است.

به گزارش بی‌بی‌سی،لیموسوروس اینکستریکابیلیس دایناسوری بوده که حدود ۱۵۰ میلیون سال پیش در چین امروزی زندگی می‌کرده است. اولین فسیل‌های مربوط به این دایناسور حدود ۱۰ سال پیش کشف شد.


شو وانگ از دانشگاهی در پکن، که هدایت تحقیقات را به عهده داشت، با توجه به دندان داشتن برخی از فسیل‌ها و بی دندان بودن برخی دیگر، محققان تصور می‌کردند که با دو گونه متفاوت طرف هستند. اما دیرینه‌شناسان متوجه شدند که این دو گونه به ظاهر متفاوت به جز داشتن و نداشتن دندان به شکل عجیبی شبیه هم هستند.

 

دایناسورها هم دندان شیری داشته اند! 


به این ترتیب آنها پی بردند که در واقع با یک گونه مواجه هستند که ضمن رشد، دندانش را از دست می‌دهد.


از دست دادن دندان در میان جانوران از نظر تکاملی متاخرتر پدیده رایجی است اما این اولین نمونه‌ این چنینی است که در خزندگان کشف می‌شود.


دکتر استیگ والش، از موزه طبیعی اسکاتلند، گفت شاید اینکه این گونه از دایناسورها پس از گوشتخواری در کودکی، در بزرگسالی گیاهخوار می‌شده‌اند، برای این بوده است که با بزرگتر شدن و احتیاج به غذای بیشتر از منبعی غذایی استفاده کنند که فراوان‌تر بوده است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

آیا می توان جانوران منقرض شده را زنده کرد؟ آیامیتوانجانورانبیگ بنگ پاسخ این پرسش را می توان اینگونه داد، هم بله هم خیر دانشمندان فقط می توانند ۲۰ حقیقت شگفت انگیز درباره بیگانگان فضایی آکا۲۰ حقیقت شگفت انگیز درباره بیگانگان فضایی موجودات فضاییبیگانگانفرزندان رهبر انقلاب این روزها چه می‌ کنند؟ عکسرهبر معظم‌ انقلاب دارای فرزند هستند نام دختران‌شان بشری و هدی است و سید مصطفی و سید چگونه زرافه ها چنین گردن هاى بزرگی را پرورش دادند؟ …چگونهزرافههاچنیندرسته ولی زرافه ها هم میتونستن درطول زمان تغذیه شون رو تغییر بدن علف بخورن چون دسترسی دانستنیهای حیوانات آرشیو قبول دارید ماهی ها هم دارای ضرایب متفاوتی از هستند؟ وقتی که شروع به نگهداری ماهی گنجور شهریار منظومهٔ حیدر بابابنی اسدی نوشته نام حید را بابا را ازهمان ایام جوانی و دانشجویی شنیده بودم، اما به علت راز مثلث برمودا فاش شد تصاویررازمثلثبرمودادانشمندان سالهای زیادی را صرف کشف راز مثلث برمودا کرده اند ولی تاکنون به نتیجه ای دست آفتاب پای عباس جدیدی هم به املاک نجومی باز شد؟ پیش از این خبرهایی درباره واگذاری یک زمین در ماه، مهتاب، قمر، دیپارتمنت جغرافیه و علوم …ماه یا مهتاب تنها قمر سیارهٔ زمین است میانگین فاصله ماه تا زمین ۳۸۴٬۴۰۳ کیلومتر و قطر ۱۰ حیوان مرگبار دنیا عکس دیدنی های امروز۱۰ حیوان مرگبار دنیا عکس حیوانمرگبار کوسه بزرگ سفید یا مرگ سفید در آب های ساحلی آیا می توان جانوران منقرض شده را زنده کرد؟ آیامیتوان بیگ بنگ پاسخ این پرسش را می توان اینگونه داد، هم بله هم خیر دانشمندان فقط می توانند ۲۰ حقیقت شگفت انگیز درباره بیگانگان فضایی آکا ۲۰ حقیقت شگفت انگیز درباره بیگانگان فضایی موجودات فضاییبیگانگان فرزندان رهبر انقلاب این روزها چه می‌ کنند؟ عکس رهبر معظم‌ انقلاب دارای فرزند هستند نام دختران‌شان بشری و هدی است و سید مصطفی و سید مجتبی چگونه زرافه ها چنین گردن هاى بزرگی را پرورش دادند؟ چگونهزرافه درسته ولی زرافه ها هم میتونستن درطول زمان تغذیه شون رو تغییر بدن علف بخورن چون دسترسی به گنجور » شهریار » منظومهٔ حیدر بابا بنی اسدی نوشته نام حید را بابا را ازهمان ایام جوانی و دانشجویی شنیده بودم، اما به علت راز مثلث برمودا فاش شد تصاویر رازمثلثبرمودا دانشمندان سالهای زیادی را صرف کشف راز مثلث برمودا کرده اند ولی تاکنون به نتیجه ای دست نیافتند دانستنیهای حیوانات آرشیو انجمن قبول دارید ماهی ها هم دارای ضرایب متفاوتی از هستند؟ وقتی که شروع به نگهداری ماهی کردم هیچ آذر طب اسلامی وسنتی عقیلی خراسانی دکتر احمد صادقیان مدرس حوزه و دانشگاه چکیده یکی از مباحث مطرح در بحث علم و دین، استخدام ماه، مهتاب، قمر، دیپارتمنت جغرافیه و علوم اجتماعی ماه یا مهتاب تنها قمر سیارهٔ زمین است میانگین فاصله ماه تا زمین ۳۸۴٬۴۰۳ کیلومتر و قطر ماه ۳ ۱۰ حیوان مرگبار دنیا عکس دیدنی های امروز ۱۰ حیوان مرگبار دنیا عکس حیوانمرگبار کوسه بزرگ سفید یا مرگ سفید در آب های ساحلی تمام é é é



لینک منبع :دایناسورها هم دندان شیری داشته اند!

تصاویر برای دایناسورها هم دندان شیری داشته اند! دایناسورها هم دندان شیری داشته‌اند! - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/615392/science/nature‏ - ذخیره شده 23 دسامبر 2016 ... دایناسورها هم دندان شیری داشته‌اند! دانش > طبیعت - شواهد به دست آمده از مطالعه فسیل‌ها حاکی از آن است که دندان برخی دایناسورها ضمن رشد این حیوان ... دایناسورها هم دندان شیری داشته اند! - خبر خودرو - اخبار خودرو ایران و جهان www.khabarkhodro.com/detail.asp?...دایناسورها%20هم%20دندان%20شیری%20داشته%20اند!‏ - ذخیره شده 24 دسامبر 2016 ... خبرآنلاین: شواهد به دست آمده از مطالعه فسیل‌ها حاکی از آن است که دندان برخی دایناسورها ضمن رشد این حیوان می‌افتاده است. این گونه در کودکی دندان داشته ... دایناسورها هم دندان شیری داشته اند! - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/.../دایناسورها-هم-دندان-شیری-داشته-اند/‏ - ذخیره شده شواهد به دست آمده از مطالعه فسیل‌ها حاکی از آن است که دندان برخی دایناسورها ضمن رشد این حیوان می‌افتاده است. این گونه در کودکی دندان داشته و گوشت‌خوار بوده و پس از ... دایناسورها هم دندان شیری داشته اند! | - شواهد به دست آمده - قطره www.ghatreh.com/news/nn35194166/دایناسورها-دندان-شیری-داشته-اند‏ 23 دسامبر 2016 ... شواهد به دست آمده از مطالعه فسیل ها حاکی از آن است که دندان برخی دایناسورها ضمن رشد این حیوان می افتاده است. ای. الف - دایناسورها هم دندان شیری داشته‌اند! alef.ir/vdcenf8epjh8wxi.b9bj.html?427356‏ - ذخیره شده 23 دسامبر 2016 ... شواهد به دست آمده از مطالعه فسیل‌ها حاکی از آن است که دندان برخی دایناسورها ضمن رشد این حیوان می‌افتاده است. این گونه در کودکی دندان داشته و ... دایناسورها هم دندان شیری داشته اند! - دانلود ویدیو www.dvideo.ir/search/دایناسورها_هم_دندان_شیری_داشته_اند!‏ - ذخیره شده دایناسورها هم دندان شیری داشته اند! دانلود بازگشت ... دانلود زمان افتادن دندان شیری و ارتدنسی · دانلود نحوه ... دانلود ارتودنسی دندان نیش نهفته | دکتر مسعود داوودیان. دایناسورها هم دندان شیری داشته‌اند! - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/health.../دایناسورها-هم-دندان-شیری-داشته/story/6140341/‏ شواهد به دست آمده از مطالعه فسیل ها حاکی از آن است که دندان برخی دایناسورها ضمن رشد این حیوان می افتاده است. این گونه در کودکی دندان داشته و گوشت خوار بوده و پس از ... دایناسورها هم دندان شیری داشته‌اند! - آوانیوز ava-news.ir/search/?q=دایناسورها%20هم%20دندان%20شیری%20داشته‌اند!‏ دایناسورها هم دندان شیری داشته‌اند! دانش > طبیعت - شواهد به دست آمده از مطالعه فسیل‌ها حاکی از آن است که دندان برخی دایناسورها ضمن رشد این حیوان می‌افتاده است. این گونه ... بعضی دایناسورها دندان شیری داشته‌اند! + تصویر | 24 آنلاین 24onlinenews.ir/136980/بعضی-دایناسورها-دندان-شیری-داشته‌اند/‏ - ذخیره شده بعضی دایناسورها دندان شیری داشته‌اند! + تصویر. ۱۳۹۵-۱۰-۰۴ چند رسانه‌ای ... امروزه هم برخی جانورانی که هنوز زنده‌اند چنین ویژگی دارند. پستاندار تخم‌گذار استرالیایی از ...