مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شربت متادون را در یخچال نگذارید

[ad_1]
به گزارش شفاف،  به نقل از ایفدانا(پایگاه خبری سازمان غذا و دارو) بهمنش در عین حال به این نکته هم اشاره کرد که آمار دقیقی از مسمومیت با تک تک داروها در دست نیست.

وی همچنین در خصوص شربت متادون اظهار کرد: اینکه بیشترین مسمومیت‌های دارویی مربوط به این شربت است، مورد تایید نیست اما این موضوع چیزی از اهمیت دقت به مسمومیت با متادون نمی‌کاهد.

بهمنش یادآور شد: متادون به عنوان یک دارو از این نظر دارای اهمیت است که با مقادیر کم آن مسمومیت شدید و حتی مرگ در کودکان رخ می‌دهد.متادون دارویی است که در داروخانه‌‌ها موجود نیست و برای ترک اعتیاد به معتادان تحت درمان و آن هم در مراکز درمان نگهدارنده با متادون موسوم به ام. ام. تی (MMT ) می‌دهند تا به منزل ببرند. این افراد، اغلب برای پنهان کردن روند درمان خود، شربت متادون را با نوشیدنی مخلوط یا در بطری‌های نوشیدنی نگهداری می‌کنند و آن را در یخچال می‌گذارند که این کار، احتمال مسمومیت بستگان را افزایش می‌دهد.

دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی کاهش سموم سازمان غذا و دارو، گفت: در بیشتر مراکز ترک اعتیاد به این نکته توجه نمی‌کنند که شربت متادون را داخل ظرف با در مقاوم به کودک تحویل دهند و این مساله، مسمومیت با شربت متادون را ایجاد می‌کند.

بهمنش به استفاده کنندگان از شربت متادون توصیه کرد که آن را در ظرف با در مقاوم و دور از دسترس کودکان و در قفسه‌های بالا و غیر قابل دسترسی کودک، نگهداری کنند.

یسنا،دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی کاهش سموم سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: شربت متادون را نباید در بطری نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه قرار داد چرا که بیشتر داروها از جمله شربت متادون نیازی به نگهداری در یخچال ندارند. یخچال به طور کلی به هیچ وجه مکان مناسبی برای نگهداری دارو نیست.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

شربت متادون را در یخچال نگذارید شربت متادون را در یخچال نگذارید دختر شرت خودش را در میاره دکتر شورتم را در اورد انواع را در زبان فارسی چگونه لاین را در کامپیوتر شورت خاله را در آوردم کسی را در خواب عریان دیدن چطور کیر را در کو بگذاریم تا شناسد شاه را در هر لباس



لینک منبع :شربت متادون را در یخچال نگذارید

شربت متادون را در یخچال نگذارید - دارو - مراقبت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../شربت-متادون-را-در-یخچال-نگذارید‏ - ذخیره شده شربت متادون را در یخچال نگذارید. ۱۳۹۵/۱۰/۰۴ - ۱۱:۳۱ - کد خبر: 201612. شربت متادون را در یخچال نگذارید. سلامت نیوز:دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی کاهش سموم سازمان ... شربت متادون را در یخچال نگذارید | اخبار فارسی دری farsidari.com/26687‏ شربت متادون را در یخچال نگذارید دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی کاهش سموم سازمان غذا و دارو، گفت: داروهای مغز و اعصاب به ویژه داروهای ضد افسردگی بیشترین تعداد ... شربت متادون را در یخچال نگذارید | شفاف | خبروان khabarone.ir/news/5475039/شربت-متادون-را-در-یخچال-نگذارید‏ 24 دسامبر 2016 ... شربت متادون را در یخچال نگذارید. دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی کاهش سموم سازمان غذا و دارو، گفت: داروهای مغز و اعصاب به ویژه داروهای ضد افسردگی ... شربت متادون را در یخچال نگذارید | سلامت | خبروان khabarone.ir/news/5474283/شربت-متادون-را-در-یخچال-نگذارید‏ 24 دسامبر 2016 ... شربت متادون را در یخچال نگذارید. main-image. سلامت نیوز:دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی کاهش سموم سازمان غذا و دارو، گفت: داروهای مغز و اعصاب به ... شربت متادون را در یخچال نگذارید | خبر خوان فارسی seemorgh.top/شربت-متادون-را-در-یخچال-نگذارید/‏ 25 دسامبر 2016 ... ساعت بند چرم دیزل مدل Mega Chief، طراحی بی نظیر و فوق العاده شیک. دارای کیفیت استثنایی و بند چرم. دارای تقویم روز شمار، عرضه شده در رنگ های ... آنا | داروهای مغز و اعصاب، علت بیشترین مسمومیت در کشور/ شربت ... www.ana.ir/news/170795‏ - ذخیره شده 24 دسامبر 2016 ... ... مغز و اعصاب، علت بیشترین مسمومیت در کشور/ شربت متادون را در یخچال نگذارید ... وی همچنین در خصوص شربت متادون اظهار کرد: اینکه بیشترین ... شربت متادون را در یخچال نگذارید - تی نیوز tnews.ir/news/6da476593468.html‏ شربت متادون را در یخچال نگذارید. دریافت خبر : شنبه 04 دی 1395 ساعت 11:35. شربت متادون را در یخچال نگذارید. سلامت نیوز :دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی کاهش ... شربت متادون را در یخچال نگذارید - دارو - مراقبت | IR24 | ای ار 24 ir24.news/پزشکی-و-سلامت/شربت-متادون-را-در-یخچال-نگذارید-دارو-م/‏ 24 دسامبر 2016 ... سلامت نیوز:دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی کاهش سموم سازمان غذا و دارو، گفت: داروهای مغز و اعصاب به ویژه داروهای ضد افسردگی بیشترین تعداد موارد ... این دارو را در یخچال نگذارید - ایران آنلاین www.ion.ir/News/160165.html?catid=7&title=این-دارو...یخچال-نگذارید‏ 24 دسامبر 2016 ... ایران آنلاین-این دارو را در یخچال نگذارید : : دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی کاهش سموم سازمان غدا و دارو، گفت: شربت متادون نباید در یخچال نگهداری شود. بیشتر مسمومیت های دارویی با داروهای اعصاب رخ می دهد/ شربت متادون را در doctorlist.ir/بیشتر-مسمومیت-های-دارویی-با-داروهای-اع/‏ 24 دسامبر 2016 ... ۴ دی ۱۳۹۵ بدون دیدگاه بیشتر مسمومیت های دارویی با داروهای اعصاب رخ می دهد/ شربت متادون را در یخچال نگذارید. تهران – ایرنا – دبیر ستاد مرکزی اطلاع ...