مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کودکان مادران سیگاری دچار مشکل کلیوی می شوند

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر ، از آنجایی که سیگار کشیدن یک عامل خطرناک برای نارسایی کلیه در بزرگسالان شناخته شده، گروهی به رهبری دکتر کوجی کاواکامی، دکتر مکی شین زاوا و دکتر موتوکو یاناگیتا از دانشگاه کیوتو ژاپن این موضوع را مورد بررسی قرار دادند که آیا سیگار کشیدن مادر در دوران بارداری ممکن است بر سلامت کلیه کودک تاثیر بگذارد؟

محققان وجود «پروتئینوری»، یعنی وجود میزان بالای پروتئین در ادرار، که نشانه ای از کاهش عملکرد کلیه است را در ادرار ۴۴,۵۹۵ کودک بررسی کردند. در جمعیت مورد مطالعه، ۴.۴ درصد از زنان تنها قبل از بارداری سیگار می کشیدند و ۱۶.۷ درصد در دوران بارداری سیگار کشیدن را ادامه دادند.

میزان پروتئینوری در سن ۳ سالگی، در کودک مادرانی که در دوران بارداری به سیگار کشیدن ادامه داده بودند، ۱.۷٪، در کودک مادرانی که در دوران بارداری سیگار کشیدن را متوقف کرده بودند ۱.۶٪ و در کودک مادران غیرسیگاری ۱.۳٪ بود. بدین ترتیب محققان دریافتند سیگار کشیدن مادر در دوران بارداری باعث افزایش ۱.۲۴ برابر خطر ابتلا به پروتئینوری کودک می شود.

سیگار کشیدن مادران در دوران بارداری باعث تولد زودرس، وزن کم کودک هنگام تولد و خفگی نوزادان می شود. یافته های این مطالعه عوارض جانبی اضافی سیگار کشیدن مادر در دوران بارداری را نشان می دهد.

پیشگیری از پروتئینوری کودک امر مهمی است زیرا که پروتئین بالا در ادرار کودک می تواند منجر به ابتلا بیماری مزمن کلیه در بزرگسالی شود.

این یافته ها که در مجله بالینی انجمن آمریکایی نفرولوژی منتشر شده است، این مورد را نیز به فهرست عوارض منفی سیگار کشیدن مادر در دوران بارداری اضافه می کند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

مامایی پزشکان ایران تقریباً یک سوم بچه های متولد شده از مادران مبتلا به ایدز ، در طی دوران بارداری ، حین پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی علت کاهش رشد جنین سوء تغذیه مادر سن و وزن مادر بر روند رشد جنین تأثیر می‌ گذارد اگر مادر وزن کمی خانومایی که قبلا سقط داشتین و الان می خواین با …خانومایی که قبلا سقط داشتین و الان می خواین با روحیه اقدام کنین بفرمایین تو لطفا بیماریهای غیر واگیر شایع سایت پزشکان بدون مرزبی‌اشتهایی عصبی، یک اختلال تغذیه‌ای است که باعث می‌شود افراد در مورد وزن خود و متخصص گوارش کرج علایم نشانه‌ها و علایم سوءهاضمه می‌تواند شامل موارد زیر باشد نفخ آروغ هر نوع وبلاگ روانشناسی شفای درون اختلالات روانپزشکی …اختلال دوقطبی اختلال دوقطبی به انگلیسی یا شیدایی‌ ـ افسردگی‌ نوعی بیماری واگیر پزشکان ایرانتبخال یک ویروس است که بر روی سیستم عصبی انسان تاثیر می گذارد، سلول های عصبی پوست که مقالات و تحقیقات پزشکی سایت پزشکان بدون مرزپژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج تحقیقات آنان نشان می دهد که اگر رژیم لاغری دارید مامایی پزشکان ایران سیگار کشیدن فشار خون شما را بالا برده و میزان اکسیژن و مواد مغذی دریافتی کودک شما را کاهش می پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامت،خبرهای پزشکی پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی،خبرهای علت کاهش رشد جنین سوء تغذیه مادر سن و وزن مادر بر روند رشد جنین تأثیر می‌ گذارد اگر مادر وزن کمی داشته باشد خانومایی که قبلا سقط داشتین و الان می خواین با روحیه خانومایی که قبلا سقط داشتین و الان می خواین با روحیه اقدام کنین بفرمایین تو لطفا فقط متخصص گوارش کرج علایم نشانه‌ها و علایم سوءهاضمه می‌تواند شامل موارد زیر باشد نفخ آروغ هر نوع احساس وبلاگ روانشناسی شفای درون اختلالات روانپزشکی و توصیه های درمانی اختلال دوقطبی اختلال دوقطبی به انگلیسی یا شیدایی‌ ـ افسردگی‌ نوعی اختلال بیماریهای غیر واگیر شایع سایت پزشکان بدون مرز بی‌اشتهایی عصبی، یک اختلال تغذیه‌ای است که باعث می‌شود افراد در مورد وزن خود و غذایی که می مریم س برای از بین بردن منافذ پوست چکار باید کرد قظ گلیسیرین می تواند رطوبت را به خود جذب کند تا جایی که اگر رطوبت هوا بیشتر از درصد بیماری واگیر پزشکان ایران تبخال یک ویروس است که بر روی سیستم عصبی انسان تاثیر می گذارد، سلول های عصبی پوست که از



لینک منبع :کودکان مادران سیگاری دچار مشکل کلیوی می شوند

کودکان مادران سیگاری دچار مشکل کلیوی می شوند - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../کودکان-مادران-سیگاری-دچار-مشکل-کلیوی-می-شوند‏ - ذخیره شده 24 دسامبر 2016 ... یک مطالعه جدید نشان می دهد اگر مادران در دوران بارداری سیگار بکشند، کودکانشان دچار آسیب کلیوی می شوند. تصاویر برای کودکان مادران سیگاری دچار مشکل کلیوی می شوند الف - کودکان مادران سیگاری دچار مشکل کلیوی می شوند alef.ir/vdcgwu9tyak9xt4.rpra.html?427439‏ 24 دسامبر 2016 ... یک مطالعه جدید نشان می دهد اگر مادران در دوران بارداری سیگار بکشند، کودکانشان دچار آسیب کلیوی می شوند.... کودکان مادران سیگاری دچار مشکل کلیوی می شوند » اصفهان امروز ... www.esfahanemrooz.ir/.../102-کودکان-مادران-سیگاری-دچار-مشکل-کلیوی-می-شوند.html‏ - ذخیره شده 27 دسامبر 2016 ... یک مطالعه جدید نشان می دهد اگر مادران در دوران بارداری سیگار بکشند، کودکانشان دچار آسیب کلیوی می شوند. از آنجاییکه سیگار کشیدن یک عامل ... کودکان مادران سیگاری دچار مشکل کلیوی می شوند - آخرین اخبار - اخبار ... www.khateomid.ir/.../کودکان-مادران-سیگاری-دچار-مشکل-کلیوی-می‎شوند.html‏ 30 دسامبر 2016 ... کودکان مادران سیگاری دچار مشکل کلیوی می شوند. یک مطالعه جدید نشان می دهد اگر مادران در دوران بارداری سیگار بکشند، کودکانشان دچار آسیب کلیوی ... کودکان مادران سیگاری دچار مشکل کلیوی می شوند » پورتال پنجاه و ... 50o50.ir/3477-کودکان-مادران-سیگاری-دچار-مشکل-کلیوی-می-شوند.html‏ - ذخیره شده کودکان مادران سیگاری دچار مشکل کلیوی می شوند. از آنجاییکه سیگار کشیدن یک عامل خطرناک برای نارسایی کلیه در بزرگسالان شناخته شده، گروهی به رهبری دکتر ... مادران سیگاری، جنین خود را دچار مشکلات کلیوی می سازند! یک مطالعه ... zibakho.com/مادران-سیگاری،-جنین-خود-را-دچار-مشکلات/‏ - ذخیره شده مادران سیگاری، جنین خود را دچار مشکلات کلیوی می سازند! ... سیگار کشیدن مادر در دوران بارداری باعث افزایش ۱.۲۴ برابر خطر ابتلا به پروتئینوری کودک می شود. کشیدن سیگار در دوران شیردهی و روش های کاهش مضرات آن روی نوزاد ... www.ninikadeh.ir/newborn/896‏ - ذخیره شده - مشابه حال سوال این است که آیا مادران سیگاری، باید به کودک خود شیردهی پستانی داشته باشند یا خیر؟ ... و ممکن است مادر نداند که دلیل آن ، سیگاری است که خودش می کشد و دود و مشکلات آن به چشم کودک عزیزش می رود. ... به شش های کودک خود فکر کنید که ممکن است در سالهای بعد دچار بیماری شود. ... کودکان مادران سیگاری مشکل کلیوی پیدا می‌کنند ... قبلی آیا سیگار کشیدن زنان باردار بر سلامت جنین تاثیر نامطلوب دارد www.pezeshk.us/?p=19062‏ - ذخیره شده - مشابه از جمله آسم و این بچه ها دچار اشکالات یادگیری و مشکلات رفتاری نیز هستند . ... محققان دریافته اند والدینی که سیگار می کشند ، موجب می شوند که جنین در صورت پسر ... نتایج بررسی ها نشان می دهد مادرانی که در طول دوران بارداری سیگار می کشیده اند ، یک ... نشانگان داون - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/نشانگان_داون‏ - ذخیره شده - مشابه از جمله علایم عمده و زودرس که در تقریباً همه بیماران مشاهده می‌شود وجود مشکلات یادگیری و ... افرادی که در اثر جابه جایی رابرتسونی دچار سندرم داون می‌شوند، پدر یا مادر آنان حامل‌های ... عوامل تأثیر گذار بر روی تست آلفا فیتو پروتئین: سیگار کشیدن باعث ... احتمال مرگ زودرس (مرگ در دوران کودکی) در میان مبتلایان به نشانگان دان بیشتر از ...