مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مهمترین رویدادهای نجومی سال 2017

[ad_1]

در محافل نجومی هیچ رویداد سماوی بزرگتر و خاص تری از یک خورشیدگرفتگی کلی وجود ندارد و سال 2017 زمانی است که فرصتی برای مشاهده نمایش آسمانی بدست می‌آید.

خورشیدگرفتگی

به گزارش ایسنا به نقل از یواس‌ای تودی، این گرفت خورشیدی کامل در اوت 2017 (30  مرداد 1396) در آمریکا قابل مشاهده خواهد بود اما سال آینده میزبان رویدادهای نجومی دیگری نیز خواهد بود که از آن میان می‌توان به ماه گرفتگی جزئی، دو بارش شهابی پربار و مشاهده بزرگترین سیاره منظومه شمسی در افق زمین اشاره کرد.

سال نو میلادی با تقارن جالب هلال ماه و سیاره زهره آغار خواهد شد که پس از غروب خورشید در جنوب غربی آسمان قابل مشاهده است. در روز دوم ژانویه نیز ماه مجددا با این سیاره دیدار خواهد کرد اما این بار سیاره مریخ نیز در کنار آنها خواهد بود. همنشینی دو سیاره تا پایان ماه ادامه خواهد داشت و در روز 31 ژانویه، ماه مجددا به آن‌ها خواهد پیوست.

در روز 11 فوریه، یک ماه گرفتگی جزئی رخ خواهد داد که طی آن، ماه وارد سایه روشن‌تر زمین می‌شود. این واقعه مانند ماه گرفتگی کامل به راحتی قابل مشاهده نیست.

بزرگترین سیاره منظومه شمسی در بهار به آسمان شب آمده و در روز هفتم آوریل به نزدیکترین فاصله از زمین خواهد رسید. سیاره مشتری همچنین در روزهای 10 آوریل، هفتم مه و سوم ژوئن به فاصله نزدیکی از ماه خواهد رسید.

بارش‌های شهابی جزو رویدادهای به شدت بی‌ثبات هستند. بارش شهابی"جباری" در  روز 21 اکتبر به اوج خود رسیده و روز 17 نوامبر نیز بهترین زمان برای مشاهده بارش "اسدی" خواهد بود. در این روها نور ماه کمتر بوده و امکان رصد بهتر این رویدادها وجود دارد.

اما بزرگترین رویداد نجومی سال 2017، پدیده خورشید گرفتگی کامل است که برای اولین بار طی 4 دهه اخیر در قاره آمریکای شمالی به وقوع خواهد پیوست. در روز 21 اوت ماه بطور کامل در برابر خورشید قرار می‌گیرد. آخرین باری که این پدیده در آمریکا رخ داده، به سال 1979 مربوط می‌شود. مسیر این گرفت به طور کامل در خاک آمریکا خواهد بود به طوری که از جزایر هاوایی در اقیانوس آرام شروع شده و پس از 3 ساعت 13 دقیقه در سواحل شرقی این کشور به پایان می‌رسد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

گالری عکس نمایشگاه رباتیک و مکاترونیک …کنفرانس بین‌المللی رباتیک و مکاترونیک تهران ایکرام یکی از مهمترین رویدادهای علمی پربیننده ترین اخبار روز مهمترین اخبار روزبه عقیده یک متخصص هوش مصنوعی، احتمالا تا سال شاهد ازدواج انسان ها با ربات ها خواهیم طالع بینی مهر ماه طالع بینی مهر ماه متولدین فرودین ماه در این ماه شما باید از نظر احساسی با منابعی مشرق نیوز آخرین اخبار ایران و جهان صاحبان حقوق‌های نجومی می‌گویند این پول سهممان از انقلاب است‌ این حق مادری است که انواع پیشگویی و پیش بینی قدیمیعوامل بسیار زیادی بر طول عمر شما تاثیر دارد، که مهمترین آنها ژنتیک است که اخیرا کشف خبرگزاری فارس صفحه اصلی رئیس قوه قضاییه آزادی حلب، معادلات دشمن در منطقه را بر هم زد مردم و مسئولان در قبال موتور جستجوی قطره نوع خودرو قیمت کارخانه قیمت بازار تیپ ده روش جالب و سنتی برای پیش بینی آینده طالع …این دختر سال پیش بخاطر چشمان جادویی‌ مشهور شد آیا میدانید داروها در فضا بی‌اثر می اخباراخبارروزاخبار روزاخبار مهم روزاخبار مهم امروز اخباراخبارروزاخبار روزاخبار مهم روزاخبار مهم امروزاخبار داعشاخبار ایرانآخرین روش سنتی برای پیش بینی آینده عکس ساعت مرگ اگر می توانستید آینده را پیش بینی کنید، دوست داشتید از تاریخ دقیق مرگ خود گالری عکس نمایشگاه رباتیک و مکاترونیک دانشگاه تهران شبکه کنفرانس بین‌المللی رباتیک و مکاترونیک تهران ایکرام یکی از مهمترین رویدادهای علمی آموزشی پربیننده ترین اخبار روز مهمترین اخبار روز به عقیده یک متخصص هوش مصنوعی، احتمالا تا سال شاهد ازدواج انسان ها با ربات ها خواهیم بود طالع بینی مهر ماه طالع بینی مهر ماه متولدین فرودین ماه در این ماه شما باید از نظر احساسی با منابعی که باعث مشرق نیوز آخرین اخبار ایران و جهان صاحبان حقوق‌های نجومی می‌گویند این پول سهممان از انقلاب است‌ این حق مادری است که چهار انواع پیشگویی و پیش بینی قدیمی عوامل بسیار زیادی بر طول عمر شما تاثیر دارد، که مهمترین آنها ژنتیک است که اخیرا کشف شده و با خبرگزاری فارس صفحه اصلی نامه نماینده به رئیس جمهور در انتقاد به تنزل جایگاه آموزش عالی در بودجه نماینده طی نامه موتور جستجوی قطره نوع خودرو قیمت کارخانه قیمت بازار تیپ دوگانه سوز ده روش جالب و سنتی برای پیش بینی آینده طالع بینی این دختر سال پیش بخاطر چشمان جادویی‌ مشهور شد آیا میدانید داروها در فضا بی‌اثر می‌شوند اخباراخبارروزاخبار روزاخبار مهم روزاخبار مهم امروزاخبار اخباراخبارروزاخبار روزاخبار مهم روزاخبار مهم امروزاخبار داعشاخبار ایرانآخرین اخبار روش سنتی برای پیش بینی آینده عکس ساعت مرگ اگر می توانستید آینده را پیش بینی کنید، دوست داشتید از تاریخ دقیق مرگ خود آگاه تقویم نجومی سال سال تقویم نجومی سال



لینک منبع :مهمترین رویدادهای نجومی سال 2017

مهمترین رویدادهای نجومی سال 2017 - ایسنا www.isna.ir/news/.../مهمترین-رویدادهای-نجومی-سال-2017‏ - ذخیره شده 29 دسامبر 2016 ... در محافل نجومی هیچ رویداد سماوی بزرگتر و خاص تری از یک خورشیدگرفتگی کلی وجود ندارد و سال 2017 زمانی است که فرصتی برای مشاهده نمایش ... مهمترین رویدادهای نجومی سال 2017 - دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/SiteKhan/1151562‏ - ذخیره شده 29 دسامبر 2016 ... در محافل نجومی هیچ رویداد سماوی بزرگتر و خاص تری از یک خورشیدگرفتگی کلی وجود ندارد و سال 2017 زمانی است که فرصتی برای مشاهده نمایش ... مهمترین رویدادهای نجومی سال 2017 - تی نیوز tnews.ir/news/a92776985175.html‏ 29 دسامبر 2016 ... خبرگزاری میزان- در محافل نجومی هیچ رویداد سماوی بزرگتر و خاص تری از یک خورشیدگرفتگی کلی وجود ندارد و سال 2017 زمانی است که فرصتی ... مهمترین پدیده های نجومی که در سال 2017 رخ می دهند - مجله مطالب خواندنی iranmg.blogsky.com/1396/02/15/post-13343/‏ - ذخیره شده 2 ساعت قبل ... این گرفت خورشیدی کامل در اوت 2017 (30 مرداد 1396) در آمریکا قابل مشاهده خواهد بود اما سال آینده میزبان رویدادهای نجومی دیگری نیز خواهد بود که از آن ... بزرگترین رویدادهای نجومی در سال 2017 ؛ وقوع خورشیدگرفتگی کامل ... gadgetnews.ir/.../بزرگترین-رویدادهای-نجومی-در-سال-2017-؛-وقو/‏ - ذخیره شده 2 ژانویه 2017 ... در سال جدید میلادی، رویدادهای نجومی مهمی مانند خورشیدگرفتگی کامل رخ خواهند داد. در ادامه، بزرگترین و مهم‌ترین رویدادهای نجومی در سال 2017 را بررسی ... انجمن نجوم آماتوری ایران » » اخبار » رخدادهای آسمان » رویدادهای نجومی سال ... iaas.ir/news/2857/950120/رویدادهای-نجومی-سال-1395-خورشیدی‏ - ذخیره شده تهران- ایرنا- مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: دو خورشید گرفتگی حلقوی و سه ماه گرفتگی نیم سایه( خسوف غیر مرئی) از مهمترین رخدادهای آسمانی سال 95 هستند، هر ... مهمترین رویدادهای آسمانی سال 1396 - انجمن نجوم آماتوری ایران iaas.ir/news/2933/960108/مهمترین-رویدادهای-آسمانی-سال-1396‏ - ذخیره شده انجمن نجوم آماتوری ایران: مهمترین رویدادهای آسمانی سال 1396 - تهران - ایرنا - وقوع دو ماه گرفتگی، دو خورشید گرفتگی، بارش شهابی پرساووشی... مهمترین رویدادهای نجومی سال 2017 - ایسنا | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/30550300‏ 29 دسامبر 2016 ... مهمترین رویدادهای نجومی سال 2017. در محافل نجومی هیچ رویداد سماوی بزرگتر و خاص تری از یک خورشیدگرفتگی کلی وجود ندارد و سال 2017 زمانی است ... بزرگترین رویدادهای نجومی در سال 2017 وقوع خورشیدگرفتگی کامل در ... technomon.com/.../بزرگترین-رویدادهای-نجومی-در-سال-2017-وقوع-خورشیدگرفتگی-کامل-در-مرداد-ماه‏ - ذخیره شده 2 ژانویه 2017 ... در سال جدید میلادی، رویدادهای نجومی مهمی مانند خورشیدگرفتگی کامل رخ خواهند داد. در ادامه، بزرگترین و مهم‌ترین رویدادهای نجومی در سال 2017 را بررسی ... مهمترین رویداد های نجومی قابل رؤیت در ایران در سال 1396 » کافی نت IR coffe-net.ir/.../4906-مهمترین-رویداد-های-نجومی-قابل-رؤیت-در-ایران-در-سال-1396.html‏ - ذخیره شده 6 روز پیش ... تقویم نجومی سال 96 نیز چند وقتی است منتشر شده اما متاسفانه ریز اتفاقات ... لباس رنگ مد در سال 96 و 2017 اعلام شد(36491 بار مشاهده شده است); :: معیار ... در این میان ماه‌گرفتگی نیم سایه و ابر ماه از مهمترین رویدادهای نجومی سال 1396 ...