مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تصویربرداری از سلول زنده با تلفن‌همراه

[ad_1]

 

کد مطلب: 429792

تصویربرداری از سلول زنده با تلفن‌همراه

محققان دانشگاه اوپسالا در سوئد برای اولین‌بار با استفاده از تلفن‌همراه هوشمند و میکروسکوپ وارونه موفق به تصویربرداری سه‌بعدی از سلول‌های زنده شدند.

تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۱

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، در این مطالعه مشخص شد گوشی‌های هوشمند قابلیت تصویربرداری زنده از حرکت سلول‌ها را بدون نیاز به تجهیزات گران‌قیمت دارا هستند.

مراحل ساخت دستگاه تصویربرداری ارزان‌قیمت سه‌بعدی در مجله عملیPLOS ONE منتشر شده است. ویژگی مهم این دستگاه هزینه تمام شده پایین و ساخت بسیار ساده است.

تصویربرداری از سلول‌های زنده مهمترین ابزار مطالعه سلولی برای شناخت روش‌های درمانی نوین تحت تاثیر دارو و مواد سمی است.

دکتر جان کروگر، استاد زیست‌شناسی سلولی دانشگاه اوپسالا عنوان کرد: تولید تمام قطعات مورد نیاز برای تبدیل میکروسکوپ معمولی به تصویربردار سلولی سه‌بعدی با استفاده از چاپگر سه‌بعدی معمولی امکان‌پذیر است.

وی در ادامه افزود: با توجه به قیمت بسیار بالای تجهیزات تصویربرداری سه‌بعدی سلولی، متاسفانه بسیاری از آزمایشگاه‌ها امکان تامین آن را ندارند و استفاده از این روش ساده به پیشرفت علم کمک شایانی خواهد کرد.

 

کلمات کلیدی : تصویربرداری+سلول زنده +تلفن‌همراه

 

نظراتی که به تعمیق و گسترش بحث کمک کنند، پس از مدت کوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت دیگر بینندگان قرار می گیرد. نظرات حاوی توهین، افترا، تهمت و نیش به دیگران منتشر نمی شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

الف کمال تبریزی با وسواس تمام امکان مینا را …کمال تبریزی با وسواس تمام امکان مینا را ساختم مافیای پخش در سینما باید از بین برودپیوند کبد ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادپیوندکبدپیوند از یک اهدا کننده زنده در دهه‌های اخیر به عنوان یک گزینه خطرامواج مغناطیسی تشعشعات موبایل ،امواج وایرلس وتاثیر پارازیت‌‌ها را انکار نمی‌کنیم یکشنبه ۹ مهر با اینکه پیش از این بارها بر پول نیوز در بخش شمالی کشور بسیار زیبای ایتالیا، درست روی دریاچه ، دو هنرمند خلاق به نام های سرطان ریه ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادسرطانریهسرطان ریه نمونه‌ای از تومور موجود در ریه که توسط پیکانی بر روی رادیوگرافی قفسه سینه باسلام پس از انجام نزدیکی چند روز طول می کشد …باسلامپسازانجامنزدیکیبا سلام من از روز دهم سیکلم از کیت تخمک گذاری لستفاده کردماز روز ۱۳ تا روز ۱۶ کیت به مکتب خونه فیلم‌های رایگان دروس دانشگاه‌های برتر …جمعی از اساتیدمیتوانید با استفاده از فیلترهای زیر نتایج جستجو را محدود کنیدبازتاب گستردۀ پخش قصه شیخ مامون رحمه از شبکۀ …روایت داستان امام‌جمعۀ اهل‌سنت دمشق، شیخ مأمون رحمه، که از شبکه یک سیما و در برنامۀ جنگل و محیط زیستشهرت ساختمان‌های سبز به خاطر ذخیره منابع طبیعی و استفاده از مواد جایگزین و کاهش راز زیبایی و درخشش چشم ها با ماده طبیعیبرای آرامش و رفع خستگی چشم‌ها، از چای سبز کیسه‌ای استفاده کنید چای را داخل آب گرم پیوند کبد ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد پیوندکبد پیوند کبد به انگلیسی عمل جراحی تعویض یک کبد بیمار نارسا با یک کبد سالم از شخص الف کمال تبریزی با وسواس تمام امکان مینا را ساختم مافیای کمال تبریزی با وسواس تمام امکان مینا را ساختم مافیای پخش در سینما باید از بین برود خطرامواج مغناطیسی تشعشعات موبایل ،امواج وایرلس و تاثیر پارازیت‌‌ها را انکار نمی‌کنیم یکشنبه ۹ مهر با اینکه پیش از این بارها بر تاثیر سرطان ریه ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد سرطانریه سرطان ریه نمونه‌ای از تومور موجود در ریه که توسط پیکانی بر روی رادیوگرافی قفسه سینه نشان پول نیوز در بخش شمالی کشور بسیار زیبای ایتالیا، درست روی دریاچه ، دو هنرمند خلاق به نام های کریستو جنگل و محیط زیست شهرت ساختمان‌های سبز به خاطر ذخیره منابع طبیعی و استفاده از مواد جایگزین و کاهش آلودگی هوا باسلام پس از انجام نزدیکی چند روز طول می کشد انعقاد نطفه باسلامپسازانجام یاسر تحصیلات لیسانس ، ۲۸ ساله باسلام پس از انجام نزدیکی چند روز طول می کشد انعقاد نطفه مکتب خونه فیلم‌های رایگان دروس دانشگاه‌های برتر ایران جمعی از اساتید میتوانید با استفاده از فیلترهای زیر نتایج جستجو را محدود کنید بازتاب گستردۀ پخش قصه شیخ مامون رحمه از شبکۀ یک سیما در جهان عرب بازتاب گستردۀ پخش قصه شیخ مامون رحمه از شبکۀ یک سیما در جهان عرب راز زیبایی و درخشش چشم ها با ماده طبیعی برای آرامش و رفع خستگی چشم‌ها، از چای سبز کیسه‌ای استفاده کنید چای را داخل آب گرم قرار دهید



لینک منبع :تصویربرداری از سلول زنده با تلفن‌همراه

تصویربرداری از سلول زنده با تلفن‌همراه - ایسنا www.isna.ir/news/.../تصویربرداری-از-سلول-زنده-با-تلفن-همراه‏ - ذخیره شده 30 دسامبر 2016 ... محققان دانشگاه اوپسالا در سوئد برای اولین‌بار با استفاده از تلفن‌همراه هوشمند و میکروسکوپ وارونه موفق به تصویربرداری سه‌بعدی از سلول‌های زنده ... تصویربرداری از سلول زنده با تلفن‌همراه - ایران اکونومیست iraneconomist.com/fa/.../تصویربرداری-از-سلول-زنده-با-تلفن‌همراه‏ - ذخیره شده 30 دسامبر 2016 ... محققان دانشگاه اوپسالا در سوئد برای اولین‌بار با استفاده از تلفن‌همراه هوشمند و میکروسکوپ وارونه موفق به تصویربرداری سه‌بعدی از سلول‌های زنده ... تصویربرداری از سلول زنده با تلفن‌همراه | میزان | خبروان https://khabarone.ir/news/.../تصویربرداری-از-سلول-زنده-با-تلفن‌همراه‏ 1 ژانویه 2017 ... محققان دانشگاه اوپسالا در سوئد برای اولین‌بار با استفاده از تلفن‌همراه هوشمند و میکروسکوپ وارونه موفق به تصویربرداری سه‌بعدی از سلول‌های زنده ... الف - تصویربرداری از سلول زنده با تلفن‌همراه alef.ir/vdcaoonyu49nu01.k5k4.html?429792‏ 30 دسامبر 2016 ... محققان دانشگاه اوپسالا در سوئد برای اولین‌بار با استفاده از تلفن‌همراه هوشمند و میکروسکوپ وارونه موفق به تصویربرداری سه‌بعدی از سلول‌های زنده ... تصویربرداری از سلول زنده با تلفن‌همراه - ایسنا | دمادم https://damadam.ir/.../تصویربرداری-از-سلول-زنده-با-تلفن‌همراه/6614609‏ - ذخیره شده محققان دانشگاه اوپسالا در سوئد برای اولین‌بار با استفاده از تلفن‌همراه هوشمند و میکروسکوپ وارونه موفق به تصویربرداری سه‌بعدی از سلول‌های زنده شدند. ... تصویربرداری از سلول زنده با تلفن‌همراه | خانواده الهیه elfamily.ir/?p=3942‏ - ذخیره شده 2 ژانویه 2017 ... محققان سوئدی برای اولین‌بار با گوشی هوشمند و میکروسکوپ وارونه موفق به تصویربرداری سه‌بعدی از سلول‌های زنده شدند.به گزارش ایسنا،ویژگی مهم ... تصویربرداری سه بعدی از سلول زنده با تلفن‌همراه + عکس - راسخون rasekhoon.net/.../تصویربرداری-سه-بعدی-از-سلول-زنده-با-تلفن‌همراه-عکس/‏ - ذخیره شده 30 دسامبر 2016 ... محققان دانشگاه اوپسالا در سوئد برای اولین‌بار با استفاده از تلفن‌همراه هوشمند و میکروسکوپ وارونه موفق به تصویربرداری سه‌بعدی از سلول‌های زنده ... تصویربرداری از سلول زنده با تلفن‌همراه+تصویر www.espeli.ir/.../تصویربرداری+از+سلول+زنده+با+تلفن‌همراه%2Bتصویر‏ - ذخیره شده محققان دانشگاه اوپسالا در سوئد برای اولین‌بار با استفاده از تلفن‌همراه هوشمند و میکروسکوپ وارونه موفق به تصویربرداری سه‌بعدی از سلول‌های زنده شدند. تصویربرداری از سلول زنده با تلفن‌همراه www.akhbarjo.ir/512767/تصویربرداری-از-سلول-زنده-با-تلفن‌همراه.html‏ 30 دسامبر 2016 ... در این مطالعه مشخص شد گوشی‌های هوشمند قابلیت تصویربرداری زنده از حرکت سلول‌ها را بدون نیاز به تجهیزات گران‌قیمت دارا هستند. مراحل ساخت ... تصویربرداری از سلول زنده با تلفن‌همراه - وت آنلاین vetonline.ir/?p=7262‏ 30 دسامبر 2016 ... محققان دانشگاه اوپسالا در سوئد برای اولین‌بار با استفاده از تلفن‌همراه هوشمند و میکروسکوپ وارونه موفق به تصویربرداری سه‌بعدی از سلول‌های زنده ...