مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فاکسکان روبات‌ها را جایگزین نیروی انسانی می‌کند

[ad_1]

کمپانی  Foxconn به علت جایگزینی ماشین‌ها به جای نیروی انسانی نیروهای انسانی خود را تعدیل می‌کند.

فاکسکان، بزرگ‌ترین تولید‌کننده قطعات الکترونیکی و همینطور شرکت اصلی تامین قطعات الکتریکی شرکت اپل، به‌تازگی بیشتر تجهیزات خود را اتوماتیک کرده است و دیگر نیازی به نیروی کار انسانی ندارد. Dai Jia-Peng، مدیر بخش توسعه تکنولوژی اتوماسیون شرکت فاکسکان در مصاحبه‌ای با Digitimes عنوان کرده است: «این حرکت با هدف توسعه صنعت تکنولوژی است. استفاده از نیروی انسانی علاوه بر اینکه سرعت بهره‌وری را پایین می‌آورد، هزینه گزافی هم در پی دارد». در همین راستا، این شرکت در 3 مرحله زمانی، همه تجهیزات و دستگاه‌های خود را اتوماتیک کرد.

اما این سه مرحله چگونه پیش رفت؟

در نخستین مرحله، روبات‌هایی در همه شعبه‌های کارخانه تعبیه شد. این روبات‌ها وظایفی را که برای انسان خطرساز و یا سخت بود به عهده گرفتند. مرحله دوم گماشتن روبات‌ها در کل خط تولید بود. با ورود به مرحله سوم، بیشتر کارمندان شرکت تعدیل شده و تعداد اندکی باقی مانده‌اند که پست‌هایی مانند مسئول تدارکات، بازرس و مهندس کنترل کیفی را دارند.

بسیاری از شعبه‌های این شرکت در حال حاضر وارد مرحله سوم شده‌اند. شعبه‌های شهرهای Chengdu ، Shenzen ، Zhengzhou در چین یا در اواخر مرحله دوم و یا اوایل مرحله سوم قرار دارند. کارخانه شهر Zhengzhou، شعبه‌ای است که بیشتر قطعات محصولات شرکت اپل در آن جا ساخته می‌شود.

فاکسکان تا امروز تقریبا 40 هزار روبات را در کارخانه‌های خود دارد و طبق گزارش‌ها، تا سال آینده نیز 10 هزار روبات دیگر به این مجموعه افزوده خواهد شد.

اگر چه فرآیند  اتوماسیون شرکت Foxconn ، سرعت ساخت را بالا برده و همینطور هزینه ساخت را کاهش می‌دهد اما  هزاران شخص را از کار بیکار می‌کند و این روند در دراز مدت ممکن است به روی اقتصاد تمام شهرهای چین، تاثیر منفی بگذارد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

فاکسکان روبات‌ها را جایگزین نیروی انسانی می‌کند فاکسکان روبات‌ها را جایگزین نیروی انسانی می‌کند



لینک منبع :فاکسکان روبات‌ها را جایگزین نیروی انسانی می‌کند

فاکسکان ربات را در خط تولید جایگزین نیروی انسانی می‌کند - زومیت www.zoomit.ir/.../foxconn-robots-automation-apple-iphone-china-manufacturing/‏ - ذخیره شده 31 دسامبر 2016 ... براساس اطلاعات ارائه شده فاکسکان در نظر دارد تا استفاده از ربات را در کارخانه های خود افزایش دهد و رفته رفته ربات را جایگزین انسان کند. فاکسکان روبات‌ها را جایگزین نیروی انسانی می‌کند | ITIRAN itiran.com/تعدیل-نیروی-Foxconn-‏ 31 دسامبر 2016 ... کمپانی Foxconn به علت جایگزینی ماشین‌ها به جای نیروی انسانی ... این روبات‌ها وظایفی را که برای انسان خطرساز و یا سخت بود به عهده گرفتند. ربات ها جایگزین نیروی انسانی در کارخانه های تولید آیفون می شوند ... digiato.com/.../فاکسکان-و-جایگزینی-نیروی-انسانی-با-ربا/‏ - ذخیره شده 31 دسامبر 2016 ... کمپانی فاکسکان که به عنوان یکی از اصلی ترین همکاران اپل در زمینه تولید آیفون ... را به کارخانه ای کاملاً اتوماتیک همراه با حداقل نیروهای انسانی تبدیل می کند. ... ربات ها جایگزین نیروی انسانی در کارخانه های تولید آیفون می شوند. فاکسکان نیروی انسانی خود را با روبات جایگزین می‌کند - پایگاه ... hamresan.net/فاکسکان-نیروی-انسانی-با-روبات-جایگزین/‏ - ذخیره شده 4 ژانویه 2017 ... هم رسان: شرکت تایوانی فاکسکان به عنوان اصلی‌ترین تولید کننده آیفون در کشور چین اعلام کرده در نظر دارد طی یک برنامه سه مرحله‌ای بخش بزرگی از ... فاکسکان ربات را در خط تولید جایگزین نیروی انسانی می‌کند - مجله ... iranmg.blogsky.com/1396/02/15/post-13554/‏ - ذخیره شده 47 دقیقه قبل ... فاکسکان نام کمپانی تایوانی است که بیشتر به‌عنوان مونتاژ کننده‌ی اصلی آیفون‌های اپل در کنار سایر گجت‌های الکترونیک شناخته می‌شود. بر اساس ... فاکسکان روبات ها را جایگزین نیروی انسانی می کند - فناوران itmen.ir/index.aspx?pid=99&articleId=198883‏ 1 ژانویه 2017 ... دیجی تایمز گزارش داده که فاکسکان به عنوان اصلی ترین تولیدکننده آیفون در پی جایگزینی روبات با انسان است. فاکسکان ۶۰ هزار کارگر انسانی را با روبات جایگزین می کند. – تکینگی https://www.takinegi.com/.../فاکسکان-هزار-کارگر-انسانی-روبات-جایگز/‏ - ذخیره شده فاکسکان به بی بی سی گفت: “ما همچنان به تهیه اتوماسیون و نیروی انسانی در عملیات تولیدمان ادامه خواهیم داد و انتظار داریم که نیروی قابل توجهی از کارگران هم در چین به ... فاکسکان ربات را در خط تولید جایگزین نیروی انسانی می‌کند hi01.ir/فاکسکان-ربات-را-در-خط-تولید-جایگزین-نیر/‏ - ذخیره شده 31 دسامبر 2016 ... نتایج جستجو: فاکسکان ربات را در خط تولید جایگزین نیروی انسانی می کند. ... اپل ، فاکسکان و TSMC بزرگترین علاقه‌مندان به سرمایه گذاری در ... «فاکسکان»، روبات ها را جایگزین نیروی انسانی می کند - شبکه ... tnews.ir/news/63bb77188578.html‏ - ذخیره شده کمپــانی Foxconn به علــت جایگزینی ماشین ها به جای نیروی انسانی نیروهای انسانی خود را تعدیل می کند. فاکسکان، بزرگ ترین تولید کننده قطعات ... فاکسکان در صدد جایگزینی ربات‌های کارگر به جای صدها هزار کارمند خود ... www.narvanmag.com/?p=10082‏ - ذخیره شده 1 ژانویه 2017 ... فاکسکان در صدد جایگزینی ربات‌های کارگر به جای صدها هزار کارمند خود است ... کارخانه فاکسکان است که ۵۰۰ هزار آیفون در روز تولید می‌کند و به عنوان «شهر ... فاکسکان با جایگزینی نیروی کار انسانی با ربات‌ها، خود را بدون نیاز به ...