مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

میکروب ها همیشه خطرناک نیستند!

[ad_1]

وب‌سایت بی نهایت: قبل از پیشرفت های اخیر در مورد جهان میکروبی بسیاری از ما میکروب ها را مانند اجرام کوچک کثیف در نظر می گرفتیم. یک میکروب در واقع یک باکتری و یا موجود زنده دیگر خیلی کوچکی است که با چشم غیرمسلح قابل دیدن نیست. پس از دهه ها تلاش در زمینه میکروبیوم انسان_جوامعی از میکروب ها که در ما و با ما زندگی می کنند_ چیزهای زیادی تغییر کرده شده است. اما هنوز هم برخی اصرار دارند که نمی توانیم میکروب ها را خوب بنامیم.


با این وجود ثابت شده است که جوامع میکروبی خاص برای سلامت فردی ما بسیار حیاتی هستند. بسیاری از آنها می توانند به نفع ما باشند و بسیاری اوقات هیچ آسیبی به ما نمی زنند.


این دانش جدید اکتشافاتی را به دنبال دارد و منجر به ارزیابی مجدد مداوم در دو زمینه ضروری بشریت یعنی پزشکی و کشاورزی می شود. اعضای میکروبیوم ما، به ویژه آنهایی که در روده زندگی می کنند نه تنها مانع برخی بیماری ها می شوند بلکه ترکیباتی را ایجاد می کنند که حتی بدن نمی تواند آنها را بسازد.

 

Butyrate( بوتیرات) یکی از این ترکیبات است _ بدون یک منبع ثابت، سلول های روده بزرگ شروع به نقص می کنند که می تواند منجر به برخی سرطان ها و سندرم روده شود. انتقال دهنده عصبی serotonin( سروتونین) نیز یکی دیگر از این ترکیبات است که میکروب های روده را ایجاد می کند. سطوح ناکافی این ترکیبات باعث احساس بدخلقی در ما می شود.

 

 میکروب ها، دوستان کوچک و با اهمیت ما


از سوی دیگر در دنیای گیاه شناسی میکروب های مفید زندگی در و بر روی ریشه های گیاه باعث تولید هورمون های رشد گیاه و تحریک گیاهان برای تولید ترکیبات دفاعی می شوند. گیاهان به نوبه خود قندها و پروتئین ها را از ریشه های خود برای تغذیه میکروب های داخل خاک ایجاد و آزاد می سازند که این هم فوایدی را به دنبال دارد. میکروب های مزاحم مانند آفات و عوامل بیمای زا می توانند تکثیر و افزایش بیابند. در درازمدت، این پایه و اساس میکروبی دفاع طبیعی و سیستم ایمنی بدن ما را تضعیف می کند.


در واقع، جنگ طولانی مدت ما با میکروب ها پیروزی های بزرگ و عواقب پیش بینی نشده ای را به همراه داشته است. در حالی که ما شیوه درمان بسیاری از بیماری های عفونی را پیدا کرده ایم، و در حال حاضر ویروس ها و میکروب های بیماری زا می توانند با استفاده از آنتی بیوتیک ها کشته شوند. از دست دادن یا تغییر میکروبیوم انسان نیز در برخی بیماری های مزمن رایج که طاعون زندگی مدرن ما هستند از جمله دیابت نوع 1 و 2، بیماری های التهابی روده، سرطان های خاص، اسکلروزهای مختلف، آسم و آلرژی نقش دارد.


و در زمینه کشاورزی نیز اگرچه در سال های اخیر عملکرد بالایی داشته ایم؛ اما کشاورزان نیز با زمینه های بیشتری در شیوع آفات و تجدید حیات مواجه هستند که ضررر و زیان جهانی در حاصلخیزی خاک های آسیب پذیر دارد. در طول چند دهه گذشته، ما با بسیاری از این مشکلات آشنا شده و راههایی برای چگونگی رفتار با جوامع میکروبی زنده در خاک پیدا کرده ایم.

 
در کتابی که اخیرا با نام نیمه پنهان طبیعت منتشر شده برخی از اصول راهنما برای نحوه جذب و همکاری با میکروب ها بر اساس پیشرفت در علوم میکروبیوم آمده است. حفاظت و در صورت امکان بازیابی میکروبیوم ها کلیدی است. ما می توانیم میکروبیوم کودکان را با دادن آنتی بیوتیک ها تنها در مواقع نیاز حفاظت کنیم.

 

و هنگامی که افراد نیاز به یک دوره آنتی بیوتیک دارند پزشکان متخصص باید یک نسخه اضافی از پروبیوتیک ها را نیز برای آنها تجویز کنند. پروبیوتیک  ها معمولا گونه های خاصی از باکتری ها هستند که اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرند می توانند به بهبود فلور روده بعد از دوران آنتی بیوتیک کمک کنند.


ما همچنین می توانیم کشت میکروبیوم ها را تمرین کنیم. خوردن یک رژیم غذایی غنی از فیبر های مغذی می تواند میکروبیوم روده را تقویت و بهترین راه برای حفاظت از آن است. گیاهان هم می توانند از میکروبیوم ها به خوبی تغذیه شوند. استفاده از گیاهان پوششی و تناوب متنوع به ساخت مواد آلی، که در باکتری های مفید خاک رشد می کنند، کمک می کند.

 

شیوه هایی از این قبیل یک پایه ضروری برای حفظ و حفاظت از میکروبیوم لازم برای داشتن یک بدن سالم و مزارع مولد کمک می کنند. در واقع نظارت بر میکروب های مفید شیوه موثر و شاید تنها راه برای نگه داشتن میکروبیوم ها است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

انواع میکروب‌ها در میان این لوازم آشپزی شما نیک …آلوده ترین لوازم آشپزخانه شما خیلی‌ها فکر می‌کنند که فقط سینک ظرف‌شویی یا سیم و چگونه زخم را پانسمان کنیم؟ روش صحیح پانسمان زخم باز ـ برای مهار بهتر خونریزی، لبه‌های زخم را به هم نزدیک کرده و بیماری خطرناک زونا چیست، بیماری زونا، پیشگیری از …آکاایران یکی دیگر از بیماریهای ویروسی که بسیار مسری و خطرناک است بیماری زونا می باشد خبرنامه خلیج فارس تازه ترین مقالات و اخبار …در آن فضا که شعبده‌باز بزرگ همه چشم‌ها را با تصویر مار تسخیر کرده بود مقدّر چنین بود درمانی برای سخت ترین سرماخوردگی ها و گلو دردهای …یکی از بیماری هایی که همیشه گریبان گیر بشر بوده است ، انواع سرماخوردگی ها و عفونتها و باکتری ها، خوب، بد، زشت معرفی نوع باکتری – …باکتری ها، خوب، بد، زشت معرفی ۱۰ نوع باکتری توسط امیدرضا واشقانی فراهانی ۱۴ خرداد جوش هر نقطه از صورت بیانگر چیست؟جوش های روی گونه ها همچنین می توانند در اثر تغییرات هورمونی بروز کنند جوش زدن در این قبولی کنکور در رشته علوم آزمایشگاهی قبولی کنکور در رشته علوم آزمایشگاهی سال اول کنکور که سرخوش بودم نه به فکر نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …در سبک های کلاسیک بهتر است که این کوسنها از همان جنس و بافت روتختی باشند به هماهنگی انواع میکروب‌ها در میان این لوازم آشپزی شما آلوده ترین لوازم آشپزخانه شما خیلی‌ها فکر می‌کنند که فقط سینک ظرف‌شویی یا سیم و اسکاچ جزو چگونه زخم را پانسمان کنیم؟ روش صحیح پانسمان زخم باز ـ برای مهار بهتر خونریزی، لبه‌های زخم را به هم نزدیک کرده و با یک بیماری خطرناک زونا چیست، بیماری زونا، پیشگیری از زونا، درمان آکاایران یکی دیگر از بیماریهای ویروسی که بسیار مسری و خطرناک است بیماری زونا می باشد ، به خبرنامه خلیج فارس تازه ترین مقالات و اخبار سیاسی، فرهنگی در آن فضا که شعبده‌باز بزرگ همه چشم‌ها را با تصویر مار تسخیر کرده بود مقدّر چنین بود که درمانی برای سخت ترین سرماخوردگی ها و گلو دردهای شدید مطلب یکی از بیماری هایی که همیشه گریبان گیر بشر بوده است ، انواع سرماخوردگی ها و عفونتها و گلودرد باکتری ها، خوب، بد، زشت معرفی نوع باکتری – ایران آتا باکتری ها، خوب، بد، زشت معرفی ۱۰ نوع باکتری توسط امیدرضا واشقانی فراهانی ۱۴ خرداد ۱۳۹۱ ۴ جوش هر نقطه از صورت بیانگر چیست؟ جوش های روی گونه ها همچنین می توانند در اثر تغییرات هورمونی بروز کنند جوش زدن در این نقطه از قبولی کنکور در رشته علوم آزمایشگاهی قبولی کنکور در رشته علوم آزمایشگاهی سال اول کنکور که سرخوش بودم نه به فکر درس و عطاری طب سنتی زالو درمانی گیاهان دارویی گیاه درمانی گیاهان دارویی گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌ های آن ها حاوی ماده ی موثره‌ است



لینک منبع :میکروب ها همیشه خطرناک نیستند!

میکروب ها همیشه خطرناک نیستند! - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../میکروب-ها-همیشه-خطرناک-نیستند‏ - ذخیره شده 9 ژانویه 2017 ... میکروب ها همیشه خطرناک نیستند! جوامع میکروبی خاص برای سلامت فردی ما بسیار حیاتی هستند. بسیاری از آنها می توانند به نفع ما باشند و بسیاری ... تصاویر برای میکروب ها همیشه خطرناک نیستند! میکروب ها همیشه خطرناک نیستند! www.eghtesadnews.com/...ها.../158100-میکروب-ها-همیشه-خطرناک-نیستند‏ - ذخیره شده 9 ژانویه 2017 ... وب‌سایت بی نهایت: قبل از پیشرفت های اخیر در مورد جهان میکروبی بسیاری از ما میکروب ها را مانند اجرام کوچک کثیف در نظر می گرفتیم. یک میکروب ... میکروب ها همیشه خطرناک نیستند! - راه فردا www.rahefarda.com/health/351159‏ جوامع میکروبی خاص برای سلامت فردی ما بسیار حیاتی هستند. بسیاری از آنها می توانند به نفع ما باشند و بسیاری اوقات هیچ آسیبی به ما نمی زنند. میکروب ها همیشه خطرناک نیستند! - جستجوگر اخبار هوشمند اخبار ... roshdiyehnews.ir/News/2236/میکروب-ها-همیشه-خطرناک-نیستند-.html‏ 9 ژانویه 2017 ... جوامع میکروبی خاص برای سلامت فردی ما بسیار حیاتی هستند. بسیاری از آنها می توانند به نفع ما باشند و بسیاری اوقات هیچ آسیبی به ما نمی زنند. میکروب ها همیشه خطرناک نیستند! www.coka.ir/articles/80926/میکروب-ها-همیشه-خطرناک-نیستند‏ - ذخیره شده میکروب ها همیشه خطرناک نیستند! میکروب , باکتری. میکروب ها همیشه خطرناک نیستند! - مجله تفریحی نیوزس newzes.ir/search/?q=میکروب%20ها%20همیشه%20خطرناک%20نیستند!...1‏ خطرناک ترین شغل های جهان را بشناسید برخی از شغل ها در جهان هستند که واقعا خطر و سختی زیادی دارند و کار کردن در این زمینه ها می تواند برای افراد مساوی با مرگ باشد. باکتری ها، خوب، بد، زشت (معرفی 10 نوع باکتری) – ایران آتا iranata.com/2012/06/10_bacteria_good_the_bad_ugly.html‏ - ذخیره شده - مشابه 3 ژوئن 2012 ... ... هم سیاه و سفید نیست. بعضی از آن ها مفیدند و برخی دیگر خطرناک و بعضی ها برای ما سرکه درست می کنند. ... ولی ای-کولای ها همیشه هم مفید نیستند. چرا باکتری ها در فضا خطرناک تر می شوند؟ - زیست شناسی - علم را با ... 020.ir/زیست.../چرا-باکتری-ها-در-فضا-خطرناک-تر-می-شوند؟‏ - ذخیره شده دلایل خطرناک تر شدن باکتری ها در فضا، خطراتی که این باکتری ها برای ... -افرادی که به هر حال میکروب ها همراه آنها هستند – دیگر زمان شگفت زده شدن نیست. ... باکتری ها در بدن همیشه در حال کنش و واکنش با مایعاتی مانند خون، مخاط یا مایع معده هستند. چگونه از شر میکروب و آلودگی های خطرناک گوشی خود در امان باشیم ... anzalweb.ir/.../تمیز-پاک-کردن-ویروس-میکروب-آلودگی-گوشی/‏ - ذخیره شده 9 مارس 2017 ... چگونه میکروب و آلودگی های خطرناکی که روی گوشی وجود دارند را پاک کنیم؟ ... بنابراین میکروب ها همیشه در کمین هستند. پس چه کنیم تا بتوانیم همزمان ...