مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آموزش تزیین سماق هفت سین

[ad_1]

برای تزیین سماق که یکی از اجزای سفره هفت سین است می‌توان از پودر سماق یا سماق خوشه‌ ای استفاده کرد. نمونه‌هایی از تزیین سماق هفت سین را ببینید.

گیاه سماق دارای درختچه‌ایست کوهستانی که میوه‌های خوشه‌ای دارد و میوه آن پس از کوبیده شدن به عنوان چاشنی، همراه با غذاهایی همچون کباب استفاده می‌شود. طعم آن گرایش به ترشی دارد و طبیعت آن سرد و خشک است.

سماق در قدیم سماک نیز تلفظ می‌شده و ریشه آن سریانی است. درختچه سماق در شمیران، تفرش، خراسان، قم، محلات، شیراز، رودبار، تبریز، و باغات اقلید و بعضی از کشورهای خاورمیانه می‌روید. 

از جمله خواص سماق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سماق برای دندان درد مفید است.
  • خوردن سماق اشتها را تحریک می‌کند.
  • سماق لثه را تقویت و از خونریزی معده جلوگیری می‌کند. 
  • به دلیل داشتن تانن فراوان قابض و پاک کننده معده می‌باشد. 
  • خوردن سماق تازه ایجاد مسمومیت می‌کند.
  • همچنین سماق برای بیماران دیابتی بسیار مفید است.

به جز مصرف خوراکی، سماق را هر سال در سفره هفت سین می‌بینیم و در واقع در کنار 6 جزء دیگر، پایه ثابت سفره هفت سین می‌باشد. 

بسیاری از بانوان باسلیقه و هنرمند، در طی تدارک وسایل سفره هفت سین، اجزای آن را با استفاده از وسایل مختلفی مانند روبان‌های رنگی، مروارید، اکلیل، گل خشک، کاغذهای رنگی و ...  تزیین می‌کنند. سماق شاید یکی از این اجزا باشد که کمتر از بقیه به تزیین آن می‌پردازیم و خیلی ساده آن را داخل بشقاب یا جام قرار می‌دهیم. 

ما در اینجا قصد داریم چند نمونه زیبا از تزیین سماق هفت سین را به شما نشان دهیم تا ببینید به چه راحتی می‌توان سماق را نیز تزیین کرد و از آن در سفره هفت سین استفاده نمود.

تزیین سماق هفت سین:

برای سفره هفت سین هم از خوشه سماق و هم پودر سماق می‌توان استفاده کرد. برای تزیین سماق خوشه‌ای گزینه‌های بیشتری دارید برای مثال می‌توانید دور آن را با روبان تزیین کنید و یا این‌که خوشه سماق را به صورت آبشاری از لبه جام آویزان کنید.

آموزش تزیین سماق، تزیین سماق هفت سین، سماق

استفاده از 6 یا 7 عدد ظرف مسطح یا کاسه سفالی، کریستالی، مسی، فیروزه‌کوبی و ... برای قراردادن اجزای سفره هفت سین بسیار رایج است. در صورتی که از این ظروف استفاده می‌کنید می‌توانید پودر سماق را کف ظرف ریخته و روی آن‌ها یک بند مروارید ظرف و زیبا قرار دهید. 

تزیین سماق هفت سین، تزیین پودر سماق

یک راه ساده و متفاوت برای تزیین سماق، ریختن مقداری پودر سماق در پارچه توری و ساختن گلوله‌های کوچک به شکل دانه انگور است. سپس می‌توانید این دانه‌ها را به شکل خوشه انگور بهم‌دیگر متصل کنید و از لبه جام آویزان کنید.

آموزش تزیین سماق، تزیین سماق به شکل خوشه انگور

یکی از روش‌های مرسوم تزیین سفره هفت سین، قرار دادن اجزای هفت سین در جام‌های کوتاه یا بلند و تزیین جام‌ها با گل خشک، روبان و ... است. در صورتی که از این روش استفاده می‌کنید می‌توانید پودر سماق را داخل یک جام ریخته و جام را با استفاده از وسایل مختلف تزیین کنید و یا از تکنیک نقاشی روی شیشه استفاده کرده و جام سماق را از سادگی و یکنواختی بیرون آورید.

تزیین سفره هفت سین، سفره هفت سین، تزیین سماق هفت سین

ساده‌ترین راه تزیین سماق، ریختن مقداری پودر سماق در یک ظرف و قرار دادن سکه‌های تبریک سال نو روی سماق است. همچنین می‌توانید اطراف ظرف سماق، دانه‌های سنجد قرار دهید و دو سین را در یک ظرف تزیین کنید.

تزیین سماق، تزیین سماق هفت سین، پودر سماق

به طور کلی، کارهای تزییناتی کاملا سلیقه‌ای هستند و هرکس می‌تواند بسته به سلیقه و نظر خود و با استفاده از لوازمی که در دسترس دارد، هرطور که بخواهد سفره هفت سین خود را تزیین کند. امیدواریم از این ایده‌های ساده استفاده لازم را ببرید و برای تزیین سفره هفت سین امسال از آن‌ها استفاده کنید.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

آموزش و کاردستی سفره ای برای سال جدید چیدن سفره ی هفت سین یکی از خاطرات روزهای اخر اسفند ماه استآش، انواع آش، حلیم، انواع حلیم، آموزش پخت آشآش،آش رشته،آش دوغ،آش شلغم،آش جو،اش رشته فرنگی،اش کشک،انواع اش،اش رشته،اش گوجه کباب تابه ای، طرز تهیه کباب تابه ای یا ماهیتابه …طرز تهیه ی کباب تابه ای جگر طرز تهیه کباب تابه ای به سبک ترکیه ای ها روش تهیه کباب تابه کلیپ عید نوروز با زبان های مختلف فارسی،ترکی و لریکلیپعیدنوروزبازبانهایمتن این کلیپ نوروز با سه زبان مختلف و شاد فارسی رسید بهار همین کنار راه فرار نداره تاریخچه عمو نوروز و حاجی فیروزمناسبتهاعید نوروزعمو نوروز و حاجی فیروز اصلا فرعی نیستند ، خیلی هم اصلی اند داستان عمو نوروز ، داستانی علیرضا خمسه با همسر و دخترانش عکس و مصاحبه …اخبار داغعلیرضا خمسه بی‌شک یکی از محبوبت‌ترین بازیگران سینمای ایران است؛ هنرمندی خوش‌اخلاق رویال آیسینگ بوسیله استند میکسر ~ کارگاه …این پست رو برای دوستانی میذارم که مایل هستن شیوه درست کردن رویال آیسینگ در استند کامل ترین مجموعه آداب و رسوم نوروزی در سبزوار شهر …کامل ترین مجموعه آداب و رسوم نوروزی در سبزوار شهر دیرینه های پایدار نوشته پیش رو فرار شتر با گلوی بریده از مراسم نحر؛ صحنه هایی که …فرار شتر با گلوی بریده از مراسم نحر؛ صحنه هایی که باید مدافعان نحر شتر در خیابان ها را اصفهانخیلی وقته که می خوام در خصوص محله قینان اطلاعاتی را ارائه کنم که خدا را شکر امروز بخشی آموزش و کاردستی سفره ای برای سال جدید چیدن سفره ی هفت سین یکی از خاطرات روزهای اخر اسفند ماه است آش، انواع آش، حلیم، انواع حلیم، آموزش پخت آش آش،آش رشته،آش دوغ،آش شلغم،آش جو،اش رشته فرنگی،اش کشک،انواع اش،اش رشته،اش گوجه،انواع پیش کباب تابه ای، طرز تهیه کباب تابه ای یا ماهیتابه تصویری کباب تابه ایکباب تابه ای با گوجهکباب دیگی خوشمزهکباب تابه ای طرز تهیهطرز تهیه کباب تابه کلیپ عید نوروز با زبان های مختلف فارسی،ترکی و لری کلیپعیدنوروزبازبان متن این کلیپ نوروز با سه زبان مختلف و شاد فارسی رسید بهار همین کنار راه فرار نداره واسه تاریخچه عمو نوروز و حاجی فیروز مناسبتها عید نوروز عمو نوروز و حاجی فیروز اصلا فرعی نیستند ، خیلی هم اصلی اند داستان عمو نوروز ، داستانی علیرضا خمسه با همسر و دخترانش عکس و مصاحبه ساتین اخبار داغ علیرضا خمسه بی‌شک یکی از محبوبت‌ترین بازیگران سینمای ایران است؛ هنرمندی خوش‌اخلاق و خوش رویال آیسینگ بوسیله استند میکسر ~ کارگاه آشپزسازی این پست رو برای دوستانی میذارم که مایل هستن شیوه درست کردن رویال آیسینگ در استند میکسر رو کامل ترین مجموعه آداب و رسوم نوروزی در سبزوار شهر دیرینه های کامل ترین مجموعه آداب و رسوم نوروزی در سبزوار شهر دیرینه های پایدار نوشته پیش رو تلاشی است فرار شتر با گلوی بریده از مراسم نحر؛ صحنه هایی که باید فرار شتر با گلوی بریده از مراسم نحر؛ صحنه هایی که باید مدافعان نحر شتر در خیابان ها را به فکر اصفهان جریان حیات بخش آب در زاینده رود جاری شد خبرگزاری ایمنا رودخانه زاینده رود اصفهان که تا دو تزیین سماق برای هدیه



لینک منبع :آموزش تزیین سماق هفت سین

تصاویر برای آموزش تزیین سماق هفت سین آموزش تزیین سماق هفت سین - مجله اینترنتی ستاره setare.com/fa/news/8577/آموزش-تزیین-سماق-هفت-سین‏ - ذخیره شده 11 ژانویه 2017 ... برای تزیین سماق که یکی از اجزای سفره هفت سین است می‌توان از پودر سماق یا سماق خوشه‌ ای استفاده کرد. نمونه‌هایی از تزیین سماق هفت سین را ... تزئین سماق هفت سین - پورتال جامع ایران بانو iranbanou.com/magazin/185722-تزئین-سماق-هفت-سین‏ - ذخیره شده تزئین سماق هفت سین را مشاهده میکنید تزیین سماق هفت سین تزیین سماق تزیین سماق سفره هفت سین تزیین سماق برای سفره هفت سین تزئین سماق هفت سین برای ... آموزش تزیین سماق هفت سین - مجله اینترنتی ستاره - تی نیوز tnews.ir/news/d83577818875.html‏ - ذخیره شده برای تزیین سماق که یکی از اجزای سفره هفت سین است می توان از پودر سماق یا سماق خوشه ای استفاده کرد. نمونه هایی از تزیین سماق هفت سین را ببینید. تزیین سنجد سفره هفت سین - بیتوته www.beytoote.com/.../spread-measures-decorated.html‏ - ذخیره شده - مشابه تزیین سنجد هفت سین تزیین هفت سین تزیین سنجد , توپ سنجد , تزیین سفره هفت سین , تزیین سیب , سفره آرایی , سنجد , سفره هفت سین نوروز , سفره هفت سین 91. ... تغییر دامن ساده · آموزش ساخت جعبه ی رمانتیک,نحوه درست کردن جعبه ی رمانتیک ... آموزش تزیین سماق هفت سین | برای تزیین سماق که یکی از اجزای - قطره www.ghatreh.com/news/.../آموزش-تزیین-سماق-هفت-سین‏ - ذخیره شده 11 ژانویه 2017 ... برای تزیین سماق که یکی از اجزای سفره هفت سین است می توان از پودر سماق یا سماق خوشه ای استفاده کرد. نمونه هایی از. تزیینات سفره هفت سین جدید و شیک برای عید نوروز - هنر در خانه www.honardarkhane.ir/12425/تزیینات-سفره-هفت-سین‏ - ذخیره شده 27 فوریه 2017 ... ایده های جدید و خلاقانه برای تزیینات سفره هفت سین زیبا و مدل های تزیین اجزا سفره ... سماق با رنگ سرخ و زیبایی که دارد، جذابیت خاصی به سفره هفت سین می بخشد، البته ... آموزش تزیین سفره هفت سین شیک و زیبا با ایده های خلاقانه ... ساخت سفره هفت سین کم حجم / هفت سین آپارتمانی • مجله تصویر زندگی www.tasvirezendegi.com/ساخت-سفره-هفت-سین-کم-حجم-آپارتمانی/‏ - ذخیره شده این خلاقیت و هنر زیبا در تزیین سفره هفت سین کار بانوی هنرمند هنرکده طیطه است. تزیین سفره هفت سین ... ریسه های سنجد و سماق و سمنو رو هم با هم مونتاژ میکنیم. تزئین سفره هفت سین ... آموزش ساخت ظروف هفت سین با نخ کتان. هشتگ : تزیین سفره ... تزیین سماق - نایس بکس https://nicebax.com/تزیین-سماق.html‏ - ذخیره شده مدلهای زیبای تزیین سماق برای سفره هفت سین اسکیموskimo.irسرگرمی. علم تجارت بازی سفر تکنولوژی اجتماعی ورزشی سلامت تماس با ما آموزش دوخت کلاه خرید قالب ... سرویس چیدمان و آراستن هفت سین service3.ir/Service/چیدمان-و-آراستن-هفت-سین/مهارت%20زندگی‏ - ذخیره شده تزیین پایه بستنی خوری ... تزیین لیوان پایه دار با پاپیون (۱) .... برنامه‌ها، نحوه چیدمان و طراحی ظروف سفره هفت‌سین برای مراسم باستانی نوروز به شما آموزش داده می‌شود.