مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سلفی، تهدیدی برای امنیت سایبری‌ افراد

[ad_1]

وب سایت زوم تک - علی عیسی زاده: امروزه همه شبکه‌های اجتماعی پر شده است از عکس‌های سلفی اشخاص و هیچ بعید نیست که خود شما هم یکی از علاقمندان به تصاویر سلفی باشید و حساب‌های کاربری‌تان در شبکه‌های اجتماعی پر از چنین تصاویری باشد. اما شاید جالب باشد که بدانید این تصاویر ممکن است که امنیت سایبری شما را به خطر بیندازند. در ادامه این مقاله با وبسایت زوم‌تک همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید.

 عکس‌های سلفی که می‌گیرید، ممکن است امنیت سایبری‌تان را به خطر بیندازد

محققینی از کشور ژاپن اعلام کرده‌اند که دوربین‌های پیشرفته امروزی گوشی‌های هوشمند به اندازه‌ای عکس‌های با کیفیت می‌گیرند که می‌توان اثر انگشت افراد را از طریق این عکس‌ها به دست آورد!!

آقای ایسائو اچیزن، استاد محتوای دیجیتال و علوم رسانه در مرکز پژوهش‌های موسسه ملی انفورماتیک کشور ژاپن، در مصاحبه‌ای که به تازگی با یکی از روزنامه‌های این کشور داشته است، گفته است که به سادگی موفق شده تا در برخی تصاویر، اثر انگشت افرادی که با فاصله حداکثر سه متری از خود عکس گرفته‌اند و انگشت خود را به نوعی در معرض دید دوربین قرار داده‌اند شناسایی کند. وی به طور مشخصی در رابطه عکس‌های سلفی با علامت صلح و دوستی (علامت V با دو انگشت)، که امروزه در بسیاری از تصاویر سلفی شاهد آن هستیم، هشدار داده است.

دانستن چنین چیزی به ویژه هنگامی ترسناک می‌شود که به رشد روزافزون اهمیت اطلاعات بیومتریک در تایید هویت کاربران توجه کنیم. محبوبیت تایید هویت کاربران در دنیای دیجیتال با استفاده از اطلاعات بیومتریک آنقدر زیاد شده که به تدریج شاهد بکارگیری آنها در لپ تاپ ها و تقریبا همه گوشی‌های هوشمند هستیم.

البته آقای اچیزن اعلام کرد که وی و همکارانش مشغول توسعه فناوری هستند که سرقت اثر انگشت از طریق تصاویر را غیر ممکن می‌سازد. این فناوری تصاویر اثر انگشت افراد را پوشانده و یا حتی یک اثر انگشت جعلی تولید کرده و به جای اثر انگشت فرد قرار می‌دهد.

شما می توانید جذاب ترین اخبار و مقالات دنیای تکنولوژی را در کانال تلگرام زوم تک دنبال کنید. برای عضویت در این کانال، اینجا کلیک کنید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

گرداببعضی از کشورها در حوزه‌ی اینترنت اشیاء سرمایه‌گذاری‌های بیشتری داشته‌اند چین اخبار مسلمانانآغاز اولین دوره کلاس های آموزش زبان فارسی در دانشکده امام هادی سودان در پی تاسیس سازمان اطلاعاتی پاکستان؛ خانه …جنگ بین هند و پاکستان در سال ، عملا نتیجه خوبی برای در بر نداشت لذا، این سازمان در تحولات نظامی استراتژیک در منطقه و تاثیر آن بر …تحولاتنظامیعربستان برای حج ۹۶ از ایران دعوت نکرده ترکیه و پتانسیل تبدیل شدن به سوریه ای دیگرپرسمان دانشجویی اندیشه ی سیاسیجناب آقای دکتر ظریف وزیر محترم امور خارجه اخیراً در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یکصدا ایستگاه خبری افغانستانایالات متحده بر خلاف وعدۀ واشنگتن برای کاهش نیروهای نظامی در افغانستان بهار سال اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …یک شرکت غیرانتفاعی کتی برای افراد بی خانمان طراحی کرده است که تبدیل به کیسه خواب می شودهفته نامه بین المللی آذرایرانچهارزبانهماه آوریل سال موعدی است که برای اجرای طرح اصلاحات رفاهی انگلیس اعلام شده و با رسیدن گرداب آزادی اندیشه، آزادی مطبوعات، آزادی کلام و آزادی اطلاعات از جمله مفاهیم حوزه آزادی ارتباطات اخبار مسلمانان آغاز اولین دوره کلاس های آموزش زبان فارسی در دانشکده امام هادی سودان در پی تاسیس اتاق تحولات نظامی استراتژیک در منطقه و تاثیر آن بر مناسبات ایران تحولاتنظامی عربستان برای حج ۹۶ از ایران دعوت نکرده ترکیه و پتانسیل تبدیل شدن به سوریه ای دیگر سازمان اطلاعاتی پاکستان؛ خانه تزویر در جنگ بین هند و پاکستان در سال ، عملا نتیجه خوبی برای در بر نداشت لذا، این سازمان در سال پرسمان دانشجویی اندیشه ی سیاسی یک شب کنار زنده‌هایی که مردانگی جلوی «گورخواب» شدنشان را گرفتاینجا برای کمک به کارتن یکصدا ایستگاه خبری افغانستان ایالات متحده بر خلاف وعدۀ واشنگتن برای کاهش نیروهای نظامی در افغانستان بهار سال آینده حدود هفته نامه بین المللی آذرایرانچهارزبانه این اقدام در راستای آماده‌سازی برای طرح دولت در زمینه کاهش هزینه‌های رفاهی انجام می‌شود اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار تکنولوژی یک شرکت غیرانتفاعی کتی برای افراد بی خانمان طراحی کرده است که تبدیل به کیسه خواب می شود



لینک منبع :سلفی، تهدیدی برای امنیت سایبری‌ افراد

سلفی، تهدیدی برای امنیت سایبری‌ افراد - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../سلفی-تهدیدی-برای-امنیت-سایبری‌-افراد‏ - ذخیره شده 12 ژانویه 2017 ... سلفی، تهدیدی برای امنیت سایبری‌ افراد. محققینی از کشور ژاپن اعلام کرده‌اند که دوربین‌های پیشرفته امروزی گوشی‌های هوشمند به اندازه‌ای عکس‌های با ... سلفی، تهدیدی برای امنیت سایبری‌ افراد harpynews.com/fa/.../سلفی-تهدیدی-برای-امنیت-سایبری‌-افراد‏ - ذخیره شده 12 ژانویه 2017 ... سلفی، تهدیدی برای امنیت سایبری‌ افراد. محققینی از کشور ژاپن اعلام کرده‌اند که دوربین‌های پیشرفته امروزی گوشی‌های هوشمند به اندازه‌ای عکس‌های با ... تصاویر برای سلفی، تهدیدی برای امنیت سایبری‌ افراد سلفی، تهدیدی برای امنیت سایبری‌ افراد | تعمیرات همراه tamirathamrah.com/1395/10/.../سلفی،-تهدیدی-برای-امنیت-سایبری‌-افراد/‏ 13 ژانویه 2017 ... محققینی از کشور ژاپن اعلام کرده‌اند که دوربین‌های پیشرفته امروزی گوشی‌های هوشمند به اندازه‌ای عکس‌های با کیفیت می‌گیرند که می‌توان اثر انگشت ... خبر بین الملل سلفی، تهدیدی برای امنیت سایبری افراد - Ashiyane ashiyane.org/.../showthread.php?...سلفی،-تهدیدی-برای-امنیت-سایبری-افراد‏ - ذخیره شده محققینی از کشور ژاپن اعلام کرده اند که دوربین های پیشرفته امروزی گوشی های هوشمند به اندازه ای عکس های با کیفیت می گیرند که می توان اثر ... سلفی، تهدیدی برای امنیت سایبری‌ افراد | مجله راگا magazine.raganews.ir/306793/‏ 13 ژانویه 2017 ... سلفی، تهدیدی برای امنیت سایبری‌ افراد. وب سایت زوم تک – علی عیسی زاده: امروزه همه شبکه‌های اجتماعی پر شده است از عکس‌های سلفی اشخاص و هیچ ... بازار داغ سلفی در نوروز و امکان تهدید و اخاذی توسط مجرمان سایبری ... www.cyberpolice.ir/news/76391‏ - ذخیره شده بازار داغ سلفی در نوروز و امکان تهدید و اخاذی توسط مجرمان سایبری ... تلفن همراه ثبت همین لحظات(تصاویر، کلیپ ها و صوت ها) می باشد که در دسترس تمامی افراد قرار دارد. تهدیدات امنیتی خانه‌های هوشمند | پلیس فتا www.cyberpolice.ir/information/70641‏ - ذخیره شده پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: کاراگاهان پلیس سایبری استرالیا در مورد خطر گرفتن عکس و ارسال آنلاین آن عنوان داشتند: یک عکس سلفی از یک خانه می‌تواند حاوی ... سایت گرد | sitegard.ir/سلفی، تهدیدی برای امنیت سایبری‌ افراد sitegard.ir/newsfeed_iframe/id,438979‏ سایت گرد - موتور جستجوگر خبر - اخبار لحظه به لحظه از معتبرترین خبرگزاری های کشور. امنیت و دفاع سایبری (قسمت اول) | TFE Times | مجله علم و فناوری ایرانیان www.tfetimes.ir/امنیت-و-دفاع-سایبری-قسمت-اول/‏ - ذخیره شده 27 آوریل 2017 ... صفحه اصلی عمومی امنیت و دفاع سایبری (قسمت اول) ... درون سازمانی و برون سازمانی و انواع حملات عمدی و غیر عمدی از داراییهای سازمانها و اطلاعات افراد محافظت به ... خواهیم توانست تهدیدات امنیتی سیستمهای و بانکهای اطلاعاتی را میتوان به دو دسته کلی تقسیم نماییم: ... گجت های عجیب؛ از هدفون باهوش تا سلفی گیر پرنده.