مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آموزش ساخت بازوی رباتیک قدرتمند اما ساده با پرینتر سه بعدی

[ad_1]
مفیدستان:

آموزش رباتیک یکی از بخش‌های اصلی ساختنی است و به همین خاطر با یک جستجوی ساده می‌توانید آموزش ساخت انواع ربات ساده و پیشرفته را در سایت پیدا کنید. ساخت بازوی رباتیک هم یکی از جالب ترین مباحث علم رباتیک است که در ساختنی دو نمونه از آن را داشتیم. یک نمونه که با چوب بستنی ساخته می‌شود و ساده تر است (اینجا) و نمونه دیگر که با پرینتر سه بعدی ساخته می‌شود (اینجا).

اما هیچکدام از این بازوهای رباتیک آنقدر قوی نیستند که بتوانند یک وزنه نیم کیلویی را بلند کنند. به همین خاطر ساخت بازوی رباتیک با قدرت بلند کردن وزنه نیم کیلویی را در این ساختنی برایتان آماده کرده ایم. قطعات این بازوی رباتیک هم با پرینتر سه بعدی ساخته می‌شود. یکی از مهمترین ویژگی‌های این بازو، استفاده از فنر برای بلند کردن سروو موتورهاست که قدرت ربات را هم بیشتر می‌کند. به این ترتیب با عوض کردن فنرها می‌توانید قدرت بازوی رباتیک را بیشتر کنید.

طول این بازوی رباتیک ۶۹۰ میلیمتر است و قدرت آن با چهار فنر معمولی نیم کیلو است (در حالتی که فاصله بین پایه و نقطه اتصال ۵۰۰ میلیمتر باشد). قبل از اینکه سراغ ساخت بازوی رباتیک بروید، فایل‌های مورد نیاز برای پرینت قطعات بدنه را از این لینک دانلود کنید.

گام اول: قطعات مورد نیاز را آماده کنید

ابتدا فایل اکسل زیر را دانلود کنید. در این فایل می‌توانید لیست تمام قطعات مورد نیاز برای ساخت بازوی رباتیک را پیدا کنید. اطلاعات مربوط به تعداد قطعات پرینت شده و درصد infill هم در این فایل موجود است. می‌توانید بجای پرینت قطعات بزرگ از پایه یک چراغ مطالعه با ویژگی‌های مناسب بجای آنها استفاده کنید. به این ترتیب هزینه پرینت قطعات به مراتب کمتر می‌شود.

قبل از اینکه سراغ مراحل مونتاژ بدنه برویم، باید یک نکته مهم را یادآور بشویم. در حین اتصال قطعات به یکدیگر بیش از هر چیز به تصاویر دقت کنید و هر تصویر را چندبار بررسی کنید تا مطمئن شوید اتصالات را درست انجام می‌دهید. مطمئن باشید وقتی قطعات پرینت شده را مقابل تان داشته باشید، ساخت بازوی رباتیک خیلی ساده تر می‌شود.

وقتی همه قطعات را برای مونتاژ بدنه بازوی رباتیک آماده کردید، سراغ چراغ بروید و کارتان را از باز کردن آن شروع کنید. فقط به چهار پایه و چهار فنر نیاز دارید که می‌توانید آن را به راحتی از یک مدل چراغ مطالعه مناسب جدا کنید. طول پایه‌ها به قدرت سرووها، فنرها و ویژگی‌هایی که برای بازوی رباتیک در نظر دارید بستگی دارد (ما طول پایه‌ها را ۲۶۰ میلیمتر در نظر گرفته ایم).

بعد از مشخص کردن طول پایه‌ها، آنها را در طول دلخواه تان ببرید. سپس قطعات پرینت شده با نام‌های mount Tip و ServoTip را مطابق تصویر نصب کنید. در حین این قطعات دقت کنید و جهت تمام قطعات را درست تنظیم کنید. برای چفت کردن قطعات داخل یکدیگر به یک پتک چوبی یا ابری نیاز دارید. می‌توانید برای محکم کردن اتصالات از پیچ هم استفاده کنید.

گام دوم: محور اول

  1. سرووی محور اول را در قطعه پرینت شده با نام MainPart قرار بدهید و آن را با دو پیچ ثابت کنید. سپس قطعه MainPart را با هفت پیچ به یک تکه چوب وصل کنید.
  2. شش مهره M3 داخل قطعه BearingTop قرار بدهید. اگر لازم است می‌توانید برای محکم کردن مهره‌ها آنها را گرم کنید.
  3. سپس این محور را همانطور که در تصاویر می‌بینید با دو پیچ M3 سی میلیمتری مونتاژ کنید.
  4. شش پیچ M3 ده میلیمتری دیگر به این محور اضافه کنید (جای مهره‌ها در تصاویر مشخص است).
  5. این قطعه را با شش پیچ M4 روی قطعه MainPart نصب کنید. دقت کنید که در این مرحله باید شاخک سروو را به سروو وصل کنید و آن را با یک پیچ M3 سی میلیمتری وسط سوراخ سروو ثابت کنید.

حالا محور شماره یک بازوی رباتیک آماده است.

گام سوم: محور دو

دو تا از پایه‌ها را با دقت در محور اول قرار بدهید. جای قطعه Tip و Servo.Tip بالای دو پایه هم در تصاویر مشخص است و باید همانجا نصب بشوند.

این قعطه را با دو پیچ M4 (حداقل با طول ۳۵ میلیمتر) و چهار بلبرینگ ۶۰۴zz ثابت کنید. می‌توانید شکل محور تا اینجای کار را در تصاویر بالا ببینید.

  1. دو قطعه SpringMount را با چهار پیچ M4 روی محور یک نصب کنید. با استفاده از این قطعات می‌توانید میزان کشندگی فنرها را تنظیم کنید.
  2. حالا دو فنر را به پیچ‌های M4 وصل کنید.
  3. سروو موتور و بلبرینگ ۶۰۴zz را مطابق تصویر روی قطعه Shoulder3 نصب کنید.
  4. یک بلبرینگ ۶۰۴zz را در قطعه Shoulder2 قرار بدهید و محور دوم را مطابق تصاویر مونتاژ کنید. شفت درایور سروو را روی شاخک سروو ثابت کنید و آن را با آچار آلن محکم کنید.
  5. یک پیچ M3 25 میلیمتری را به همراه بلبرینگ ۶۲۳zz در شفت سروو قرار بدهید.

محور شماره دوی بازوی رباتیک هم کامل شد.

گام چهارم: محور سه، چهار و پنج

دو پایه داخل محور دوم قرار بدهید. به تصاویر دقت کنید و درست مطابق آنها پیش بروید.

  1. این پایه‌ها را با چهار بلبرینگ ۶۰۴zz ثابت کنید. دقت کنید که اتصال این قطعات را باید مطابق ترتیب و روش تصاویر انجام بدهید تا بعداً بتوانید فنرها را ثابت کنید.
  2. دو سروو روی قطعه پرینت شده Elbow2 نصب کنید.
  3. شاخک سرووی آلومینیومی، سروو و قطعه پرینت شده Wrist را با پیچ M3 ده میلیمتری بهم وصل کنید.
  4. این قطعه را با چهار پیچ M3 ده میلیمتری ثابت کنید.
  5. شاخک سروو را با پیچ M3 بیست میلیمتری روی قطعه پرینت شده Wrist نصب کنید.
  6. این قطعه را با چهار بلبرینگ ۶۲۳zz مونتاژ کنید. تمام شفت‌های سروو را با دو پیچ M3 بیست و پنج میلیمتری سرجایش ثابت کنید و شاخک‌های سروو را هم با آچار سفت کنید.

محور‌های سوم، چهارم و پنجم بازوی رباتیک هم آماده شد.

گام پنجم: آهنربا، کابین آردوینو و فنرها

  1. الکترومگنت را روی قطعه Magnet نصب کنید.
  2. این قطعه را با پیچ M4 روی سروو نصب کنید.
  3. با استفاده از فنرها را با پیچ M4 و سه مهره ثابت کنید.
  4. اگر می‌خواهید توان یا کارایی بازوی رباتیک را تغییر بدهید، باید فنرهای مختلف را با ترکیب‌های مختلف تست کنید تا به بهترین حالت ممکن برسید.
  5. ما از برد آردوینو و SensorShield برای کنترل بازوی رباتیک استفاده می‌کنیم. اگر شما هم قصد دارید همین روش را در ساخت بازوی رباتیک پیش بگیرید، باید کابین آردوینو را هم بسازید. قطعه پرینت شده ArduinoCabin روی محور دو قرار می‌گیرد.
  6. قطعه پرینت شده ArduinoCabinPlate را با دو پیچ M3 ده میلیمتری روی قطعه ArduinoCabin2 نصب کنید.
  7. قطعه پرینت شده ArduinoCabin1 را با چهار پیچ M3 (سی میلیمتری) و چهار مهره M3 روی قطعه ArduinoCabinPlate نصب کنید.

حالا می‌توانید آردوینو را روی قطعه ArduinoCabinPlate قرار بدهید.

گام ششم: کدهای آردوینو را آپلود کنید

بعد از اینکه ساخت بازوی رباتیک تمام شد و آن را به میزتان محکم کردید، می‌توانید تست را شروع کنید.

توصیه ما این است که از کتابخانه VarSpeedServo و کدهای نمونه آن استفاده کنید. با استفاده از این کتابخانه می‌توانید سرعت سرووها را تنظیم کنید. برای دانلود این کتابخانه به این لینک بروید. همچنین می‌توانید از کدهای موجود در لینک زیر برای تست بازوی رباتیک استفاده کنید. فقط فراموش نکنید پین‌های داخل کد را متناسب با پیکربندی بازوی رباتیک خودتان تغییر بدهید.

تبریک می‌گوییم؛ موفق شدید یک بازوی رباتیک با توان قدرتی بالا بسازید. فراموش نکنید تصاویر ربات‌هایی که می‌سازید را برای ساختنی ارسال کنید. اگر هم پیشنهادی برای بهبود طراحی و کارایی بازوی رباتیک دارید، آن را با کاربران ساختنی به اشتراک بگذارید.

منبع

خلاصه مطلب

عنوان مطلب

آموزش ساخت بازوی رباتیک قدرتمند اما ساده با پرینتر سه بعدی

توضیح کوتاه

این بازوی رباتیک می‌توانید وزنه‌های نیم کیلویی را بلند کند!

نویسنده

عاطفه اسدزاده

در ساختنی بخوانید :


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات آموزش فشردن شاسی زنگ آن را به سیم مشترک شاسیهای زنگ که با مقاومت کوچکی اهم به منفی شرایط‌ثبت‌نام‌درآزمون‌استخدام‌آموزش‌وپرورشبه گزارش مهر، شرایط عمومی و اختصاصی، تاریخ و نحوه ثبت نام، مواد امتحانی و زمان توزیع سوالات و کلید آزمون نظام مهندسی برق هم بصورت … آزمون خرداد هم به آن اضافه شد این هم حاصل سال کار تیمی با تکنیک ساده برای بالا بردن اعتماد به نفسممنون از راهنمایی و کمکتون منم خیلی دارم سعی می کنم تغییراتی در خودم ایجاد کنم با برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات آموزش تصویری فشردن شاسی زنگ آن را به سیم مشترک شاسیهای زنگ که با مقاومت کوچکی اهم به منفی متصل است شرایط‌ثبت‌نام‌درآزمون‌استخدام‌آموزش‌وپرورش به گزارش مهر، شرایط عمومی و اختصاصی، تاریخ و نحوه ثبت نام، مواد امتحانی و زمان توزیع کارت برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات سوالات و آزمون خرداد هم به آن اضافه شد این هم حاصل سال کار تیمی با همکاران تکنیک ساده برای بالا بردن اعتماد به نفس ممنون از راهنمایی و کمکتون منم خیلی دارم سعی می کنم تغییراتی در خودم ایجاد کنم با آدمهایی



لینک منبع :آموزش ساخت بازوی رباتیک قدرتمند اما ساده با پرینتر سه بعدی

تصاویر برای آموزش ساخت بازوی رباتیک قدرتمند اما ساده با پرینتر سه بعدی آموزش ساخت بازوی رباتیک قدرتمند اما ساده با پرینتر سه بعدی | ساختنی saakhtani.ir/archive/1395/10/52182‏ - ذخیره شده 18 ژانویه 2017 ... در این پست ساخت بازوی رباتیک با پرینتر سه بعدی را یاد می گیرید که بخاطر استفاده از فنر و سروو به صورت همزمان توان بلند کردن وزنه سنگین ... آموزش ساخت آمپ گیتار ماژولار با قابلیت اتصال ماژول های مختلف - مجله ... iranmg.blogsky.com/1396/02/20/post-17552/‏ - ذخیره شده 2 ساعت قبل ... این ساختنی هم شامل آموزش ساخت مدار و بدنه چوبی آمپ گیتار است. البته شما .... آموزش ساخت بازوی رباتیک قدرتمند اما ساده با پرینتر سه بعدی . LittleArm Big، یک بازوی رباتیک مبتنی بر آردوینو - مجلۀ فناوریهای ... www.exos.ir/littlearm-big-بازوی-رباتیک-آردوینو/‏ - ذخیره شده 5 آوریل 2017 ... LittleArm Big یک بازوی رباتیک رومیزی، چاپ سه بعدی و مبتنی بر آردوینو برای آموزش رباتیک در تمام سطوح است که توسط گروه Slant Robotics ساخته شده است. ... اما LittleArm کوچک است و همانطور که بچه‌ها با LittleArm رباتیک رو به جلو حرکت می‌کنند ، LittleArm ... پنجه LittleArm Big یک دستگاه بسیار ساده است. آموزش ساخت بازوی رباتیک با پرینتر سه بعدی - رسانه ی خبری وبلاگی aparat.rasanetv.ir/page-988584.html‏ - ذخیره شده آموزش ساخت بازوی رباتیک قدرتمند اما ساده با پرینتر سه بعدی ... سه بعدی/فیلامنت پرینتر سه بعدی/ آموزش پرینتر سه ساخت بازوی رباتیک با قطعات این بازوی ... آموزش ساخت بازوی رباتیک با پرینتر سه بعدی - آپارات www.aparat.com/.../آموزش_ساخت_بازوی_رباتیک_با_پرینتر_سه_بعدی‏ - ذخیره شده 18 ژانویه 2017 ... ساختنی آموزش ساخت کامل این بازوی رباتیک را در سایت ساختنی بخوانید: SAAKHTANI.IR آموزش ساخت بازوی رباتیک با پرینتر سه بعدی آموزش ... ساخت بازوی رباتیک قدرتمند با مقوا!!! - آپارات www.aparat.com/.../ساخت_بازوی_رباتیک_قدرتمند_با_مقوا%21%21%21‏ - ذخیره شده 18 مارس 2017 ... برنامه نویسی و ریاضیات (محمد فتاحی) در این ویدیوی زیبا می توانید با یک مقوا و چند سرنگ به ساخت یک بازوی رباتیک قدرتمند و جالب بپردازید. 3DPE|پرینتر سه بعدی,اسکنر سه بعدی,فیلامنت,میکربات www.3dpe.ir/‏ - ذخیره شده - مشابه آموزش پرینتر3بعدی,فروش پرینترهای سه بعدی,اسکنر3 بعدی,قطعات چاپگربعدی, متریال,مواد اولیه ... نرم افزار ساده و مفید، دارای دوربین نظارتی با قابلیت ارسال هشدار ... فروش برد و کیت های ایده ساز و ماژول ها مکس تو idesazi-vcp.maxto.ir/‏ - ذخیره شده آموزش ساخت : با آردوینو یک ربات ساده و ارزان بسازید ... شریک خارجی و مشاهده توانمندی گروه ایده ساز در ایجاد زیر ساخت ها شبکه بی سیم ، سرورهای قدرتمند و . .... ما این شارژر را برای یک مولتی متر می‌سازیم اما برای هر دستگاه دیگری هم کاربرد دارد. ... در این ساختنی می‌خواهیم طرز ساخت یک ربات ساده با پرینتر سه بعدی را به شما یاد بدهیم. ROBOPuppet ، کنترلر ربات چاپ سه بعدی ارائه شده توسط محققان www.topinearth.ir/.../ROBOPuppet-کنترلر-ربات-چاپ-سه-بعدی-ارائه-شده-توسط-محققان‏ - ذخیره شده 7 ا کتبر 2014 ... این کنترلر حدود 30 درصد سایز بازوی ربات واقعی است، و چاپگر سه بعدی یک ... ربات هدف خود با استفاده از پرینتر سه بعدی می باشد، نصب با استفاده از قطعات ... روند ساخت بسیار ساده است: شما فقط نیاز به دانستن چگونگی استفاده از یک ... همچنین این نسخه از RoboPuppet دارای برخی محدودیت ها است، اما محققان از این ...