مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چگونه در تور گیر نکنیم؟

[ad_1]
اگر برای تعطیلات تان مشتری آژانس های مسافرتی شده اید. این نکته ها را گوشه بار سفر، همراه ببرید!
با قلاب یا تور، فرقی نمی کند، مهم این اسـت که «بسیار سفر باید تا پخته شود خامی»! اشتباه نکنید. اصلا قرار نیست با این شروع، یک سبک زندگی در سفر به شما قالب کنیم! حتی پیشنهاد سفر هم در کار نیست، فرض ما بر این اسـت که شما تصمیم قطعی برای سفر نوروزی را گرفته اید. با همه این حرف ها، هنوز یک چیزهایی هست برای گفتن، آنهم در باب آداب سفر با تورهای مسافرتی که این روزها پیام دعوتشان حتی به گوشی تلفن همراه ملت هم می رسد! با این حساب، در تور این موسسه ها افتادن کار سختی نیست، اما از آنجایی که اغلب مان نمی دانیم با هیجان مفرط ناشی از برخورد با تور چه باید بکنیم، در تور یک سفر احتمالا نادوست داشتنی یا پردردسر گیر می کنیم و لذت سفر دسته جمعی را از دست می دهیم.

آداب مسافرت گروهی
تک خوری ممنوع!
 

پیش فرض را بر این گذاشته ایم که آژانس مسافرتی شما کارش درست اسـت، یعنی وعده هتل هتل، ستاره اش به هتل سه ستاره تقلیل پیدانمی کند یا پروازتان را برای دو نیمه شب نمی گیرند.اما جدای از این حرف ها، تورهای مسافرتی یک خصوصیت بارز دارند که گروهی سفر کردن اسـت. اولین چیزی هم که در مورد مسافرت با تورها به ذهن می رسد این اسـت که ببینیم اصلا اهل مسافرت گروهی هستیم یا نه؟
خودسر نباشید: در سفرهای گروهی اختیارات فردی به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند. یعنی در واقع وقتی شما پذیرفتید که با یک گروه که بیشترشان غریبه هستند، به مسافرت بروید باید پیه این را هم به تنتا بمالید که دیگر نمی توانید خودسر تصمیم بگیرید و باید یاد بگیرید که به نظام اجتماعی حاکم بر جمع پایبند باشید.
پایبنده به برنامه باشید: از آنجا که تورها برنامه زمان بندی شده و از پیش تعیین شده دارند، این را بدانید که شاید نتوانید هر جا دلتان دستور داد بایستید یا هر جا که کنجاویتان اراده کرد سرک بکشید. بهتر اسـت از قبل خودتان را برای این نوع خودداری ها و ریاضت های نفسانی آماده کنید!
قانونمند باشید: از همان لحظه اول که پا به درون اتوبوس می گذارید در صندلی ای که به شما اختصاص داده شده بنشینید. اگر جایتان کنار پنجره نبود خیلی ایراد نگیرید، چون چیزی را عوض نمی کند و با وجود همه غرغرها شما مجبورید همانجا بنشینید.
صبور باشید: ناخوشایندتر از همه این اسـت که گاهی اوقات باید شرایطی را بپذیرید که شاید به نظرتان تحمیلی باشد. بدتر از آن هم این اسـت که این تحمیلات را در مقطعی از زمان احساس می کنید که جزو روزهای خوش شما هستند و قرار اسـت این چند روز به شما حسابی خوش بگذرد! سعی کنید دیرتر عصبانی شوید و اگر برخوردی بر وفق مرادتان نبود زود داد و بیداد نکنید.
مبادی آداب باشید: اگر تا قبل از رفتن به این سفر با خواهر، برادر، مادر یا پدرتان با فغان حرف می زدید یا احیانا از کلمان نامانوس مثل هوی، آهای و ... برای صدا کردن افراد استفاده می کردید، یادتان باشد که دیگر در این جمع جای این کارها و این جور حرف زدن ها نیست و شما مجبورید محترمانه با دیگران حرف بزنید. اگر خودتان «معاشر سرخودید» که فبها، ولی در غیر این صورت، کتاب آموزش آداب معاشرت همراه داشته باشید!
پیرو راهنما باشید: حافظ منافع جمع اسـت. یعنی در هر حالتی باید نظم گروه را برقرار کند و این را باید تک تک افراد گروه متوجه شوند که به این جو احترام بگذارند. اینکه اگر بیشتر از آن زمانی که توافق شده بخواهید در جایی بمانید حتما شما را جا می گذارند و می روند، چون نمی توانند وقت همه را فدای خودخواهی شما کنند!

ملاحظات مسافرت های گروهی
 

هوایی می روید، هوا نروید!
 

اینکه تور، هوایی باشد یا زمینی فرق زیادی در اصل ماجرا نمی کند. اما درمورد همه شان رعایت چند نکته خیلی لازم اسـت تا هم خودتان از سفر لذت ببرید و هم اجازه دهید دیگران لذت کافی ببرند.
زمینی: تورهای زمینی بیشتر با اتوبوس های اسکانیا و ولوو انجام می شود. این اتوبوس ها امکانات رفاهی خوبی دارند که تقریبا می توان گفت برای سفر مناسبند. تازه در طول مسیر برای شما فیلم هم پخش می کنند تا طولانی بودن راه برایتان راحت تر شود، البته باید سطح توقعتان را پایین بیاورید و به همین فیلم های دکه ای قناعت کنید! یادتان باشد یکی از خوبی های سفرهای زمینی این اسـت که با سرعت کمتری کل راه را تجربه می کنید و از نزدیک تغییرات جغرافیایی و فرهنگی مناطق مختلف را می بینید. البته این هنر راهنمای تور اسـت که با توضیح دادن این جاذبه ها و نقل ویژگی های تاریخی و فرهنگی طبیعی هر نقطه، این سفر را برای مسافران لذت بخش می کند.
*شماره راهنمای تور و راننده اتوبوس را بگیرید تا در مواقع اضطرار بتوانید با آنها در ارتباط باشید.
-تاریخ و روز رفت و برگشت، نوع خودرو و در صورت امکان شماره صندلی تان را حتما بپرسید.
*مشخصات هتل محل اقامت را از قبل باید به شما بگویند با این نکته که این هتل چند ستاره دارد.
*اینکه گروه در کجا جمع می شوند، در کجا سوار می شوند و همه این ماجراها در چه ساعاتی اتفاق می افتد.
*حواستان به ساعات غذایی، محل غذاخوری و نوع غذاها باشد. اگر از روی حواس پرتی به ناهار نرسید، سرتان حسابی کلاه رفته!
*قبل از پرداختن به برنامه های بازدید و تفریح حتما فهرست برنامه ریزی را از راهنمای تور بخواهید و اینکه قرار اسـت چقدر هزینه شود را هم بپرسید تا از قبل، برنامه ریزی برای خرج کردن وقت و پول داشته باشید.
*سعی کنید سختی این مسافرت را برای خودتان راحت کنید. می توانید با دیگران آشنا شوید، بازی های گروهی راه بیندازید، هدفون ها را خانه تان جا بگذارید و دسته جمعی به موسیقی گوش کنید، برای هم جوک تعریف کنید.
هوایی: در سفرهای هوایی داخلی در طولانی ترین زمان ممکن تقریبا دو ساعت در راه هستید. این فاصله زمانی، مسیر بین اردبیل-چابهار اسـت! پس نیازی نیست خیلی برای سرگرمی خودتان تلاش کنید. ولی در مورد تورهای خارجی این زمان چند برابر می شود.
*بعد از خرید بلیت در پروازهای بین المللی بهتر اسـت سه ساعت قبل از پرواز به فرودگاه مراجعه کنید و در پروازهای داخلی حداقل یک ساعت.
*معمولا راهنمای تور با شما در فرودگاه قرار می گذارد تا همه گروه را دور هم جمع کند تا احیانا بعدا مشکلی در سوار شدن به هواپیما پیش نیاید.
*وسایل ضروری و دم دستی تان را در یک ساک دستی قرار بدهید و با خود به داخل هواپیما ببرید. وزن این ساک نباید بیش از هفت کیلو باشد! فقط یادتان باشد اسپری، سوزن (اجسام نوک تیز)، چاقو (اجسام برنده) همراهتان نباشد که به دردسر می افتید!
*بارتان را خیلی سنگین نکنید. یادتان باشد علاوه بر تجربه، قرار اسـت با خودتان سوغاتی هم بیاورید. معمولا وزن بار تحویل شده به قسمت بار هواپیما طبق بار مجازی اسـت که خط هوایی اعلام کرده که بین (20 تا 30)کیلو اسـت و از بیشترین جریمه می گیرد.
*وزن چمدانتان از (30)کیلو تجاوز نکند. به فکر آن باربرهای بخت برگشته هم باشید که قرار اسـت بارتان را حمل کنند. در این شرایط خط هوایی از مسافر می خواهد که وزن بسته را کم کند و آن را تقسیم به دو بسته کوچکتر و زیر (30)کیلو کند.

در سفر خارجه بدانید!
 

در مورد تورهای خارجی، چون خروج از مرز را داریم ملاحظاتی وجود دارد که توجه کردن به آنها شما را از گیر افتادن در دردسرهای احتمالی حفظ می کند.
*قبل از هر چیزی چند کپی از مدارکتان بگیرید و در چند جا بگذارید. شاید بعداً به دردتان بخورد.
*بهتر اسـت قبل از سفر حتما در مورد کشوری که می خواهید به آن بروید مطالعه کنید. مثلا اینکه با مسؤولان امنیتی آنها چطور برخورد کنید. در مواجهه با مردمانش چه برخوردی داشته باشید و ...
*ورد به کشوری دیگر به منزله ورود به امپراطوری دیگری با آداب و رسوم و فرهنگی متفاوت اسـت.پس تا حد امکان مراقب رفتارتان باشید که به کسی بر نخورد.شاید برخی کارها برای ما هنجار باشد وبرای آنها نا هنجار.
*هم در مورد رابطه ایران با آن کشور و هم در مورد مقرراتشان تحقیق کنید. اطلاعات سفارت ایران در آن کشور را به دست بیاورید تا در مواقع اضطرار به آنجا مراجعه کنید.
*پول هایتان را در جای امنی قرار دهید و این جای امن قاعدتاً کیف دستی تان نیست! چون احتمال به سرقت رفتنش زیاد اسـت. تا آنجایی هم که می توانید کارت های ویزا یا مسترکارت تهیه کنید. در ایران، بانک ملی و توسعه صادرات و چند بانک خصوصی این کارت ها را می دهند.
*زبان کشور مقصد را حتی مختصر، یاد بگیرید یا در حد نیاز کلمات کلیدی شان را حفظ کنید. اگر کلمات کلیدی را بلد باشید حداقل کسی نمی تواند از شما سوء استفاده کند.
*در سفرهای اروپایی استفاده از تاکسی یک اتفاق غیرمعمول اسـت. هزینه های تاکسی در آنجا خیلی بالاست برای همین خیلی از تاکسی استفاده نمی کنند. ولی در جایی مثل مالزی استفاده از تاکسی خیلی هم خوب اسـت! سعی کنید در هر کشور، بیشتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید تا هم بیشتر در میان مردم باشید و بتوانید با فرهنگشان آشنا شوید و هم در هزینه هایتان صرفه جویی کرده باشید.
*اگر به امارات و اکثر کشورهای عربی سفر می کنید، یادتان باشد که داروهای کدئین دار با خودتان نبرید که به جرم حمل مواد مخدر دستگیر می شوید!
منبع:همشهری جوان شماره 302

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

نظرات مقاله پیامدهای خود ارضایی و با توجه به زیاد بودن نظرات مقاله پیامدهای خود ارضایی و مبارزه با آن، تمام نظرات این منظور شما از ترک چیست؟ وب سایت خبری تحلیلی …توضیح یکی از ویژگیهای آینانیوز که با لطف مخاطبین فهیم و صاحب ذوق آن تا به امروز سبب تیترآنلاین مردانی که به زندگی خود خیانت می‌کنندمن خودم زنی هستم که خیانت شده تو زندگی اختلاف داشتیم که بعد دعوا حل میشد من به شخصه هر ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی پوستپوستاز خودتان در برابر نور خورشید محافظت کنید قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث ایجاد چین و



لینک منبع :چگونه در تور گیر نکنیم؟

چگونه در تور گیر نکنیم؟ - دیجی مقاله digimaghale.ir/10356/چگونه-در-تور-گیر-نکنیم؟/‏ - ذخیره شده اگر برای تعطیلات تان مشتری آژانس های مسافرتی شده اید. این نکته ها را گوشه بار سفر، همراه ببرید! با قلاب یا تور، فرقی نمی کند، مهم این است که بسیار سفر باید ... چگونه در تور گیر نکنیم؟ - راسخون rasekhoon.net/article/show/.../چگونه-در-تور-گیر-نکنیم/‏ - ذخیره شده 23 ژوئن 2012 ... با قلاب یا تور، فرقی نمی کند، مهم این است که «بسیار سفر باید تا پخته شود خامی» ! اشتباه نکنید. اصلا قرار نیست با این شروع، یک سبک زندگی ... چگونه تبدیل به یک زن بهانه گیر نشویم؟ - بیتوته www.beytoote.com/.../how-to-become-a-woman-pernickety-statistic.html‏ - ذخیره شده - مشابه زناشوییکوچه پس کوچه های تفاهمچگونه تبدیل به یک زن بهانه گیر نشویم؟ ... زنان بهانه گیر نه تنها زندگی زناشویی خود را ویران می کنند بلکه زندگی فرزندان خود را تحت تاثیر قرار می دهند. .... تور مشهد 205 هزار تومان + صبحانه،ناهار،شام ... واقعی) · چگونه برای جلوگیری از برگشت اضافه وزن و لاغری پایدار از راه حل طب چینی استفاده کنیم؟ چطور شب یلدا توی ترافیک گیر نکنیم؟! - کافه گردش www.mag.cafegardesh.com/.../881-چطور-شب-یلدا-توی-ترافیک-گیر-نکنیم‏ - ذخیره شده 20 دسامبر 2016 ... ترافیک شب یلدا | توی این نوشته قصد داریم چند تا راهکار ساده بهتون بدیم که توی ترافیک گیر نکنید و به‌موقع به خونه برسید. پس با ما همراه ... چگونه در برف گیر نکنیم؟ - پارس نیوز www.parsnews.com/...5/33208-چگونه-در-برف-گیر-نکنیم‏ - ذخیره شده 27 مارس 2013 ... بارش برف یکی از زیبایی و نعمت‌های خداوندی است که می‌تواند در صورت عدم‌رعایت نکات ایمنی خطرساز باشد اما افزایش آگاهی‌ها و دانستن مطالبی همچون ... ۱۰ جمله‌ای که افراد باهوش در محل کار هرگز نمی‌گویند | چطور chetor.com/26442-افراد-باهوش-در-محل-کار-هرگز-نمی‌گویند/‏ - ذخیره شده در این نوشته می‌خواهیم به جملات خطرناکی بپردازیم که افراد باهوش هرگز در محل کار استفاده نمی‌کنند. همچنین می‌خواهیم نحوه برخورد در محیط کار را بررسی کنیم. چطور تورم و باد معده را برطرف کنیم؟ - آلامتو www.alamto.com/چه-طور-تورم-و-باد-معده-را-برطرف-کنیم؟.html‏ - ذخیره شده - مشابه 25 فوریه 2011 ... چگونه بفهمیم که یک مرد مارا دوست دارد؟ ... چطور تورم و باد معده را برطرف کنیم؟ ... راهنمای سفر و گردش جاذبه گردشگری انتخاب هتل و تور مسافرتی. چگونه کسی که دوستش داریم را عاشق خود کنیم - آسمونی www.asemooni.com/art/.../how-does-someone-we-loved-her-lover‏ - ذخیره شده بنابراین در ابتدای آشنایی از آنکه کناره گیـر، گریزان و غیر قابل دسترس باشید، پرهیز کنید. در عوض به دنبـال بهانه های فراوان برای آنکه وقت خود را با وی بگذرانید ... اگر در آسانسور گیر کردم چه کنم ؟ - نت شهر www.netshahr.com/29876/اگر-در-آسانسور-گیر-کردم-چه-کنم-؟‏ - ذخیره شده 8 آوریل 2015 ... اگر در آسانسور گیر کردم چه کنم ؟ نت شهر ... آسانسور‌ها گاهی از حرکت می‌ایستند و اصطلاحاً گیر می‌کنند و این ... چه مواقعی از آسانسورها استفاده نکنیم؟ .... محاسبه ی نرخ نفقه 96/نفقه چیست و چگونه محاسبه می شود/ جدیدترین قوانین نفقه. چگونه بر نگرانی غلبه کنیم؟ www.hawzah.net/fa/Magazine/.../چگونه-بر-نگرانی-غلبه-کنیم‏ - ذخیره شده - مشابه چگونه می توان «اضطراب » را از خود دور کرد و از زندگی لذت برد؟ .... نباید گذاشت اولین شکست و ناکامی انسان را زمین گیر و خلع سلاح کند و خود را بازنده نهایی و ابدی به ...