مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

طراحی فضاها و معماری به سبک بازی تاج و تخت

[ad_1]

طراحی فضاها و معماری به سبک بازی تاج و تخت

طراحی فضاها و معماری به سبک بازی تاج و تخت 

به سراغ سریال معروف این روزها یعنی بازی تاج و تخت می رویم و طراحی فضاها و معماری دکوراسیون این سریال را بررسی می کنیم. اگر از طرفداران سریال بازی تاج و تخت ( game of thrones ) هستید، حتما فضای معماری و دکوراسیون این سریال شما را هم جذب کرده اســت.

 

این سریال جذاب و دیدنی و البته پر هزینه، برای معماری و دکوراسیون آن زمان و هزینه زیادی خرج کرده اســت. سریال بازی تاج و تخت از جمله سریال هایی اســت که به جزئیات همه چیز پرداخته اســت. در این سریال برای معماری و دکوراسیون از نمونه های واقعی و ساخته شده در زمان های دور بهره زیادی برده شده اســت.

 

وجود جلوه های ویژه و ساختار واقعی در کنار هم فضایی از معماری را به وجود آورده اســت که برای بیننده ها ملموس تر بوده و با این سریال معنوس تر می شوند.توجه به فضای صحنه در دو فصل آخر سریال بازی تاج و تخت نشان می دهد که به معماری و دکوراسیون توجه بیشتری شده اســت.

 

این کار توسط طراح صحنه نسبتا جدید سریال که در دو فصل اخیر با سریال همکاری کرده اســت، به نام ” Deborah Riley ” انجام شده اســت. او از از برخی از بناهاب برای به وجو آوردن فضای خاص سریال بازی تاج و تخت الهام گرفته اســت، که در ادامه بیشتر به آنها می پردازیم.

 

هرم میرین یا هرم Meereen

طراحی فضاها و معماری به سبک بازی تاج و تخت

هرم مایایی Zaculeu Pre-Colombian

طراحی فضاها و معماری به سبک بازی تاج و تخت

هرم میرین (در شهر Meereen) از نمادهای مایایی استفاده شده اســت و الهام گرفته از آنهاست. هرم های پله ای خاص آن دوره. طراح صحنه Deb Riley برای توضیح آن آورده اســت که: وقتی درمورد هرم ها صحبت می کنیم اول همه مصر را متصور می شوند؛ ولی هرم Meereen نه از هرم های مصری، بلکه از هرم های مایایی که دارای نقوش و طرح های متعددی هم هستند، الهام گرفته شده اســت.

 

کاخ میرین Meereen

طراحی فضاها و معماری به سبک بازی تاج و تخت

Ennis House, Frank Lloyd Wright

طراحی فضاها و معماری به سبک بازی تاج و تخت

به دلیل اینکه معماری کاخ میرین در سریال بازی تاج و تخت با توجه به معماری مایایی طراحی شده اســت، در دکوراسیون داخلی کاخ نیز از طرحی مشابه که در خانه Ennis توسط فرانک لوید رایت ایده داده شده اســت، الهام گرفته اند. Riley در مورد آن گفته اســت: من در لس آنجلس زندگی می کنم

 

و بارها با خانه ی Ennis روبه رو شده ام؛ به همین دلیل تصمیم گرفتم از معماری داخلی این خانه هم استفاده کنم. بعضی از دوستانم از اینکه معماری مدرن را وارد یک سریال فانتزی کرده ام، مسخره ام می کنند؛ ولی به نظرم بهترین کاری بود که انجام داده ام.

 

کاخ میرین Meereen

طراحی فضاها و معماری به سبک بازی تاج و تخت

خانه ennis

طراحی فضاها و معماری به سبک بازی تاج و تخت

شیوه طراحی بلوک نساجی ( Textile Block ) ایده ای اســت از فرانک لوید رایت، برای سازه های بتنی که دارای نقش و نگار هستند. فرانک در این مورد نیز از معماری مایایی الهام گرفته اســت.

 

قصر آهنی

طراحی فضاها و معماری به سبک بازی تاج و تخت

کاخ ریاست جمهوری آلمان، گالری مرمر، ۱۹۳۹

طراحی فضاها و معماری به سبک بازی تاج و تخت

همانطور که می دانید، آلمان ها و نازی ها به شرایط منظم و فضای خشک معروف هستند. Deb Riley در بخش قصر آهنی و ساختار مردم آن در سریال بازی تاج و تخت ایده فضاهای آلمان نازی را مناسب دید و آن را پیاده کرد.

 

خانه سیاه و سفید

طراحی فضاها و معماری به سبک بازی تاج و تخت

شهر Varanasi، هندوستان

طراحی فضاها و معماری به سبک بازی تاج و تخت

برای طراحی شهرهای صورت های خدا و مرد بی صورت (هیچ کس) از طراحی معماری این شهر هندوستان ( Varanasi ) استفاده شده اســت و نمای خاص آن را به وجود آورده اند.

 

سالن صورت

طراحی فضاها و معماری به سبک بازی تاج و تخت

غار های Ellora، هندوستان

طراحی فضاها و معماری به سبک بازی تاج و تخت

برای دکوراسیون داخلی سالن صورت ها در سریال بازی تاج و تخت باز هم به سراغ هندوستان رفته و از فضای خاص غارهای Ellora برای آن الهام گرفته اند. البته برای تکمیل جزئیات آن، با بررسی تعداد زیادی از معابد بودایی در چین تکامل داده اند.

 

کاخ دورن Dorne

طراحی فضاها و معماری به سبک بازی تاج و تخت

کاخ Alcazar، سویای اسپانیا

طراحی فضاها و معماری به سبک بازی تاج و تخت

برای فضای کاخ دورن ( Dorne ) از محیطی طبیعی در سویای اسپانیا به نام کاخ Alcazar استفاده شده اســت. Deborah Riley درباره این فضای طبیعی اینگونه بیان می کند: سال ها پیش به عنوان توریست به این کاخ آمده بودم؛ اگر آن زمان ها می گفتند که سال ها بعد قرار اســت پربیننده ترین سریال جهان را در این مکان کار کنم،

 

باورم نمی شد. بعضی وقت ها به خاطر سریال بازی تاج و تخت کل محوطه کاخ را به روی بازدید کنندگان می بستند. قدم زدن در محوطه ی سرسبز باغ هر صبح، بهترین خاطره ام از این سریال اســت.

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

عکس دکوراسیون آپارتمانهای کوچکدرک انتخاب زیرکانه اسباب و اثاثیه می تواند به شما در بزرگ جلوه دادن یک اتاق کوچک کمک کندطهران قدیمتهران جدید تهران به عنوان مهم‌ترین شهرستان کشور؛ از آثار تاریخی مشهور، متعدد و با ارزشی کاخ نیاوران تهران خانه مجلل پهلوی هااطلاعات کلی چندی پیش در مطلب باغ نیاوران تهران معجونی از تاریخ و طبیعت در پایتخت به دانشکده هنرردیف عنوان دانشجو دانشکده گروه تاریخ دفاع ردیف عنوان دانشجو دانشکده گروه تاریخ دفاعپارک های غرب تهران خوش گذرانی در پایتخت۳پارک گفتگو فضای پارک گفتگو به صورت منظم و بر اساس طراحی های باغهای ایرانی، فرانسوی دکوراسیون،دکوراسیون منزل،دکوراسیون …فضای باز بخش بسیار مهمی از خانه به شمار می آید که امکان نزدیکی به طبیعت را محقق ساخته و تزئینات معماری بسمه تعالی عالی قاپو تزئینات وابسته به معماری ایران دانشجویان نادیا مهردادیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیردیف عنوان دانشجو دانشکده گروه تاریخ دفاع ردیف عنوان دانشجو دانشکده گروه تاریخ دفاعمقالات فرش و تابلوفرشنام مقاله تاریخچه قالی و فرش ایران قالی ایران به عنوان هنر دیرپای ملی و اسطوره سترگ تور دبیبهترین تور دبی تابستان تیر مرداد …تور دبی هتل دبی پالم مدت تور شب و روز بهترین تور دبی هر نفر در اتاق تخته تومان



لینک منبع :طراحی فضاها و معماری به سبک بازی تاج و تخت

تصاویر برای طراحی فضاها و معماری به سبک بازی تاج و تخت طراحی فضاها و معماری به سبک بازی تاج و تخت - پارس ناز www.parsnaz.com/طراحی-فضاها-معماری-سبک-تاج-تخت.html‏ - ذخیره شده طراحی فضاها و معماری به سبک بازی تاج و تخت به سراغ سریال معروف این روزها یعنی بازی تاج و تخت می رویم و طراحی فضاها و معماری دکوراسیون این سریال. طراحی فضاها و معماری به سبک بازی تاج و تخت -آکاطراحی فضاها و ... www.akairan.com/.../طراحی%20فضاها%20و%20معماری%20به%20سبک%20بازی%20ت...‏ - ذخیره شده طراحی فضاها و معماری به سبک بازی تاج و تخت -آکاطراحی فضاها و معماری به سبک بازی تاج و تخت -آکا. شگفتی های معماری از زوایایی که تا به حال ندیده اید! مواردی برای ... طراحی فضاها و معماری به سبک بازی تاج و تخت - دانلود رمان عاشقانه - رز ... babolchat.rozblog.com/.../طراحی-فضاها-و-معماری-به-سبک-بازی-تاج-و-تخت/‏ 4 سپتامبر 2016 ... طراحی فضاها معماری به سبک بازی تاج تخت | جستجو. طراحی فضاها و معماری به سبک بازی تاج و تخت به سراغ سریال معروف این روزها یعنی بازی تاج و ... طراحی و دیزاین فضاها و معماریِ به روش بازی تاج و تخت (15 عکس) - سرزه www.serze.com/طراحی-دیزاین-فضاها-معماریِ-بازی-عکس-1708685/‏ - ذخیره شده 4 سپتامبر 2016 ... طراحی فضاها و معماری به سبک بازی تاج و تخت عکس شماره 1 ⇩ طراحی و دیزاین فضاها و معماریِ به روش بازی تاج و تخت به سراغ سریال تلوزیونی ... بازی تاج و تخت: سریالی که طراحی فضاهای آن مخاطبان را مدهوش خود کرده ... www.arel.ir/fa/News-View-4566.html‏ - ذخیره شده 15 ژوئن 2016 ... در قالب بناهای معماری و حتی دکوراسیون داخلی به نمایش گذاشته است. دبورا رایلی مسئول طراحی فضاها و کارگردان هنری سریال بازی تاج و تخت است که ... طراحی فضاها و معماری به سبک بازی تاج و تخت - فان سیتی f30t.ir/search/?q=طراحی+فضاها+و+معماری+به+سبک+بازی+تاج+و+تخت‏ ورزش 3/ تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار تمرینی خود به پیروزی رسید. تیم ملی فوتبال ایران عصر امروز از ساعت ١٨ به وقت محلی به مصاف تیم منتخب زیر ٢١ ساله ... تحلیل و بررسی معماری در سریال بازی تاج و تخت - رویدادهای معماری memari.online/.../تحلیل-و-بررسی-معماری-در-سریال-بازی-تاج-و/‏ - ذخیره شده 21 آگوست 2016 ... سریال گیم آو ترونز یا همان بازی تاج و تخت خودمان، به یکی از ... طراحی داخلی کاخ Meereen با توجه به خانه ی Ennis که در آن هم فرانک لوید رایت از ... طراحی فضاها و معماری به سبک بازی تاج و تخت - تماشای انلاین و دانلود ... www.rahekhob.ir/ch/طراحی_فضاها_و_معماری_به_سبک_بازی_تاج_و_تخت‏ دانلود ارباب حلقه ها به سبک بازی تاج و تخت(ارباب تاج و تخت) · دانلود تخت دو ... تاج و تخت · دانلود بهترین شرکت طراحی نما-بهترین شرکت ساختمانی-شرکت طراحی ن. بازی تاج و تخت | مجله اردیبا www.ordiba.ir/tag/بازی-تاج-و-تخت/‏ - ذخیره شده او از از برخی از بناهاب برای به وجو آوردن فضای خاص سریال بازی تاج و تخت الهام ... طراح صحنه Deb Riley برای توضیح آن آورده است که: وقتی درمورد هرم ها صحبت می ... به دلیل اینکه معماری کاخ میرین در سریال بازی تاج و تخت با توجه به معماری .... سریال « بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی به سبک ...