مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چگونه از شر موش‌ها خلاص شویم؟

[ad_1]

خلاص شدن هر چه زودتر از شر موش‌های خانگی، اهمیت خیلی بالایی دارد چون این موش‌ها حامل‌های بیماری‌های زیادی هستند و به دام انداختن آنها نیز خیلی سخت و پر زحمت اســت.
تقریباً همه مردم، موش‌های ستودنی و ریزه میزه کارتون‌ها و فیلم‌ها را دوست دارند اما چگونه آنها مایه‌ی آزار و آسیب می‌شوند – زمانی که ما حتی شب‌ها هم نمی‌توانیم بخوابیم تا این که آنها از خانه بیرون رانده شوند. این مخلوقات روی صفحه‌ی سلولویدی (تلویزیون) خیلی خوب هستند اما در واقعیت موجب آسیب اساسی به مبلمان خانگی و چوب‌ها می‌شوند و می‌توانند حامل بیماری‌های متعددی باشند. فضله‌های موش حامل انگل‌های زیادی هستند و می‌توانند در هر زمانی بهداشت محیط را از بین ببرند. هم چنین موش‌های صحرایی حامل کرم‌های ریز هستند که موجب آلرژی، حساسیت و بیماری‌های پوستی متعدد می‌شوند.
خیلی از افراد در نگاه اول نمی‌توانند بین موش صحرایی و موش معمولی تفاوت قائل شوند. تنها تفاوت مشخص، اندازه‌ی آنها اســت؛ موش‌های صحرایی بسیار بزرگ‌تر از موش‌ها هستند. اما چون هر دوی آنها به طور مساوی به خانه آسیب می‌زنند دیدن هر دویشان موجب عکس العمل سریع نسبت به آنها می‌شود. موش‌ها خیلی سریع تولید مثل می‌کنند در نتیجه تأخیر در گرفتن موش‌های اولیه می‌تواند منجر به توده‌ی پایان ناپذیری از آنها شود.
یک نشانه‌ی متمایز دیگر این اســت که موش‌های صحرایی معمولاً رنگ قهوه‌ای تیره تا رنگ مشکی دارند در حالی که موش‌های معمولی می‌توانند سفید و یا قهوه‌ای باشند. این به ویژه وقتی مفید اســت که شما تلاش کنید بین بچه موش‌های صحرایی و موش‌های معمولی بالغ تفاوت قائل شوید (حتی موش‌های صحرایی جوان بزرگ‌تر از موش‌های بالغ هستند اما تفاوت آنها خیلی بدیهی نیست).
آزار دهنده‌ترین ویژگی این مایه‌های اذیت و آسیب این اســت که آنها صاحب این توانایی شگفت انگیز هستند که در گوشه‌ها و تو رفتگی‌های تاریک خانه که شما حتی روح‌تان از آنها خبر ندارد پنهان شوند و آنجا بمانند. دیدن یک موش در خانه، اغلب نشانه‌ی این اســت که موش‌های زیادی در آنجایی که او از آن می‌آید وجود دارند. پس خلاص شدن از آنها ممکن اســت یک مبارزه‌ی پایان ناپذیر به نظر برسد. اما روش‌های ساده‌ی زیادی وجود دارند که شما با استفاده از آنها می‌توانید خود را از شر این آفت‌های آسیب رسان خلاص بکنید.

پیش گیری :

همه‌ی ما می‌دانیم که پیشگیری بهتر از درمان اســت. مداومت بر انجام این کنترل‌های روتین و ساده، در اولین فرصت احتمال ورود موش به درون خانه‌های شما را شدیداً کاهش خواهد داد.
تمام شکاف‌های کوچک را در کف، دیوارها و منافذ بگیرید. شکاف‌ها ممکن اســت ظاهر ریز و کوچکی داشته باشند اما فقط به موش پنجره و یا روزنه نیاز اســت تا از آن عبور کند.
نصب تور و یا شبکه بر روی پنجر‌ه‌ها، موش‌ها را دور خواهد کرد اما ریسک جویده شدن این تورها توسط موش‌ها نیز وجود دارد.
مواد غذایی باید در ظرف‌های محفوظ از هوا و ساخته شده از پلاستیک، شیشه و یا فلز نگهداری شوند. جعبه‌های مقوایی شانس مقاومت در برابر دندان‌های پیشین موش‌ها را که همیشه در حال رشد هستند، ندارند.
کف باید کاملاً تمیز شود و تمام ذرات ریخته شده‌ی غذا باید برداشته شوند چون موش‌ها حس بویایی عالی دارند که برخی افراد حتی ادعا می‌کنند حس بویایی آنها بهتر از سگ‌ها اســت.
موش از بوی نعناع متنفر اســت. استفاده از گیاه نعناع، برگ‌های نعناع خرد شده (به طور منظم تعویض شود) و یا کمی روغن نعناع در مناطق متناوب، کمک خواهد کرد که موش‌ها دور شوند. این کار برای جلوگیری از ورود دوباره‌ی موش‌های دفع شده نیز مفید اســت.

نابودی و دفع موش‌ها :

اگر با وجود محاسبات پیشگیری، موش‌ها باز به درون خانه‌ی شما نفوذ کردند، روش‌های متعددی وجود دارند تا از شر آنها خلاص شوید.

استفاده از تله موش :

انواع متعددی از تله موش‌ها نظیر تله فنری و تله چسبی سنتی وجود دارند که با چسبیدن موش به ورقه‌ی مقوایی، آن را می‌گیرند و یا تله‌های زنده وجود دارند که می‌توانند انواع طرح‌های تجاری تا مدل‌هایی که خودتان انجام می‌دهید را دربر بگیرند. تقریباً تمام آنها موثر هستند اما تله‌های چسبی به خاطر این واقعیت که موش نه زنده گرفته می‌شود و نه در جا می‌میرد مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.
موثرترین طعمه‌ها برای فریفتن موش‌ها برای به تله انداختن، پنیر – همان طور که بارها در کارتون موش و گربه نشان داده شده – کره‌ی بادام زمینی، نان، برنج و غیره هستند. اما سازگاری و وفق پذیری شگفت انگیز موش‌ها به این معنی اســت که تقریباً هر نوع ماده‌ی غذایی به ویژه مواد شیرین و بودار کفایت خواهند کرد.

گربه بگیرید :

این یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای نگهداشتن خانه‌ی خودتان عاری از موش اســت. گربه‌ها یک غریزه‌ی شکار طبیعی نسبت به موش‌ها دارند و هم چنین می‌توانند یک حیوان خانگی عالی باشند. گر چه گرفتن موش توسط گربه، باور معروفی اســت اما گربه‌ها کاملاً نمی‌توانند موش‌ها را دفع کنند چون آنها در گوشه‌ها و تو رفتگی‌هایی پنهان می‌شوند که گربه‌ها نمی‌توانند به آنجا دسترسی پیدا کند.

استفاده از سم :

این یک روش موثر برای دفع و نابود کردن موش‌ها اســت اما اگر شما کودک و یا حیوان خانگی دیگر دارید آن می‌تواند ریسکی و خطرناک باشد. این سموم هم به صورت تجاری فروخته می‌شوند و هم طعمه‌ی مخلوط با پودر بوراکس نیز می‌تواند به راحتی به عنوان سم موش قابل دسترس، مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از دفع کننده‌های الکترونیکی :

دفع کننده‌های الکترونیکی صداهای مافوق صوت از خود منتشر می‌کنند که انسان‌ها نمی‌توانند بشنوند ولی موش‌ها از آن متنفر هستند. اما در مورد کارآیی این دستگاه‌ها به خاطر گستره‌ی آنها و عملکرد طولانی مدت‌شان شک و شبهه به وجود آمده اســت.
آزمایش‌ها و مطالعات نشان می‌دهند که واکنش موش‌های مختلف نسبت به مواد غذایی مشخص و سموم ویژه، فرق می‌کند. در نتیجه این یک روش سعی و خطا اســت تا یک روش کاملاً اثبات شده. اگر دام شما موثر واقع نشد روش‌های دیگر را امتحان بکنید. اما اگر بعد از تلاش‌های مکرر و بسیار، موش هنوز وجود داشت، وقت آن اســت که روش‌های خانگی را رها بکنید و به افراد حرفه‌ای زنگ بزنید.

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

چطور بدون قتل و خونریزی از شر موش خانگی خلاص شویم؟چطور بدون قتل و خونریزی از شر موش خانگی خلاص شویم؟ توسط فرزاد بیان من هم فکرش رو نمی نابودی موش خانگی خدمات سمپاشی و کنترل حشرات …مقاله آموزشی شناخت موش خانگی یکی از مشکلات عمومی که امروزه در اکثر خانه و ساختمان های عکسی از زیباترین ویلای جهان ایران ناززیباترین ویلای جهان خانه آبشاری فرانک لوید رایت است خانه ای در دل طبیعت و طبیعتی در فاش شدن اسرار زیبایی عروس سلطنتی عکس ایران …این عروس و مادرشوهر بسیار به هم نزدیکند از دیگر مشتریان دبورا ، ویکتوریا بکهام اس ام اس بازار اس ام اس بی وفاییاز حساب و کتاب بازار عشق هیچگاه سر در نیاوردم و هنوز نمی دانم چگونه می شود هربار که تو مسیر سبز مسیر سبز بهترین فیلم در جهانه از نظر منچون داره ایمان مارو به خداوند بیشتر میکنه‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانیشیر مادر؛ نابود کنندۀ جزئی ناشناخته در شیر مادر وجود دارد که ذرات اچ آی وی و



لینک منبع :چگونه از شر موش‌ها خلاص شویم؟

چگونه موش ها را از خانه بیرون کنیم؟ | ingooneh ingooneh.com/چگونه-موش-ها-را-از-خانه-بیرون-کنیم؟‏ - ذخیره شده - مشابه جدای اینکه موش ها کمی ترسناک به نظر می رسند "البته از نظر شما فقط چندش آور هستند "، ... با کمک گرفتن از گام های پیش رو، آنها را به دام بیندازیم و از شر آنها خلاص شویم. چطور از شر موش ها خلاص شویم - یاشار بوم راشین www.yarabumco.ir/index.php/insects/139-micerodent‏ - ذخیره شده 21 ا کتبر 2015 ... این امر مشتمل بر سه بخش است:تعیین میزان مشکل,گرفتن موش و ممانعت از بازگشت آن آیا شما در هنگام خواب هرگز یک موجود کرکی سریع را در محیط ... چگونه از شر موش‌ها خلاص شویم؟ - راسخون rasekhoon.net/article/show/.../چگونه-از-شر-موش‌ها-خلاص-شویم/‏ - ذخیره شده خلاص شدن هر چه زودتر از شر موش‌های خانگی، اهمیت خیلی بالایی دارد چون این موش‌ها حامل‌های بیماری‌های زیادی هستند و به دام انداختن آنها نیز خیلی سخت و پر زحمت است. چطور بدون قتل و خونریزی از شر موش خانگی خلاص شویم؟ - بغبغو baghbagho.com/how-to-trap-mouse-without-killing/‏ - ذخیره شده - مشابه چطور بدون قتل و خونریزی از شر موش خانگی خلاص شویم؟ توسط فرزاد بیان. من هم فکرش رو نمی کردم. خونه ما؟ محاله! ولی وقتی دیدمش که با سرعت از جلوی چشمم گذشت و ... چگونه از شر موش در خانه خلاص شویم؟ | چاره چی charechi.com/4989/چگونه-از-شر-موش-در-خانه-خلاص-شویم؟/‏ - ذخیره شده 13 سپتامبر 2016 ... موش ها آسیب های زیادی به محصولات کشاورزی، ساختمان ها و …می زنند و علاوه بر این ناقل بیماری هایی هستند که انسان ها را تهدید می کنند. اغلب کسانی که ... نحوه رهایی از موشها - بیتوته www.beytoote.com/housekeeping/skill/release-mice.html‏ - ذخیره شده - مشابه مطمئن باشید که موش ها به تنهایی جایی نقل مکان نمی کنند و سایر افراد خانواده خود را نیز ... ... این تنها راهی است که می‌توانید از شر موش ها خلاص شوید. . مهارت های خانه داری. دیدگاه‌ها برای: چطور بدون قتل و خونریزی از شر موش خانگی خلاص شویم؟ pseudolateral56.rssing.com/chan-25450722/all_p3.html‏ - ذخیره شده - مشابه دوستان خونه ما چندساله موش افتاده. از بهار میان تا اوایل پاییز. تو زمستون اصلنه اصلن نیستن. خ ناراحتم . خونمونو دوس دارم اما این نکبتا آرامشو ازم گرفتن. اصلا معلوم ... چگونه از شر موشها خلاص شویم ؟ - مدیران برتر تجارت ترقی mbtt24.com/.../چگونه%20از%20شر%20موشها%20خلاص%20شویم%20؟.html‏ - ذخیره شده - مشابه چگونه از شر موشها خلاص شویم ؟ موش جونده کوچکی است که مواد غذایی خود را به وسیلهٔ حرکات رفت و برگشتی آروارهٔ تحتانی خرد می‌کند. چون دندان‌های این حیوان مثل سایر ... نابودی موش خانگی | خدمات سمپاشی و کنترل حشرات ::شرکت مهندسی ... www.negindasht.com/mouse.html‏ - مشابه مقاله آموزشی شناخت موش خانگی: یکی از مشکلات عمومی که امروزه در اکثر خانه و ساختمان های به ... چگونه تعداد موش ها افزایش می یابد؟ ... یاد آور می شویم که شرکت های در همین خصوص مجوز رسمی از وزارت بهداشت را دارند که می توانند با ... شما می توانید از خدمات سمپاشی شرکت نگین دشت استفاده نمایید به راحتی از شر این مشکلات خلاص شوید. روش های مقابله با موش - پزشک آشنا www.pezeshkashna.com/روش-های-مقابله-با-موش/‏ - ذخیره شده - مشابه 16 نوامبر 2013 ... روش های مقابله با موش موشها همه جا یافت می شونداگر در منزل شما موش ها خانه کنند، عایق های منزل شما پایین می آید تله باعث می شود از شر موشها رهایی یابید.