مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

با تو شکوفه خواهم کرد

[ad_1]

برای عید غدیر خم

با تو شکوفه خواهم کرد

کودک و نوجوان > فرهنگی - اجتماعی - خانه فیروزه‌ای > پروانه محمدی:
تو در نقاشی‌ها هستی. حضور تو هنر را به شادی می‌آورد. تصویر تو به‌یادماندنی اسـت. مثل تصویر طلوعی در دریای جنوب!

تصویر مردی که به شجاعت و شهامت و صراحت و خردمندی معروف اسـت. مردی بسیار پرهیزگار. مردی بسیار قوی. کوهی دوست‌داشتنی و بلند!

تصویر تو عین نقاشی اسـت. نقاشان جهان چه کم از تو طرح زده‌اند! ما چه کم تو را دیده‌ایم! تو باید بر تابلوهای زیادی نقش ببندی. تو باید بیش از این‌ها تصویر شوی. باید تو را بیش از آن‌چه تا به‌حال بوده، ببینند. چشم‌های مردم تشنه اسـت؛ بیش‌تر به چشم بیا!

* * *

تو در موسیقی‌ها هستی. تو را در صدای اذان می‌شنوم. نام مهربان و کوچک تو را که هر بار به آن قسم می‌خورم. در موسیقی صبحگاهی، در صدای ظهر، دم غروب، سر شب، هر بار که سر برمی‌گردانم نام تو را می‌شنوم.

صدای گریه‌ی تو موسیقی اسـت، صدای بلند تو درحالی که برای مردم حرف می‌زنی، صدای خطبه‌خوانی‌ات! صدای جنگیدنت، شمشیرت، اسبت، مهربانی‌ات با بچه‌ها، صدای قدم‌های شبانه‌ات در کوچه‌های تاریک، صدای بی‌صدای خندیدن تو یک‌جور موسیقی اسـت.

تو را باید بیش‌تر بنوازند. تو را باید بیش‌تر بسازند. ما چه کم تو را شنیده‌ایم. تو باید بیش از این ها شنیده شوی. گوش‌های مردم تشنه اسـت. بیش‌تر شنیده شو!

* * *

تو در رفتارهای ما هستی. وقتی قرار اسـت منصف باشیم. وقتی باید شجاع باشیم. وقتی می‌خواهیم مهربان شویم. وقتی باید با بزرگواری از اشتباهی بگذریم. وقتی باید عصبانیت‌مان را ببلعیم. وقتی باید از حق دفاع کنیم. پشت سر کسی باشیم که مظلوم بوده. حرف دلش را بشنویم. پیش پایش بنشینیم. بر سرش دست بکشیم. او را تنها نگذاریم.

تو در رفتارهای ما هستی وقتی باید خوب باشیم. بی‌حد و حصر خوب باشیم. آن‌قدر بزرگ و عمیق که هیچ موجی نتواند ما را برآشوبد. آن‌قدر ساده که هیچ‌چیز نتواند بزرگی‌مان را از ما بگیرد!

تو را باید بیش‌تر بشناسیم.

* * *

زندگی می‌گذرد و چیزهای زیادی هست که ما درکش نمی‌کنیم. صبح‌های زود را در کوهستان، شب‌ها را در کویر، زیارت‌نامه خواندن را با بغض، صدای پرنده‌ها را در خواب، مهربانی را با کسی که بی‌اندازه خواهان مهربانی اسـت.

چیزهای زیادی هست که درکش نمی‌کنیم، معنی بسیاری از چیزها را نمی‌دانیم. عمرمان کوتاه اسـت. وقت‌مان کم اسـت. همه چیز مثل باد می‌گذرد. به قول خودت فرصت‌ها مثل ابرها هستند. در گذرند. می‌روند.

ما هیچ به درک درستی از تو نرسیده‌ایم. چراغی پیش پای ما نبوده برای دیدن تو. زندگی می‌گذرد و ما بسیار کم تو را فهمیده‌ایم. بسیار کم پای حرف‌های تو نشسته‌ایم. تو را بیش از آن‌که ببینیم و بشنویم و بخوانیم باید بفهمیم.

* * *

اگر تو را نفهمیده باشیم بهاری هستیم که باد بهاری ندارد، که بارانی نمی‌باراند. قناری کوچکی هستیم که نمی‌فهمد چه آوازی می‌خواند. نقاشی که رنگ‌ها را نمی‌شناسد. ماهی که تابیدن بلد نیست.

ما اگر تو را نفهمیده باشیم مسلمانی‌مان چه بی‌رنگ و بو، چه بی‌نشاط و غیرواقعی اسـت. شبیه عروسک‌های پارچه‌ای خواهیم بود که هیچ‌وقت جان نمی‌گیرند!

باید به تو نزدیک‌تر شویم تا جان بگیریم. به تابلوی‌مان رنگ بیاید. به روزمان نور پاشیده شود. روحی دمیده شود در مسلمانی سفالی شکستنی‌مان!

تا تو را نفهمیده باشیم در جانمان درختی شکوفه نخواهد کرد!

 

دوچرخه شماره ۸۴۶


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

جای پای بارانجای پای باران محیطی زیبا وآموزنده دوستدار آرامش و لبخند نوید بخش یک زندگی با نشاط حامد زمانی دانلود شکوفه سیبآآآآخخخخخخخخخخخخخ حامد زمانی چیکار کردی شما با دل ما امشب صاااااااف قلب ما رو مشاوره حقوقی پارسینه؛ با فروش مال غیر چه باید کرد؟با سلام و احترام یک قطعه زمینی را از آقای خریده ام و آقای زمین را به و شخص دیگری عاشقانه های خسرو شکیبایی در ارتباط مخفی خود با خواب گریه‌ها حرفهای عجیبی شنیده‌ام هی ساده، ساده از پس آستینِ تکست آهنگ های جدید ایرانی ایران ترانه آهنگها ویدیو بیشتر متن آهنگ خواننده ها آلبومهاقلب من چشم تو احمد شاملوقلب من چشم تو احمد شاملو شعر و داستان و موسیقی و فیلمگنجور امیرخسرو دهلوی دیوان اشعار غزلیاتفهرست شعرها به ترتیب آخر حرف قافیه گردآوری شده است برای پیدا کردن یک شعر کافی است حرف لحظاتی ناب با حافظ شنبه ‏ ‏ خیال خال تو با خود به خاک خواهم برد که تا ز خان تو خاکم ابراهیم مالک اشتر بعد از مختار با مصعب بن زبیر بیعت کردبه نظر من ابراهیم بن مالک اشتر در نامه نگاری ها با مختار زیاد مقصر نبوده چون نامه ها مناجات با خدا پیرزنی در خواب خدا رو دید و به او گفتخدایا من خیلی تنهام آیا مهمان خانه من می شوی ؟



لینک منبع :با تو شکوفه خواهم کرد

با تو شکوفه خواهم کرد - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/346400/Children/sociocultural‏ - ذخیره شده 22 سپتامبر 2016 ... با تو شکوفه خواهم کرد. کودک و نوجوان > فرهنگی - اجتماعی - خانه فیروزه‌ای > پروانه محمدی: تو در نقاشی‌ها هستی. حضور تو هنر را به شادی می‌آورد. تصویر ... با تو شکوفه خواهم کرد - تی نیوز tnews.ir/news/9bfb70963696.html‏ - ذخیره شده 22 سپتامبر 2016 ... با تو شکوفه خواهم کرد. - خانه فیروزه ای > پروانه محمدی: تو در نقاشی ها هستی. حضور تو هنر را به شادی می آورد. تصویر تو به یادماندنی است. مثل تصویر ... تصاویر برای با تو شکوفه خواهم کرد با تو شکوفه خواهم کرد - اخبار امروز - آکابانو www.akabanoo.com/article/akanews/.../news2016922153234526.html‏ با تو شکوفه خواهم کرد. کودک و نوجوانgt;فرهنگی - اجتماعی - خانه فیروزه ای > پروانه محمدی: تو در نقاشی ها هستی. حضور تو هنر را به شادی می آورد. تصویر تو به یادماندنی ... با تو شکوفه خواهم کرد - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/iran-culture/با-تو-شکوفه-خواهم-کرد/story/5975494/‏ 22 سپتامبر 2016 ... تصویر مردی که به شجاعت و شهامت و صراحت و خردمندی معروف است. مردی بسیار پرهیزگار. مردی بسیار قوی. کوهی دوست داشتنی و بلند! تصویر تو عین ... وسط کعبه دو میخوانه بنا خواهم کرد - یـادداشـت هایــِ شخصیــِ سیّد مـصطفـــی www.1324.blogsky.com/.../وسط-کعبه-دو-میخوانه-بنا-خواهم-کرد‏ - ذخیره شده وسط کعبه دو میخوانه بنا خواهم کرد - یـادداشـت هایــِ شخصیــِ سیّد مـصطفـــی - نیـست ... پسرها با کمی فکر و مکس و دیدن دختر نیمه برهنه او را گفتن تو برو در منزل ما ... در کوی دوســـــــــــــــــــــــــت · استـاد سخـــــــــــــــــــــــــــن · همسفر شکوفـــــــــــــــــه ... اگر قادر نیستی خود را بالا ببری همانند سیب باش تا با افتادنت اندیشه‌ای را بالا ببری ... کلیسای کایسری - موعظه kayserichurch.com/Home/Preaching09042017‏ - ذخیره شده موسی و هارون با هم قوم را به سرزمین وعده هدایت می کردند. ... در آسیب های تو شکوفه خواهد بود و این خداوند است که است که این شکوفه ها را برای تو خواهد رویانید. ... حرف زدند ولی خدا به او گفت که من زندگی و خدمت تو را درخشان خواهم کرد فقط به حضور من بیا. موصایا ۱۲:۹-۱۲ - LDS.org https://www.lds.org/scriptures/bofm/mosiah/12.9-12?lang=pes‏ ۴ و چنین خواهد گذشت که من این مردمم را با رنج های شدید خواهم زد، آری، با قحطی و با بلا؛ ... روی زمین محو خواهم کرد؛ با این حال آنها نگاشته ای به جای خواهند گذاشت، و من آنها را برای ... ۱۲ و دوباره، او می گوید تو همچون شکوفه های بوته خاری خواهی بود هنگامی که کاملاً ... عاشقانه های پاک- Pure Love - جملات عاشقانه: شعر (showing 1-50 of 288) www.goodreads.com/topic/show/65788‏ - ذخیره شده - مشابه 288 discussion posts. mohammad reza said: با تو دنیا بهشت می باشد بی تو اما ... بردار بستی از چه خواهد شد چه خواهم کرد آونگم ..... در تو شکوفه های فراوان شروع شد حفظ شعر و نوشته ( فارسی ) Flashcards | Quizlet https://quizlet.com/131051909/flash-cards/‏ - ذخیره شده هر دو تن را غرق در شکوفه مى کند. ترجمه:# ... جان را سپر تیر بلا خواهم کرد ... از تو اثری می خواهم... پدرام_مسافری. قهر تو بزرگترین جنگ تاریخ با کمترین تلفات با تنها ...