مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سنگ آسمانی

[ad_1]
شتر از کوچه ها گذشت. خسته شده بود. ایستاد و گردن کشید. سپس عرناله ای کرد و دوباره به راه افتاد. حارث گرفته و خشم ناک بود. از وقتی که خبر را شنیده بود، آرام و قرار نداشت. می خواست هرچه زودتر خودش را به پیامبر برساند و بگوید:« محمد! از این کارهایت دست بردار، هر کار گفتی انجام دادیم، حالا می خواهی پسر عمویت را هم بر ما حاکم کنی؟»
نزدیک ظهر بود. باد بهاری شاخ و برگ درختان باغ های مدینه را تکان تکان می داد. حارث زیر لب چیزی گفت. از زیر درختان خرما گذشت و به راه خود ادامه داد. نرسیده به محله بنی هاشم ایستاد. چشمش افتاد به پیرمردی که عصا زنان جلو می آمد. داد زد:
- آهای پیرمرد! پیامبر خدا را کجا می شود پیدا کرد؟
پیرمرد سر بلند کرد. سینه اش را صاف کرد و گفت:
- این راه را بگیر و برو. شنیده ام با جماعتی در « ابطح» جمع شده اند.
ابروان خاکستری حارث از هم باز شد. پاهایش را روی شتر تکان داد و دوباره به راه افتاد. باد ملایمی وسط درختان گز می پیچید و با شن های نرم بازی می کرد. حارث تا به ابطح رسید، ایستاد. کمی آن طرف تر، گروهی از مردم روی خاک ها کنار هم نشسته بودند. حارث، دست را سایبان چشم هایش کرد و دقیق شد. پیامبر را شناخت. وسط جمع نشسته بود و داشت برای مردم صحبت می کرد.
از شتر پیاده شد. پاهای شتر را بست و پیاده به طرف پیامبر و یارانش حرکت کرد. نمی توانست خشم خود را پنهان کند. رسیده نرسید داد زد:
- آهای محمد!
لحظه ای همه برگشتند و حارث پسر« نعمان فهری» را نگاه کردند.
- خدا به دادمان برسد، باز این مردک بدزبان و بدعنق پیدا شد!
-ببین چه بی ادبانه سر پیامبر داد می کشد!
- من جای پیامبر بودم، دستور می دادم ادبش کنند!

سنگ آسمانی

پیامبر لبخندی زد و گفت:
- خوش آمدی حارث. سخنت را بگو!
اصحاب وقتی مهربانی پیامبر را دیدند، آرام شدند. حارث دوباره صدایش را بلند کرد:
- تو به ما امر کردی به یگانگی خدا شهادت بدهیم، دادیم، فرمودی به رسالت تو گواهی بدهیم، قبول کردیم، گفتی روزی پنج بار نماز بخوانیم، پذیرفتیم، دستور دادی زکات بپردازیم، چیزی نگفتیم...
حارث از بس گفت و گفت که دهانش کف کرد. لحظه ای ساکت شد. آب دهانش را فرو برد و دوباره دست هایش را در هوا تکان داد و گفت:
- گفتی حج برویم، رفتیم. این ها کم نبود. حالا دست پسر عمویت را گرفتی و بلند کردی که بعد از تو ولی امر ما باشد؟ لابد می گویی این هم از جانب خداست! به حق چیزهای ندیده و نشنیده!

سنگ آسمانی

پیامبر بلند شد. چند قدمی به طرف حارث رفت، سپس تبسمی کرد و با مهربانی گفت:
- قسم می خورم به حق آن خدایی که به جز او خدای به حقی نیست، انتخاب علی هم از طرف خداست.
حارث خشمگین بود .دست و پایش می لرزید. این بار نیشخندی زد و گفت:
- همه اش از طرف خدا، همه اش از طرف خدا، من که باور نمی کنم!
سپس رو به آسمان کرد و گفت:
-خدایا ! اگر آن چه محمد می گوید حق اسـت، سنگی از آسمان بفرست تا مرا عذاب دردناکی باشد!
این را گفت و به طرف شتر خود قدم برداشت. هنوز چند قدمی دور نشده بود که سنگی از آسمان فرود آمد و بر فرقش نشست. صدای ناله حارث بلند شد. اصحاب وحشت زده و شگفت زده به طرفش دویدند. وقتی بالای سر حارث رسیدند، حارث مرده بود و بوی بدن سوخته اش داشت صحرا را پر می کرد.
منابع: منتهی الآمال، شیخ عباس قمی، ج 1، ص 344-345.
نشریه انتظار نوجوان، شماره 53.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

اجرام آسمانیاجراممقدمه فضا از کهکشانها ، منظومه‌ها ، ستارگان ، سیارات و بسیاری اجرام آسمانی دیگر آشنایی با سنگ لاجورد همشهری آنلاین لاجورد ، نوعی سنگ قیمتی است که به خاطر رنگ زیبای لاجوردی در فیروزه راههای افزایش عمر سنگ فیروزهفیروزهراههایافزایشعمرفیروزه با رنگ آبی فیرو زه ای خوشرنگ بهترین کیفیت راداراست سنگ فیروزه بسیار کمیاب متن زیبا برای سنگ قبر صفحه مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی پایان نامه پروژه کارآموزی ترجمه دانشگاهی لیست …پایان نامه پروژه کارآموزی ترجمه دانشگاهی لیست پایان نامه های معدن دانلود مجموعه پایان نامه پروژه کارآموزی ترجمه دانشگاهیپایان نامه پروژه کارآموزی ترجمه دانشگاهی دانلود مجموعه مقالات و تحقیقات و پایان معجزات و فضایل امام علیعمعجزات و فضایل امام علی سلام الله علیه با دست خود از جا کند و به کنار انداخت ، سپس گلستان دانش ♥ انتخاب موضوع برای طرح جابربن حیان♥ گلستان دانش ♥ انتخاب موضوع برای طرح جابربن حیان تمام چیزى که خدا از بشر مى خواهد سفر در طبیعت ایران طارم زنجان گوهری ناشناخته و …سفر در طبیعت ایران طارم زنجان گوهری ناشناخته و غبار گرفته گزارش و عکس از طبیعت و



لینک منبع :سنگ آسمانی

شهاب‌سنگ - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/شهاب‌سنگ‏ - ذخیره شده - مشابه شهاب‌سنگ (آذرگوی)ها اجرام بزرگی‌اند که بیشتراز سنگ و فلز تشکیل شده‌اند. ... هنگامی که یک سنگ آسمانی از جو زمین می‌گذرد یک لایهٔ بسیار نازک برروی سطح بیرونی ... ‏۱ طبقه‌بندی - ‏۲ سن شهاب‌سنگ‌ها - ‏۳ شش ویژگی سنگ‌های آسمانی - ‏۴ تصورات اشتباهتصاویر برای سنگ آسمانی نمایش 2 سنگ آسمانی با ده برابر قیمت طلا - سایت خبری تحلیلی ... www.tabnak.ir/fa/.../نمایش-2-سنگ-آسمانی-با-ده-برابر-قیمت-طلا‏ - ذخیره شده 13 فوریه 2012 ... دو سنگ آسمانی که یکی از آنها در جولای سال گذشته به زمین افتاد و دیگری به وزن یک بچه فیل، قدمتی 30 هزار ساله دارد، در انگلیس برای اولین بار به ... خریدوفروش سنگ های قیمتی,جواهرات - سنگ آسمانی shaahab.blogfa.com/tag/سنگ-آسمانی‏ - ذخیره شده - مشابه خبر های رسیده از این سنگ آسمانی به شرحی است که در ادامه ی مطلب گذاشتیم.مختصری از این شهاب سنگ که حیات در زمین را پایان خواهد داد که توسط ناسا نیز تایید شده و ... پرسش و پاسخ در باره شهابسنگ - فروش شهاب سنگ | AsemanSang.com www.asemansang.com/fa/پرسش-و-پاسخ-در-باره-شهابسنگ‏ - ذخیره شده - مشابه سنگی. ماه و مریخ گران ترین هستند گرمی تا 4000 دلار. آهنی ها گرمی 1 تا 10 دلار. .... می توانید بفهمید که سنگ آسمانی هست یا نه، تنها آزمایشگاه هست که %100 تشخیص ... چگونه یک سنگ آسمانی بیابیم؟ - یادداشتها و برداشتها sakhi54.parsiblog.com/Posts/.../چگونه+یک+سنگ+آسمانی+بیابیم؟/‏ - ذخیره شده - مشابه بیشتر سنگ های آسمانی دست کم مقداری فلز آهن دارند (در واقع آلیاژی از آهن و نیکل). شما می توانید درخشش فلز را در سطوح شکسته ی آن ها ببینید. سنگ های آسمانی به طور ... شهاب سنگ چیست؟ - منظومه شمسی - علم را با لذت بیاموزید 020 020.ir/منظومه-شمسی/شهاب-سنگ-چیست؟‏ - ذخیره شده - مشابه شهاب سنگ یک سنگ آسمانی است که به زمین افتاده است. در واقع همه اجرام در حال حرکت در فضا که به زمین می افتند، شهاب سنگ نامیده می شوند. دست کم هر سال 100 شهاب سنگ ... دانستنی ها - سنگ اسمانی sina99.blogfa.com/post-35.aspx‏ - ذخیره شده سنگ اسمانی. سنگ آسمانی. شش ویژگی سنگ های آسمانی. فلز. بیشتر سنگ های آسمانی دست کم مقداری فلز آهن دارند (در واقع آلیاژی از آهن و نیکل). شما می توانید درخشش ... فروش شهاب سنگ shahab-ir.blogfa.com/‏ - ذخیره شده - مشابه اگر شما شکارچی شهاب سنگ شوید احتمال اینکه شهاب سنگی قیمتی پیدا کنید هست .... به گزارش اسپیس دیلی، عرض این سنگ آسمانی که 2011 AG5 نام گرفته اسن، 460 ... اولین سنگ آسمانی که به زمین افتاد + تصاویر | اتاق خبر 24 otaghkhabar24.ir/news/52357‏ - ذخیره شده 18 ژوئن 2016 ... دانشمندان یک سنگ آسمانی کشف کردند که حدود 470 میلیون سال پیش روی زمین فرود آمد.