مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

از کجا بفهمیم کبدمان چرب اســت؟!

[ad_1]
از کجا بفهمیم کبدمان چرب اســت؟!

خبرگزاری آریا-اختلال کبد چرب غیر الکلی، یکی از شایع ترین اختلالات ناشی از تجمع چربی اضافی در سلول های کبد اســت که 30 درصد از جمعیت کل ایالات متحده را گرفتار خود کرده اســت.
به گزارش خبرگزاری آریا،به گفته محققان کلینیک مایو، بیماری کبد چرب غیر الکلی، علت اصلی بیماری های مزمن کبدی در جهان اســت و اگرچه در برخی از افراد بدون عوارض و مشکلات اســت اما، در بخری دیگر سبب التهاب کبد و استئاتوهپاتیت غیر الکلی و در نهایت زخم و سیروز کبدی شود. سرطان و نارسایی کبدی مرحله آخر این عارضه اســت. به گفته کارشناسان برخی از عوامل محیطی مانند چاقی، دیابت نوع دو، کلسترول بالا، تری گلیسیرید بالا و سندرم متابولیک سبب کبد چرب و آسیب کبدی می شود.
از علائم شایع ابتلا به کبد چرب می توان به موارد زیر اشاره کرد:
تمایل به پرخوری: از نشانه های اولیه ابتلا به بیماری کبد چرب پرخوری و یا احساس گرسنگی در همه زمان ها علاوه بر داشتن میل شدید به مصرف قند اســت. تمایل به دریافت کالری اضافی به خصوص از سوی کربوهیدرات های غنی از قند برای یک دوره طولانی، منجر به تجمع چربی در کبد یم شود.
اضافه وزن و چاقی: افرادی که اضافه وزن دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به کبد چرب غیر الکلی هستند. بیش از یک سوم جمعیت آمریکا چاق بوده و کبد چرب غیر الکلی در کمین آنها اســت. علاوه بر این، چربی احشایی یعنی افزایش چربی شکمی و چربی دور کمر یک نگرانی بزرگ برای افزایش شاخص توده بدنی بالای عدد 30 و شیوع بیماری کبد چرب غیر الکلی اســت. چربی احشایی در واقع ارتباط مستقیم با ابتلا به کبد چرب بخصوص در بزرگسالان دارد.
کلسترول بالا: سطح چربی خون بالا از قبیل کلسترول ال دی ال و تری گلیسیرید و ناشی از مصرف اسیدهای چرب ترانس و اشباع می تواند نشانه چربی بیش از حد در کبد باشد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


چطور بفهمیم کبدمان چرب است؟ کد خبر: 21450. تاریخ انتشار: 22 تير 1395 - 11:34. کبد دومین بزرگترین اندام بدن است و با شکستن چربیها، نقش مهمی در سمزدایی از ...24 جولای 2016 ... اختلال کبد چرب غیر الکلی، یکی از شایع ترین اختلالات ناشی از تجمع چربی اضافی در سلول های کبد است که 30 درصد از جمعیت کل ایالات متحده را ...22 فوریه 2015 ... شایسته درباره نحوه تشخیص کبد چرب تصریح کرد: علاوه بر سونوگرافی ممکن است آزمایشاتی هم در بعضی افراد که در کبدشان التهاب وجود دارد، ...یکی از فعالیتهای مهم کبد، ذخیرهسازی و سوخت و ساز چربیها در بدن است. کبد طبیعی حاوی حدود پنج گرم چربی در 100 گرم وزن خود میباشد. هر گاه مقدار چربی بیش از ...1 مارس 2015 ... برای درمان بیماری کبد چرب باید شیوه زندگی خود را تغییر دهیم، یعنی رژیم ... است آزمایشاتی هم در بعضی افراد که در کبدشان التهاب وجود دارد، صورت ...داروهای گیاهی برای درمان کبد تمیز کردن کبد حالت تهوع,هضم غذا کبد,کبد چرب,درمان ... دچار مشکلات گوارشی نشوید لازم است که به طور منظم به فکر تمیز کردن کبدتان ...تکنیک 3 لیموترش برای اینکه دچار مشکلات گوارشی نشوید لازم است که ... کنیم, از کجا بفهمیم که کبدمان چرب است, چگونه بفهمیم کبد سالم است, ...6 آگوست 2016 ... نتيجه همه اين تدابير اما چرب شدن كبد حدود 40 درصد از مردم كشورمان است و آمار 30 درصدي كودكان چاق هشدار ميدهد اين بيماري آينده اين كودكان را هدف گرفته ...23 سپتامبر 2016 ... خبرگزاري آريا-اختلال کبد چرب غير الکلي، يکي از شايع ترين اختلالات ناشي از تجمع چربي اضافي در سلول هاي کبد است که 30 درصد از جمعيت کل ...اختلال کبد چرب غیر الکلی، یکی از شایع ترین اختلالات ناشی از تجمع چربی اضافی در سلول های کبد است که 30 درصد از جمعیت کل ایالات متحده را گرفتار خود کرده ...


کلماتی برای این موضوع

از کجا بفهمیم کبدمان چرب اســت؟



لینک منبع :از کجا بفهمیم کبدمان چرب اســت؟!

چطور بفهمیم کبدمان چرب است؟ - فرادید faradeed.ir/fa/news/21450/چطور-بفهمیم-کبدمان-چرب-است‏ - ذخیره شده 12 جولای 2016 ... کبد چرب خیلی شایع است و ۱۰ تا ۲۰ درصد امریکایی‌ها چربی زیادی در کبدشان دارند. بیشتر موارد کبد چرب در سنین بین ۵۰ تا ۶۰ تشخیص داده می‌شود. از کجا بفهمیم کبدمان چرب شده است؟ | بادبادک www.badbadakmedia.com/.../2024-از-کجا-بفهمیم-کبدمان-چرب-شده-است؟‏ - ذخیره شده 14 ژانویه 2017 ... بیماری کبد چرب که یکی از شایع‌ترین بیماری‌های کبدی است مانند بسیاری از بیماری‌های خطرناک دیگر آرام و بی‌صدا به وجود شما رخنه می کند و ممکن ... چگونه بفهمیم کبدمان چرب است؟ - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/179730_چگونه-بفهمیم-کبدمان-چرب-است؟.html/‏ - ذخیره شده 2 نوامبر 2016 ... در مطالب قلبی به “روزه گرفتن برای درمان کبد” ، “توصیه های طب سنتی برای کبد چرب” و … اشاره کردیم.کبد یک عضو حیاتی برای انسان است که ... از کجا بفهمیم کبدمان چرب شده؟ - سیمرغ seemorgh.com/.../223847-از-کجا-بفهمیم-کبدمان-چرب-شده؟/‏ - ذخیره شده - مشابه 27 فوریه 2015 ... شایسته درباره نحوه تشخیص کبد چرب تصریح کرد: علاوه بر سونوگرافی ممکن است آزمایشاتی هم در بعضی افراد که در کبدشان التهاب وجود دارد، ... از کجا بفهمیم کبدمان چرب است؟! - فروشگاه اینترنتی آسو کالا https://www.asokala.com/از-کجا-بفهمیم-کبدمان-چرب-است؟/‏ اختلال کبد چرب غیر الکلی، یکی از شایع ترین اختلالات ناشی از تجمع چربی اضافی در سلول های کبد است که ۳۰ درصد از جمعیت کل ایالات متحده را گرفتار خود کرده ... چگونه کبدمان را مثل دسته گل تمیز کنیم - انجمن تخصصی مشاور - مشاوره forum.moshaver.co/.../چگونه-کبدمان-را-مثل-دسته-گل-تمیز-کنیم-7070/‏ - ذخیره شده - مشابه تکنیک 3 لیموترش برای اینکه دچار مشکلات گوارشی نشوید لازم است که به طور ... علائمی چون زردی پوست، خستگی مفرط، التهاب بدن، عطش، چربی خون بالا و. .... از کجا بفهمیم کبد مشکل داره, چگونه متوجه شویم کبدمان چرب است, چگونه ... چگونه بفهمیم کبدمان چرب است؟ - آپارات www.aparat.com/v/nMQcA/چگونه_بفهمیم_کبدمان_چرب_است؟‏ 6 دسامبر 2016 ... کلاکت بدون آزمایش می توانید به راحتی متوجه شوید که کبدی چرب دارید یا خیر. چگونه بفهمیم کبدمان چرب است؟ سلامت,کبد چرب,تشخیص , کلاکت. از کجا بفهمیم کبدمان چرب شده؟ | برای درمان بیماری کبد چرب - قطره www.ghatreh.com/news/.../کجا-بفهمیم-کبدمان-چرب-شده‏ - ذخیره شده - مشابه 28 فوریه 2015 ... برای درمان بیماری کبد چرب باید شیوه زندگی خود را تغییر دهیم، یعنی ... و به نقل ازدر افراد چاق بیشتر است، گفت: بیماری کبد چرب علائم خاصی ... آیا کبدتان چرب است؟ - پارسینه www.parsine.com/fa/news/103038/آیا-کبدتان-چرب-است‏ - ذخیره شده - مشابه یکی از فعالیت‌های مهم کبد، ذخیره‌سازی و سوخت و ساز چربی‌ها در بدن است. کبد طبیعی حاوی حدود پنج گرم چربی در 100 گرم وزن خود می‌باشد. هر گاه مقدار چربی بیش از ... از کجا بفهمیم کبدمان چرب شده؟ - پایگاه خبری تحلیلی ناطقان - تی نیوز tnews.ir/news/fd5038173529.html‏ - ذخیره شده 1 مارس 2015 ... برای درمان بیماری کبد چرب باید شیوه زندگی خود را تغییر دهیم، یعنی رژیم ... است آزمایشاتی هم در بعضی افراد که در کبدشان التهاب وجود دارد، صورت ...