مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کاشت درخت راهکاری اقتصادی برای مقابله با آلودگی هوا است

[ad_1]

محققان:

کاشت درخت راهکاری اقتصادی برای مقابله با آلودگی هوا است

دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین:
نتایج یک مطالعه تازه نشان می‌دهد که درختکاری راهکاری موثر و مقرون به صرفه برای مقابله با مشکل فزاینده آلودگی هوا و گرما در مناطق شهری است.

به گزارش ایرنا، در مطالعه گروه "حفاظت از طبیعت" (تی ان سی) آمده است که میانگین میزان ذرات معلق در هوا شامل ریزآلاینده‌ها در مجاورت یک درخت 7 تا 24 درصد کم‌تر است.

ذرات معلق در هوا (پی ام) ذرات میکروسکوپی هستند که با تنفس هوای آلوده به ریه نفوذ می‌کنند و به آن می‌چسبند.

بر اساس این مطالعه، تخمین زده می‌شود که آلودگی ناشی از ذرات معلق در هوا تا سال 2050 سالانه جان شش میلیون و 200 هزار نفر را بگیرد.

راب مک دونالد نویسنده اصلی این گزارش گفت که فایده درختان برای ساکنان نواحی شهری قبلا ثابت شده است؛ کاهش متوسط ذرات معلق در مجاورت یک درخت 7 تا 24 درصد است در حالی که تاثیر خنک‌کنندگی آن گاه به دو درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

دکتر مک دونالد گفت: این مطالعه روی درخت‌ها در 245 شهر جهان انجام شد و پژوهشگران مقرون به صرفه بودن درختان را با سایر شیوه‌های مبارزه با آلودگی و خنک کردن هوا مقایسه کردند که نشان داد در این زمینه، درختان با سایر گزینه‌ها از نظر هزینه رقابت می‌کنند.

با این حال، گزارش گروه تی ان سی نشان می‌دهد که در بیش‌تر شهرهای مورد مطالعه شمار درختان درحال کاهش است نه افزایش.

به گفته سازمان جهانی بهداشت وابسته به سازمان ملل، حدود 90 درصد جمعیت جهان که در سال 2014 در شهرها زندگی می‌کردند، در معرض ذرات معلق بودند که از حداکثر مجاز این سازمان تجاوز می‌کرد.

این سازمان تخمین می‌زند که آلودگی هوای خارج از ساختمان‌ها باعث سه میلیون مورد مرگ زودرس در سال 2012 شد که اکثریت آن‌ها به کشورهای کم درآمد یا با درآمد متوسط مربوط می‌شد.

بر اساس آمار 2016 سازمان جهانی بهداشت، آلودگی هوا ناشی از تولید، توزیع و استفاده ناکارآمد از انرژی به خصوص در صنایع، بخش حمل و نقل و ساختمان است. مدیریت ضعیف در زمینه دفع زباله از دیگر علل آلودگی است.

دکتر مک دونالد در عین حال تصریح کرد که درختکاری به هیچ وجه جایگزین اقدامات ضروری برای پاکسازی هوای شهرها نیست اما بخشی از مجموعه ابزارهایی هستند که می‌توانند در شهرها به کار گرفته شوند.

در گزارش تی ان سی آمده است که سرمایه‌گذاری روی درختان و زیرساخت‌های سبز در آینده اهمیت بیش‌تری می‌یابد، چرا که سازمان ملل پیش‌بینی کرده است بیش از دو سوم جمعیت جهان در سال 2050 ساکن شهرها خواهند بود و این امر شمار افراد در معرض مخاطرات آلودگی هوا را به ویژه در صورت تداوم روند گرمای جهانی با سرعت کنونی، افزایش می‌دهد.

تی ان سی افزود: همزمان با تلاش بین‌المللی هماهنگ‌کننده‌های سازمان ملل برای کاهش سرعت روند گرمایش جهانی و سرمایه‌گذاری در شهرهای پایدار، درختکاری راهبردی است که مدیران شهری می‌توانند با تمسک فوری به آن در جوامع خود، از مردم محافظت کنند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

پول نیوز مانند بسیار از پروژه های قبلی منصوری، این بار هم رنگ مشکی برای پروژه انتخاب شده استروانشناسی کودک،روانشناسی کودکان،روانشناسی …با این کار همسرتان را شگفت زده کنید رونق کسب و کار شما از طریق طراحی وبسایت با تور زنبورستان پاسخ سوالاتامسال متاسفانه درخت ها خیلی زودتر از معمول گل دادند و زنبورها هم زودتر مشغول به کار و اخباراخبار اجتماعی، اخبار اجتماعی ایران،اخبار اجتماعی اخباراخبار اجتماعیاخبار اجتماعی ایراناخبار اجتماعی روزسایت اخباراخبار امروز دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیردیف عنوان دانشجو دانشکده گروه تاریخ دفاع ردیف عنوان دانشجو دانشکده گروه تاریخ دفاعچرا خدا بعضی از انسان ها را بدبخت آفریده؟ شهر سوالجواب این سوال در تعریف بدبختی و بیچارگی است واقعا بدبختی چیست؟ کسی که معاد را باور ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی پوستپوستراز زیبایی افراد در داشتن پوست سالم است داشتن پوست سالم و زیبا نیازمند مراقبت و توجه



لینک منبع :کاشت درخت راهکاری اقتصادی برای مقابله با آلودگی هوا است

محققان: کاشت درخت راهکاری اقتصادی برای مقابله با آلودگی هوا است https://www3.irna.ir/fa/News/82289688/‏ 1 نوامبر 2016 ... تهران– ایرنا – نتایج یک مطالعه تازه نشان می دهد که درختکاری راهکاری موثر و مقرون به صرفه برای مقابله با مشکل فزاینده آلودگی هوا و گرما در مناطق ... محققان: کاشت درخت راهکاری اقتصادی برای مقابله با آلودگی هوا است ... www.salamatnews.com/.../محققان-کاشت-درخت-راهکاری-اقتصادی-برای-مقابله-با-آلودگی-هوا-است‏ - ذخیره شده 1 نوامبر 2016 ... نتایج یک مطالعه تازه نشان می دهد که درختکاری راهکاری موثر و مقرون به صرفه برای مقابله با مشکل فزاینده آلودگی هوا و گرما در مناطق شهری است. کاشت درخت راهکاری اقتصادی برای مقابله با آلودگی هوا است - قطره www.ghatreh.com/.../کاشت-درخت-راهکاری-اقتصادی-برای-مقابله-آلودگی-هوا-است‏ 1 نوامبر 2016 ... نتایج یک مطالعه تازه نشان می دهد که درختکاری راهکاری موثر و مقرون به صرفه برای مقابله با مشکل فزاینده آلودگی هÙ. محققان: کاشت درخت راهکاری اقتصادی برای مقابله با آلودگی هوا است tnews.ir/news/fad873397064.html‏ 1 نوامبر 2016 ... سلامت نیوز :نتایج یک مطالعه تازه نشان می دهد که درختکاری راهکاری موثر و مقرون به صرفه برای مقابله با مشکل فزاینده آلودگی هوا و گرما در مناطق ... Ž - کاشت درخت راهکاری اقتصادی برای مقابله با آلودگی هوا است oplk.mihanblog.com/post/28‏ - ذخیره شده 1 نوامبر 2016 ... کاشت درخت راهکاری اقتصادی برای مقابله با آلودگی هوا است. دانش > محیط زیست جهان – همشهری آنلاین: نتایج یک مطالعه تازه نشان می‌دهد که درختکاری ... آلودگی هوا و راه های مقابله با آن - بیتوته www.beytoote.com/health/.../air-pollution1-deal.html‏ - ذخیره شده - مشابه آلودگی هوا انرژی خورشیدی سوخت های فسیلی حمایت از محیط زیست, راه های مقابله با ... از موثرترین راهکارهای کاهش آلودگی، کاهش آلودگی از مبدا است: ساخت و طراحی وسایل ... از این رو ما نیاز به کاشت درخت داریم و باید از قطع درختان خودداری کنیم، زیرا هر درخت در هرکجای دنیا گوهری است پربها. ..... سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه ------------------. راهکارهای سنتی و نوظهور مقابله با آلودگی هوا در جهان - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/.../راهکارهای-سنتی-و-نوظهور-مقابله-با-آلودگی-هوا-در-جهان‏ - ذخیره شده 26 فوریه 2017 ... آلودگی هوا در کلانشهرهای ایران، مسئله‌ای است که هنوز مسئولان به راه حل قطعی ... مشارکت عمومی برای کاشت درختان و ملزم کردن صنایع به کاشت درخت با ... محققان: کاشت درخت راهکاری اقتصادی برای مقابله با آلودگی هوا است ... khabarpu.com/k.php?u...2KfbjNix2YbYpw==‏ محققان: کاشت درخت راهکاری اقتصادی برای مقابله با آلودگی هوا است - ایرنا | خبرپو. فارس گزارش می‌دهد راهکارهای سنتی و نوظهور مقابله با آلودگی هوا در جهان ... www.farsnews.com/newstext.php?nn=13951207001074‏ - ذخیره شده 26 فوریه 2017 ... آلودگی هوا در کلانشهرهای ایران، مسئله‌ای است که هنوز مسئولان به راه حل قطعی ... مشارکت عمومی برای کاشت درختان و ملزم کردن صنایع به کاشت درخت با ... محققان: کاشت درخت راهکاری اقتصادی برای مقابله با آلودگی هوا است ... khabarche.ir/.../محققان--کاشت-درخت-راهکاری-اقتصادی-برای-مقابله-با-آلودگی-هوا-است‏ 1 نوامبر 2016 ... تهران– ایرنا – نتایج یک مطالعه تازه نشان می دهد که درختکاری راهکاری موثر و مقرون به صرفه برای مقابله با مشکل فزاینده آلودگی هوا و گرما در مناطق ...