مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پرتاب موفقیت‌آمیز اولین آزمایشگاه فضایی چینی‌ها به فضا

[ad_1]

پرتاب موفقیت‌آمیز اولین آزمایشگاه فضایی چینی‌ها به فضا

دانش > فضا - همشهری آنلاین:
برنامه فضایی چین قدمی دیگر به جلو برداشت و توانست دومین آزمایشگاه فضایی آزمایشی خود به نام تیانگانگ ۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کند.

براساس گزارش نیچر، اگرچه تیانگانگ 2 تنها یک مدل کوچک از نسخه اصلی، با طولی برابر 10 متر و وزنی برابر 8.6 تن دارد، از عملکردی مشابه با ایستگاه فضایی برخوردار اســت، البته در ابعادی مینیاتوری و به چین کمک خواهد کرد تا خود را برای ایجاد و استقرار ایستگاهی بزرگتر و دائمی در فضا، در سال 2022 آماده کند.

به گفته براین ویدن تحلیلگر مسائل فضایی،‌تیانگانگ 2 به خودی خود دستاورد چندان بزرگی نیست، اما قدمی مهم در مسیر ایجاد ایستگاه فضایی چینی‌ها در اوایل دهه 2020 به شمار می‌رود.

پرتاب این مدل  از مرکز پرتاب ماهواره‌ای جیوکوآن در صحرای کوبی چین و با استفاده از یک راکت لانگ مارچ 2F T2 انجام گرفته‌اســت. درحدود 10 دقیقه پس از پرتاب و پس از رسیدن به ارتفاع مداری، اتاقک از راکت جدا شد. زمانی که برخی از آزمون‌های اولیه مدل به پایان رسید، این ایستگاه کوچک بدون سرنشین خود را به ارتفاع 393 کیلومتری، یعنی ارتفاعی تقریبا برابر با ارتفاع ایستگاه فضایی بین‌المللی رساند تا برای دو سال آینده در این ارتفاع تثبیت شود.

پس از آن در اواسط ماه اکتبر ایستگاه اولین سرنشینان خود را پذیرا خواهد بود، دو فضانورد چینی با کمک فضاپیمای پنژو-11 به این ایستگاه متصل خواهند شد و برای 30 روز در این ایستگاه به آزمایش و مطالعه خواهند پرداخت و تجهیزات و تاسیسات آن را مورد بررسی قرار خواهند‌داد.

یکی از چالش‌های سرنشینان این ایستگاه کوچک، کار کردن در فضایی بسیار محدود خواهد‌بود،‌ زیرا به گفته شینهوا اگرچه نام این ایستگاه به زبان چینی به معنی کاخ بهشتی اســت، اما ابعاد آن به سختی با ابعاد یک کاخ برابری می‌کند.

آزمایش‌های انجام گرفته در این آزمایشگاه کوچک در حوزه پزشکی، فیزیک فضایی، نظارت اتمسفری، کشت و زرع و توفان‌های خورشیدی خواهد‌بود. این ایستگاه به ساعتی اتمی نیز مجهز اســت تا از آن برای بررسی نوسانات در خلاء استفاده شود.

به گزارش شینهوا تعداد آزمایش‌های برنامه‌ریزی شده برای تیانگانگ 2 بالاتر از تمامی ماموریت‌های سرنشین‌دار فضایی در جهان خواهد بود. مدل اولیه این ایستگاه، تیانگانگ 1 در حدود پنج سال پیش پرتاب شد و بیشتر در راستای بررسی مکانیزم اتصال و فرایند‌های عملیاتی مورد استفاده قرار گرفت.

اولین محموله باری چین به همراه فضاپیمای باری این کشور، تیانژو-1 در ماه آوریل سال 2017 به تیانگانگ-2 متصل خواهد شد. پس از دو سال این ایستگاه غیر فعال خواهد شد و در نقطه‌ای از اقیانوس آرام سقوط خواهد کرد تا ایستگاه فضایی دیگری این‌بار برای 10 سال در مدار زمین قرار گیرد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


18 سپتامبر 2016 ... برنامه فضایی چین قدمی دیگر به جلو برداشت و توانست دومین آزمایشگاه فضایی آزمایشی خود به نام تیانگانگ ۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کند.18 سپتامبر 2016 ... برنامه فضایی چین قدمی دیگر به جلو برداشت و توانست دومین آزمایشگاه فضایی آزمایشی خود به نام تیانگانگ 2 را با موف.به گفته براین ویدن تحلیلگر مسائل فضایی، تیانگانگ 2 به خودی خود دستاورد چندان بزرگی نیست، اما قدمی مهم در مسیر ایجاد ایستگاه فضایی چینیها در اوایل دهه ...همشهری آنلاین:برنامه فضایی چین قدمی دیگر به جلو برداشت و توانست دومین آزمایشگاه فضایی آزمایشی خود به نام تیانگانگ ۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کند.18 سپتامبر 2016 ... برنامه فضایی چین قدمی دیگر به جلو برداشت و توانست دومین آزمایشگاه فضایی آزمایشی خود به نام تیانگانگ ۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کند.21 سپتامبر 2016 ... پرتاب موفقیتآمیز اولین آزمایشگاه فضایی چینیها به فضا دانش > فضا – همشهری آنلاین:برنامه فضایی چین قدمی دیگر به جلو برداشت و توانست ...تجارت با چین - واردات کالا از چین - نگاهی به پرتاب موفقیت آمیز آزمایشگاه فضایی ... 29 سپتامبر از مرکز پرتاب ماهواره جیو چوان واقع در شمال غربی چین به فضا پرتاب شد ... آزمایشگاه فضایی تیان گون -1 اولین ایستگاه آزمایشی فضایی چین و همچنین ...16 سپتامبر 2016 ... MTM چینی ها با موفقیت آزمایشگاه فضایی تیانگونگ-2 خود را بوسیله راکت لانگ مارچ-2 اف به مدار زمین فرستادند ، در ماه اکتبر دو فضانورد چینی ...18 سپتامبر 2016 ... پرتاب موفقیتآمیز اولین آزمایشگاه فضایی چینیها به فضا. ۲۸ ام شهریور , ۱۳۹۵ دستهبندی نشده. همشهری آنلاین: برنامه فضایی چین قدمی دیگر به جلو ...


کلماتی برای این موضوع

بار ایستگاه فضایی سوخت قزاقستان به فضا پرتاب شد پرتاب موفقیت‌آمیز اولین آزمایشگاه فضایی چینی‌ها به فضاپرتاب دومین آزمایشگاه فضایی تیانگونک ۲ از چین به فضا پرتاب دومین آزمایشگاه فضایی ماهواره به فضا پرتاب اولین پارک بار ایستگاه فضایی سوخت روزنامه همشمهریبازگشت فضانوردان ایستگاه فضایی به پرتاب موفقیت آمیز اولین آزمایشگاه فضایی چینی ها ‭ ‮فارسی‬ ‮دانش و فن‬ ‮پرتاب نخستین آزمایشگاه فضایی چین نخستین آزمایشگاه فضایی خود را که تیانگونگ ۱ نام دارد، به فضا پرتاب کرده استما توانستیم پرتاب موفقیت آمیز اولین محموله … پرتاب موفقیت‌آمیز اولین به فضا پرتاب ارشد به خانواده هوا فضایی ‭ ‮فارسی‬ ‮دانش و فن‬ ‮اتصال موفقیت‌آمیز … چینی به آزمایشگاه فضایی موفقیت‌آمیز سرنشین به فضا پرتاب شد پرتاب موفقیت آمیز اولین ماهواره مخابراتی …اخباراخبار بین‌المللیپرتاب موفقیت آمیز اولین در فضایی بزرگ و پاسخ به موفقیت به فضا پرتاب پرتاب موفقیت‌آمیز پیشرفته‌ترین راکت فضایی حامل چین به فضا پرتاب موفقیت‌آمیز پیشرفته‌ترین راکت فضایی حامل چین به فضا آزمایشگاه فضایی پرتاب موفقیت آمیز آزمایشگاه فضایی تیان گونگ …پرتاب موفقیت آمیز آزمایشگاه چوان به فضا پرتاب به آزمایشگاه فضایی پرواز مسن‌ترین فضانورد زن به فضاپرواز مسن‌ترین فضانورد زن به فضا سومین بار به ایستگاه فضایی بین‌المللی



لینک منبع :پرتاب موفقیت‌آمیز اولین آزمایشگاه فضایی چینی‌ها به فضا

تصاویر برای پرتاب موفقیت‌آمیز اولین آزمایشگاه فضایی چینی‌ها به فضا پرتاب موفقیت‌آمیز اولین آزمایشگاه فضایی چینی‌ها به فضا - همشهری www.hamshahrionline.ir/details/346711/Science/space‏ - ذخیره شده 18 سپتامبر 2016 ... برنامه فضایی چین قدمی دیگر به جلو برداشت و توانست دومین آزمایشگاه فضایی آزمایشی خود به نام تیانگانگ ۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کند. پرتاب موفقیت‌آمیز اولین آزمایشگاه فضایی چینی‌ها به فضا - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/09/18/1441867‏ 18 سپتامبر 2016 ... همشهری آنلاین: برنامه فضایی چین قدمی دیگر به جلو برداشت و توانست دومین آزمایشگاه فضایی آزمایشی خود به نام تیانگانگ ۲ را با موفقیت به فضا ... پرتاب موفقیت‌آمیز نخستین سفینه باری چین - China Radio ... persian.cri.cn/921/2017/04/21/165s166908.htm‏ - ذخیره شده 21 آوریل 2017 ... آزمایشگاه «تیانگ گونگ 2» شهریور ماه سال گذشته از مرکز پرتاب ماهواره ... یکی از مهم ترین دستاوردهای فضایی چین اعزام دو فضانورد به فضا در آبان ... پرتاب موفقیت‌آمیز نخستین سفینه باری چین - China.com persian.china.com/news/domestic/3337/20170421/946202.html‏ - ذخیره شده 21 آوریل 2017 ... آزمایشگاه «تیانگ گونگ 2» شهریور ماه سال گذشته از مرکز پرتاب ماهواره ... یکی از مهم ترین دستاوردهای فضایی چین اعزام دو فضانورد به فضا در آبان ... اولین فضاپیمای باری چین با موفقیت به آزمایشگاه فضایی ... https://vierateb.ir/.../اولین-فضاپیمای-باری-چین-با-موفقیت-به-آز/‏ - ذخیره شده 26 آوریل 2017 ... اولین فضاپیمای باری چین با موفقیت به آزمایشگاه فضایی تیانگونگ-۲ ... از مرکز پرتاب ماهواره ون چانگ در استان هاینان به فضا پرتاب شده بود. پرتاب موفقیت آمیز اولین آزمایشگاه فضایی چینی ها به فضا - تی نیوز tnews.ir/news/ddad70733572.html‏ 18 سپتامبر 2016 ... همشهری آنلاین: برنامه فضایی چین قدمی دیگر به جلو برداشت و توانست دومین آزمایشگاه فضایی آزمایشی خود به نام تیانگانگ ۲ را با موفقیت به فضا ... چین اولین فضاپیمای باری خود را به فضا می فرستد - espash.ir espash.ir/.../چین-اولین-فضاپیمای-باری-خود-را-به-فضا-می-فرستد‏ - ذخیره شده 18 آوریل 2017 ... قرار است این فضاپیما به آزمایشگاه فضایی تیانگونگ-2 در مدار زمین ... موسوم به Tianzhou-1 از بیستم تا بیست و چهارم آوریل به فضا پرتاب خواهد شد. پرتاب نخستین آزمایشگاه فضایی چین به مدار زمین - آپارات www.aparat.com/.../پرتاب_نخستین_آزمایشگاه_فضایی_چین_به_مدار_زمین‏ - ذخیره شده 1 ا کتبر 2011 ... پرشین نیوز پرتاب نخستین آزمایشگاه فضایی چین به مدار زمین بی بی سی , ماموریت فضایی , چین , , پرشین نیوز. گام تازه چین در راه تبدیل شدن به ابرقدرت فضایی | دانش و فناوری | DW ... www.dw.com/fa-ir/گام-تازه-چین-در...به...فضایی/a-36058168‏ - ذخیره شده 17 ا کتبر 2016 ... این ششمین بار است که چین فضاپیمایی با سرنشین به فضا می‌فرستد. ... ایستگاه فضایی آزمایشی"تیان‌گونگ ۲" خواهند رساند که حدود یک ماه پیش به فضا پرتاب شد و در مدار زمین قرار گرفت. ... بیشتر بخوانید: دومین آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین قرار گرفت ... فرود موفقیت‌آمیز اولین فضاپیمای چین بر سطح ماه.