مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خواص مارچوبه چیست؟ (آشنایی با عوارض و خواص گیاه مارچوبه)

[ad_1]

استفاده از خواص مارچوبه (Asparagus) از قدیم الایام مرسوم بوده است. خاصیت نشاط آوری، رفع کم‌خونی و تقویت قلب از مهمترین خواص مارچوبه هستند.

مارچوبه یا هلیون گیاهی است از تیره مارچوبگان، علفی، چند ساله و دو پایه که ارتفاع آن تا چند متر می‌رسد و دارای شاخه‌های نسبتا چوبی و صاف است. مارچوبه به صورت وحشی در بیشتر مناطق جهان می‌روید و به علت زیبا بودن این گیاه، از آن به عنوان تزئین استفاده میشود و آن را به صورت زینتی در باغچه‌ها می‌کارند. مارچوبه یکی از سبزیهایی است که در همه دنیا در فصل بهار برداشت میشود، میوه مارچوبه که به رنگ قرمز است در پاییز ظاهر میشود.

گیاه مارچوبه از قدیم الایام مورد استفاده بشر بوده و حتی در اهرام ثلاثه مصر نقاشی‌هایی وجود دارد که مارچوبه را نشان می‌دهد. محل کاشت آن در ایران خوی، تبریز، نواحی مختلف البرز، اصفهان، اراک، کرمانشاه و شیراز است و به تازگی کشت آن در دزفول رواج یافته است.

عکس مارچوبه، خواص مارچوبه، مارچوبه چیست، گیاه مارچوبه، مضرات مارچوبه

خواص مارچوبه (طبیعت و خواص درمانی)

طبیعت گیاه مارچوبه یا هلیون گرم و خشک است.

خواص دارویی این گیاه به طور خلاصه عبارتند از:

  • مارچوبه گیاهی است ادرار آور و ملین که برای برطرف نمودن یبوست مفید است.
  • افرادی که سرد مزاج هستند، باید مارچوبه را با عسل و آنهایی که گرم مزاج هستند باید آنرا با سرکه بخورند.
  • از خواص مارچوبه تقویت دید چشم میباشد.
  • خوردن مارچوبه برای تقویت نیروی جنسی مفید است.
  • گیاه مارچوبه ضعف مثانه را برطرف میکند.
  • تقویت قلب از دیگر خواص مارچوبه بوده، همچنین مارچوبه خونساز است و کسانی که دچار کم خونی هستند باید از آن استفاده کنند.
  • خاصیت ضد سرطانی، ضد قارچی و ضد التهابی از دیگر خواص مارچوبه است.
  • مارچوبه حالت خواب الودگی و کسالت را برطرف و از سلولهای کبدی در برابر مواد سمی محافظت میکند.
  • مارچوبه را میتوان در سالاد ریخت و یا از آن سوپ تهیه نمود.
  • مارچوبه نشاط آور بوده، برای تقویت قلب و آرامش میتوان از دم کرده مارچوبه استفاده کرد.
  • مارچوبه به دلیل غنی بودن از فولات برای زنان باردار بسیار مفید است.

مضرات مارچوبه (عوارض جانبی، موارد احتیاط و منع مصرف)

علیرغم گسترده بودن خواص مارچوبه و ارزش غذایی آن، مارچوبه را نباید آنهایی که مبتلا به ورم مجاری ادرار هستند و یا اشخاص عصبی مصرف کنند. این گیاه همچنین برای مبتلایان به رماتیسم و سنگ کلیه خوب نیست.

افرادی که مبتلا به محدودیت کلیهها هستند نباید از این سبزی به مقدار زیاد استفاده کنند چرا که باعث افزایش میزان اسید اوریک و در نتیجه بروز نقرس میشود.

مارچوبه به دلیل دارا بودن ویتامین فراوان، با داروهای ضد انعقاد خون تداخل داشته و بایستی با احتیاط مصرف شود.

طرز استفاده گیاه مارچوبه

مارچوبه را میتوان با کمی‌ آب و حرارت کم در ظرف‌های ضد زنگ پخت و تقریبا نیمه خام آنرا برداشت. آب مارچوبه را دور نریزید و از آن برای سوپ استفاده کنید زیرا دارای ویتامین و املاح است. وقتی‌ که مارچوبه می‌خرید دقت کنید تازه باشد. شاخه‌های مارچوبه تازه راست و نرم بوده و نوک آن نباید باز شده باشد و اگر فلسهای نوک آن باز باشد نشانه این است که گیاه مدت زیادی مانده و کهنه شده است.

برای تهیه دمنوش مارچوبه در داخل 1 لیتر آب جوش چند شاخه مارچوبه خشک شده بریزید و مقداری هم رازیانه و جعفری به آن اضافه کنید و مدت 5 دقیقه بگزارید تا دم بکشد. از این دمنوش به مقدار 2 تا 3 فنجان در روز برای تسکین و آرامش قلب استفاده کنید.

برای اینکه بتوانید از خواص مارچوبه بهترین استفاده را ببرید برای نگهداری، آن را در پارچههای مرطوب قرار دهید و در یخچال بگزارید زیرا گرما و خشکی آن را از بین میبرد.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

خواص رازیانه و آشنایی با گیاه رازیانه و فواید درمانی در این پست از سایت آکاایران شما را با خواص دارویی و خواص درمانی گیاه رازیانه آشنا می انواع داروهای گیاهیطب سنتیطب چینیخواص گیاهان …با خواص و معجزه های بی نظیر زنجبیل اشنا شوید به همراه درست کردن چایی زنجفیلی زنجبیل از خواص چای گزنه چیست، خواص دارویی گزنه، فواید گزنه …گزنهخواص گزنهخواص چای گزنه چیستخواص چای گزنهخواص دارویی چای گزنهفواید چای گزنه آشنایی کامل با قرص چربی سوز ال کارنیتین،فواید،عوارض و آشناییکاملآشنایی کامل با قرص چربی سوز ال کارنیتین کارنیتین یک ترکیب چهار تایی آمونیوم است که از داروهای گیاهی،طب سنتی،خواص گیاهان دارویی،داروهای …خواص چای سبز خواص زنجبیلچای ترشفواید چای سبزدرمان گیاهی داروهای گیاهیداروهای همه چیز درباره لیمو ترش و خواص بی نظیر آنهمه چیز درباره لیمو ترش و خواص بی نظیر آنخواص گیاهان دارویی خواص گیاهان دارویی گیاه دارویی ترشک خواص گیاهان دارویییکی از گیاهان دارویی ، گیاه پوست و مو پزشکان ایران ابروها و مژه های ما به چهره مان شکل و چهارچوب می دهد زمانی که مژه ها و ابروها کم پشت سایت آموزش هنرهای دستی بانوانعنوان پاسخ بازدید توسط دکوراسیون آشپزخانه پردازش ابری چیست؟ گیاه …گیاه درمانیزیرهزعفرانزرشکالوگوجهسیرپیازسبزیکلمکدوغلاتلوبیاشلغمعناب خواص رازیانه و آشنایی با گیاه رازیانه و فواید درمانی رازیانه در این پست از سایت آکاایران شما را با خواص دارویی و خواص درمانی گیاه رازیانه آشنا می کنیم انواع داروهای گیاهیطب سنتیطب چینیخواص گیاهان داروییعطاری با خواص و معجزه های بی نظیر زنجبیل اشنا شوید به همراه درست کردن چایی زنجفیلی زنجبیل از جمله خواص چای گزنه چیست، خواص دارویی گزنه، فواید گزنه آکا گزنهخواص گزنهخواص چای گزنه چیستخواص چای گزنهخواص دارویی چای گزنهفواید چای گزنهخاصیت آشنایی کامل با قرص چربی سوز ال کارنیتین،فواید،عوارض و موارد آشنایی آشنایی کامل با قرص چربی سوز ال کارنیتین کارنیتین یک ترکیب چهار تایی آمونیوم است که از داروهای گیاهی،طب سنتی،خواص گیاهان دارویی،داروهای گیاهی لاغری خواص چای سبز خواص زنجبیلچای ترشفواید چای سبزدرمان گیاهی داروهای گیاهیداروهای گیاهی همه چیز درباره لیمو ترش و خواص بی نظیر آن همه چیز درباره لیمو ترش و خواص بی نظیر آن خواص گیاهان دارویی خواص گیاهان دارویی گیاه دارویی ترشک خواص گیاهان دارویییکی از گیاهان دارویی ، گیاه ترشک پوست و مو پزشکان ایران بسیاری از خانم‌ها هنگام مراجعه به مطب‌های پوست و مو از ریزش مژه‌ها و کم ‌پشت شدن آنها شاکی سایت آموزش هنرهای دستی بانوان عنوان پاسخ بازدید توسط دکوراسیون آشپزخانه پردازش ابری چیست؟ آموزش گیاه درمانیزیرهزعفرانزرشکالوگوجهسیرپیازسبزیکلمکدو گیاه درمانیزیرهزعفرانزرشکالوگوجهسیرپیازسبزیکلمکدوغلاتلوبیاشلغمعنابرازیانه



لینک منبع :خواص مارچوبه چیست؟ (آشنایی با عوارض و خواص گیاه مارچوبه)

خواص مارچوبه چیست؟ (آشنایی با عوارض و خواص گیاه مارچوبه) | ستاره setare.com/.../خواص-مارچوبه-چیست-آشنایی-با-عوارض-و-خواص-گیاه-مارچوبه‎Cached27 دسامبر 2016 ... استفاده از خواص مارچوبه (Asparagus) از قدیم الایام مرسوم بوده است. خاصیت نشاط آوری، رفع کم‌خونی و تقویت قلب از مهمترین خواص مارچوبه هستند. آشنایی با خواص و مضرات مارچوبه - هفت گنج 7ganj.ir/آشنایی-با-خواص-و-مضرات-مارچوبه/‎Cached Similarبا ما همراه شوید و با خواص بی شمار این گیاه بیشتر آشنا شوید… مارچوبه. مارچوبه گیاهی گلدار است که بومی بیشتر مناطق اروپا، آفریقای شمالی و غرب آسیا است. عکس هایی از گیاه مارچوبه و خواص این گیاه - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/52339_عکس-هایی-از-گیاه-مارچوبه-و-خواص-این-گیاه.html/‎Cached Similarمارچوبه در علم پزشکی مارچوبه در طب مارچوبه گیاه مارچوبه عکس های مارچوبه خواص ... باید مارچوبه را با کمی آب و حرارات کم در ظرف های ضد زنگ پخت و تقریبا نیمه خام آنرا ... فواید مارچوبه، خواص مارچوبه، خواص دارویی مارچوبه، مارچوبه - آکا www.akairan.com/health/tebsonati-giahandarooye/11807.html‎Cached Similarطب سنتی و گیاهان دارویی-داروی گیاهی,خواص مارچوبه ,خواص مارچوبه ,خواص دارویی مارچوبه ... ایران مارچوبه گرم و خشک است بنابراین آنهایی که سرد مزاج هستند باید آنرا با ... خواص و فواید درمانی مارچوبه - راستینه - سایت پزشکی و مجله سلامتی ... https://rastineh.com/خواص-و-فواید-درمانی-مارچوبه/‎Cachedمارچوبه گیاهی سرشار از اینولین، پورین، ویتامین C، بتاکاروتن، ویتامین E، روی، منیزیم، سلنیوم، آسپاراژین، ... با برخی از خواص و خصوصیات این ماده مفید غذایی در ادامه آشنا شوید. در برخی ... موارد استفاده و عوارض متفورمین ... اختلال پرخوری چیست ؟ خواص مارچوبه چیست؟ (آشنایی با عوارض و خواص گیاه مارچوبه) - قطره www.ghatreh.com/.../خواص-مارچوبه-چیست-آشنایی-عوارض-خواص-گیاه-مارچوبه 27 دسامبر 2016 ... استفاده از خواص مارچوبه (Asparagus) از قدیم الایام مرسوم بوده است. خاصیت نشاط آوری، رفع کم خونی و تقویت قلب از مÙ. گیاه دارویی مارچوبه چیست - اسطوخودوس ostokhoddoos.ir/گیاه-دارویی-مارچوبه-چیست/‎Cached1 مه 2017 ... مارچوبه نام نوعی سبزی است که می خواهیم در این مطلب با خواص آن آشنا شویم . این گیاه علفی و چند ساله می باشد و از خانواده مارچوبگان ، سردهٔ مارچوبه می ... آشنایی با خواص دارویی گیاه مارچوبه – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=12847‎Cached Similarمارچوبه. مارچوبه گیاهی است علفی و چند ساله که ارتفاع آن تا چند متر می رسد و دارای شاخه های نسبتا چوبی و صاف می باشد . مارچوبه بصورت وحشی در اکثر نقاط دنیا می ... خواص درمانی مارچوبه - بیتوته www.beytoote.com/health/cure-herbaceous/asparagus.html‎Cached Similarمارچوبه خواص مارچوبه خاصیت مارچوبه خواص درمانی مارچوبه مارچوبه گیاهی است ... باید مارچوبه را با کمی آب و حرارات کم در ظرف های ضد زنگ پخت و تقریبا نیمه خام آنرا ... خواص مارچوبه - با فواید مارچوبه برای سلامتی آشنا شوید - مجله سلامت www.majalesalamat.com/nutrition/.../asparagus-health-benefits/‎Cached11 آوریل 2016 ... خوردن مارچوبه اگرچه باعث ایجاد بو در ادرار می‌شود اما زمانی که وارد بدن گردد مزایای زیادی برای آن خواهد داشت. این گیاه سبز حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی ...